• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Karenssiuhka jo ennen duunia

Aloittaja Epis, lokakuu 28, 2015, 16:41:24

« edellinen - seuraava »

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - huhtikuu 24, 2016, 21:46:18
Siis 100 hakemusta ja panostit laatuun. Aika rankan kuulosta.

100 hakemusta n. 8 kk aikana on aika vähän. Jotkut lähettelevät huomattavasti enemmän samassa ajassa kuten minäkin aikoinaan. Panostin todellakin laatuun ja se kannatti.

SouthernBoogieCat

Muistan kun vuonna 2004 jäin valmistumisen jälkeen työttömäksi syksyllä ja samassa ajassa kuin nyt lähetin varmaan 300 hakemusta ja pääsin vain 2 kertaa haastatteluun. Silloin oli hakemusten kirjoittamisessa puutteita - itseasiassa isoja. Sittemmin olen saanut ammattitaitoista ohjausta (KELAn kuntoutuksessa ja TE-keskuksen kurssilla mm.) hakemusten ja CV:n kirjoittamisessa joten nykyisen työttömyyden n. 100 hakemusta ja 3 haastattelua ja työpaikka on hyvä suoritus verrattuna tuohon 2004-2006 työttömyyteen. Kun olen verrannut vuosien 2004-2006 hakemuksia nykyisiin, voi todellakin puhua panostuksesta laatuun. Lisäksi nykyisin valikoin työtehtävät tarkemmin enkä lähettänyt sellaisiin mihin ei ole kunnon edellytyksiä kuten tein vuosina 2004-2006. Lisäksi nyt olin vain n. 8 kk työttömänä kun 2004-2006 olin lähes kaksi vuotta työttömänä. Selvää edistystä siis.

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Epäkorrekti semipelaaja - huhtikuu 22, 2016, 21:55:17

Itse kerran käynyt tuollaisen pois potkittujen "näin etsit töitä" -kurssin ja vahvoista ennakkoluuloista poiketen kokonaisuus sisälsi todella paljon hyviä asioita..

Olen itse käynyt samantyyppisen kurssin ja olen täysin samaa mieltä. Mielestäni nuo kurssit ovat tarpeellisia. Itsekin hyödyin paljon sen käymisestä.

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Voodoo Lab Sparkle Drive - huhtikuu 24, 2016, 22:31:10
samassa ajassa kuin nyt lähetin varmaan 300 hakemusta ja pääsin vain 2 kertaa haastatteluun. Silloin oli hakemusten kirjoittamisessa puutteita - itseasiassa isoja.

Minulla oli tuolloin 2004-2006 taktiikkana kopioida vain hakemukset ja muuttaa joitakin sanoja ja laittaa periaatteessa samalla pohjalla tehty hakemus mahdollisimman moneen firmaan. Sanomattakin on selvää ettei se ollut hyvä taktiikka. Pari kertaa sattui moka että unohdin vaihtaa yrityksen nimen ja laitoin väärällä yrityksen nimellä hakemuksen. Luonnollisesti en päässyt noihin paikkoihin haastatteluihin.

Nyt kirjoitin joka hakemuksen erikseen ja jokaisen haettavana olleen tehtävän vaatimusten mukaan. Laatu - ei määrä - ratkaisee kyllä. On  työttömiä jotka lähettelevät satoja hakemuksia - lähempänä tuhatta - eivätkä pääse yhteenkään haastatteluun. Tällöin on puutteita työnhakutaidoissa, joissa itsellänkin oli ennen suuria puutteita. Kauppaopistossa niitä ei käsittämättömästi juuri opiskeltu. Nyt työnhakutaitoni ovat kehittyneet, joka käy ilmi selvästi tämän työttömyyden tuloksesta. Ahkeruus ja suunnitelmallisuus kannattaa - ei umpimähkäinen samoilla hakemuspohjilla hakeminen. Työnhakuunkin voi oppia. Uskon että seuraavaksi kun haen seuraavaa työpaikkaa ovat tulokset entistä parempia. Pelkästään se että jos olen tässä uudessa työpaikassani useamman vuoden antaa CV:n hyvän kuvan ja jo se auttaa eteenpäin.

Epis

Lainaus käyttäjältä: Voodoo Lab Sparkle Drive - huhtikuu 24, 2016, 22:17:37
Lainaus käyttäjältä: Hönkki - huhtikuu 24, 2016, 21:46:18
Siis 100 hakemusta ja panostit laatuun. Aika rankan kuulosta.

100 hakemusta n. 8 kk aikana on aika vähän. Jotkut lähettelevät huomattavasti enemmän samassa ajassa kuten minäkin aikoinaan. Panostin todellakin laatuun ja se kannatti.
100 hakemusta ja 3 haastattelua kuullostaa jotenkin vaatimattomalta, kun omalla kohdalla on muutaman vuoden aikana ollut ainakin tuplasti haastatteluja reilulla +10llä hakemuksella ja noista 3 työpaikkatarjousta, kaksi työpaikkaa.. En osaa sanoa mitä teemme eri tavalla, mutta onhan työmarkkinatkin varmasti hieman muuttuneet..
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Epäkorrekti semipelaaja - huhtikuu 24, 2016, 23:17:03
100 hakemusta ja 3 haastattelua kuullostaa jotenkin vaatimattomalta, kun omalla kohdalla on muutaman vuoden aikana ollut ainakin tuplasti haastatteluja reilulla +10llä hakemuksella ja noista 3 työpaikkatarjousta, kaksi työpaikkaa.. En osaa sanoa mitä teemme eri tavalla, mutta onhan työmarkkinatkin varmasti hieman muuttuneet..

