• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Kentänrakennustalkoot

Aloittaja Zinga, huhtikuu 26, 2010, 17:22:27

« edellinen - seuraava »

Zinga

Yhdistyksen toimintaa varten olisi rakennettava 2-4 uutta pelikenttää. Rakentaminen olisi hyvä tehdä talkootyönä. Me rakensimme Juhon kanssa kahdestaan viime vuonna Sisulle neljä uutta kenttää ja aikaa taisi mennä pari tuntia. Isommalla porukalla siis ei pitäisi nokka paljoa tuhista.

Mitkä päivät sopisivat kellekin urakasta kiinnostuneelle? Ennen HO2010:aa pitäisi olla valmista. Kenellä olisi sellainen auto käytettävissä, että levyt voisi roudata kaupasta rakennuspaikalle?

Juho: Voitko olla "rakennusmestarina" urakassa? Sulla on ainakin tarvittava tietotaito.
Vesa: Olisiko rakentaminen mahdollista toteuttaa Rusan koululla?

Rossonero

Lainaus käyttäjältä: Zinga - huhtikuu 26, 2010, 17:22:27
Mitkä päivät sopisivat kellekin urakasta kiinnostuneelle? Ennen HO2010:aa pitäisi olla valmista. Kenellä olisi sellainen auto käytettävissä, että levyt voisi roudata kaupasta rakennuspaikalle?

Ainakin suurin osa arki-illoista sopii minulle. Muiden aikatauluilla enemmän merkitystä.

Periaatteessa minullekin autoon kai mahtuvat. Jos käyn hakemassa, niin haen Pitäjänmäen puuliikkeestä, joka on aika lähellä.

Koululla voi tehdä melkein aina paitsi arkena kouluaikaan. Onkin järkevintä tehdö siellä, jotta säästytään roudailulta.

Lainaus käyttäjältä: Zinga - huhtikuu 26, 2010, 17:22:27Juho: Voitko olla "rakennusmestarina" urakassa? Sulla on ainakin tarvittava tietotaito.

Juhon kanssa oli hieman puhetta huonekaluissa käytettävästä kiinnityssysteemistä, joissa kiinnitys tapahtuu neljänneskierroksen ruuvauksella.

Muitakin vaihtoehtoja varmasti on, mutta olennaista on helppo irrotettavuus, koska meillä ei ole varastotiloja missään. Pitää siis saada kompaktisti kasaan seinää vasten.

Juho

Arki-illoista maanantai ja torstai olisi itselleni parhaimmat. Viikolla ei pitäis näillä näkymin olla väliä. Rautakaupoista pitäis etukäteen selvittää, että onnistuuko sellainen kierrettävä huonekaluruuvi, mistä Vesa mainitsi, ja saako niitä jostain ostettua.
"Miten niin jalat maassa? Oletko nähnyt kenenkään kävelevän ilmassa?"

www.sisu.kalsarit.net

Juho

Kävin eilen ostamassa clasulta yhden paketin kokeeksi noita epäkeskoheloja joita huonekalujen kiinnityksissä käytetään. Voidaan sitten ens maanantaina ihmetellä miten niillä saataisiin laidat kiinni.
"Miten niin jalat maassa? Oletko nähnyt kenenkään kävelevän ilmassa?"

www.sisu.kalsarit.net

Hönkki

Korkkasin viimeinkin Vappuna Profibaselta tulleet paketit (2 extreme pitch -kenttää ja kahdet maalit):

- Maalit ovat siipimuttereilla ja takaosassa ei ole veskaria haittaavaa poikkipuuta
- Extreme pitchien koko 100*140 cm eli vähän isompia kuin vanhat astrot
- Kenttien ulkopuolella ylimääräiset rajat, joiden tarkoitus liittynee rajojen ulkopuolelle menneiden figuurien asetteluun. Vai tietääkö joku paremman tarkoituksen noille rajoille ? Miksikä niitä edes kutsutaan ?
- Kangas vähän ohuempaa kuin normaalissa astrossa.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Zinga

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - toukokuu 03, 2010, 12:34:25
- Kenttien ulkopuolella ylimääräiset rajat, joiden tarkoitus liittynee rajojen ulkopuolelle menneiden figuurien asetteluun. Vai tietääkö joku paremman tarkoituksen noille rajoille ? Miksikä niitä edes kutsutaan ?
Arvasit oikein rajan tarkoituksen.

