• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Mietintämyssy

Aloittaja Killer, lokakuu 21, 2014, 16:20:22

« edellinen - seuraava »

Killer

Onko kalastaminen 8. kuolemansynti?

HeSussa epäilemättä. Estääkö ehdottomuus kenties mahdollisuudet lajin kehittymiselle... 

Porvoon turkkilainen

Puolustuspään kalastukset minun mielestä ok, koska se vähentäis turhiä nyhjäyksiä päädyn tuntumassa ja nopeuttaisi peliä. Keski- ja hyökkäysalueella ne saisivat olla jatkossakin poissa ja ne syyt kyllä tiedetään.

Porvoon turkkilainen

Lisätään vielä, että KOSTOSSA voimme kokeilla kaikenlaista ja katsoa pelin kehitysmahdollisuudet

Puppe

Jatkolaukauksista kautta menneet voisi hyvin hyväksyä...
Hajuton, mauton ja väritön, selvinpäin :D
-------------------------------------------------------
TFC Lynx - Tää joukkue on perseestä, ja syvältä, ja perseestä. Oo-lee-o-le-o-le-o-lee..

Epis

Lainaus käyttäjältä: Killer - lokakuu 21, 2014, 16:20:22
Onko kalastaminen 8. kuolemansynti?
Vain hartaimmille Subu-uskovaisille (vrt. Päivi Räsänen)
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Killer

Lainaus käyttäjältä: SUFC - lokakuu 22, 2014, 16:41:35
Lainaus käyttäjältä: Killer - lokakuu 21, 2014, 16:20:22
Onko kalastaminen 8. kuolemansynti?
Vain hartaimmille Subu-uskovaisille (vrt. Päivi Räsänen)
Olen, onneksi, menettänyt uskoni.

Porvoon turkkilainen

Mutta hyvä paimen löytää aina uskonsa menettäneen. Niin ainakin Peitsamon Kari laulaa Sokea Joe -levyllään, joka oli blues-laulaja  ;D

Killer

Mut ken paimentais tät' sormikansaa eksynyttä.

                                   

Rossonero

#8
Kalastusasiassa testaisin sellaista, että saa kalastaa puolustuspäässä, jos vastustaja tarpeeksi lähellä. Juuri nyherrystä estämään.

Vapareissa testaisin sellaista, että ei saa näpäyttää pelaajia blokkaamaan 9 senttiä lähemmäksi palloa, eli rinnastus futiksen sääntöön. Mutta syynä olisi se, että vapareita ei olisi liian helppo estää. Rikkeestä varoitus ja takaisin. Eri asia, jos pelaaja jo on tuon rajan sisällä, mutta lähemmäs palloa ei saisi näpäyttää.

Saman pelaajan jatkoa voisi kokeilla. Mahdollistaisi 1vs1 -nyherrystilanteissa haastamisen ja maalipaikan.

Ehdottomasti myös DTM-sarjan tyyppiset lisäpainot/painonvähennykset käyttöön pärjäämisen mukaan. Vai olisiko ehkä parempi puhua golf-termein tästä. En tiedä mikä olisi toteutustapa, mutta minusta olisi mielekästä saada pelejä ja sarjoja tasaisemmiksi, etenkin uudempien pelaajien kohdalla. Jotain lisänäpäytyksiä tai väliin jääviä puolustussiirtoja voisi kokeilla.

Killer

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - lokakuu 23, 2014, 00:41:09
Kalastusasiassa testaisin sellaista, että saa kalastaa puolustuspäässä, jos vastustaja tarpeeksi lähellä. Juuri nyherrystä estämään.

Juuri tuon tyyppistä on pohdittu.

Hönkki

LainaaVapareissa testaisin sellaista, että ei saa näpäyttää pelaajia blokkaamaan 9 senttiä lähemmäksi palloa, eli rinnastus futiksen sääntöön. Mutta syynä olisi se, että vapareita ei olisi liian helppo estää. Rikkeestä varoitus ja takaisin. Eri asia, jos pelaaja jo on tuon rajan sisällä, mutta lähemmäs palloa ei saisi näpäyttää.

Minusta on pieni ongelma siinä, että vapari joka annetaan omasta päädystä toiseen päätyyn, saattaa olla selkeä maalipaikka, jos noita blokkauksia ei saa tehdä. Jos/kun halutaa realistisuutta, niin omasta päädystä annetun vaparin ei pitäisi olla selkeä maalintekopaikka ja siksi blokkaukset ovat minusta olleet ok.

