• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

HeFi 07-08

Aloittaja Zinga, syyskuu 11, 2007, 23:58:11

« edellinen - seuraava »

Epis

#30
Masse - Petri 0-2
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Hönkki

#31
Viime kaudella tasapisteissä ratkaisi koko sarjan maaliero, vaikka myös keskinäiset pelit saivat kannatusta. Ehdottaisin tälle kaudelle pientä kompromissiratkaisua:
- mestaruus ratkeaa tasapisteissä ensiksi keskinäisillä, vasta sitten koko sarjan maalierolla
- kaikki muut sijat ratkeavat tasapisteissä koko sarjan maalierolla

Saako kannatusta ?

Sitten pyytäisin, että tuomarit huolehtivat kunkin pelin jälkeen siitä, että ottelun tulos tulee kirjattua jonnekin. Esim. Vesa voi tuoda ottelulistan, jonne käydään merkkaamassa tulos.

Pyydän myös, että ilmoitatte etukäteen, jos ette voi olla pelipaikalla klo 18-21 eli koko aikaa. Tämä helpottaisi Vesan työtä otteluohjelman laatimisessa ja sähläys pelipaikalla vähenisi. Saisi Vesakin paremmin keskittyä pelaamiseen. Muuten menee ihan putkeen.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Puppe

#32
Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"Viime kaudella tasapisteissä ratkaisi koko sarjan maaliero, vaikka myös keskinäiset pelit saivat kannatusta. Ehdottaisin tälle kaudelle pientä kompromissiratkaisua:
- mestaruus ratkeaa tasapisteissä ensiksi keskinäisillä, vasta sitten koko sarjan maalierolla
- kaikki muut sijat ratkeavat tasapisteissä koko sarjan maalierolla

Saako kannatusta ?

Sitten pyytäisin, että tuomarit huolehtivat kunkin pelin jälkeen siitä, että ottelun tulos tulee kirjattua jonnekin. Esim. Vesa voi tuoda ottelulistan, jonne käydään merkkaamassa tulos.

Pyydän myös, että ilmoitatte etukäteen, jos ette voi olla pelipaikalla klo 18-21 eli koko aikaa. Tämä helpottaisi Vesan työtä otteluohjelman laatimisessa ja sähläys pelipaikalla vähenisi. Saisi Vesakin paremmin keskittyä pelaamiseen. Muuten menee ihan putkeen.

Saa kannatusta maalierojuttu...ilmoittautumisjuttu piti kai olla jo selvä kaikille?? Ainakin nyt sit... 8)
Hajuton, mauton ja väritön, selvinpäin :D
-------------------------------------------------------
TFC Lynx - Tää joukkue on perseestä, ja syvältä, ja perseestä. Oo-lee-o-le-o-le-o-lee..

Rossonero

#33
Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"Viime kaudella tasapisteissä ratkaisi koko sarjan maaliero, vaikka myös keskinäiset pelit saivat kannatusta. Ehdottaisin tälle kaudelle pientä kompromissiratkaisua:
- mestaruus ratkeaa tasapisteissä ensiksi keskinäisillä, vasta sitten koko sarjan maalierolla
- kaikki muut sijat ratkeavat tasapisteissä koko sarjan maalierolla

Saako kannatusta ?

Kannatan.

Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"Pyydän myös, että ilmoitatte etukäteen, jos ette voi olla pelipaikalla klo 18-21 eli koko aikaa. Tämä helpottaisi Vesan työtä otteluohjelman laatimisessa ja sähläys pelipaikalla vähenisi. Saisi Vesakin paremmin keskittyä pelaamiseen. Muuten menee ihan putkeen.

Tätä on nyt syytä alleviivata. Paikalle olisi hyvä tulla jo 17.30, jotta pöydät saadaan kasaan, mutta klo 18-21 on peliaika, joka pitää pyrkiä varaamaan käyttöön. Poikkeuksista pitää ilmoittaa etukäteen. Kyse on mihin muuhun lajiin tahansa verrattavasta harrastusajasta.

En ole kuullut, että treeneihin muissakaan harrastuksissa mennään, kun ehditään, ja lähdetään ennen loppua. Meillä vesipallossa myöhästynyt menetti seuraavan pelin avauskokoonpanopaikkansa herkästi, ja joutui esim. punnertamaan 10 punnerrusta/minuutin myöhästyminen.

