• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

SM-tapahtuma Hermannissa 13.12.-14 kommentointia

Aloittaja Killer, joulukuu 12, 2014, 23:29:40

« edellinen - seuraava »

kesämesu

#15
Mitähän siellä toisessa majassa on tapahtunut ? meillä toisella puolella kaikki oli ihan ok vaikka parit sihautettiinkin.
onkohan tämä juomiskeskustelu nyt yhden ihmisen syytä  ?  Näin sinisin silmin mitään ihmeellistä ei tapahtunut mutta
ymmärrän tämän pointin kyllä hyvin että joku raja pitää olla ( itse join 5 kaljaa 9  tunnin aikana ja en omasta mielestäni aiheuttanut
mitään hämminkiä ja varmaan ei ollut hirveitä promillelukemiakaan )

Jaakon kommenttia en ihan ymmärrä tässä tilanteessa koska itse en olisi tuonut pientä lasta paikalle koska yksi NAAMAT aikuinen
saa jo lapsen reagoimaan ja ihmettelemään tilannetta ja se ei ole tarpeen varsinkaan tälläisessa tilaisuudessa.

Ehkä jatkoturnauksiin joku linjanveto ?

Itse hyväksyn nollalinjan jos siihen päädytään.
10 000 maalia here we come! ( 10 161 )

Rossonero

Lainaus käyttäjältä: kesämesu - joulukuu 15, 2014, 23:10:31
( itse join 5 kaljaa 9  tunnin aikana ja en omasta mielestäni aiheuttanut
mitään hämminkiä ja varmaan ei ollut hirveitä promillelukemiakaan )

Nämä on just näitä. Tällainen menee minusta ihan ok rajoihin, koska ei käytännössä vaikuta juuri mihinkään, paitsi Terryn housupaskoihin... Itsellä tuo ehkä jopa vaikuttaisi näinä päivinä. Ongelma onkin juuri, kun joillakin se ei pysy tuollaisessa 1 olut/2 tuntia tahdissa. Ei siis voida täysin luottaa ihmisten omaan arvioon.

Hankala juttu siis. Yhdistyksen kisoissa voi hyvin perustellusti olla vaikka nollalinja, ainakin pelien aikana. Jos lapsia mukana, niin ehdottomasti tiukempi linja. Ongelmana tietenkin aikuisten kisoissa kaljottelussa se, että jonkun perhe tai joku lajista kiinnostunut voisi tulla tiiraamaan, mutta sitten ei voikaan. Pitäisi sitten olla ikäraja pelitilassakin.

Vanha juomanjakelija - itselle kaappiin eniten - Hovimestari voisi ehkä vetää kommentit eurooppalaisella sivistyksellä yhteen.

Hovimestari

Mikäli esim. porvoolaisten juniorisiipeä olisi ollut edustettuna, niin ihan näin avointa tötteröintiä tuskin oltaisiin nähty.

Vaikka osa pelaajista olikin itselleni täysin tuntemattomia, niin kukaan nyt paikalla olleista tuskin lopullisesti järkyttyi ja mieltään pahoitti. Silti ns. viralliset turnaukset olisi ehkä hyvä vetää selvemmin nollalinjan tuntumassa, kun kyseessä eivät ole Hesun yöturnaukset, Lynxin kesäjuhlat tai Alpatin pohjoislohkot.

SouthernBoogieCat

#18
Lainaus käyttäjältä: Benali - joulukuu 15, 2014, 22:32:29
Lainaus käyttäjältä: BassoJake - joulukuu 15, 2014, 20:02:37
Lapsista en olisi niin huolissani koska kyllä ne alkoholia näkevät jossain vaiheessa elämää - se on varma.

Mitähän helvettiä?  

Vaikka minulla ei ole lapsia niin tiedän sen ettei lapsilta kannata pimittää kaikkea mikä ei heille kuuluisi esim. juuri alkoholi. Sitten voi tulla helpommin ns. kielletyn hedelmän maku ja kiusausta kokeiluihin tulla liian aikaisin. Kiusausta kokeiluun - ainakin viinan - osalta tulee väistämättä jossain iässä (toisilla 14-15-vuotiaina ja toisilla vasta täysi-ikäisinä) se on vain fakta jonka kanssa on elettävä. Esimerkiksi itseltäni lapsena ei pimitetty alkoholia vaan vanhempani käyttivät sitä avoimesti - eivät kännejä vetäneet mutta kuitenkin se oli arkipäivää. Ei minua jätetty viemättä mihinkään tapahtumaan jossa tiedettiin käytettävän alkoholia vain sen takia etten näkisi juopottelua.