Asiaan on yksinkertainen selitys. Tottakai tuo kuulostaa sinun CV:si verrattuna vaatimattomalta (ja varmasti myös Hönkin). Minulla ei ole ollut samanlaista uraa kuten teillä joten CV:ni on huomattavasti vaatimattomampi kuin teidän. En ole nähnyt kummankaan teidän CV:tä mutta uskallan väittää näin. CV:ni on ikäisekseni verrattuna vaatimaton mutta kehittynyt kokoajan. Tämä 100 hakemusta ja 3 haastattelua on minun mittapuuni mukaan hyvä tulos. Jos CV:ni olisi samanlainen kuin uskon teidän CV:n olevan niin tottakai pääsisin useampaan haastatteluun. Voitte tsekata CV:ni Linkedinistä. Se vain edellyttää hyväksymistä minulta jonka luonnollisesti tulette saamaan.


SouthernBoogieCat

Työhistoriani on melko katkonainen koostuen useista harjoitteluista ja myös työsuhteista jotka eivät valitettavasti ole olleet mallia 5-10 vuotta kuten edustavassa CV:ssä yleensä on ja veikkaan Kaitsun ja Hönkin CV:ssä olevan. Myyntikokemusta kuitenkin on eri firmoissa yhteensä n. 4 vuotta joten se pelastaa paljon ja pitkälti siksi pääsin tulevaan työpaikkaani. Työhistoriani katkonaisuuteen vaikuttavat pitkä työttömyys 2004-2006 ja sairaus 2011-2014. Lisäksi opiskelut vaikuttavat osaltaan myös asiaan. Asia korjaantunee mikäli olen tulevan työnantajani palveluksessa esim. 5 vuotta tai pidempään.

SouthernBoogieCat

Lisäksi Kaitsun ja Hönkin nopeaan työllistymiseen (ja haastatteluihin pääsyyn) vaikuttanee epäilemättä myös että jos molemmat ovat olleet töissä hakiessaan uutta työpaikkaa. Itse olen yleensä ollut työttömänä kun hain uutta työpaikkaa. Tällöin on vaikeampaa päästä edes haastatteluihin.

Toki katkonaisella työhistoriallani vs. Hönkin/Kaitsun uralla samoissa yrityksissä monta vuotta putkeen on vaikutusta asiaan. Merkittävillä urilla samassa yrityksessä usean vuoden ajan on ratkaiseva merkitys sille miten usein pääsee haastatteluihin asti.

SouthernBoogieCat

Toki merkittävä ura samassa yrityksessä (tai useammat pidemmät työkokemukset yksittäisistä yrityksessä) eivät automaattisesti takaa nykyään haastatteluihin pääsyä. Tunnen ihmisiä joilla on pitkä ura yhdessä tai useammassa yrityksessä ja ovat nyt työttömiä ja eivät ole päässeet moneen tai jopa yhteenkään haastatteluun. Työttömiä on nyt monta sataatuhatta eli hakijoita useimpiin paikkoihin on paljon.

Työnhaku on nykyään vaikeaa varsinkin jos ei ole esim. 5-10 vuoden työsuhteita (erityisesti merkittävässä asemassa). Useiden lyhyiden työsuhteiden (joista osa on harjoitteluita) avulla hakiessa työllistyminen on erittäin vaikeaa. Itse tein ratkaisevan virheen kun irtisanouduin itse Alexandriasta vuonna 2009 ollessani siellä vuoden ja tehdessäni tulosta. Jouduin silloisen elämäntilanteeni vuoksi tekemään tuon ratkaisun. Jos olisin jatkanut Alexandriassa voisin nyt olla edennyt pitkälle talon sisällä ja ehkä päässyt toiseenkin yritykseen merkittävään asemaan. Myös yksi ratkaiseva virhe oli vuoden 2004 syksyllä kun en ottanut provikkapalkkaista myyntityötä silloin vastaan kun sitä tarjottiin. Olin sittemmin lähes kaksi vuotta työttömänä. Jos olisin ottanut tuon tarjotun työn vastaan niin olisin saattanut menestyä siinä (kuten pärjäsin myöhemmin myyntityössä) ja lisäksi edetä tuon työn avulla isompiin yrityksiin ja merkittävämpiin asemiin sekä luoda pidemmän työhistorian jossain yrityksessä. Nyt täytyy yrittää pysyä uudella työnantajallani useamman vuoden jotta CV näyttäisi taas paremmalta.