Toki kolme tuntia on pitkähkö aika, mutta kerran parissa viikossa se ei ole mahdoton asia. Lisäksi kaikki tiesivät tästä jo ilmoittautuessaan liigaan mukaan. Kyse on kollektiivisesta harrastuksesta, jossa jokainen ottaa osaa pöytien kasaamiseen, pelaamiseen, tuomarointiin sekä pöytien purkamiseen.

Pelaajia ja pelejä on paljon, joten koko ajan ei kukaan voi pelata. Jokaisella pöydällä pyritään pelaamaan neljä peliä illassa. Aikataulu on siis tiukka, ja jos ensimmäisen pelin pelaaja on myöhässä, viivästyttää se koko iltaa tuon ajan. Samoin kuin turnauksissa. Lähtökohtaisesti jokaisen pitäisi varautua kahteen peliin ja kahteen tuomarointiin illassa. Ei voida olettaa, että osa pelaajista tuomaroi, ja osa käy vain pelaamassa omat pelinsä. Etukäteen hyväksyttyinä poikkeuksina Puppe ja Jussi, jotka toki aina kyetessään saavat tuomaroidakin.

Suunnittelen pelipäivien pelit etukäteen, jotta edellisen pelikerran kaltaista sähläystä ei tule. Sähläys pilaa etenkin omat pelini. Suunnitelmat kuitenkin kaatuvat, jos joku ei ilmoita etukäteen esteistään. Suunnitelmissa pyrin ottamaan aina huomioon myös sen, että etukäteen tasaisissa peleissä ei ole tilannetta, jossa toinen on jo pelannut, mutta toiselle peli on ensimmäinen.

Minua jäi suuresti kismittämään edellinen pelikerta. Erehdyin suostumaan pelaamaan hidasta ennen nopeata, jota en enää tee. Oma moka, joka ei olisi ollut niin paha asia, jos oltaisiin menty ohjelman mukaan. Sitten minun piti pelata Massea ja Timoa vastaan, mutta koska Timolla oli kiire, suostuin ensin pelaamaan sen pelin. Jos olisin ehtinyt miettiä, en olisi suostunut, koska minulla oli hidas alla, Timolla kaksi nopeata. Olin lisäksi Massea vastaan päättänyt kokeilla uusia pohjia, joihin olin vanhasta jengistä siirtänyt osia. Nyt uusi jengi oli testissä heti kovassa pelissä, jonka piti tulla myöhemmin.

Täysin ylimääräisenä sen jälkeen pelattu peli Jussia vastaan oli katastrofi, johon suostuin, koska Jussin pitää saada pelejä, eikä muille käynyt. Mestaruustaistoon kolkuttelu kaatui, ja päätin, että vastedes pelaan vain ne pelit, jotka listassa lukevat. Tappiot eivät harmita, jos ne tulevat kuten asiaan kuuluu. Nyt oli liikaa yllätyksiä (myös sarjaohjelman veivaamisen suhteen), joten pelikin oli heikkoa.

Vielä harmittavampi oli kuitenkin Hönkin ilta. On mielestäni täysin kohtuutonta, että Hönkki, joka on aina paikalla, ei saanut yhtään peliä, koska jouduttiin muokkamaan ohjelmaa aikaisten lähtijöiden tai myöhästyjien takia.

Voidaan puhua rennosta harrastuksesta ja letkeästä fiiliksestä, mutta selvä sitoutuminen pitää olla. Eliot kertoi, että Englannissa oli jouduttu menemään siihen, että vain lääkärintodistus kelpasi poissaoloon, muuten tuomittiin luovuttaneeksi ohjelmassa olleet pelit. Tuo kuvastaa sitä, että tällaista toimintaa ei voi pyörittää puolivillaisesti, koska kaikki eivät ymmärrä asioita samalla tavalla. En kannata lääkärintodistuksia, mutta kannatan sakkoa, jos ei ole paikalla klo 18-21, eikä ole ilmoittanut siitä.

Tästä lähtien odotan parempaa asennetta liigaa kohtaan, joka samalla on muiden pelaajien ajan, vaivan ja pelin kunnioittamista.

Zinga

#34
Lainaus käyttäjältä: "Rossonero"
Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"Viime kaudella tasapisteissä ratkaisi koko sarjan maaliero, vaikka myös keskinäiset pelit saivat kannatusta. Ehdottaisin tälle kaudelle pientä kompromissiratkaisua:
- mestaruus ratkeaa tasapisteissä ensiksi keskinäisillä, vasta sitten koko sarjan maalierolla
- kaikki muut sijat ratkeavat tasapisteissä koko sarjan maalierolla
Saako kannatusta ?
Kannatan.
En ymmärrä, miksi mestaruuteen kaivataan erillistä sääntöä, joten en kannata. Muistaakseni kukaan ei osannut perustella keskinäisen pelin merkitsevyyttä liigassa edelliselläkään kerralla asiasta keskustellessa. Toisaalta asialla ei ole mitään merkitystä eikä se vaikuta pätkääkään kotiutumispäivämäärääni, joten taivun myös Hönkin esittämään, epäloogiseen kompromissiin.

Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"Pyydän myös, että ilmoitatte etukäteen, jos ette voi olla pelipaikalla klo 18-21 eli koko aikaa. Tämä helpottaisi Vesan työtä otteluohjelman laatimisessa ja sähläys pelipaikalla vähenisi. Saisi Vesakin paremmin keskittyä pelaamiseen. Muuten menee ihan putkeen.
Kannatan.

Hönkki

#35
LainaaEn ymmärrä, miksi mestaruuteen kaivataan erillistä sääntöä, joten en kannata. Muistaakseni kukaan ei osannut perustella keskinäisen pelin merkitsevyyttä liigassa edelliselläkään kerralla asiasta keskustellessa. Toisaalta asialla ei ole mitään merkitystä eikä se vaikuta pätkääkään kotiutumispäivämäärääni, joten taivun myös Hönkin esittämään, epäloogiseen kompromissiin.

Logiikka on siinä, että saadaan kärkipeleihin entistä enemmän panosta.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Zinga

#36
Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"Logiikka on siinä, että saadaan kärkipeleihin entistä enemmän panosta.
Eikö kolme sarjapistettä tuo jokaiseen peliin panosta? Miksi juuri kärkipeleihin halutaan saada lisää panosta? Kuka haluaa kärkipeleihin lisää panosta? Ovatko kaikki tasa-arvoisia, mutta toiset vain vähän enemmän tasa-arvoisempia?

Hönkki

#37
Vedän koko ehdotukseni takaisin. Peruste on se että tämä olisi pitänyt päättää ennen kauden alkua. Nyt kun pelejä on jo pelattu tähän tulee taktikoinnin maku.

LainaaEikö kolme sarjapistettä tuo jokaiseen peliin panosta? Miksi juuri kärkipeleihin halutaan saada lisää panosta? Kuka haluaa kärkipeleihin lisää panosta? Ovatko kaikki tasa-arvoisia, mutta toiset vain vähän enemmän tasa-arvoisempia?

tasa-arvosta: Saat ne kolme sarjapistettä voitosta kuten kaikki muutkin ja maalierosi lasketaan kuten kaikilla muillakin.

panoksesta: kyse on siitä minkä pelien panosta haluaa painottaa. Minun mielestäni parhaiden keskinäisiä pelejä olisi parempi painottaa, kuin parhaat vs. huonoimmat pelejä.

Mutta kuten sanoin kausi on jo alkanut. Palataan asiaan ennen kautta 08-09.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Rossonero

#38
Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"panoksesta: kyse on siitä minkä pelien panosta haluaa painottaa. Minun mielestäni parhaiden keskinäisiä pelejä olisi parempi painottaa, kuin parhaat vs. huonoimmat pelejä.

Tämä on mielestäni juuri pääasia keskinäisissä peleissä, olivat ne sitten mistä kohtaa taulukkoa vain. On vaikea ymmärtää (minun) miksi epätasaisten pelien merkitys paremmuuden selvittämisessä olisi merkityksellisempää kuin suorien kohtaamisten. Jos lajimme olisi harrastuspohjaltaan laaja, sarjamme siten kauttaaltaan tasainen ja sarjaportaisiin jaettu, jossa kuka vain voi voittaa minkä pelin tahansa, olisi maaliero perustellumpi.

Mutta pelataan nyt maalierolla, kun niin on aloitettu.

Tuosta pitemmästä tekstistäni vielä sen verran, että se on täysin yleinen kommentti, joka ei liity yhteenkään tiettyyn pelaajaan. Itse olisin varmasti sortunut samaan, jos en olisi järjestäjä.

Tarkoitus oli kuitenkin muistuttaa kaikkia siitä miten näin iso homma toimii ja mitä on puhuttu ennen kauden alkua.

Zinga

#39
Lainaus käyttäjältä: "Rossonero"Tätä on nyt syytä alleviivata. Paikalle olisi hyvä tulla jo 17.30, jotta pöydät saadaan kasaan, mutta klo 18-21 on peliaika, joka pitää pyrkiä varaamaan käyttöön.

Suunnittelen pelipäivien pelit etukäteen, jotta edellisen pelikerran kaltaista sähläystä ei tule. Sähläys pilaa etenkin omat pelini. Suunnitelmat kuitenkin kaatuvat, jos joku ei ilmoita etukäteen esteistään. Suunnitelmissa pyrin ottamaan aina huomioon myös sen, että etukäteen tasaisissa peleissä ei ole tilannetta, jossa toinen on jo pelannut, mutta toiselle peli on ensimmäinen.
En usko, että Vesa on ainut jota häiritsee se, ettei otteluohjelmaa ole voitu noudattaa sen takia, että pelaajat ovat tulleet ja menneet miten sattuu. Mielestäni kaikkien olisi voitava ilmoittaa viimeistään maanantai-aamuna, ovatko koko peliajan paikalla vai onko aikataulu poikkeuksellinen. Näin ollen pelipäivän otteluohjelma olisi kaikkien tiedossa jo ennen peli-illan alkua.

Kuten Vesa hyvin kuvasi, on henkisten asioiden osuus ottelutulokseen suuri ja tämän takia otteluihin on voitava keskittyä ilman, että tarvitsee aina miettiä kuka pelaa ketäkin vastaan.

Epis

#40
Lainaus käyttäjältä: "Rossonero"Minua jäi suuresti kismittämään edellinen pelikerta. Erehdyin suostumaan pelaamaan hidasta ennen nopeata, jota en enää tee. Oma moka, joka ei olisi ollut niin paha asia, jos oltaisiin menty ohjelman mukaan. Sitten minun piti pelata Massea ja Timoa vastaan, mutta koska Timolla oli kiire, suostuin ensin pelaamaan sen pelin. Jos olisin ehtinyt miettiä, en olisi suostunut, koska minulla oli hidas alla, Timolla kaksi nopeata. Olin lisäksi Massea vastaan päättänyt kokeilla uusia pohjia, joihin olin vanhasta jengistä siirtänyt osia. Nyt uusi jengi oli testissä heti kovassa pelissä, jonka piti tulla myöhemmin.

Täysin ylimääräisenä sen jälkeen pelattu peli Jussia vastaan oli katastrofi, johon suostuin, koska Jussin pitää saada pelejä, eikä muille käynyt.
Viime kauden alussa Hönkillä meni pari peliä poskelleen, kun mies vaihtoi liukastetta ja sitten taisi vielä olla muutamalla kerralla kipeä tai muuten puolikuntoinen. Nämä kaikkihan ovat omia ratkaisuja joihin päätyy omasta tahdostaan, niin kuin sekin miten pelaa on täysin itsestä kiinni. Viestistä ei käy ilmi eikö sulla ollut mukana toista jengiä vai olitko pakotettu pelaamaan Timoa vastaan mainitulla uudella jengillä? Mulla ois pitäny olla Jussia vastaan peli, jos oikein muistelen. Tämä oli täysin omaa syytäni etten ilmoittanut etukäteen, etten voi olla pitkään.

Lainaus käyttäjältä: "Rossonero"Mestaruustaistoon kolkuttelu kaatui, ja päätin, että vastedes pelaan vain ne pelit, jotka listassa lukevat. Tappiot eivät harmita, jos ne tulevat kuten asiaan kuuluu. Nyt oli liikaa yllätyksiä (myös sarjaohjelman veivaamisen suhteen), joten pelikin oli heikkoa.
Jos edelleen ennen kautta tekemäsi arviosi mukaan saavutat vähintään sijan 4 niin olet tavoitteessa, eikö? ;)
Moni meistä on aiheuttanut veivausta ja vääntöä sarjaohjelmaan liittyen ja pitemmän päälle se ei toimi ja rupeaa ärsyttämään. Varsinkin, kun järjestelyjen päävastuu on yhdellä henkilöllä joka jo vastaa joka kerralla kasaamisesta sekä purkamisesta niiden kanssa, jotka eivät tule 15-20min ilmoitetun ajan jälkeen ja lähde vastaavasti aikaisemmin. Tämän hetkinen järjestely ei sido montaa henkilöä ja kaikki muu laitetaan tämän edelle. Mun mielestä otteluohjelmien suunnittelun ja niiden toteutumisesta vastaamisen voisi jättää hallitukselle vastuulle, yhden ihmisen sijaan. Samalla voisi ottaa vaikka käyttöön "roudari-vuorot" pöytien rakenteluun ja purkamiseen, että siellä nähtäisiin uuseampia naamoja.

Osa syistä on täysin ymmärrettäviä ja omaa aikatauluanikin ovat parina viime viikkona sotkeneet henkilökohtaiset sekä perheen tuomat asiat, mutta olen korjaamassa tilannetta niin, että voin jatkossa olla pitempään paikalla.
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Rossonero

#41
Lainaus käyttäjältä: "SUFC"Viestistä ei käy ilmi eikö sulla ollut mukana toista jengiä vai olitko pakotettu pelaamaan Timoa vastaan mainitulla uudella jengillä?

Olin vaihtanut vakiojengistä discit ja ukot uusiin pohjiin, koska oletin pelaavani ensin Massea vastaan. Siinä ottelussa uskoin voivani kokeilla uusia pohjia jokseenkin turvallisesti ennen tiukkaa peliä Timoa vastaan. Noiden vaihtaminen takaisin vakiopohjiin vie niin paljon aikaa, että se ei tullut kysymykseenkään. Tämän takia peliohjelma juuri on tärkeä, eikä nyt siis kyse ollut omasta virheestä voitelussa. Lisäksi Timolla oli jo pari peliä alla, ja minulla hidas, joten tilanne ei ollut toivotunkaltainen tiukalle pelille. Kuten sanottua, pyrin ottamaan illan peliohjelmassa huomioon sen, että tiukoissa peleissä alla on pelejä molemmilla tai sitten ei kummallakaan.

Se hidas oli oma moka, kun siihen suostuin, mutta sekin johtui juuri siitä, että ajattelin pelaavani ensin ennalta arvioiden hieman helpomman pelin nopeata. Jussia vastaan pelaaminen oli myös puoliksi oma moka (olisi pitänyt sanoa ei), jota ei toki olisi tullut, jos olisin pelannut ohjelman mukaan.

En kuitenkaan halua sanoa, että tulokset olisivat olleet toisenlaisia, vaikka tilanne olisi ollut toinen. Timoa ja Jussia vastaan pelit ovat ennalta arvioiden aina tiukkoja. Tulosta harmillisempaa on, kun se tulee huonolla pelillä, johon ei ainoastaan itse ole syypää, vaan kyse on myös olosuhteista.

Lainaus käyttäjältä: "SUFC"Jos edelleen ennen kautta tekemäsi arviosi mukaan saavutat vähintään sijan 4 niin olet tavoitteessa, eikö? ;)

Totta! Toki kyse oli realistisesta arviosta, ja oma tavoitehan on yleensä aina hieman sitä kovempi.

Lainaus käyttäjältä: "SUFC"Osa syistä on täysin ymmärrettäviä ja omaa aikatauluanikin ovat parina viime viikkona sotkeneet henkilökohtaiset sekä perheen tuomat asiat, mutta olen korjaamassa tilannetta niin, että voin jatkossa olla pitempään paikalla.

On selvää, että aina ei voi olla koko aikaa. Ja joskus voi tulla yllätyksiä viime tipassakin - etenkin lapsiperheissä, joita on jo aika monella pelaajalla. Suurimman osan pelimaanantaista pitäisi silti kaikille olla sellaisia, että ollaan paikalla koko aika - jotta homma toimii tasapuolisesti. Ja muutoksista ilmoitetaan hyvissä ajoin.

Kun tämä on lähtökohta, niin homma toimii kyllä. Pelien suunnittelu ei ole minulle ongelma, jos tämä onnistuu. Mahdollisiin kasaus- ja purkamisvuoroihin en ota kantaa, koska olen kuitenkin paikalla.

Lainaus käyttäjältä: "Zinga"Kuten Vesa hyvin kuvasi, on henkisten asioiden osuus ottelutulokseen suuri ja tämän takia otteluihin on voitava keskittyä ilman, että tarvitsee aina miettiä kuka pelaa ketäkin vastaan.

Juuri näin. Liiga on kuitenkin sen verran kilpailuhenkinen, että sitä on verrattava muihin harrastuksiin, joissa pelataan jotain merkityksellistä sarjaa.

Rossonero

#42
Ensi viikon maanantaina 5.11. on seuraava pelikerta. Pyritään taas aloittamaan pelit jo kuudelta, joten tulkaa hyvissä ajoin paikalle. Klo 17 on yhdistyksen kokous.

Rossonero

#43
MAANANTAIN PELIT PERUTTU!!!

Pahoittelen.

Hönkki

#44
26.11 pelejä koululla ja ilmeisesti nopeaa, koska Puppe paikalla.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses