Oletan, että oli vahinko että Hönä ja Masse pelasivat jo neljännen kierroksen pelinsä. Vai joko heti aloitte kapinoimaan sarjajärjestelmää vastaan?
Ihan tietoisesti pelattiin neljännen kiekan peli, mutta sovitaanko että olen sovittanut erheeni yhdyskuntapalvelun muodossa. Tein siivous- ja kunnostustöitä Munkassa: imuroin, vein tyhjät pullot kauppaan, vein roskiksen, vaihdoin metallimaalit yhteen kenttään, tasoitin kumpuja maalien edestä ja laitoin maalien sivuverkkoja niin, että ei tule epäselviä maalintekotilanteita.
Tuosta itse sarjajärjestelmästä sanoisin, että on ihan hyvä että pelien määrää per kuukausi rajoitetaan niin, että kukaan ei pääse pelaamaan paljoa enempää kuin joku toinen, mutta on myös pari juttua, jotka hieman turhauttavat minua:
1) On pelaajia, jotka käyvät kertsillä melko harvoin. On vaikeaa saada tällaiset pelaajat yhtä aikaa kertsille sellaiseen ajankohtaan, jolloin he sarjajärjestelmän mukaan saavat pelata keskinäisen pelinsä.
2) On pelaajia, jotka ilmoittavat tulevansa mutta eivät tulekkaan. Jotkut toiset pelaajat ovat tulleet kertsille, jotta olisivat voineet pelata tätä poisjäänyttä vastaan, mutta nyt eivät voineetkaan pelata. Sarjajärjestelmä ei ehkä anna pelata mitään muitakaan pelejä ja sitten ei ole muuta mahdollisuutta kuin treenipelit.
Onneksi on kuitenkin vain yksinkertainen sarja, joten eiköhän se siitä vähitellen suttaannu. Yritän suhtautua tilanteeseen rakentavasti. Kurinalainen otteluohjelma toimii oikein hyvin, kun kohtalaisen iso prosentti pelaajista tulee silloin paikalle, kun on tarkoitus pelata Hefiä. Jos tuo prosentti on pieni, niin mahdollisten pelien määrä jää pieneksi. Tai sitten jonkun pitää laittaa paljon aikaa pelien järjestelyyn.