• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Ebayn käyttäjät

Aloittaja Epis, kesäkuu 06, 2006, 22:27:20

« edellinen - seuraava »

Epis

Onko itseni lisäksi mahdollisesti muita ebayn käyttäjiä? Ajattelin, ettei tule sitten huudettua kilpaa samasta tuotteesta.

Mikäli joku ko. palvelua selailee ja silmään osuu tuote, jonka haluaisi itselleen muttei ole rekisteröitynyt palveluun tjsp niin voin hieman tilanteesta riippuen huutaa tuotteen omalla tunnuksellani. Viestiin mukaan ID (löytyy oik. ylhäältä) ja maks.summa, jonka on valmis maksamaan.
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

h-kone

#1
Ja jotta hommaa ei voisi enää helpommaksi saada, laitetaan tähän vielä linkkikin juuri subutavaran etusivulle:
http://sports-memorabilia.listings.ebay ... ngItemList

Voin nimittäin todistaa, että "SUFC:n eBay-palvelu PayPalittomille luusereille" toimii mainiosti  :thumb:

Epis

#2
Meikäläisen Ebay-hommeli pitää pienen tauon. Tällä hetkellä aktiiviset huudot vielä katsotaan, mutta uusia ei nyt ainakaan toistaiseksi oteta vastaan.
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

SouthernBoogieCat

#3
Hieman ehkä off-topiciksi menee vaikka asiani sivuaa Ebaytä. En viitsinyt avata uutta topicia joten laitan kysymykseni tähän topiciin. Ebayssä kun on käytössä PayPal-maksusysteemi (joka myös toimii monissa muissa osto- ja myyntipaikoissa) niin ajattelin kysyä Ebaytä ja PayPalia käyttäneiltä kokemuksia - hyviä ja huonoja - ko. maksusysteemistä. Kannattaako avata PayPal-tili? Käykö suomalaisten pankkien (Nordean, Aktian) VISA Electron PayPalissa? Kiitos!

Epis

#4
Lainaus käyttäjältä: "BarsaJake"Hieman ehkä off-topiciksi menee vaikka asiani sivuaa Ebaytä. En viitsinyt avata uutta topicia joten laitan kysymykseni tähän topiciin. Ebayssä kun on käytössä PayPal-maksusysteemi (joka myös toimii monissa muissa osto- ja myyntipaikoissa) niin ajattelin kysyä Ebaytä ja PayPalia käyttäneiltä kokemuksia - hyviä ja huonoja - ko. maksusysteemistä. Kannattaako avata PayPal-tili? Käykö suomalaisten pankkien (Nordean, Aktian) VISA Electron PayPalissa? Kiitos!
Visa Electron kelpaa kyllä maksukortiksi. Itse olen käyttänyt PayPal-palvelua Ebayn ohella myös muualla subbuteoon liittyvissä ostoksissa ja esim. SubbuteoWorld hyväksyy PayPal maksun. Hyötyny palvelua käytettäessä on esim. pienimpi välitys- ja valuutanmuunnospalkkio pankkiin verrattuna. Luotettavuus on myös yksi tekijä, joka toimii juuri niin kuin pitääkin. Rahojen siirtyminen toiselle puolelle maapalloa tapahtuu suht reaaliajassa verrattuna pankkien muutaman arkipäivän mittaiseen siirtotapahtumaan ja PayPal lupailee  palvelulleen myös 100% väärinkäytösteneston/suojan www-sivuillaan.
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Puppe

#5
Joo! Olen hankkinut tässä hiljaisuudessa noin 15 pikkupalloa(KUUSI TULOSSA LISÄÄ) about viikon sisällä ja luulen että tulevaisuus EI OLE UHATTUNA sen suhteen sillä niitä on tarjolla silloin tällöin reilustikin kun vain jaksaa selailla ebaytä(tai googlea)!!!!TARKASTAKAA ETTEI VOITTAVA HUUTAJA OLE SUOMESTA, JOS HUUDATTE PALLOISTA!!! Italiasta ei kannata hommata pieniä palloja, ne on kalliimpia kuin englannista...Silti kysymys uusiutumattomasta luonnonvarasta!!!! Niiden paikka on selkeästi suomessa!!
Hajuton, mauton ja väritön, selvinpäin :D
-------------------------------------------------------
TFC Lynx - Tää joukkue on perseestä, ja syvältä, ja perseestä. Oo-lee-o-le-o-le-o-lee..

