• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Rahakissa pöydälle!

Aloittaja Fabio, kesäkuu 16, 2010, 16:45:24

« edellinen - seuraava »

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Fabio - kesäkuu 17, 2010, 11:28:51
Lainaus käyttäjältä: BarsaJake - kesäkuu 17, 2010, 11:26:24
Onko meillä oikeasti pula välineistä?

Joo, ei pula, mutta voisivathan ne olla aina paremmassa kunnossa. Palloja yms..
Ja kyllä Openin kenttiä joku täällä kritisoi..

t.Pasi

Kaikki tietenkin voisi aina olla paremmin ja hyvä että asioista keskustellaan.

Fabio

Lainaus käyttäjältä: BarsaJake - kesäkuu 17, 2010, 11:26:24
itse en mitään ylimääräisiä vuosimaksuja pitäisi tällä hetkellä tarpeellisina.

Ehkä ei juuri tällä viikolla.. Mutta oletko kuullut "pahan päivän varalle varautumisesta"?

Eli kassaa voisi pikkuhiljaa alkaa kasvattamaan.. "Säästää" You Know..

t.Pasi

SouthernBoogieCat

#32
Lainaus käyttäjältä: Fabio - kesäkuu 17, 2010, 11:33:10
Ehkä ei juuri tällä viikolla.. Mutta oletko kuullut "pahan päivän varalle varautumisesta"?

Olen kuullut. Työskentelin useita vuosia finanssialalla ja säästän itsekin. Se on hyvä homma! En tiedä Subuyhdistyksen menoja mutta veikkaisin että niitä ei hirveästi vuoden aikana ole eli jotakin jäänee säästöönkin. Ja Subuyhdistyshän ei vastaa välineiden kuluista mikäli oikein olen ymmärtänyt. Ehkä parempi olisi keskustella kerhojen jäsenmaksuista (esim. HeSun yms.) joista saatavilla tuloilla yhteisiä välinehankintoja tehtäisiin?

Fabio

#33
Lainaus käyttäjältä: BarsaJake - kesäkuu 17, 2010, 11:40:50

Ehkä parempi olisi keskustella kerhojen jäsenmaksuista (esim. HeSun yms.) joista saatavilla tuloilla yhteisiä välinehankintoja tehtäisiin?

Juuri tuo ei minusta riitä! Moni kerho on niin pieni että hyvä jos saavat yhden kentän tolla 30e maksulla.. Ja sitten on kavereita jotka eivät kuulu mihinkään kerhoon... Musta tää Suomi on niin pieni maa ja harrastajia niin vähän että voitaisiin hyvin puhaltaa yhteen hiileen myös "muutaman kympin verran".

Miksei Hönkki ota kantaa? Olisiko rahalle edes tarvetta  ???

T:Pasi

Fabio

Lainaus käyttäjältä: BarsaJake - kesäkuu 17, 2010, 11:40:50

En tiedä Subuyhdistyksen menoja mutta veikkaisin että niitä ei hirveästi vuoden aikana ole eli jotakin jäänee säästöönkin.

Muistaakseni Hönkki kirjoitti aikaisemmin, että kun Zinga maksaa Openin palkinnot, niin yhdistyksen tili on tyhjä!! (Eivätkä tainneet olla mitalit kultaa!)  :D

t.Pasi

SouthernBoogieCat

#35
Yksivaihtoehto olisi hankkia sponsoreita esim. välinevalmistajia (joista muistaakseni Profibase on jo sponssannut Helsinki Openia) tukemaan lajia Suomessa - kasvavalla Subumarkkina-alueella. Sponsorit voisivat tukea Subuyhdityksen alla pelattavia liigoja ja turnauksia (muitakin kuin Helsinki Openia) lahjoittamalla kenttiä ja maaleja sekä palloja. Näin sponsorit saisivat jonkinasteista näkyvyyttä ja mahdollisesti myös uusia maksavia asiakkaita kun turnaukseen osallistuneet ehkä ostaisivat heiltä tulevaisuudessa välineitä. Muun alan yrityksetkin voisivat tulla kyseeseen esim. tukisivat Subuyhdistystä/yhdistyksen alaisia seuroja vuosittaisilla välinerahoilla. Sponsorin oma hyöty voisi olla mahdolliset potentiaaliset asiakkaat pelaajien joukosta.

Fabio

Lainaus käyttäjältä: BarsaJake - kesäkuu 17, 2010, 12:04:23
Yksivaihtoehto olisi hankkia sponsoreita esim. välinevalmistajia (joista muistaakseni Profibase on jo sponssannut Helsinki Openia) tukemaan lajia Suomessa - kasvalla Subumarkkina-alueella.

Toki kysästä voisi.. Juuri Subu-valmistajilta.. Mutta voi olla tänäpäivänä(kin) vaikeaa saada kunnon sponsoria tälle lajille.. Näkyvyys on kyllä "kehnohkoa"!!! ..Ja itse antaisin mielummin 30e kun lähtisin kirjoittelemaan "kerjuukirjeitä" ympäri maailmaa.. Ja olen kyllä skeptinen, antaisiko joku Profibase esim. kymmentä kenttää lahjaksi?? Eikö ne jo antanut jotain Openiin?? Monta kenttää antoivat silloin?

T:Pasi

Ps.Tää asia ei taida kiinnostaa muita kun mua ja sua Jake.. Pitäsiskö jatkaa kun tavataan seuraavan kerran kasvokkain??

SouthernBoogieCat

#37
Näkyvyys on tällä hetkellä pientä, mutta myyntiargumentteja voisi olla vaikkapa "harrastajamäärät huimassa kasvussa", "valtakunnallinen TV (YLE) kiinnostunut lajista", "tulevaisuuden olympialaji", "sijoitus tulevaisuuteen" yms. Sähköposteja toki voisi lähetellä mutta perään kannattaisi soitella sopia firmojen edustajien kanssa tapaamisia lajin tiimoilta ja esitellä heille tätä "houkuttelevaa mahdollisuutta". Em. argumentit tosin sopisivat paremmin muiden alojen yrityksille. Subun välinevalmistajille voisi markkinoida jotenkin muuten tai sitten esim. käyttää noita kahta ensiksi mainittua argumenttia.

Pasi: Keskustellaan vaan lisää asian tiimoilta kun seuraavaksi nähdään!

Fabio

Lainaus käyttäjältä: BarsaJake - kesäkuu 17, 2010, 12:15:56
Näkyvyys on tällä hetkellä pientä, mutta myyntiargumentteja voisi olla vaikkapa "harrastajamäärät huimassa kasvussa", "valtakunnallinen TV (YLE) kiinnostunut lajista", "tulevaisuuden olympialaji", "sijoitus tulevaisuuteen" yms. Sähköposteja toki voisi lähetellä mutta perään kannattaisi soitella sopia firmojen edustajien kanssa tapaamisia lajin tiimoilta ja esitellä heille tätä "houkuttelevaa mahdollisuutta". Em. argumentit tosin sopisivat paremmin muiden alojen yrityksille. Subun välinevalmistajille voisi markkinoida jotenkin muuten tai sitten esim. käyttää noita kahta ensiksi mainittua argumenttia.


Siis uskot että Firmat voisivat olla halukkaita sijoittamaan (isojakin summia) lajiin, johon itse et olisi valmis laittamaan sitä 30e???