LainaaKalastusasiassa testaisin sellaista, että saa kalastaa puolustuspäässä, jos vastustaja tarpeeksi lähellä. Juuri nyherrystä estämään.

Mahdollisesti joo. Puolustukset ovat välillä pakotettuja olemaan osumatta palloon, kun kalastusta ei sallita. Mikä on tarpeeksi lähellä ?


LainaaSaman pelaajan jatkoa voisi kokeilla. Mahdollistaisi 1vs1 -nyherrystilanteissa haastamisen ja maalipaikan.

Ehdottomasti myös DTM-sarjan tyyppiset lisäpainot/painonvähennykset käyttöön pärjäämisen mukaan. Vai olisiko ehkä parempi puhua golf-termein tästä. En tiedä mikä olisi toteutustapa, mutta minusta olisi mielekästä saada pelejä ja sarjoja tasaisemmiksi, etenkin uudempien pelaajien kohdalla. Jotain lisänäpäytyksiä tai väliin jääviä puolustussiirtoja voisi kokeilla.

Ihan jännän kuuloisia juttuja ja kaikkea voi kokeilla jossain testisarjoissa. Saman pelaajan jatkoissa pitää aika tarkkaan katsoa, että figuuri on ehtinyt pysähtyä ennen kuin sitä näpäytetään uudestaan. Suosisi ehdottomasti "junamiehiä" kierreäijien kustannuksella. Lisäpainoja/painonvähennyksiä en lähtisi edes kokeilemaan. Lisänäpäytykset ja väliin jäävät puolustussiirrot ehkä toteutuskelpoisin juttu, kun kyse jostain aivan aloittelijasta, joka pelaa ekaa kauttaan. Voisi olla hyvä junnujen kanssa.
Tavoitteena 50 Hesu-kautta. Nyt menossa 38. kausi.

Epis

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - lokakuu 23, 2014, 11:53:22
LainaaSaman pelaajan jatkoa voisi kokeilla. Mahdollistaisi 1vs1 -nyherrystilanteissa haastamisen ja maalipaikan.

Ehdottomasti myös DTM-sarjan tyyppiset lisäpainot/painonvähennykset käyttöön pärjäämisen mukaan. Vai olisiko ehkä parempi puhua golf-termein tästä. En tiedä mikä olisi toteutustapa, mutta minusta olisi mielekästä saada pelejä ja sarjoja tasaisemmiksi, etenkin uudempien pelaajien kohdalla. Jotain lisänäpäytyksiä tai väliin jääviä puolustussiirtoja voisi kokeilla.

Ihan jännän kuuloisia juttuja ja kaikkea voi kokeilla jossain testisarjoissa. Saman pelaajan jatkoissa pitää aika tarkkaan katsoa, että figuuri on ehtinyt pysähtyä ennen kuin sitä näpäytetään uudestaan. Suosisi ehdottomasti "junamiehiä" kierreäijien kustannuksella. Lisäpainoja/painonvähennyksiä en lähtisi edes kokeilemaan. Lisänäpäytykset ja väliin jäävät puolustussiirrot ehkä toteutuskelpoisin juttu, kun kyse jostain aivan aloittelijasta, joka pelaa ekaa kauttaan. Voisi olla hyvä junnujen kanssa.
Hyvää pohdintaa ja huomattavasti selkeämpi vaihtoehto, kuin vaikka pakin kautta menevien maalien salliminen aloittelijoille.. Subu:n painoluokkasarjoja odotellessa..
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

AriFerra

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - lokakuu 23, 2014, 11:53:22
Puolustukset ovat välillä pakotettuja olemaan osumatta palloon, kun kalastusta ei sallita. Mikä on tarpeeksi lähellä ?

Sen päättää jokainen itse. Jatkot sitten forkalla...
Ite olen vähitellen kallistunut siihen suuntaan, että tottakai fisutetaan kun vastustaja on ihossa kiinni. Realismiahan te olette hakeneet, ja tuohan on juuri sitä.
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

Rossonero

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - lokakuu 23, 2014, 11:53:22
LainaaVapareissa testaisin sellaista, että ei saa näpäyttää pelaajia blokkaamaan 9 senttiä lähemmäksi palloa, eli rinnastus futiksen sääntöön. Mutta syynä olisi se, että vapareita ei olisi liian helppo estää. Rikkeestä varoitus ja takaisin. Eri asia, jos pelaaja jo on tuon rajan sisällä, mutta lähemmäs palloa ei saisi näpäyttää.