SouthernBoogieCat

#6
Lainaus käyttäjältä: "SUFC"Onko itseni lisäksi mahdollisesti muita ebayn käyttäjiä? Ajattelin, ettei tule sitten huudettua kilpaa samasta tuotteesta.

Olen nyt virallisesti Ebayn käyttäjä koska olen rekisteröitymisen lisäksi huutanut sieltä jotakin - tosin en vielä subuun liittyvää vaan avatarissani näkyvään harrastukseeni liittyvää. Tosin Barsan subujoukkueesta olen jättänyt tarjouksen jonka kohde sulkeutuu kohtapuolin joten mikäli saan sen tulee siitä toinen huutoni Ebaystä ja eka subuaiheinen.

Sekä Ebay että PayPal-maksusysteemi molemmat ovat toimineet moitteetta. Tosin vielä en tiedä lähettävätkö nämä ihmiset lupaamiaan tavaroita mutta luotto on kova ainakin tuossa ei-subuaiheisessa ostoksessa. Myyjä on vaikuttanut todella avoimelta ja yhteistyöhaluiselta joten uskon että hän lähettää tavaran mitä pikimmiten.

Epis

#7
Kukas on Ebayssä nimellä: johnnyredkn ???
Vai onko kukaan...?? Jos on niin huudetaan kilpaa samasta tuotteesta...
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

miku

#8
eli tämä teksti vaihdettu alkuperäisen tilalle. ebay-tunnukseni saapi kanssa privaattiviestinä halutessaan.
Lukenut HeSun höpötysosaston (325 sivua) läpi kahdessa viikossa.

Epis

#9
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Rossonero

#10
Enpäs laitakaan tänne. Sen saa minulta privana tai sähköpostilla. Tietoturvasyistä, koska täällä henkilöllisyyteni ei ole salainen.

Itse jätin ainakin Mikulle joskus yhden huudon, ja taisi mennä joku myös toisinpäin. Useampia "törmäyksiä" (Seppoa lukuunottamatta) ei ole tullutkaan, koska vastassa ovat yleensä italot.

Olen muuten miettinyt tuota kilpahuutoa suomalaisten välillä. Siinä on pari pientä muttaa:

- Ensinnäkin se, että jos suomalainen on laittanut kohteesta tarjouksen, ei ole mitään tietoa kuinka korkea se on. Voi siis olla, että vaikkapa Miku on tehnyt tarjouksen £3, mutta Kaitsu maksaisi £9 samasta kohteesta. No, joku ulkomaalainen tekeekin tarjouksen £4 - jopa viime sekunneilla - jolloin tavara ei tule Suomeen ollenkaan, vaikka Kaitsu olisi sen voittanut. Pitääkö siis aina ottaa yhteyttä toiseen ja kysyä kuinka paljon olet valmis tarjoamaan jne.

- Kenellä on oikeus varata kohde? Itselläni on tapana tarjota viime tingassa. En käytännössä koskaan tarjoa ennen viimeistä kymmentä minuuttia. Olen muutaman kohteen missannutkin, koska olen unohtanut tai en ole päässyt koneelle oikeaan aikaan. On hieman hassua, jos kohde pitää "varata" heti alkuun. Ja mitä jos joku ulkomaalainen ylittääkin tarjouksen välillä? Pitääkö ennen tarjousta odottaa jonkin aikaa korottaako ensin tarjonnut suomalainen vai ei?

- On tavaroita, joita ei ehkä voi pitää suomalaisten yhteisenä hyvänä. Pikkupallot ovat yhteinen missio, mutta esim. joku harvinainen joukkue, astro, ammattilaisten huippupohjat tms ei ehkä ole. Toisaalta Sepon haalimat tavarat eivät missään nimessä ole yhteisen hyvän palveluksessa.

