• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

FI-Sääntökeskustelu

Aloittaja h-kone, elokuu 03, 2007, 02:04:02

« edellinen - seuraava »

miku

Lainaus käyttäjältä: Epis - lokakuu 18, 2025, 14:27:32Hönkki pyysi noita kerhohuoneen sääntötapauksia..

- irtomaalivahdin pitäminen sijoitusnäpäytyksissä
Itse olen pelipäivinä kysellyt vastustajilta "aiotko/haluatko pitää irtoveskariani" ja vasta sitten tehnyt näpäytykseni, koska muistan edellisessä elämässä prioriteetin olevan vastustajalla näin halutessaan. Viime maanantaina kuulin säännön muuttuneen päinvastaiseksi ja oliko jopa pitäminen rinnastettavissa kalastuksiin?

- figuurin palaaminen "viivalle"
Meikälle on joskus aktiivivuosien alkumetreillä iskostunut selkärankaan, että jos figuuri pysyy veralla mennessään sivu-/päätyrajasta yli, niin se joko jatkaa kentän ulkopuolelta tai palaa _heti_ viivalle. Veran ulkopuolelle joutuessaan sekä laitaosumasta se palaa viivalle _vastustajan näpäytyksen jälkeen_
Nyt kuulin, että osumaton viivalle palautuskin tapahtuisi vasta näpäytyksen jälkeen.

Olen siis hieman hämmentynyt ja etsin vahvistusta näkemyksille, mille tahansa..

Kommenttina, ei faktana:

- meillä on kanssa aina kysytty tuo iRman "pitäminen", ehkä se on vain tapa mutta ihan hauska lisä sinänsä varsinkin nyt kun meillä on täysi nollatoleranssi myös sijoitusnäpäytyksissä
- palaaminen viivalle on mun mielestä aina ollut just noin eli jos jatkaa veralta viivan ulkopuolelta niin jää siihen, mutta jos jatkaa viivalta niin tulee siihen vasta näpäytyksen jälkeen
Lukenut HeSun höpötysosaston (325 sivua) läpi kahdessa viikossa.

Hönkki

Viivalta jatkaminen:
Kuten Miku kertoi, eli viivalle vasta vastustajan näpäytyksen jälkeen.

Irman pitäminen:
En oikeastaan enää tiedä. Koko sääntö elää omaa elämäänsä. Mennyt vähän samaan suuntaan kuin kalastukseen suhtautuminen. Olen siinä käsityksessä, että irman palautuksen saa tehdä heti ensimmäisenä sijoitusnäpäytyksenä ennen kuin vastustaja ehtii ottaa sen kiinni, mutta voin olla väärässäkin.
Tavoitteena 50 Hesu-kautta. Nyt menossa 39. kausi.