Hyväksyn kyllä nollatoleranssin Subukisoissa, mutta en pitäisi pahana vaikka ihmiset saisivat vähän irroitellakin siellä. Hauskaahan siellä on tarkoitus pitää eikä olla nipottajia/kukkahattusetiä ja vahtimassa koko ajan mitä toiset tekee. Toisille alkoholi tuo hauskuutta elämään ja minä sallisin sen heille enkä kieltäisi kaikkea vain sen varjolla etteivät lapset nyt näe kun Lynxin äijät vetää keittoa. Olen ehdottomasti liberaalin alkoholipolitiikan kannalla vaikka en itse juo enää. Suomalainen alkoholipolitiikka on pahasti menossa väärään suuntaan enkä pitäisi hyvänä jos Subussa ollaan seuraamassa linjaa tiukasti. Mutta kuten sanoin hyväksyn ne päätökset mitkä sitten tehdään.

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Hovimestari - joulukuu 16, 2014, 08:17:47
Mikäli esim. porvoolaisten juniorisiipeä olisi ollut edustettuna, niin ihan näin avointa tötteröintiä tuskin oltaisiin nähty.

Vaikka osa pelaajista olikin itselleni täysin tuntemattomia, niin kukaan nyt paikalla olleista tuskin lopullisesti järkyttyi ja mieltään pahoitti. Silti ns. viralliset turnaukset olisi ehkä hyvä vetää selvemmin nollalinjan tuntumassa, kun kyseessä eivät ole Hesun yöturnaukset, Lynxin kesäjuhlat tai Alpatin pohjoislohkot.

Alpatissa tuskin vedetään keittoa. Onhan sen perustaja raivoraitis.

Porvoon turkkilainen

Meidän kerhosiivessä otettiin pelien lomassa muutamat ja tyhjät tölkit kerättiin lopuksi pois, joten hyvä ja rento meininki. Kun on mukavaa ja hauskaa, niin siinä saattaa kyllä helposti unohtaa, että mitkä ovat taloyhtiön säännöt alkoholijuomien suhteen. Rupesin asiaa vasta ajattelemaan, kun kaupassa käydessäni näin vanhemman miehen siinä pihalla, niin hetihän sitä laittoi "elintarvikeostoksensa" ihan vaistomaisesti piiloon. No, hän ei virvokkeitani, eikä edes minua huomannut, kun keskittyi antaumuksella polkupyöränsä viemisessä talliin. Aika monet suomalaiset ovat hyvin herkkiä tarkkailemaan toisten tekemisiä, jotta edes vahingossa ei kellään olen hauskaa, ja jos näkee yhdenkin olutpullon edes ykköstä, niin siitä saadaan jo kimmoke tehdä valitus. Silloinhan kerhotilatkin menisivät alta, joten omalta osalta lupaan jatkossa olla harkitumpi. Saalaateille ehtii hyvinkin turnausten jälkeen, ellei sitten pelit käydä paikassa, jossa ovat niin mukavat anniskeluoikeudet ja nurkassa tunnelmaa luo kitarallaan mestari nimeltä Kari Peitsamo. No, hänkin on paasannut viime aikoina sitä uskontoaan aivan liikaa, vaikka hyvän raamattulevyn delta blues –tyyliin tekikin.

lauantain tapahtumia ei enää saa tekemättömäksi, mutta otetaan taas jälleen kerran opiksi

SouthernBoogieCat

Yksi hyvä esimerkki toimineesta alkoholipolitiikasta Subussa oli Cardiffin turnaus 2009 jossa sain olla mukana. Siellä kukaan ei kytännyt alkoholin käyttöä vaan sai juoda vaikka läsnä oli junnupelaajiakin. En usko että kukaan niistä junnuista on sittemmin kasvanut kieroon kun näki esim. muutamien suomalaisten Subupelaajien juovan.

Benali

#22
Lainaus käyttäjältä: BassoJake - joulukuu 16, 2014, 08:54:53
Lainaus käyttäjältä: Benali - joulukuu 15, 2014, 22:32:29
Lainaus käyttäjältä: BassoJake - joulukuu 15, 2014, 20:02:37
Lapsista en olisi niin huolissani koska kyllä ne alkoholia näkevät jossain vaiheessa elämää - se on varma.