Hönkki

Lähetin noin 30 hakemusta, pääsin haastatteluihin kuuteen eri firmaan ja sain lopulta 2 työtarjousta. Nyt oli tosin parikin headhunteria apuna ja kävin myös erittäin hyvän Amiedun työnhakukurssin. Tärkeässä osassa oli myös naapurilta saatu vihje, joka lopulta johti työpaikan saantiin. Aikaisempina kertoina, kun olen hakenut töitä, niin lukemat olivat lähempänä noita Jaakon lukuja. Aikalailla haulikkomenetelmää käytin silloin.

Nyt olen Elisalle menossa (alkaa vapun jälkeen) ja siellä jouduin käymään kolmessa eri haastattelussa ennen kuin töitä irtosi. Työnhaku on noin keskimmäärin aika hemmetin kovaa hommaa.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

SouthernBoogieCat

#55
Lainaus käyttäjältä: Hönkki - huhtikuu 25, 2016, 07:49:32
Lähetin noin 30 hakemusta, pääsin haastatteluihin kuuteen eri firmaan ja sain lopulta 2 työtarjousta. Nyt oli tosin parikin headhunteria apuna ja kävin myös erittäin hyvän Amiedun työnhakukurssin. Tärkeässä osassa oli myös naapurilta saatu vihje, joka lopulta johti työpaikan saantiin. Aikaisempina kertoina, kun olen hakenut töitä, niin lukemat olivat lähempänä noita Jaakon lukuja. Aikalailla haulikkomenetelmää käytin silloin.

Nyt olen Elisalle menossa (alkaa vapun jälkeen) ja siellä jouduin käymään kolmessa eri haastattelussa ennen kuin töitä irtosi. Työnhaku on noin keskimmäärin aika hemmetin kovaa hommaa.

Nuo lukemasi osoittavat sen että merkittävä työura yhdessä tai useammassa firmassa (usean vuoden mittainen) auttaa merkittävästi haastatteluihin pääsyyn, työtarjouksiin sekä lopulta nopeaan työllistymiseen.

Itselläni on sitten helpompaa kun olen ensin ollut nykyisessä työpaikassani 5-10 vuotta tai vaihtoehtoisesti nykyisen työpaikan lisäksi toisessa firmassa 5 vuotta (molemmissa 5 vuotta eli 10 vuoden katkeamaton työura työmarkkinoilla siis ilman työttömyyttä välissä). Silloin olettaisin pääseväni muutamalla kymmenellä hakemuksella useampaan haastatteluun ja saavani työtarjouksia sekä työpaikan nopeasti.

Työnhaku on kovaa hommaa josta maksetaan naurettavan vähän. Ajatellaan että parempi tuki laiskistaa yms. roskaa. Mieluummin olen töissä ja tienaan palkkaa kuin etsin töitä nykyistä paremmallakin työttömyyskorvauksella. Ainakaan minua tuet eivät ole laiskistaneet enkä usko monen muunkaan kohdalla. Se on vain hallituksen propagandaa. Onneksi nyt pääsen pois työttömän arjesta ja toivon etten enää koskaan ole TE-toimiston asiakas.

Epis

Niin, tarkoitus ei ollut vähätellä tai dissata mutten löytänyt järkevämpää sanamuotoa.. Sori siitä..

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - huhtikuu 25, 2016, 07:49:32Nyt olen Elisalle menossa (alkaa vapun jälkeen) ja siellä jouduin käymään kolmessa eri haastattelussa ennen kuin töitä irtosi. Työnhaku on noin keskimmäärin aika hemmetin kovaa hommaa.

Työnhaussa saa kyllä päiviä kulumaan helposti vastaavasti, kuin töissä.. Ootko menossa Kaarlenkadulle, Elisalle vai Appelsiinille?
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

nabel

Elisalta taisi lähteä juuri yksi PiSulainen muihin maisemiin. Ne niistä tyhy-subuista.



SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Epäkorrekti semipelaaja - huhtikuu 25, 2016, 08:41:12
Niin, tarkoitus ei ollut vähätellä tai dissata mutten löytänyt järkevämpää sanamuotoa.. Sori siitä..

Ei mitään. Ethän voinut tietää millainen katkonainen työhistoria minulla on verrattuna moneen muuhun. CV sisältää kyllä paljon kaikkea mutta siinä ei ole työsuhteita tyyliin 5-10 vuotta samassa paikassa kuten monilla on. Tästä huolimatta CV:täni on haastatteluissa kehuttu joten ei se puutteistaan huolimatta mikään täysin huono ole. Voisi olla parempikin mutta se on mitä minulla on ja en voi keksiä siihen mitään olemattomia juttuja.

Korostan etten suinkaan loukkaantunut sinun kirjoituksesta vaan selitin tilanteen tarkasti, jotta noihin lukemiini tulisi parempi käsitys miksi en esim. pääse haastatteluihin yhtä usein kuin monet muut.

Hönkki

LainaaOotko menossa Kaarlenkadulle, Elisalle vai Appelsiinille?

Firma on Elisa Appelsiini. Elisa on ostanut Appelsiinin. Kaarlenkadulla on.

LainaaElisalta taisi lähteä juuri yksi PiSulainen muihin maisemiin. Ne niistä tyhy-subuista.

ok, siellä on muuten aika loistavat vapaa-ajan tilat käytössä.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses