• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

kaikenlaista, sekalaista

Aloittaja Killer, huhtikuu 01, 2011, 14:17:06

« edellinen - seuraava »

SouthernBoogieCat

#285
Sitä tosin ehkä liikaa hehkutin että muistelin muualla olleen vähemmän noin isoja nimiä mutta tosiaan kun ottaa huomioon NASL:n ja futiksen jalansijan Jenkeissä tuohon aikaan (sekä historialliselta kannalta) niin tosiaan huomionarvoista että noin isoja nimiä sarjassa on pelannut. Ja vielä kun tähän laskee sen että käsittääkseni NASL:ä oli omia sääntösovelluksia mm. jääkiekkotyyliset rankkarit ja rankkarikisat tasapelitilanteissa (jälkimmäistä tuolloin ei edes Änärissä ollut vaan pelit saivat päättyä tasan mutta mm. NBAssa tai NFL:ä on voinut olla josta olisi kopioitu NASL:ään) niin tuon voisi luulleen tehokkaasti karsineen perinteisistä futismaista tulleiden tähtien kiinnostusta pelata siellä. Nyky MLS:ä käsittääkseni mm. Zlatan arvosteli mm. sen playoffien takia eli amerikkalaisille suunnatut säännöt tai formaatit eivät välttämättä ole helppoa myydä ulkomaisille tähdille jotka ovat tottuneet Euroopan huippusarjojen sääntöihin ja formaatteihin.

Edit: Tuskin sentään NBAsta tai NFL:ä rankkarikisoja keksitty koska noissa lajeissa ei ole rankkareita.  e_;D Mutta muistelen että NASL:ä oli rankkarikisat mutta Änärissä ei ollut. Änäriin rankkarikisat muistaakseni tulivat samoihin aikoihin kuin muualle eli 2000-luvun taitteessa. Vielä 1990-luvulla esim. MM-kisoissa ja SM-liigassa NHL:än ohella pelit saivat päättyä tasan.

Porvoon turkkilainen

Haaga oli kymmenen vuotta sitten oikeassa Espanjan suhteen. Ennusti heidän palaavan entiseen menestykseen, kun kultainen sukupolvi lopettaa. Näin on ilmeisesti käynyt.

SouthernBoogieCat

#287
Lainaus käyttäjältä: Porvoon turkkilainen - joulukuu 12, 2022, 08:46:49
Haaga oli kymmenen vuotta sitten oikeassa Espanjan suhteen. Ennusti heidän palaavan entiseen menestykseen, kun kultainen sukupolvi lopettaa. Näin on ilmeisesti käynyt.

En muista tuollaista ennustusta tehneeni noin kymmenen vuotta sitten mutta voi olla mahdollista että tein. Kymmenen vuotta sitten olin juuri toipumiseni alussa akuutista psykoosista joten lääkitys oli silloin melkoisen vahvaa jonkun aikaa (ei kuitenkaan toisaalla mainittu Leponex vaan hieman miedompi Risperdon mutta silti vahva ja mm. tokkuraisuutta ja painonnousua yms. aiheuttava lääke). Siksi muistikuvat tuolta ajalta eivät kaikilta osin ole selkeitä.

Espanja on iso jalkapallomaa ja kultaisen sukupolven aikaan heillä oli kasassa poikkeuksellisen lahjakas joukkue josta iso osa oli Barcasta. Kun Barcassa tämä sukupolvi lopetti pikkuhiljaa tämän kymmenen vuoden aikana heijastui se maajoukkueeseenkin kun joukkueen runko muodostui Barcan pelaajista. Ei Espanjankaan kokoisesta futismaasta tule joka pelaajasukupolvessa samantasoista pelaajamateriaalia mitä tuossa MM-kultaa ja kahdesti EM-kultaa voittaneessa joukkueessa oli. Tai jos nytkin olisi tulossa niin nämä kisat saattoivat olla välikisat ja menestystä olisi tulossa myöhemmin. EM-kisoissakin kisat päättyivät ennen mitalipelejä.

Mutta yleensäkin, isoillakin mailla uuden menestyssukupolven syntyminen voi kestää aikansa puhumattakaan pienemmistä maista kuten Suomi jolla saattaa kestää aikansa että samantasoinen porukka mikä meni EM-kisoihin saadaan jalkeille edellisen rungon lopettaessa. Toki Suomella on tulossa uusia hyviä pelaajia kuten on jo näköpiirissä esim. Antman tai Valakari mutta eri asia syntyykö uusi menestysjoukkue näiden pelaajien ympärille.

SouthernBoogieCat

#288
https://youtu.be/xg_0kjuG2U4

Nostalginen uutistapahtuma vaikka en itse mennyt aikoinaan tuolle keikalle mutta muistan hyvin kun moni kaveri meni.

Keskusteltiin kavereiden kanssa eilen tästä ja muisteltiin että oliko tuolloin 1.6.1993 vielä koulua periaatteessa. Itselläni on sellainen muistikuva että olisi ollut viimeiset päivät koulun lukuvuotta 1992-1993 jolloin itse olin ylä-asteen viimeisellä luokalla. Tässä jutussakin sanottiin alussa että koulusta on lintsattu. Noin itsekin muistelin että olin koulussa tuolloin ja siellä ei moni ollut koska moni ainakin rinnakkaisluokilta meni keikalle sekä kasiluokkalaisista osa. Itselläni ei tuonne lippua ollut ja jälkikäteen kyllä on harmittanut että en mennyt Metallicaa katsomaan vuosina 1992 ja 1993 kun yhtye oli ehkä parhaassa vedossaan. Metallica on harvoja isoja nimiä joita en ole livenä nähnyt koska sittemmin olen nähnyt monet isot nimet livenä kuten KISSin, Rollarit, Bruce Springsteenin, Madonnan, Gunnarit jne. Vuoden 2024 Metallican keikka siksi harkinnassa mutta katson lähempänä saako silloin vielä lippuja.

Hönkki

Lainaus käyttäjältä: SouthernBoogieCat - tammikuu 26, 2023, 09:27:05
https://youtu.be/xg_0kjuG2U4

Nostalginen uutistapahtuma vaikka en itse mennyt aikoinaan tuolle keikalle mutta muistan hyvin kun moni kaveri meni.

Keskusteltiin kavereiden kanssa eilen tästä ja muisteltiin että oliko tuolloin 1.6.1993 vielä koulua periaatteessa. Itselläni on sellainen muistikuva että olisi ollut viimeiset päivät koulun lukuvuotta 1992-1993 jolloin itse olin ylä-asteen viimeisellä luokalla. Tässä jutussakin sanottiin alussa että koulusta on lintsattu. Noin itsekin muistelin että olin koulussa tuolloin ja siellä ei moni ollut koska moni ainakin rinnakkaisluokilta meni keikalle sekä kasiluokkalaisista osa. Itselläni ei tuonne lippua ollut ja jälkikäteen kyllä on harmittanut että en mennyt Metallicaa katsomaan vuosina 1992 ja 1993 kun yhtye oli ehkä parhaassa vedossaan. Metallica on harvoja isoja nimiä joita en ole livenä nähnyt koska sittemmin olen nähnyt monet isot nimet livenä kuten KISSin, Rollarit, Bruce Springsteenin, Madonnan, Gunnarit jne. Vuoden 2024 Metallican keikka siksi harkinnassa mutta katson lähempänä saako silloin vielä lippuja.

Muistelinkin että Ogelissa on joskus ollut Metallican keikka. Asun nykyään ihan tuossa Gnistanin kotikentän lähettyvillä.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

SouthernBoogieCat

#290
Aika mielenkiintoista että Tottenham on listalla noin korkealla. Kyseisen seuran menestys ei ole ollut lähellekään  listan muiden seurojen kaltaista. Nähtävästi Spursilla on laaja fanipohja sekä iso oheistuotemyynti joka kantaa vaikka menestystä kilpailuissa ei olekaan juurikaan viime vuosina ollut.

https://www.is.fi/jalkapallo/art-2000009626060.html

L'Majuri

Viekkausliiga-aiheinen haaste: tämän kauden jokaisen jengin yksi peli livenä, kotona tai vieraissa.
(Aidan takaa ei lasketa).

AriFerra

Lainaus käyttäjältä: L'Majuri - kesäkuu 09, 2023, 19:42:09Viekkausliiga-aiheinen haaste: tämän kauden jokaisen jengin yksi peli livenä, kotona tai vieraissa.
(Aidan takaa ei lasketa).

Intiaanikukkulalta matsin katsominen varsinaista kulttuuria, ja se kyllä pitää laskea. Varsinkin jos pussikaljat on messissä.
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

L'Majuri

Uskallan epäillä esim kukkulan PJ'n pussikalja valmiutta..

Hönkki

Kiipeän Bolt areenan vieressä olevalle kalliolle juoksubanaanit mukana. Luulis olevan kulttuuria.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

L'Majuri

Hyvää Paukku Arajuuren 35v synttäripäivää kaikille!
Olkoon päivänne ylihymyilevä.
 e_clap  e_peace

nabel

Lainaus käyttäjältä: L'Majuri - kesäkuu 15, 2023, 12:21:10Hyvää Paukku Arajuuren 35v synttäripäivää kaikille!
Olkoon päivänne ylihymyilevä.
 e_clap  e_peace

Kaikkien aikojen tilipäivä!  e_bounce

SouthernBoogieCat

https://yle.fi/a/74-20053618

Onneksi Uruguay sai 100-vuotisjuhlavuoden kunniaksi edes jotakin mutta minusta kisat olisi pitänyt järjestää kokonaan jaettuna Argentiinan, Uruguayn ja Paraguayn kesken. Nyt tällä hieman pedataan Saudi-Arabialle kisoja 2034 koska kisat eivät tuolloin voi olla FIFAn käytännön mukaan Euroopassa tai Amerikassa. Hieman huono maku tästä päätöksestä jäi.