• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

HeFi 06-07

Aloittaja Hönkki, elokuu 20, 2006, 13:16:17

« edellinen - seuraava »

Puppe

#315
LainaaJa vielä tarkennusta eli eikös niin että jos poistat vaikka kolme ukkoa kerralla niin jokaisen poiston jälkeen pakilla vastasiirto - ei siis niin että ensin kolme poistoa ja sitten kolme vastausta.

Juuri noin..hyvä tarkennus!! :o
Hajuton, mauton ja väritön, selvinpäin :D
-------------------------------------------------------
TFC Lynx - Tää joukkue on perseestä, ja syvältä, ja perseestä. Oo-lee-o-le-o-le-o-lee..

Rossonero

#316
Lainaus käyttäjältä: "Puppe"
LainaaJa vielä tarkennusta eli eikös niin että jos poistat vaikka kolme ukkoa kerralla niin jokaisen poiston jälkeen pakilla vastasiirto - ei siis niin että ensin kolme poistoa ja sitten kolme vastausta.

Juuri noin..hyvä tarkennus!! :o

Ai onko noin? Luulin, että hyökkääjä voi tehdä kaksi tai kolme putkeen ennen vastauksia. Toki tuo yksitellen poistaminen on ollut meilläkin mahdollista. Eli ilmeisesti hyökkääjä saa poistaa kaikki kerrallakin, mutta voi halutessaan poistaa yksitellen. Vai kielletäänkö kerralla poistaminen?

Puppe

#317
LainaaAi onko noin? Luulin, että hyökkääjä voi tehdä kaksi tai kolme putkeen ennen vastauksia. Toki tuo yksitellen poistaminen on ollut meilläkin mahdollista. Eli ilmeisesti hyökkääjä saa poistaa kaikki kerrallakin, mutta voi halutessaan poistaa yksitellen. Vai kielletäänkö kerralla poistaminen?

En nähnyt kenenkään poistavan enempää kuin yhden kerrallaan noin 20 pelissä, joten sen on pakko mennä yksitellen!!!
Hajuton, mauton ja väritön, selvinpäin :D
-------------------------------------------------------
TFC Lynx - Tää joukkue on perseestä, ja syvältä, ja perseestä. Oo-lee-o-le-o-le-o-lee..

Rossonero

#318
Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"
LainaaBut even when it isn't perfect I don't really understand why Hönkki and Saku played their game from the last round today, as they both had already six games each beforehand. Sorry guys, but I'm baffled. What's the use for having a program if we skip it altogether? And the positives of having a program have already been discussed.

I can be referee in the next time and don't play at all. No problem.

Of course you can, Hönkki. I don't doubt that. But why not save a game and then play at least one next time.

Toki voit vain tuomita, Hönkki. En epäile sitä. Mutta miksei samalla peliä voisi jättää siihen seuraavaan kertaan.

Lainaus käyttäjältä: "Zinga"
Lainaus käyttäjältä: "Rossonero"Therefore I am making a new program for the second round, so that it is easier to stick with it.
I think that it is not possible to play strictly with rounds as someone is always missing. Could the program be so that the league (total of 22 rounds) is divided into six phases: 4, 4, 3, 4, 4 and 3 games? No games from the next phase are allowed to be played until the previous phase is finnished. This would allow us to play games more flexible, but still keep the program. Comments?

This was about the idea in using common sense with the schedule. We just didn't feel the need to make such clear restrictions, as I thought the idea was clear to everyone.

Now we'll do so, that only after the first half of the season is finished will we start the second half - within reason, of course.

Näinhän sitä ajateltiin, kun puhuttiin terveestä järjestä ohjelman suhteen. Tarkkoja rajoja ei vain tehty, koska ajateltiin asian olevan selkeä ilmankin.

Nyt pelataan kauden eka puolisko valmiiksi ennen toisen aloittamista - terveen järjen rajoissa tietenkin.

Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"Liiga aloitettiin 1.3 ja nyt on pelattu 28 peliä, mikä on aika hyvä tahti, jos yritetään saada liiga loppumaan siihen mennessä kun Eliot lähtee. Liigassa on 132 peliä ja liigaa on aikaa pelata maalis-, huhti-, touko- ja kesäkuu. Tekee yhteensä 122 päivää eli pitäisi pelata enemmän kuin päivä per peli.

Onnistuu mainiosti, jos aktiivisuus säilyy näin hyvänä. Sitten, jos useampi pelipäivä uhkaa jäädä väliin, niin pitää itse ehdottaa pelipäiviä rästipeleille.

This is not a problem if everyone stays as active as until now. If more than one match day is a problem, people must suggest match days themselves to play out the matches from previous rounds.

Lainaus käyttäjältä: "SUFC"Meikäläinen on varannut kalenteristaan nuo torstait nopealle tai subulle ylipäätään. Myös viikonloput onnistuvat tarvittaessa. Ainoat harmitukset omalla kohdallani ovat tämän kaltaiset viikot, jolloin pelipäivä ei itselleni käy (suht harvinaista tosin) ja torstaina/muina päivinä ei pelejä ole.

No, yksi väliin jäänyt kerta ei ole ongelma, jos muuten on käytännössä aina paikalla.

One missed session isn't terrible, if one is present practically in all the other sessions.

Lainaus käyttäjältä: "SUFC"Pelimäärien tosin soisi olevan hieman tasaisempi, mutta eiköhän nekin tuosta tasoitu vaikkei 5 pelin ero pienimmän ja suurimman välillä olekaan paha.

Mielestäni ero on valtava ja kohtuuton, kun jollakin on 250 prosenttia enemmän pelejä pelattuna kuin jollain muulla! Eihän tuollainen käy päinsä missään oikeassa liigassa. Eikä sitä kukaan meistä pitäisi normaalina esim. Valjuliigassa.

I think the difference with the number of games played is huge and unreasonable if someone has 250 procent more games than someone else! It would be laughable in all real leagues. I don't think anyone of us would consider it normal in for example the english league.

Rossonero

#319
Lainaus käyttäjältä: "Puppe"
LainaaAi onko noin? Luulin, että hyökkääjä voi tehdä kaksi tai kolme putkeen ennen vastauksia. Toki tuo yksitellen poistaminen on ollut meilläkin mahdollista. Eli ilmeisesti hyökkääjä saa poistaa kaikki kerrallakin, mutta voi halutessaan poistaa yksitellen. Vai kielletäänkö kerralla poistaminen?

En nähnyt kenenkään poistavan enempää kuin yhden kerrallaan noin 20 pelissä, joten sen on pakko mennä yksitellen!!!

Ok, täytyy kuitenkin tarkistaa säännöistä onko siihen oikeutta. Taktisestihan se ei kannata, ja siksi kai niitä ei näkynyt, jos olisikin sallittua.

zaccy

#320
...tahi taktisesti puolustajan olisi parempi näpystellä väliin.... mutta "vanhat" nopsasormet ehtivät vetään kolmet ticciä...

Zinga

#321
Lainaus käyttäjältä: "Rossonero"
Lainaus käyttäjältä: "Puppe"
LainaaAi onko noin? Luulin, että hyökkääjä voi tehdä kaksi tai kolme putkeen ennen vastauksia. Toki tuo yksitellen poistaminen on ollut meilläkin mahdollista. Eli ilmeisesti hyökkääjä saa poistaa kaikki kerrallakin, mutta voi halutessaan poistaa yksitellen. Vai kielletäänkö kerralla poistaminen?

En nähnyt kenenkään poistavan enempää kuin yhden kerrallaan noin 20 pelissä, joten sen on pakko mennä yksitellen!!!

Ok, täytyy kuitenkin tarkistaa säännöistä onko siihen oikeutta. Taktisestihan se ei kannata, ja siksi kai niitä ei näkynyt, jos olisikin sallittua.
Sääntöjen mukaan poistonäpäytystä (tick-flick) ei saa tehdä ennen tekemättömiä puolustusnäpäytyksiä (block-flic). Poistonäpäytykseen vastauksena puolustajalla on oikeus puolustusnäpäytykseen, joten summa summarum --> Poistoja ei saa tehdä putkeen (vaikka siitä yleensä enemmän hyötyä puolustajalle olisikin).

Muita sääntötarkennuksia, joita ulkomaita kierrelleet ovat tiedottaneet ja jotka otetaan käyttöön liigassa tästä päivästä alkaen:
- maalivahdin kosketuksen jälkeen on odotettava puolustusnäpäytystä, jos pallo jää maalivahdin pelaajan haltuun (vaikka säännöissä ei mielestäni näin sanotakaan), sillä tämä taitaa olla käytäntö FISTF:n kisoissa.
- sivurajaheitoissa pallo asetetaan sivurajaviivan keskelle ja heittävä figuuri ei saa koskettaa sivurajaa
- tuomari tekee kaikki pelifiguurien asettelut kentällä

Rossonero

#322
Ilmeisesti tuota poistosääntöä ei ole tiedetty, koska sitä ei ole kukaan tainnut noudattaa.

Lainaus käyttäjältä: "Zinga"- maalivahdin kosketuksen jälkeen on odotettava puolustusnäpäytystä, jos pallo jää maalivahdin pelaajan haltuun (vaikka säännöissä ei mielestäni näin sanotakaan), sillä tämä taitaa olla käytäntö FISTF:n kisoissa.

Siis ilmeisesti pallon pysähtyessä. Eli ei kai ole sama sääntö kuin sivurajassa.

Lainaus käyttäjältä: "Zinga"- sivurajaheitoissa pallo asetetaan sivurajaviivan keskelle ja heittävä figuuri ei saa koskettaa sivurajaa

Ei saa "koskettaa" tarkoittaa siis kaiketi ylhäältä katsottuna viivan päällä olemista.

Lainaus käyttäjältä: "Zinga"- tuomari tekee kaikki pelifiguurien asettelut kentällä

Pitääkö näitä odottaa? Ja jos pitää, niin kumman näpäytyksellä jatketaan? Mutta ei kai tässä sentään tarvitse antaa pallon pysähtyä, vaan sijoitukset tehdään pallon pysähdyttyä, vai?

Epis

#323
Lainaus käyttäjältä: "Rossonero"Pitääkö näitä odottaa? Ja jos pitää, niin kumman näpäytyksellä jatketaan? Mutta ei kai tässä sentään tarvitse antaa pallon pysähtyä, vaan sijoitukset tehdään pallon pysähdyttyä, vai?
Mitäs jos hyökkääjän figuuri työntää puolustajan figuurin maalivahdin alueelle niin saako hyökkääjä jatkaa ja laukoa vaikka maalin ko figuurin kautta jos pallo ei ole ehtinyt pysähtyä?
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

miku

#324
Lainaus käyttäjältä: "Rossonero"Ilmeisesti tuota poistosääntöä ei ole tiedetty, koska sitä ei ole kukaan tainnut noudattaa.

Lainaus käyttäjältä: "Zinga"- maalivahdin kosketuksen jälkeen on odotettava puolustusnäpäytystä, jos pallo jää maalivahdin pelaajan haltuun (vaikka säännöissä ei mielestäni näin sanotakaan), sillä tämä taitaa olla käytäntö FISTF:n kisoissa.

Siis ilmeisesti pallon pysähtyessä. Eli ei kai ole sama sääntö kuin sivurajassa.

Lainaus käyttäjältä: "Zinga"- sivurajaheitoissa pallo asetetaan sivurajaviivan keskelle ja heittävä figuuri ei saa koskettaa sivurajaa

Ei saa "koskettaa" tarkoittaa siis kaiketi ylhäältä katsottuna viivan päällä olemista.

Lainaus käyttäjältä: "Zinga"- tuomari tekee kaikki pelifiguurien asettelut kentällä

Pitääkö näitä odottaa? Ja jos pitää, niin kumman näpäytyksellä jatketaan? Mutta ei kai tässä sentään tarvitse antaa pallon pysähtyä, vaan sijoitukset tehdään pallon pysähdyttyä, vai?

- pallon pysähdyttyä tämä "block"-siirto
- nimenomaan ylhäältä päin figuuria katsotaan sivurajaheitossa
- jos pelaaja kaatuu niin pallon pysähtymisen jälkeen tuomari nostaa kaatuneen pelaajan ja peli jatkuu puolustajan "block"-siirrolla - mikäli tämä luonnollisesti tekemättä edelliseen hyökkäyssiirtoon.
Lukenut HeSun höpötysosaston (325 sivua) läpi kahdessa viikossa.

miku

#325
Lainaus käyttäjältä: "SUFC"
Lainaus käyttäjältä: "Rossonero"Pitääkö näitä odottaa? Ja jos pitää, niin kumman näpäytyksellä jatketaan? Mutta ei kai tässä sentään tarvitse antaa pallon pysähtyä, vaan sijoitukset tehdään pallon pysähdyttyä, vai?
Mitäs jos hyökkääjän figuuri työntää puolustajan figuurin maalivahdin alueelle niin saako hyökkääjä jatkaa ja laukoa vaikka maalin ko figuurin kautta jos pallo ei ole ehtinyt pysähtyä?

- kyllä saa, niin kauan kuin pallo on liikkeessä
Lukenut HeSun höpötysosaston (325 sivua) läpi kahdessa viikossa.

Rossonero

#326
Lainaus käyttäjältä: "miku"- pallon pysähdyttyä tämä "block"-siirto
- jos pelaaja kaatuu niin pallon pysähtymisen jälkeen tuomari nostaa kaatuneen pelaajan ja peli jatkuu puolustajan "block"-siirrolla - mikäli tämä luonnollisesti tekemättä edelliseen hyökkäyssiirtoon.

Peliä saa siis veskarin torjunnan jälkeen jatkaa hyökkäämällä liikkuvaan palloon. Silloinhan block jää kokonaan välistä, jos ei ehdi tehdä. Näinhän sen toki pitäisi olla, että voi torjunnasta jatkaa suoran hyökkäyksen maaliin asti, jos pallo ei pysähdy.

Onko väliä kaatuuko puolustajan vai hyökkääjän pelaaja? Puolustajahan voi taktisesti kaataa pelaajansa saaden siten rauhallisen blockin, vaikka se toki onkin nykypelaajilla vaikeata.

Zinga

#327
Lainaus käyttäjältä: "Rossonero"
Lainaus käyttäjältä: "Zinga"- maalivahdin kosketuksen jälkeen on odotettava puolustusnäpäytystä, jos pallo jää maalivahdin pelaajan haltuun (vaikka säännöissä ei mielestäni näin sanotakaan), sillä tämä taitaa olla käytäntö FISTF:n kisoissa.
Siis ilmeisesti pallon pysähtyessä. Eli ei kai ole sama sääntö kuin sivurajassa.
Tuohon on paha sanoa... Jos kerran puolustusnäpäytystä on odotettava, tarkoittaisi tämä, että liikkuvaankaan pallon ei saa jatkaa (sivuraja-analogia). Tämä pitänee tarkistaa FISTF:stä  :?

Lainaus käyttäjältä: "Rossonero"
Lainaus käyttäjältä: "Zinga"- sivurajaheitoissa pallo asetetaan sivurajaviivan keskelle ja heittävä figuuri ei saa koskettaa sivurajaa
Ei saa "koskettaa" tarkoittaa siis kaiketi ylhäältä katsottuna viivan päällä olemista.
Juuri näin...

Lainaus käyttäjältä: "Rossonero"
Lainaus käyttäjältä: "Zinga"- tuomari tekee kaikki pelifiguurien asettelut kentällä
Pitääkö näitä odottaa? Ja jos pitää, niin kumman näpäytyksellä jatketaan? Mutta ei kai tässä sentään tarvitse antaa pallon pysähtyä, vaan sijoitukset tehdään pallon pysähdyttyä, vai?
Asettelut tehdään sitten, kun pallo on pysähtynyt.

Sir Subbuteo

#328
Subbista pelurit :( ) ilman mitään katkoksia. Tietysti tämäkin pelitapa  8)  ja menetin näin maalintekopaikan  8) ) mitkä tuntuvat olevan "urdua"
nykypelaajille.
Tuntuisi tylsälle siirtyä pelaamaan uusilla figureilla, koska pelistä katoaisi loputkin yllätyksellisyydestä :roll: ).
Tuomarointikin oli helppoa Portossa, koska pelaajat kertoivat omat virheensä ja epäselviä tilanteita oli perin vähän  :P  :shock:  :roll:

Zinga

#329
Lainaus käyttäjältä: "Zinga"
Lainaus käyttäjältä: "Rossonero"
Lainaus käyttäjältä: "Zinga"- maalivahdin kosketuksen jälkeen on odotettava puolustusnäpäytystä, jos pallo jää maalivahdin pelaajan haltuun (vaikka säännöissä ei mielestäni näin sanotakaan), sillä tämä taitaa olla käytäntö FISTF:n kisoissa.
Siis ilmeisesti pallon pysähtyessä. Eli ei kai ole sama sääntö kuin sivurajassa.
Tuohon on paha sanoa... Jos kerran puolustusnäpäytystä on odotettava, tarkoittaisi tämä, että liikkuvaankaan pallon ei saa jatkaa (sivuraja-analogia). Tämä pitänee tarkistaa FISTF:stä  :?
Tarkistin asian Vincent Coppenollelta (FISTF President):

Maalivahdin kosketuksen jälkeen toimitaan samoin kuin tilanteessa, jossa pelifiguuri kaatuu tai on sijoitettava. Hyökkääjä saa siis jatkaa, jos pallo on liikkeessä. Pallon pysähdyttyä on hyökkääjän odotettava puolustusnäpäytystä.

Same in English:
If the keeper touches the ball, the defender has right to take a block-flick. As long as the ball is rolling, the attacker can keep on playing but he has to wait the defender's block flick when the ball is stationary.  (analogy to the situation where the playing figure needs to be placed by the referee)