Rossonero

Milloin talkoot? Ketkä mukana? Toimivatko Juhon ostamat epäkeskohelat? Jne?

Kohta tulloo kiirus...

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - toukokuu 03, 2010, 12:34:25
Korkkasin viimeinkin Vappuna...

Mikä shokeeraava odotuksia herättävä alku!

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - toukokuu 03, 2010, 12:34:25
...Profibaselta tulleet paketit

Mikä antikliimaksi...

Juho

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - toukokuu 04, 2010, 17:39:59
Milloin talkoot? Ketkä mukana? Toimivatko Juhon ostamat epäkeskohelat? Jne?

Kohta tulloo kiirus...
Joo elikäs alkuperäissuunnitelman mukaiset ti ja to ei enää käy mulle, koska futiksen kesätreeneihin siirtymisen myötä harkat siirtyi yllättäen juuri näille päiville. Tällä hetkellä mulle olisi parhaat päivät tämän viikon la (8.5.), ens viikon ke (12.5.), pe (14.5.) tai la (15.5.).

Epäkeskohelat saattavat toimia, mutta itse suosittelisin käyttämään silti perinteistä puutappiliitosta. Ensinnäkin epäkeskohelojen asennus vaatii luultavasti yhden jos toisen "pikku kikan" ja lisäksi niiden laittamiseen tarvitaan vähintään yhtä paljon tarkkuuta kuin puutappiliitoksen tekemiseen. Lisäksi epäkeskoheloja tarvittaisiin yhteen kenttään vähintään 14 kpl, joten sen "helppokäyttöisyydestä" voi olla montaa mieltä.

Yksi vaihtoehto on myös ruuvata/naulata laidat kiinni kenttiin, kuten SISUn kentissä, mutta silloin laidat ei ole irroitettavissa ainakaan ihan hetkessä.
"Miten niin jalat maassa? Oletko nähnyt kenenkään kävelevän ilmassa?"

www.sisu.kalsarit.net

Fabio

#8
..Ja valitettavasti nuo epäkeskohelat eivät toimi! :(

Mun puuseppäkaveri selitti tän mulle juuri äsken:

Ainoa konsti käyttää tuossa tapauksessa on epäkeskohela niin päin että
"tappiosa" tulee kinni levyyn! Ja silloinhan levyt eivät ole kasattavia!  >:(

Sen vastapalan kiinnittäminen levyyn on mahdotonta sen takia että se
pitäisi kiinnittää levyn sivuun ja tässä tapauksessa levyn pitäisi olla jo
huomattavan paksu! Tappi tulee ulos rimasta useamman sentin..  :-\
..Ja vastakappale kiinnittyy vasta tapin päähän..

Yksi mitä kaveri ehdotti olis jonkinlainen "ura" johon reunat "liukuisivat".
Mutta tää tarvii taas kunnolla nikkaroimista!

Puutappi taitaa olla tosiaan paras.. vaikka taitaa löystyä ajan kanssa.

En ole ammattilainen..

Pasi

Epis

Kyllähän nuo laidat on niillä puutapeilla ihan hyvin pysyneet ja kestäneet vuosia. Jykevämpään kiinnitykseen voi vielä käyttää muutamaa ruuvia jos haluaa. Muuten, onko kellään mielessä helppoa tapaa tehdä noista laidoista sen mittaisia/muotoisia, että kentät menisivät hieman sisäkkäin päällekkäin kasattuna, kuten esim. liha-/muuttolaatikot?
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Wille

mukana talkoissa jos aikataulut natsaa. ti ja ke futispelit ens viikolla, ne ei käy ja tänä lauantaina oon töissä kahteen asti.

Rossonero

Puutapit ovat varmasti ok, jos laidat ovat matalat. Korkeammissa laidoissa vääntö kasvaa ja menevät helpommin rikki.

Olennaista on minusta, että laidat saa suht helposti irti, jotta levyt saa tiiviisti seinää vasten.

Huomenillalla osaan sanoa minulle sopivista päivistä ensi viikolla. Tämän viikon la ei ainakaan onnistu.

Rossonero

Ensi viikolla minulle sopisi parhaiten keskiviikkoilta n. klo 17 alkaen ja lauantaipäivä n. klo 16 asti.

Epis

No ilmoitelkaa joku päivä niin pyrin saamaan sen itselleni mahdolliseksi. Mulla varmaan tiistai on huonoin päivä ton suhteen.
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Rossonero

Ketkä pääsisivät keskiviikkona?