Mitähän helvettiä?  

Vaikka minulla ei ole lapsia niin tiedän sen ettei lapsilta kannata pimittää kaikkea mikä ei heille kuuluisi esim. juuri alkoholi. Sitten voi tulla helpommin ns. kielletyn hedelmän maku ja kiusausta kokeiluihin tulla liian aikaisin. Kiusausta kokeiluun - ainakin viinan - osalta tulee väistämättä jossain iässä (toisilla 14-15-vuotiaina ja toisilla vasta täysi-ikäisinä) se on vain fakta jonka kanssa on elettävä. Esimerkiksi itseltäni lapsena ei pimitetty alkoholia vaan vanhempani käyttivät sitä avoimesti - eivät kännejä vetäneet mutta kuitenkin se oli arkipäivää. Ei minua jätetty viemättä mihinkään tapahtumaan jossa tiedettiin käytettävän alkoholia vain sen takia etten näkisi juopottelua.

Hyväksyn kyllä nollatoleranssin Subukisoissa, mutta en pitäisi pahana vaikka ihmiset saisivat vähän irroitellakin siellä. Hauskaahan siellä on tarkoitus pitää eikä olla nipottajia/kukkahattusetiä ja vahtimassa koko ajan mitä toiset tekee. Toisille alkoholi tuo hauskuutta elämään ja minä sallisin sen heille enkä kieltäisi kaikkea vain sen varjolla etteivät lapset nyt näe kun Lynxin äijät vetää keittoa. Olen ehdottomasti liberaalin alkoholipolitiikan kannalla vaikka en itse juo enää. Suomalainen alkoholipolitiikka on pahasti menossa väärään suuntaan enkä pitäisi hyvänä jos Subussa ollaan seuraamassa linjaa tiukasti. Mutta kuten sanoin hyväksyn ne päätökset mitkä sitten tehdään.

Mitähän mä taas oikein luen? Kun et ollut paikalla niin sun on varmaan vähän vaikea hahmottaa tilannetta. Tässä ole kyse mistään kasvatuksesta tai kielletyistä hedelmistä. Kyse on siitä että eräs rankasti xxxxxxxxxxx kaveri oli totaalisen sekaisin, jätti koiransa koko päiväksi autoon jne. Mäkin olen kaikkea elämässäni nähnyt mutta en olisi noissa kisoissa halunnut olla mukana. Kyse ei ole mistään Jannen parista oluesta jota vastaan mulla ei ole yhtään mitään. Kunhan sanoin että kun kyse on sm-kisoista, joissa on mahdollisesti mukana nuoria pelaajia, pitäisi tapahtuman olla päihteetön.

Olishan se kiva saada uusia kasvoja mukaan mutta jos ensi kosketuksesi lajiin on viinalta haiseva, tärisevin käsin koiran nuolemis-/vaimoihin sekaantumisjuttuja kertova ...herra, paskalta haisevassa ympäristössä, veikkaan että jää toiste tulematta.

Rehellisesti sanottuna aika paskan maku jäi tässä mielessä noista kisoista.

Edit. Mä mietin vain sitä kuvaa mikä tulisi jos täysin ulkopuolinen olisi pamahtanut sisään kesken pelien. Tai entäs jos joku lehti olisi tullut tekemään juttua?

Onneksi en ottanut omaa poikaani mukaan vaikka aluksi näin suunnittelin.

Benali

Lainaus käyttäjältä: Hovimestari - joulukuu 16, 2014, 08:17:47
Mikäli esim. porvoolaisten juniorisiipeä olisi ollut edustettuna, niin ihan näin avointa tötteröintiä tuskin oltaisiin nähty.

Vaikka osa pelaajista olikin itselleni täysin tuntemattomia, niin kukaan nyt paikalla olleista tuskin lopullisesti järkyttyi ja mieltään pahoitti. Silti ns. viralliset turnaukset olisi ehkä hyvä vetää selvemmin nollalinjan tuntumassa, kun kyseessä eivät ole Hesun yöturnaukset, Lynxin kesäjuhlat tai Alpatin pohjoislohkot.

Joo ei kukaan varmaan mieltään lopullisesti pahoittanut mutta kyllähän tuo oli silmiä avaava päivä. Joku linja näihin tapahtumiin alkoholin kanssa olisi otettava.

