• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Karenssiuhka jo ennen duunia

Aloittaja Epis, lokakuu 28, 2015, 16:41:24

« edellinen - seuraava »

Epis

#15
http://irtisanoutuminen.fi/karenssi/
Kannattaa olla tarkkana, kun sanot itsesi irti. Vain pätevä syy oikeuttaa heti työttömyyskorvaukseen.Varomaton irtisanoutuminen voi johtaa siihen, ettei työttömyyskorvausta saakaan heti. Kaiken lisäksi karenssin kesto on  yksi, kaksi tai kolme kuukautta.
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Epäkorrekti semipelaaja - lokakuu 30, 2015, 10:33:49
http://irtisanoutuminen.fi/karenssi/
Kannattaa olla tarkkana, kun sanot itsesi irti. Vain pätevä syy oikeuttaa heti työttömyyskorvaukseen.Varomaton irtisanoutuminen voi johtaa siihen, ettei työttömyyskorvausta saakaan heti. Kaiken lisäksi karenssin kesto on  yksi, kaksi tai kolme kuukautta.

En ole lukenut tuota tarkemmin mutta äkkiseltään voisi luulla että sivuilla kerrotaan irtisanoutumisesta koeajan jälkeen joka on eri asia kuin työsopimuksen purku koeajalla. Nämä ovat kaksi eri asiaa joita ei pidä sekoittaa keskenään. Jos irtisanoutuu koeajan jälkeen niin on selvä että karenssia tulee, mutta koeaika on täysin eri asia. Lisäksi termit irtisanominen ja purku ovat sellaisia jotka monella menee sekaisin.

Epis

Lainaus käyttäjältä: BassJake - lokakuu 30, 2015, 10:40:35
Lainaus käyttäjältä: Epäkorrekti semipelaaja - lokakuu 30, 2015, 10:33:49
http://irtisanoutuminen.fi/karenssi/
Kannattaa olla tarkkana, kun sanot itsesi irti. Vain pätevä syy oikeuttaa heti työttömyyskorvaukseen.Varomaton irtisanoutuminen voi johtaa siihen, ettei työttömyyskorvausta saakaan heti. Kaiken lisäksi karenssin kesto on  yksi, kaksi tai kolme kuukautta.

En ole lukenut tuota tarkemmin mutta äkkiseltään voisi luulla että sivuilla kerrotaan irtisanoutumisesta koeajan jälkeen joka on eri asia kuin työsopimuksen purku koeajalla. Nämä ovat kaksi eri asiaa joita ei pidä sekoittaa keskenään. Jos irtisanoutuu koeajan jälkeen niin on selvä että karenssia tulee, mutta koeaika on täysin eri asia. Lisäksi termit irtisanominen ja purku ovat sellaisia jotka monella menee sekaisin.

http://irtisanoutuminen.fi/karenssi-koeajalla/
Valitettavasti myös koeajalla työsuhteen lopettaminen johtaa useimmiten karenssiin. Ainoa usein karenssin välttävä syy on terveydellinen tilanne, mikä on aina pätevä syy purkaa työsuhde.

Karenssilta ei voi välttyä vaikka päättäisitte yhdessä työnantajan kanssa purkaa sopimuksen.
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

SouthernBoogieCat

"Useimmiten" on hyvä sana tuossa. Eli ei aina. Minulla ei muistaakseni silloin 2008 johtanut. Uskon että silloin oli pätevä syy se että liian vähäisen myynnin johdosta purin sopimuksen puhtaasti provisiopalkkaisessa työssä. Näistä on niin monia tulkintoja. Kannattaa siis varmistaa jo etukäteen työkkäristä asia.

Epis

Lainaus käyttäjältä: BassJake - lokakuu 30, 2015, 10:46:36Kannattaa siis varmistaa jo etukäteen työkkäristä asia.

^-TÄMÄ!
Suhtaudun sen verran skeptisesti työkkärin toimintaan ja päätöksiin, että suosittelen olemaan extrahuolellinen ihan kaikessa.
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

SouthernBoogieCat

Laitoin äsken sähköpostia omalle työkkärin asiantuntijalle ja kysyin asiasta.

SouthernBoogieCat

Työhaastattelu meni hyvin. He sanoivat, että minun plussani on hyvä myynti/markkinointikokemus. Prosessi on kaksivaiheinen: ensin haastattelu rekrytointifirmassa ja sitten valitut pääsevät haastatteluun siihen firmaan joka etsii niitä työntekijöitä. Hyvät mahdollisuudet päästä jatkoon. Viikon sisällä selviää.

kesämesu

Lainaus käyttäjältä: BassJake - marraskuu 02, 2015, 15:46:32
Työhaastattelu meni hyvin. He sanoivat, että minun plussani on hyvä myynti/markkinointikokemus. Prosessi on kaksivaiheinen: ensin haastattelu rekrytointifirmassa ja sitten valitut pääsevät haastatteluun siihen firmaan joka etsii niitä työntekijöitä. Hyvät mahdollisuudet päästä jatkoon. Viikon sisällä selviää.

Onnea ja menestystä Jake.
10 000 maalia here we come! ( 10 161 )

Killer

Lainaus käyttäjältä: BassJake - marraskuu 02, 2015, 15:46:32
Työhaastattelu meni hyvin. He sanoivat, että minun plussani on hyvä myynti/markkinointikokemus. Prosessi on kaksivaiheinen: ensin haastattelu rekrytointifirmassa ja sitten valitut pääsevät haastatteluun siihen firmaan joka etsii niitä työntekijöitä. Hyvät mahdollisuudet päästä jatkoon. Viikon sisällä selviää.

Mukavaa kuulla. Toivottavasti tärppää.

SouthernBoogieCat

Alkoi jo vähän epäilyttämään tämä firma (mihin menen haastatteluun maanantaina) kun tsekkasin sitä netistä. Siellä on mm. sen firman harjoittamista epäeettisestä myynnistä jne. lisäksi keskusteluja koskien firmaa on suljettu (miksi?). Herää paljon kysymyksiä. Toki kaikkiin keskusteluihin ei kannata uskoa mutta epäilyksiä herää onko kunnon firma vai ketku firma. Olen hankalassa tilanteessa koska kyseessä on työkkärin työtarjous. Jos kieltäydyn mahdollisesta työpaikasta joudun karenssiin ja jos firma osoittautuu ketkuksi ja lopetan niin sittenkin ehkä joudun karenssiin.

Fabio

Miten tämä keissi meni? Kävitkö haastattelussa?

t.Pasi

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Fabio - joulukuu 30, 2015, 09:55:22
Miten tämä keissi meni? Kävitkö haastattelussa?

t.Pasi

Kävin haastattelussa ja ihan hyvältä firmalta haastattelussa vaikutti. Hyvin meni haastattelu mutta en saanut duunia. Nyt on uusia matoja koukussa useita. Ehkä alkuvuodesta pääsen toisiin haastatteluihin. Toivotaan parasta.

Hönkki

Ootko Jaakko kertonut haastatteluissa pelaavasi subua ? Minä kerroin ja heti pääsin tokalle kierrokselle.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - maaliskuu 09, 2016, 14:12:14
Ootko Jaakko kertonut haastatteluissa pelaavasi subua ? Minä kerroin ja heti pääsin tokalle kierrokselle.

En ole kertonut. Olen kertonut muista harrastuksistani musiikki, jalkapallon seuraaminen mutta Subua en ole toistaiseksi vielä maininnut niissä haastatteluissa. Ehkä joku päivä pitäisi.

Rossonero

Lainaus käyttäjältä: Epäkorrekti semipelaaja - lokakuu 30, 2015, 10:53:37
Lainaus käyttäjältä: BassJake - lokakuu 30, 2015, 10:46:36Kannattaa siis varmistaa jo etukäteen työkkäristä asia.

^-TÄMÄ!
Suhtaudun sen verran skeptisesti työkkärin toimintaan ja päätöksiin, että suosittelen olemaan extrahuolellinen ihan kaikessa.

Ongelmnana vain on, että työkkäristä voidaan antaa joku vastaus, mutta se ei pädekään, koska asian käsittelee eri henkilö. Mitkään valitukset eivät auta. Itse en ole joutunut moiseen tilanteeseen, mutta netti on pullollaan freelancereiden tarinoita tästä viranomaisten kyvyttömyydestä tulkita omia pykäliään, ja aika moni free on menettänyt tuen tekemällä yhden keikkahomman, vaikka on kysynyt asiasta. Nyt on todella paljon niitä, jotka eivät voi ottaa tuen menetyksen pelossa mitään verotettavaa työtä vastaan. Sipilä voisi hoitaa tällaiset epäkohdat kuntoon, niin ei tarvitsisi leikata kuin idiootti (toisaalta miten muutenkaan idiootti leikkaisi).

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - maaliskuu 09, 2016, 14:12:14
Ootko Jaakko kertonut haastatteluissa pelaavasi subua ? Minä kerroin ja heti pääsin tokalle kierrokselle.

Jos et olisi kertonut, olisitko saanut paikan? Pelkäsivät menettävänsä kahvihuoneen.