Sorry, olen skeptinen sponsori-ajatukseen! Muistan kun aikoinaan yritimme hankkia sponsoreita junnufutisaikaan.. Pienen mainoksen saaminen johonkin seuran lehtiseen oli todella kiven alla! Toki kovan työn jälkeen saimme muutamia mainostajina jollain nimellisellä markkamäärällä!  ;D

t.Pasi

SouthernBoogieCat

#39
En ole missään vaiheessa sanonut että en olisi koskaan valmis sijoittamaan 30 € Subuun. Olen itseasiassa jo tähän asti sijoittanut paljon enemmän (esim. nykyinen joukkueeni millä pelaan maksoi n. 80 € ja olen maksanut Subuyhdistykselle jäsenmaksuina tuon 30 € sekä matkat turnauksiin yms. kulut). Eli rahaa on palanut Subuun tähänkin mennessä. Epäilin tuota korotettua jäsenmaksua lähinnä uusien harrastajien kannalta - en itseni.

Firmojenhan ei tarvitsisi välttämättä sijoittaa tähtitieteellisiä summia lajiin. Riittäisi esim. summat joilla saisi tietyn määrän kenttiä yms. tarvikkeita ja vaikkapa turnauskustannukset katettua. Sponsori saisi näkyvyyttä hieman kun laittaisimme esille heidän logonsa kisapaikalle ja/tai tänne nettisivuillemme. Osalla meistä voi olla tuttuja jotka ovat yrityksissä päättävissä asemissa joilta voi kysäistä näin alkuun. Pienestä tietenkin olisi tavoitteena lähteä liikenteeseen.

mikma

vaikea varmaan saada firmoja mukaan, kun eivät saa juurikaan vastinetta rahoille... Yleisö määrä kisoissa 0kpl ;)

mutta yrittänyttä ei laiteta. sponsorin haullekin vissiin jonkinlaiset raamit oltava...

Fabio

Lainaus käyttäjältä: BarsaJake - kesäkuu 17, 2010, 12:30:24
En ole missään vaiheessa sanonut että en olisi koskaan valmis sijoittamaan 30 € Subuun. Olen itseasiassa jo tähän asti sijoittanut paljon enemmän (esim. nykyinen joukkueeni millä pelaan maksoi n. 80 € ja olen maksanut Subuyhdistykselle jäsenmaksuina tuon 30 € sekä matkat turnauksiin yms. kulut). Eli rahaa on palanut Subuun tähänkin mennessä. Epäilin tuota korotettua jäsenmaksua lähinnä uusien harrastajien kannalta - en itseni.

Firmojenhan ei tarvitsisi välttämättä sijoittaa tähtitieteellisiä summia lajiin. Riittäisi esim. summat joilla saisi tietyn määrän kenttiä yms. tarvikkeita ja vaikkapa turnauskustannukset katettua. Sponsori saisi näkyvyyttä hieman kun laittaisimme esille heidän logonsa kisapaikalle ja/tai tänne nettisivuillemme. Osalla meistä voi olla tuttuja jotka ovat yrityksissä päättävissä asemissa joilta voi kysäistä näin alkuun. Pienestä tietenkin olisi tavoitteena lähteä liikenteeseen.

Eli ennemmin uskot että joku näkee vaivaa.. ja vielä onnistuu saamaan sponsoreita, kuin laittaisit itse esim. tuon 30e!!

Tämä ei mene jakeluun.. Musta olis kaikista helpoita että tukisimme toimintaa ensin itse.

T:Pasi

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: mikma - kesäkuu 17, 2010, 12:37:52
vaikea varmaan saada firmoja mukaan, kun eivät saa juurikaan vastinetta rahoille... Yleisö määrä kisoissa 0kpl ;)

mutta yrittänyttä ei laiteta. sponsorin haullekin vissiin jonkinlaiset raamit oltava...

Tuota Subuyhdistyksen ja firmojen välistä yhteistyötä nimenomaan pitäisi markkinoida pitkäaikaisena yhteistyönä eli ei minään yhden kisan juttuna vaan vuosien projektina. Kisoissa käy aina silloin tällöin jokunen utelias joka voisi kiinnostua sponsorista ja sponsorinhan yksi kohderyhmä (ainakin esim. Profibasen) ovat kisoihin osallistujat.

Voin esitellä tämän tyyppisen idean joidenkin tuttavieni yrityksille sekä myös firmalle jossa olen itse mukana. En takaa mitään mutta aivan hyvin pienet, kasvat yritykset voisivat olla kiinnostuneita mahdollisuuksista saada edes pientä näkyvyyttä joka on aina tarpeen. Ja jos kustannukset sponsorille olisivat pienet niin ei siitä luulisi olevan haittaakaan yritykselle. Esim. lehtimainoskin voi maksaa enemmän mitä me pyytäisimme. Ja meidän Subun harrastajien joukossa on ihmisiä joilla on erilaiset taustat yms. jotka voivat joko suoraan tai välillisesti hyödyttää yritystä esim. joko ostamalla sen tuotteita/palveluita itse tai mainitsemalla siitä tuttavilleen joista sitten tulisi asiakkaita. Mahdollisuuksia on monia. Pienelle lajille voi olla vaikea saada sponsoreita mutta ei me välttämättä hävitä mitään vaikka yritettäisiin.

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Fabio - kesäkuu 17, 2010, 12:46:24

Eli ennemmin uskot että joku näkee vaivaa.. ja vielä onnistuu saamaan sponsoreita, kuin laittaisit itse esim. tuon 30e!!

Tämä ei mene jakeluun.. Musta olis kaikista helpoita että tukisimme toimintaa ensin itse.

T:Pasi

En ole varma ymmärränkö ekan lauseesi pointtia, mutta jos ymmärsin sen niin että ajoit takaa että ajattelen että joku muu hankkii sponsorit ennemmin kuin itse maksan 30 € ei olettamuksesi pidä alkuunkaan paikkansa. Jos me sponsoreita alkaisimme hankkia luonnollisesti itsekin osallistuisin hommiin.

Mehän tuemme toimintaamme (olemme alusta saakka tukeneet) täysin omilla rahoillamme. Kannattaisi ainakin miettiä vakavastikin tuota sponsoriasiaa. Helsinki Openiin saatiin sponsori joten se on hyvä alku. Ideaa kannattaisikin laajentaa koskemaan koko toimintaamme eikä vain yhtä turnausta. Myyntimiehenä tiedät että ei saa olla ennakko-oletuksia että asiakas ei osta vaan pitää tarjota tuotetta/palvelua asiakkaalle - luoda se tarve. Laittaisin yhdistyksemme harkintaan sponsoriasian eli että aletaanko sitä yrittämään.

Fabio

#44
Lainaus käyttäjältä: BarsaJake - kesäkuu 17, 2010, 13:02:39

Myyntimiehenä tiedät että ei saa olla ennakko-oletuksia että asiakas ei osta vaan pitää tarjota tuotetta/palvelua asiakkaalle - luoda se tarve. Laittaisin yhdistyksemme harkintaan sponsoriasian eli että aletaanko sitä yrittämään.

Olet selvästi ollut jossain myyntikoulutuksessa.. Itse en harrasta!  :D .. Sen verran tiedän että yhdenkin sponsorin hankkiminen (ja siltä kunnon rahat.. edes 100e!!!!) on paljon vaikeampaa kuin omasta pussista n.30e lahjoittaminen toiminnalle. Itse en ainakaan jaksaisi edes käyttää vapaa-aikaani tuollaiseen "sponsorinmetsästys" -toimintaan! Ennemmin maksan pienen summan. Toki voi olla että pelaajissa on kymmeniä jotka hinkuvat mennä koputtelemaan firmojen ovia pikku-ukot kädessää.. (Epäilen!)  ;D  

Eli jos rahalle olisi tarvetta, tällä "30e keräyksellä" oltaisiin saatu jo sievoinen määrä pelivälineitä! ..Ja ilman mitään työtä!

Ei tämä "30 euroa-idea" taida nyt mennä läpi.. Ainakin Jaken puoluksesta on vaikeaa löytää "pallon mentävää aukkoa"! ;D

t.Pasi