- Sitten on vielä tarve. Eli jollakin suomalaisella voi olla suuri tarve esim. pikkupalloille. Sitten itseni kaltainen pallojen metsästäjä varaa pallot ennen kuin satunnainen etsijä on ne löytänyt. Kun itselläni niitä jo on, onko oikein, että toinen ei niitä voi huutaa? Itse olen ostellut perinteisiä astroja (ehkä 7 kpl) yhteisen hyvän nimissä mm. liigoja, turnauksia ja tulevaisuutta varten, joten minua ei yhtään haittaa, jos joku muu haluaa sellaisen ostaa. Mutta jollakin toisella ei ehkä astroa ole lainkaan, joten tarve huutaa on kova.

Nämä ovat asioita, jotka on vaikea ratkaista ilman kilpahuutoa. Etenkin, kun pitäisi luoda jonkinlainen rinki, joka ei kilpailisi keskenään. Ja kuitenkin Suomessa on varmaan monia subuilijoita, joita tällaiset sopimukset eivät kiinnosta, koska eivät edes ole liiton toiminnassa mukana.

Näiden pohdiskelujen jälkeen olisin sitä mieltä, ikävä kyllä, että on pakko vain huutaa kilpaa. Toki tuttujen kesken voi yksittäisten kohteiden kohdalla jutella maksimihuudoista ja sopia, että ei kilpailla.

Toistaiseksi kuitenkin noudatan tätä kilpailemattomuuden periaatetta.

Epis

#11
Lainaus käyttäjältä: "Rossonero"Enpäs laitakaan tänne. Sen saa minulta privana tai sähköpostilla.
Mietin samaa, mutta tehty mikä tehty  :smacki:
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Rossonero

#12
Lainaus käyttäjältä: "SUFC"
Lainaus käyttäjältä: "Rossonero"Enpäs laitakaan tänne. Sen saa minulta privana tai sähköpostilla.
Mietin samaa, mutta tehty mikä tehty  :smacki:

Omanikin käväisi täällä muutaman sekunnin visiitillä...

Epis

#13
Tuota systeemiä täytyy hieman miettiä, koska moni sieltä tavaraa ostelee.

Kyselyni oli enemmän tiedustelua/varmistelua, koska mainitsemani kilpahuuto vaikutti enemmänkin lypsämiseltä tai hinnan nostamiselta, kuin varsinaiselta huutamiselta. Tunnus oli luoto 10.5 ja korotukset olivat pienhköjä, parin/muutaman punnan luokkaa vaikka lopullinen hinta nousikin kymmeniin puntiin. Lisäksi ko nimimerkin maaksi oli merkattu Finland.

Meikä yleensä laittaa huudon tuotteeseen hyvissä ajoin vaikka eBayn järjestelmä ei annakkaan huutoon lisäaikaa viime hetkellä tehdyissä huudoissa, kuten esim. huuto.net. Pikkupalloja en ole hetkeen etsinyt läaikoina muutenkin tehnyt muutaman huudon liittyen tulevaan kenttään, joita yhdistys hankkii Eliotin kautta. Tilattuna jo Astro, maalit ja käyttämättömät muoviaidat. Aitoja ei taida tarvita, mutta tulipahan ostettu, kun halvalla sai...
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

miku

#14
Kilpaillaan vaan, mun tarkoitus oli tuossa jutussa lähinnä juuri se että jos huudetaan kahden suomalaisen kesken vaikka kilpaa juuri vaikka yksittäisestä perusjoukkueesta niin tavallaan menee sitten rahaa hukkaan. Vesan kanssahan me silloin jostain parit huudot nokitettiinkin.

Aika harvassa mulla nuo huudot ja sellaista tavaraa mitä ei varmaan kukaan muu tänne huolisikaan on viime aikoina tullut huudettua (esim. Manun 90-luvun sharp-jengi..) :lol:
Lukenut HeSun höpötysosaston (325 sivua) läpi kahdessa viikossa.