• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Helsinki Open 2010

Aloittaja Zinga, huhtikuu 29, 2009, 10:26:23

« edellinen - seuraava »

Purtsi

Kuvat laitettu Hönkille s-postii
Ole ystävällinen, ja välittömästi piipin jälkeen huljauta pannu ja kipase meille.

Rossonero

Lainaus käyttäjältä: BarsaJake - toukokuu 27, 2010, 16:07:01
Lainaus käyttäjältä: AriFerra - toukokuu 27, 2010, 16:00:49
Mitäköhän jos esmes. Messi valitsisi linjan, että hänestä ei saa julkaista kuvia?
Jälleen kärjistetty, mutta eikö HKI OPEN ollut julkinen avoin tilaisuus?

Messi on julkisuuden henkilö ja minä en ole. Siinä on iso ero.

Ei Messi ole sen enempää julkisuuden henkilö kuin sinäkään, jos verrataan jalkapallo-ottelua ja pöytäfutisturnausta. Julkisia tilaisuuksia molemmat, ja esim. mahdollinen yleisö voi ottaa kuvia.

Muussa elämässä taas Messi on yhtä lailla yksityishenkilö. Koko "julkisuuden henkilö" terminä määrittelyineen on pelkkää veteen piirrettyä viivaa. Julkisuuden arvossa ja laajuudessa on toki eroa. Samoin kuin yksityisyyden, Messille ykstyisyys on huomattavasti meitä arvokkaampaa.

Lainaus käyttäjältä: BarsaJake - toukokuu 27, 2010, 16:07:01Vastaava esimerkki: Muusikoiden.net järjestää joka vuosi miitingin jonka yhteydessä otetaan kuvia ja miittiin osallistuneilta kysytään antaako luvan kuvien missä itse esiintyy julkaisuun. Tässä on sama juttu mielestäni.

Onko tuo julkinen tilaisuus, jonne on vapaa pääsy kaikilla? Kala-Maijan pelit menevät tuohon kategoriaan.

Mutta minusta on ok kunnioittaa ihmisten toiveita, jos se on mahdollista. Esim. yleiskuvassa salista ei voi kysyä lupia kaikilta. Ja nimiä ei toki kuvissa mainita, jos ei halua.

Epis

Muistaakseni tähän liittyvää keskustelua on aiemminkin käyty, mutta jotenkin todettu ettei yksilöllä ole oikeutta estää kuvien julkaisua. Tietysti näin pienessää porukassa on helppo toimia toisten pyyntöjen mukaan ja tarvittaessa vaikka leikata ko henkilö pois kuvasta.

Toisena vaihtoehtona hüümorimielessä nämä
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Rossonero

Lainaus käyttäjältä: SUFC - toukokuu 27, 2010, 20:15:36
tarvittaessa vaikka leikata ko henkilö pois kuvasta.

Voin hyvin kuvitella ulkomaalaisten ihmetyksen, kun kuvia julkaistaan. Turnaus olikin solo-pelaamisen turnaus!

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - toukokuu 27, 2010, 19:02:37Onko tuo julkinen tilaisuus, jonne on vapaa pääsy kaikilla? Kala-Maijan pelit menevät tuohon kategoriaan.

Miittiin on pääsy ennakkoon ilmoittautuneilla Muusikoiden.netin jäsenillä eli siinä mielessä rinnastettavissa Helsinki Openiin jonne myös tarvitsee etukäteen ilmoittautua ja jäsenmaksut pitää olla maksettuna. Tosin miittiin ei pääse ilmoittautumattomat jäsenet ja ei jäsenet joten siinä mielessä se eroaa Helsinki Openissa. Minun mielestäni kuitenkin oli tilaisuus julkinen tai ei ihmisten yksityisyyttä pitäisi kunnioittaa ja jättää kuvat pyydettäessä julkaisematta tai leikata pois henkilö joka on pyytänyt oman kuvansa julkaisemattomuutta. Itse ainakin tekisin niin.

Rossonero

Lainaus käyttäjältä: BarsaJake - toukokuu 27, 2010, 22:56:58
Minun mielestäni kuitenkin oli tilaisuus julkinen tai ei ihmisten yksityisyyttä pitäisi kunnioittaa ja jättää kuvat pyydettäessä julkaisematta tai leikata pois henkilö joka on pyytänyt oman kuvansa julkaisemattomuutta. Itse ainakin tekisin niin.

Ehdottomasti mahdollisuuksien mukaan pitää kunnioittaa. Se ei vain aina ole mahdollista, eikä esim. 100 pelaajan turnauksessa voi ruveta erittelemään kuka haluaa julkaistavan ja kuka ei.

