• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Kokeulun arvoinen homma

Aloittaja Epis, maaliskuu 08, 2007, 00:00:57

« edellinen - seuraava »

Rossonero

#15
Lainaus käyttäjältä: "SUFC"Sakdin tilaukseen en itsekkään ehtinyt, kun vielä jäin arpomaan, että ostaako nuo decalit vai tarrat, joiden ulkoasun voi tarvittaessa itse päättää kunhan väsää oman näkemyksensä ja lähettää kuvan astrobaseen.

Tarkoitat omalla idealla varmaan vain teemoja, joita kuvissa on. Mutta ei taitaisi olla hirveän suuri juttu tehdä itse tuollaisia ja sitten printtailla jonkun työpaikalla, jossa voi sopivalle tarralle printata. Tuli vain mieleen. Itse en siis toki osaa tuollaisia tehdä, mutta olettaisin jonkun osaavan. Subuworldin kuvat ainakin olivat ihan simppeleitä kokonaisuuksia.

Niin, huomasin juuri, että mainitsitkin photoshopin. Kannattaakohan sitten enää tilata ulkomailta. Onnistuisikohan vain printtaamalla?

Lainaus käyttäjältä: "SUFC"Katellaan sitä tilausta, kun ensin on hieman kikkaillut Photoshopin kanssa. Peliliike olisi tietysti sisällyttää Subu ry:n logo tarroihin  :sol3:

Kaikille logot pohjiin - siis ulkomailla pelatessa.

Epis

#16
Itse mietin samaa, että voisihan noita käytännössä itsekkin printtailla. Pitää vain löytää jostain hyvä printteri, josta noi voi tulostaa tarrapaperille. Mittojen suhteen ei pitäisi olla kauheasti ongelmaa, koska kuvankäsittelyohjelmissa on 'viivoittimia' ja kuvan koon pystyy määrittämään senteissä/milleissä. Sitten taas tekstinkäsittelyohjelmissa esim. MS Word löytyy tai ainakin pitäisi löytyä valmiita pohjia tarrapaperiarkeille ym, joten tulostuksenkaan saaminen kohilleen ei pitäisi olla ylivoimaisen vaikeaa.

Miltäs vaikuttaa muiden mielestä?
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

miku

#17
jos meinaat kaitsu tuollaista kokeilla niin innolla odotan kommentteja!
Lukenut HeSun höpötysosaston (325 sivua) läpi kahdessa viikossa.

Epis

#18
Jos Itiksestä löytyy tarrapaperia (luulisi löytyvän) niin pääsen viikonlopun aikana tota testaamaan. Mustesuihkulla tulostaessa täytyy tarkkailla miten kuprulle paperi menee vai meneekö. Laitan lisätietoja, kun saan testuksen onnistuneesti läpi.
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Make

#19
Olen itse tehnyt muutamia Powerpointilla. Kayttaa vain automaattisia muotoja ja maarittelee mitat milleina, printtaa tavalliselle paperille, sitten kaksipuolista teippia paperiin, sakset kateen ja tarrat ovat valmiita liimattavaksi. Helppoa ja yksinkertaista.

Epis

#20
Ohhoh.. en tiedä onko vika käyttäjässä vai työvälineissä, muttei ainakaan toistaiseksi ole syntynyt mitään järkevää. Kuva saattaa näyttää isompana ihan hyvältä, mutta pienentyessään saa kaiken epäselväksi. Pääosin yrittänyt Photoshopilla kikkailla, mutta turhaan.

Kellään ideoita/ehdotuksia, miten saisi aikaan tarkaa ja selvää jälkeä?

Edit: No heti, kun käy avautumassa niin hommaan tulee jotain järkeä. Toistaiseksi olen vain tehnyt ympyrän, jonka sisään heittänyt tekstiä ja kikkaillut että se näkyisi hyvin vielä pienessäkin kuvassa. Olen saanut jotain alkeellista aikaan niin, että siitä saa myös pienenä selvää. Toivon löytäväni lähipäivinä uusia menetelmiä homman suhteen.

Tahtoisin saada tällaista jälkeä aikaan, mutta vaikuttaa suht heikolta. Pitänee laittaa kyssäriä, että millä softilla/laitteilla tyypit noita väsäilee...
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Epis

#21
Huomenta pelaaja-toverit!

Nyt kun aamusta pääsi kokeilemaan tulostusta niin huomasin ilokseni pari asiaa. Ensinnäkin kuvat saavat olla hieman isompia, kuin mitä niistä tein vaikka käytin halkaisijana 1,7cm ja pelaajan figuurin halkaisijaa 0,7cm. Vielä mielenkiintoisempaa on se, että kun pienentää ison kuvan Photoshopissa ja kopio sen Wordiin niin tulostus on epäselvä, mutta kun ison kuvan kopioi ja pienentää saman kokoiseksi Wordissä niin tulostuksen jälki on selkeä. Eli tekstinkäsittely pystyy siihen, mihin kuvankäsittely ei!  :imasu:

Lueskelin eilen illalla/yöllä vielä kansainvälisiä forumeita noiden decalien teon osalta ja siellä kyllä puhuttiin, että pitäisi tehdä iso kuva ja tulostaa se pienemmässä koossa. No nythän tuo näytti toimivan.

Nyt tarvitsisin hieman tulkkausapua:

"After printing, spray the paper with a thin coat of krylon spray, but make sure you cover with an even coat or the ink will run(with inkjet printing). The krylon spray is non yellowing so you will not need to worry."

Kyseinen spray estää tulosteen/paperin kellastumista jos aikoo samaa ulkoasu käyttää pitempään, mutta mikä spray on kyseessä?
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Epis

#22
No nyt homma 'toimii'! Pitää vaan enää löytää taiteellinen ja luova puoli jostain syvyyksistä niin saa superhyperüberjätte-coolit tarrat tehtyä ja printattua.

Tältä näytti testitulostus Hasbron pohjaan pelkistettynä mustalla tekstillä. Tulostin on vaan sellainen, ettei mitään ultra-siistiä sateenkaari-feidaustykitystä nähdä, mutta jos sais ees suht siistin jengilogon aikaan ni sekin olisi jo jotain.
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Epis

#23
Tässä jotain suht nopeasti kikkailtuja pari lisää. Jälkimmäinen näytti tulosteena paremmalta, kun vertasi keskenään. Värilaserilla jälki olisi vielä huomattavasti parempaa, mutta minkäs teet :)




Livenä:



Onhan tässä vielä aikaa kikkailla ennen, kuin ne jengit saapuvat...
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Epis

#24
Vesa jo mianitsikin tuon maalaamisen ja jos pääsisi edes lähelle tämän kaltaista jälkeä niin maalaamista voisi edes harkita. //http://xoomer.alice.it/subbuteomemorabilia/creazioni.html
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!