Minusta on pieni ongelma siinä, että vapari joka annetaan omasta päädystä toiseen päätyyn, saattaa olla selkeä maalipaikka, jos noita blokkauksia ei saa tehdä. Jos/kun halutaa realistisuutta, niin omasta päädystä annetun vaparin ei pitäisi olla selkeä maalintekopaikka ja siksi blokkaukset ovat minusta olleet ok.

No, tämähän on toki vain tällaista ideoiden testailua. Tokihan tuo voisi olla puoliviivan toisella puolella eri juttu, mutta itse näkisin asian niin, että jos ei halua antaa maalipaikkaa rikkomalla omassa hyökkäyspäässä, niin ei sitten riko siellä. Edun pitää aina olla rikotulla ja blokkaussysteemissä etenkin alhaalla rikkoja saa laitettua rikotun hankalaan tilanteeseen.

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - lokakuu 23, 2014, 11:53:22
LainaaKalastusasiassa testaisin sellaista, että saa kalastaa puolustuspäässä, jos vastustaja tarpeeksi lähellä. Juuri nyherrystä estämään.

Mahdollisesti joo. Puolustukset ovat välillä pakotettuja olemaan osumatta palloon, kun kalastusta ei sallita. Mikä on tarpeeksi lähellä ?

Sanoisin ehkä esim. kaksi senttiä. Veran äärellä luku voisi olla toinen.

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - lokakuu 23, 2014, 11:53:22
LainaaSaman pelaajan jatkoa voisi kokeilla. Mahdollistaisi 1vs1 -nyherrystilanteissa haastamisen ja maalipaikan.

Ehdottomasti myös DTM-sarjan tyyppiset lisäpainot/painonvähennykset käyttöön pärjäämisen mukaan. Vai olisiko ehkä parempi puhua golf-termein tästä. En tiedä mikä olisi toteutustapa, mutta minusta olisi mielekästä saada pelejä ja sarjoja tasaisemmiksi, etenkin uudempien pelaajien kohdalla. Jotain lisänäpäytyksiä tai väliin jääviä puolustussiirtoja voisi kokeilla.

Ihan jännän kuuloisia juttuja ja kaikkea voi kokeilla jossain testisarjoissa. Saman pelaajan jatkoissa pitää aika tarkkaan katsoa, että figuuri on ehtinyt pysähtyä ennen kuin sitä näpäytetään uudestaan. Suosisi ehdottomasti "junamiehiä" kierreäijien kustannuksella. Lisäpainoja/painonvähennyksiä en lähtisi edes kokeilemaan. Lisänäpäytykset ja väliin jäävät puolustussiirrot ehkä toteutuskelpoisin juttu, kun kyse jostain aivan aloittelijasta, joka pelaa ekaa kauttaan. Voisi olla hyvä junnujen kanssa.

Minusta saman pelaajan jatkossa ei tarvitsisi tällaisessa testauksessa olla väliä onko pysähtynyt tai ei. Kunhan kokeillaan ja roiskitaan 1vs1 -tilanteista dynaamisempia. Kyse ei ole virallisen säännön ehdottamisesta.

Painoretoriikka oli pelkkää DTM-sanastoa, joka siis viittaa tasoitukseen, jolla sarjaa kisoja saadaan tasaisemmaksi. Golf-sanasto on juuri tämän takia parempi, koska painot sekoitetaan figuurien painoihin. Toki olisihan se mielenkiintoista, että kuka todella hyötyisi, kun ruvettaisiin figuurien painoja fiksailemaan. Tai sitten managerien. Kokkis olisi salaattimiehenä hyttyssarjalainen. Ex-killeri taas luonnollisesti kuuluisi huutolaissarjaan.

Vakavoituen voisi todeta, että juuri näpäytysmäärät voisivat olla ihan hyvä väline tällaiseen. Kuinka usein ja kuinka monta näpäytystä vaihtelisi sitten oletetun tasoeron mukaan.

Killer

#14
Täällä myssyn alla, myssy päässä, myssyissä, niiteissä, tinassa, flänässä ja vaikka turkkilaisessa jurrissa voidaan kaikki lätsä-pekat, vireenit, bipopäät, atk-tukihenkilöt, hullut mielisairaanhoitajat, puhelinvakuutuspiirimyyjät, alkuräjähdysmetallimiehet, levymogulit ja sun muut sosialistitentut voidaan pitää sellaista liittokokousta,  että heikompia hirvittää.

Ja Epis, lisää  :center :molotov :centers1 :redcard16 :näitä, ja sassiin.  :molotov :molotov :up