Jos pelaa ulkomaalaista vastaan, on selvää, että haluavat nähdä kuvia ja julkaistakin niitä. Silloin voi toki jättää nimen pois, mutta ulkomailla ei sitä varmasti tehdä.

mikma

Lainaus käyttäjältä: BarsaJake - toukokuu 27, 2010, 22:56:58
Lainaus käyttäjältä: Rossonero - toukokuu 27, 2010, 19:02:37Onko tuo julkinen tilaisuus, jonne on vapaa pääsy kaikilla? Kala-Maijan pelit menevät tuohon kategoriaan.

Miittiin on pääsy ennakkoon ilmoittautuneilla Muusikoiden.netin jäsenillä eli siinä mielessä rinnastettavissa Helsinki Openiin jonne myös tarvitsee etukäteen ilmoittautua ja jäsenmaksut pitää olla maksettuna. Tosin miittiin ei pääse ilmoittautumattomat jäsenet ja ei jäsenet joten siinä mielessä se eroaa Helsinki Openissa. Minun mielestäni kuitenkin oli tilaisuus julkinen tai ei ihmisten yksityisyyttä pitäisi kunnioittaa ja jättää kuvat pyydettäessä julkaisematta tai leikata pois henkilö joka on pyytänyt oman kuvansa julkaisemattomuutta. Itse ainakin tekisin niin.
Toki on kohteliasta kunnioittaa toisen toivetta, mutta

Julkiset paikat, joihin kaikilla on pääsy, eivät kuulu kotirauhan piiriin. Pitääkö paikkaan maksaa pääsymaksu
on epäoleellinen seikka kuvaamisoikeuden suhteen. Näin ollen kadulla, kaupoissa, urheilukilpailuissa, ravintoloissa, konserteissa saa vapaasti kuvata ihmisiä, ellei tilojen haltija hallinnan perusteella ole sitä nimenomaisesti kieltänyt.

Loukkaavien kuvien julkaisu on siltikin kielletty ilman henkilön suostumusta.

Helsinki open 2011 mennessä, pitänee tämänkin pykälä sitten miettiä erikseen ja hyväksyttää ihmisillä kuvaus ja julkaisu.

http://www.heikniemi.fi/rikoslaki/rl24.html
24:8

miku

Lukenut HeSun höpötysosaston (325 sivua) läpi kahdessa viikossa.

Hönkki

Kunnioitan Jaakon toivetta ja en julkaise kuvia hänestä.

Ihan uteliaisuudesta kysyisin olenko minä julkisuuden henkilö ? kun olen PJ ja antanut 2 haastattelua radiossa.

Olisiko Jaakko julkisuuden henkilö jos voittaisi SM:n ?

Tavoitteena 50 Hesu-kautta. Nyt menossa 38. kausi.

Fabio

Kuvia laitettu Kaille ja Hönkille.. Toivottavasti menivät perille.. En todellakaan ole mikään "Data-Erkki"!!!

...ja itseasiassa mun kone vaan raksuttaa ja raksuttaa.. kohta lähetän kuvat pienemmissä pakeissa..

Nyt lähti! Tuliko perille??

(Mukana jännittävä kuva hönkin jatkolaukauksesta FI-pelissä Puppea vastaan Kala-Maijassa!)

Mukana ei ole kuvia Jaakosta! (Vaikka pari hyvää otosta oli kamerassa...)

t.Pasi

mikma

ja hei... kuvia myös meille näytille, jotka ei kisoissa ollut mukana... subu.fi:n media sivuillehan mahtuisi.

Fabio

Eiköhän Kaitsu tai Hönäys laita kuvia jonnekin.. Ite kun en osaa! :(

T:Pasi

AriFerra

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - toukokuu 28, 2010, 10:17:47
Ihan uteliaisuudesta kysyisin olenko minä julkisuuden henkilö ? kun olen PJ ja antanut 2 haastattelua radiossa.

Jos olisit esiintynyt urheiluruudussa, olisit vähintäänkin julkinen henkilö...
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

Rossonero

Lainaus käyttäjältä: mikma - toukokuu 28, 2010, 06:48:23
Helsinki open 2011 mennessä, pitänee tämänkin pykälä sitten miettiä erikseen ja hyväksyttää ihmisillä kuvaus ja julkaisu.

Ei kai. Ainakaan tuon linkin perusteella.

Lainaus käyttäjältä: mikma - toukokuu 28, 2010, 06:48:23http://www.heikniemi.fi/rikoslaki/rl24.html
24:8

"Joka oikeudettomasti

1. joukkotiedotusvälinettä käyttämällä tai
   2. muuten toimittamalla lukuisten ihmisten saataville

esittää toisen yksityiselämästä tiedon, vihjauksen tai kuvan siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa"

Tässä pitää huomoida millaista halveksuntaa pikkumiesten kanssa puuhastelu voi aiheuttaa...

Rossonero

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - toukokuu 28, 2010, 10:17:47

Jos sinua käsitellään subu ry:n puheenjohtajana siihen toimeen liittyvässä asiassa, olet julkisuuden henkilö. Kukaan ei ole julkisuuden henkilö asioissa, jotka eivät liity julkiseen toimeen tms:een.

Näin sen näkisin.