En haluaisi täyskieltoa mutta vaikea nähdä että tuon ja avoimen käytön välistä löytyy ratkaisua. Tämän takia kallistun nollien puolelle mitä tulee näihin "virallisiin" tapahtumiin. Kerhojen omat jamit sitten vapaammin.

Fabio

Lainaus käyttäjältä: BassoJake - joulukuu 16, 2014, 08:54:53
Lainaus käyttäjältä: Benali - joulukuu 15, 2014, 22:32:29
Lainaus käyttäjältä: BassoJake - joulukuu 15, 2014, 20:02:37
Lapsista en olisi niin huolissani koska kyllä ne alkoholia näkevät jossain vaiheessa elämää - se on varma.

Mitähän helvettiä?  

Vaikka minulla ei ole lapsia niin tiedän sen ettei lapsilta kannata pimittää kaikkea mikä ei heille kuuluisi esim. juuri alkoholi. Sitten voi tulla helpommin ns. kielletyn hedelmän maku ja kiusausta kokeiluihin tulla liian aikaisin. Kiusausta kokeiluun - ainakin viinan - osalta tulee väistämättä jossain iässä (toisilla 14-15-vuotiaina ja toisilla vasta täysi-ikäisinä) se on vain fakta jonka kanssa on elettävä. Esimerkiksi itseltäni lapsena ei pimitetty alkoholia vaan vanhempani käyttivät sitä avoimesti - eivät kännejä vetäneet mutta kuitenkin se oli arkipäivää. Ei minua jätetty viemättä mihinkään tapahtumaan jossa tiedettiin käytettävän alkoholia vain sen takia etten näkisi juopottelua.

Hyväksyn kyllä nollatoleranssin Subukisoissa, mutta en pitäisi pahana vaikka ihmiset saisivat vähän irroitellakin siellä. Hauskaahan siellä on tarkoitus pitää eikä olla nipottajia/kukkahattusetiä ja vahtimassa koko ajan mitä toiset tekee. Toisille alkoholi tuo hauskuutta elämään ja minä sallisin sen heille enkä kieltäisi kaikkea vain sen varjolla etteivät lapset nyt näe kun Lynxin äijät vetää keittoa. Olen ehdottomasti liberaalin alkoholipolitiikan kannalla vaikka en itse juo enää. Suomalainen alkoholipolitiikka on pahasti menossa väärään suuntaan enkä pitäisi hyvänä jos Subussa ollaan seuraamassa linjaa tiukasti. Mutta kuten sanoin hyväksyn ne päätökset mitkä sitten tehdään.

Aika pitkälti samaa mieltä Jaken kanssa on meikäläinen. Ite en enää ollenkaan juo, mutta sallin juomisen muille (monista tulee huomattavasti hauskempaa ja puheliaampaa seuraa pikku hiprakassa). Tuo "lapset näkee" -juttu voidaan viedä ylikin jos vain suojellaan kaikelta. Joku muistanee sen yhden isän joka oli poikansa (n.12v) kanssa katsomassa nopean SM-kisoja Vesan koululla kolmisen vuotta sitten. Olivat molemmat lajista kiinnostuneita, mutta isä (Huom! ISÄ) järkyttyi siitä kun poika kuuli kiroilua pelien tiimellyksessä! Eli keksivät sittemmin pojalle ehkä uuden harrastuksen..

En ollut paikalla kun näitä kyseisiä hitaan kisoja nyt pelattiin, mutta kuulostaa siltä että yhden kaverin urpoilun takia kisat menivät joltain pilalle?!? Jos paikalla olijat olivat kimpassa sitä mieltä että kys. herrasmies oli vaaraksi/haitaksi koko tapahtumalle, hänet olisi pitänyt poistaa paikalta. Jos paikalla olijat olivat sitä mieltä että "herrahan on ihan hauska", olisin ehkä itse poistunut paikalta.. (Jos en hyväksyisi herra X:n toimia ja muut hyväksyvä, sehän kertoisi vain siitä että olen "Kukkahattutädimpi" kuin muut paikalla olijat.. ja silloin MINUN pitää poistua!)

t.Pasi

Ps. ihmetyttää miksi kaverilla oli koira autossa eikä pihalla narussa kertsin edessä? Vai kielsikö joku "kukkahattutäti" senkin?
Viina on viisasten juoma ja sen hallittu käyttö vaatii taitoa. Harmi että ylilyönnit ovat jollekin arkipäivää.

t.Pasi

kesämesu

Kumpi on koiralle parempi 8 tuntia autossa vai 8 tuntia LOSKASSA PIKKU VESISATEESSA PIHALLA ????
10 000 maalia here we come! ( 10 161 )

mikma

Lainatakseni suoraan omaa kommenttia reilun vuoden takaa.... Ei tosin toimi ihan sellaisenaan kyseiseen keskusteluun, mutta......

Lainaus käyttäjältä: mikma - lokakuu 03, 2013, 09:00:52
Onko kukaan koskaan OIKEASTI miettinyt subu ry:n julkiskuvaa?? Minkälaisen kuvan annamme yhdistyksestä tai yhdistyksen jäsenistämme muille??

Esimerkiksi:

Tämän vuoden model-expo 2013 messuilla oli paljon kiinnostuneita ihmisiä lajista. Messuilla informoitiin kovastikin yhdistyksen toimintaa, lajia kuin myös FORUMIA, jota kehuttiin hyvin aktiiviseksi kanavaksi lajin ympärillä jäsenien pienestä määrästä riippumatta.
Ajatellaanpa , että kun messuilla käynyt äiti/isä päättääkin tulla käymään ja tutustumaan forumiin ajatellen, että joskos vaikka hän itse tai lapsensa tai yhdessä lapsen kanssa alkaisi lajia harrastamaan enemmissä määrin, niin luuletteko, että tällainen loan heitto edistää asiaa ????????????????????????????????????

MENKÄÄ IHMISET ITSEENNE JA LOPETTAKAA PASKAN JAUHAMINEN

Ystävällisesti hän
Mika Mäkelä


EI tällaisia keskusteluja pidä käydä julkisessa topicissa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kannatan ehdottomasti suljettuja topiceja, jonne vain kirjautuneet tai vaikkapa vain tietyt ihmiset pääsevät !!!!!!!!!!!!!

Killer

Lainaus käyttäjältä: kesämesu - joulukuu 16, 2014, 11:43:53
Kumpi on koiralle parempi 8 tuntia autossa vai 8 tuntia LOSKASSA PIKKU VESISATEESSA PIHALLA ????

Parasta on himassa, hyvässä hoidossa.

Molemmile Tren pojille useamman kerran tehty selväksi, että joko "herra" T tulee ilman koiraa tai ei lainkaan. Selvästi liian vaikea yhtälö molemmile! Siis sekä omistaja, että tilanteen mahdollistaja saapuivat paikalle.

Tämä ei muuten tule toistumaan! Siitä pidän minä huolen.

Nimim Rovaniemen hissikoulutus kunniaan.

Killer

Lainaus käyttäjältä: mikma - joulukuu 16, 2014, 11:50:31

EI tällaisia keskusteluja pidä käydä julkisessa topicissa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kannatan ehdottomasti suljettuja topiceja, jonne vain kirjautuneet tai vaikkapa vain tietyt ihmiset pääsevät !!!!!!!!!!!!!

Samalla linjalla.

Hönkki

Kaikista mieluiten vetäisin nollatoleranssinatsi-linjaa eli ei mitään promilleja veressä, koska se olisi kaikista selkeintä. Voisi rauhassa tuoda lapsia ja muita ulkopuolisia katsomaan pelejä, eikä olisi stressiä kertsin menetyksestä.

Jos joillekin henkilöille sanoo, että 2 kaljaa on raja, niin ne käy ulkona vetämässä 2 kossua. Kuten olen aikaisemmin todennut, minulla ei ole mitään niitä vastaan jotka ovat hillityllä tissuttelulinjalla, mutta kun se on niin vaikeaa vähänkin isommassa porukassa valvoa, ettei kukaan juo liikaa. Eikä minua edes huvita valvoa kenenkään juomisia ja olla sanomassa ettei enää saa ottaa. Vähän sama kuin kotona pitää olla sanomassa lapsille ettei enää karkkia. Todetaan nyt vielä, että turnauksesta ei tietääkseni aiheutunut ulkopuolisille järjestyshäiriöitä.

Elokuussa KV-sääntöjen Helsinki openissa oli nollatoleranssi jo nuorisokerhonkin puolesta. Kukaan ei valittanut. Ulkomaalaiset lähinnä naureskelivat, että pitikö tuo erikseen ilmoittaa. No, on niitä ulkomaisia juomamiehiä toki ollut Helsinki openissa aikaisempina vuosina.

Voidaan lopettaa julkinen keskustelu tähän.




Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses