• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

kilpailukalenteri kaudelle 2011-2012

Aloittaja Hönkki, kesäkuu 27, 2011, 00:03:17

« edellinen - seuraava »

Rossonero

Lainaus käyttäjältä: Paskamane - elokuu 29, 2011, 14:01:24
Ja loppujen lopuksi turnaus itsessään oli oikeinkin mukava ja oli hienoa, että paikalle oli tullut runsaasti uusia kasvoja.

Itse turnaus oli hieno, ja mm. uusien pelaajien saama opastus oli positiivista.

Lainaus käyttäjältä: Paskamane - elokuu 29, 2011, 14:01:24Kaikesta huolimatta oli aikamoisen ikävä yllätys, kun tultiin Jarkon kanssa paikalle klo 9.00, niin turnausjärjestelyt olivat siinä mallissa, että oli tyhjä luokka ilman ainuttakaan pöytää. Ja paikalla siinä vaiheessa oli Pasi, porvoolaiset, LPR:laiset, ja yksi kreikkalainen. Äkkiähän siinä sitten saatiin kamat kannettua sisään, eikä se nyt ollut mikään suuri ongelma. Turnauksen piti alkaa jo klo 9.30, mutta aloittamaan päästiin vasta klo 10.15. Ja meille pitkämatkalaisille tuo tarkoitti, että olisimme voineet lähteä liki tunnin myöhemmin matkaan.

Hankalaksi tilanteen teki se, että vain kolme kenttää oli koululla, eikä niissä edes maaleja. Ja pukkeja kahdet. Koulun sisällä roudaus sujui ihan mukavasti, kun porukkaa saapui ja mm. PSK:n juniorit kantoivat kaksi viimeistä pöytää ylös. Aina valmiin Ilen taas värväsin maalien ruuvaukseen.

Siispä kiitokset muualta tulleille avusta ja sen tarjoamisesta. Joka osaltaan hävettää minua paikallisena, vaikkei minusta ollutkaan kiinni.

Lainaus käyttäjältä: Paskamane - elokuu 29, 2011, 14:01:24Jarkon kanssa olemme järjestäneet kaksistaan kolme turnausta ja onhan siinä jonkin verran hommaa. Mutta olemme aina pyrkineet siihen, että pelikentät on paikoilleen viritettynä silloin kun ensimmäiset vieraat tulevat paikalle. Ja näinhän se on yleensä ollutkin ja niinhän sen aina pitäisi ollakin. Ei se vaadi muuta kuin hieman aikaisempaa heräämistä ja nöyrää tavaroiden kantamista. Tietenkin se vaatii myös vähintään kaksi miestä, jotka saavat asiat keskenään sovittua. Hommia on, mutta ei mitenkään älyttömästi. Puheluita, sopimista ja kantamista... ei pitäisi olla vaikeaa.

Näin sivusta seuranneena ihmetyttää hieman, että miksi teillä pääkaupunkiseudulla on isommalla porukalla vaikeaa saada turnaus järjestettyä. Luulisi olevan melko helppoa kokoontua tuntia ennen turnauksen alkua johonkin ja roudata kamat paikalleen. Ja sitten ottaa vaikka lämmittelypelejä ennen vieraiden saapumista.

Todellisuudessa aktiivisia järjestäjiä ei täällä ole kovin paljon, ja vähenemään päin. Toki itse ihmettelen sitä, miksi asenne on sellainen. Luulisi, että olisi mukava järkätä porukassa ja pelailla treeniäkin ennen kisoja. Talkoohenkeä ei tunnu olevan ja homma kaatuu liian usein parin saman ihmisen harteille. Se minua nyt harmitti eniten, kun en kiireiden takia todellakaan ollut varautunut olemaan muussa roolissa kuin yhtenä roudaajana.

Kai se on se, että täällä ei ole selkeää joukkuetta, joka kokisi jotenkin yhteenkuuluvuuden tunnetta, ja tekisi porukalla asioita. On vaikea uskoa, että Lappeenrannassa jompikumpi päättäisikin, että toinen hoitaa homman, vaikka näin ei oltu sovittu.

Lainaus käyttäjältä: Paskamane - elokuu 29, 2011, 14:01:24Tälle kaudelle emme halunneet järjestää LPR:ssa turnausta, koska viime vuoden SM-kisoissa oli niin vähän porukkaa paikalla. Arvelimme, että Ranking -turnaukseen tuskin tulee niinkään paljon osallistujia. Mutta nyt täytyy vielä miettiä, jospa keväällä kuitenkin järjestäisimme yhden turnauksen, kun näyttää muuten muodostuvan liian suureksi taakaksi pääkaupunkiseudun "operoijille".

Minusta olisi positiivista, että muuallakin pelattaisiin. SM-kisoja pidän erittäin harmillisena poikkeuksena, mutta kuten näkyi, ei täkäläisessä turnauksessa kovin paljon kummemmin ollut pelaajia täältä.

mikma

#16
Lainaus käyttäjältä: mikma - heinäkuu 07, 2011, 19:06:33
Lainaus käyttäjältä: Hönkki - kesäkuu 27, 2011, 00:03:17
27.8.2011 Helsinki (k)
24.9.2011 Helsinki (s)
15.10.2011 Helsinki (k)
5.11.2011 Helsinki (SM, Suomi-säännöt)
27.11.2011 Helsinki (k)

Munkkiniemi ensisijainen pelipaikka. Kala-Maija varalla.
Jos joku muu paikkakunta on kiinnostunut järjestämään kisoja syksyn aikana, niin ilmoitus mahdollisimman pian.

voisin harkita FI kisojen järjestämistä. syyskuu tai marraskuu. milloin pitää viimeistään ilmoittaa syyskuun mahdollinen järjestäminen?
mikäli PSK:n jäsenillä ei ole mitään sitä vastaan... en ole asiasta heidän kanssaan vielä keskustellut ;)




juuri saadun tiedon perusteella....

PSK voi järjestää 24.9.11 FI-kisat.

Hönkki

LainaaPSK voi järjestää 24.9.11 FI-kisat.

Ok, tehdään niin. PSK järjestää.

Jos tulette katumapäälle, niin myös ainakin Kala-Maija olisi käynyt. Puu saa tuon päivän vapaaksi, jos vaan haluaa.   
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

AriFerra

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - elokuu 30, 2011, 10:00:45
Jos tulette katumapäälle

Me sitten perjantaina 23.9. iltapäivällä ilmoitetaan...
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

Hönkki

Rossonero, kirjoituksissasi on kohtia joista olen samaa mieltä ja sitten on kohtia joista olen eri mieltä. En ala niitä laajemmin setvimään, koska emme kuitenkaan pääse puusta pitkälle.
Yksi pieni periaatteellinen juttu kuitenkin

LainaaMinusta myöskään ei tarvitsisi olla siinä tilanteessa, että pitää pyytää.

Miten osanottajat voivat tietää mitä apua tarvitaan, jos ei pyydetä ? Make ei olisi tajunnut tuoda tietokonetta ja tehdä otteluohjelmaa, jos en olisi pyytänyt. Pitäisikö Makella automaattisesti olla tietokone mukana, kun tulee Helsinkiin pelaamaan ?
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Rossonero

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - elokuu 30, 2011, 14:55:44
Rossonero, kirjoituksissasi on kohtia joista olen samaa mieltä ja sitten on kohtia joista olen eri mieltä. En ala niitä laajemmin setvimään, koska emme kuitenkaan pääse puusta pitkälle.

Aina on asioita, joista on eri näkemyksiä. Minulla ei ole tarvetta sen enemmän täällä setviä, eikä tästä asiasta kannata tehdä sen kummoisempaa. Halusin vain ilmoittaa syyt turnauksen myöhästymiseen, koska koin, että joidenkin mielestä vika oli minun. Halusin myös ilmoittaa, että hommien samalla tavalla jatkuessa siirryn pois järjestyshommista (voin olla roudaamassa, mutta en järjestä, enkä roudaa yksin). Halusin myös selvittää syyt tähän, koska niitä kuitenkin ihmeteltäisiin.

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - elokuu 30, 2011, 14:55:44Yksi pieni periaatteellinen juttu kuitenkin

LainaaMinusta myöskään ei tarvitsisi olla siinä tilanteessa, että pitää pyytää.

Miten osanottajat voivat tietää mitä apua tarvitaan, jos ei pyydetä ? Make ei olisi tajunnut tuoda tietokonetta ja tehdä otteluohjelmaa, jos en olisi pyytänyt. Pitäisikö Makella automaattisesti olla tietokone mukana, kun tulee Helsinkiin pelaamaan ?

Niin, mutta minä olenkin koko ajan puhunut paikallisesta tasosta. Ei Makelta pitäisi edes joutua pyytämään, ja tietenkään hän ei tiedä kysyä tuollaista, joten poikkeustilanteessa pakko tietenkin pyytää. Paikallisille vain kisajärjestelyihin osallistumisen ei pitäisi olla mikään poikkeus tai yllätys, vaan itsestäänselvyys. Paikalliset myös voisivat ilmoittaa hyvissä ajoin (ainakin pari viikkoa ennen) kuka on järkkäämässä ja pelaamassa, jotta voidaan ajoissa perua tai siirtää kisat, jos ei paikallista porukkaa tarpeeksi ole tulossa. Tämä ei myöskään ollut mikään yksittäistapaus.

Kuvaavaa on, että ainoa joka reagoi kysymykseen sunnuntain roudausavusta oli Hovimestari, joka oli tullut Hangosta. kenellekään ei tullut mieleen, että Rosso nyt menee sitten itse sunnuntaina sinne roudaamaan, joten voisin ehkä vaikka minäkin mennä. Rahkeita ja kiinnostusta järjestämiseen ei selvästikään ole tarpeeksi, eikä yhteshenkeä.

Ei siinä mitään, jos sen vain tietää. Minäkin olisin ollut poikani ja hänen kumminsa kanssa veneilemässä ja kalassa, jos ei olisi ollut tuota turnausta. Olisimme myös ehtineet sinne turnauksen jälkeen (tai välierätuomaroinnin jälkeen), jos oltaisiin oltu aikataulussa, ja joku muu olisi kuskannut levyt Munkkaan.

p.s. Päädyimme muistyaakseni perjantaina puhelimessa siihen, että sinä kysyt Makelta, koska minulla ei ollut aikaa asioita selvitellä. Tässäkin jouduin siis olemaan mukana ratkaisuja miettimässä, vaikka en ole koskaan tietokonetta kisapaikalle järjestänyt.

Rossonero

#21
Vielä pari asiaa tarkennukseksi siitä, että en ota mitään vastuuta tapahtuneesta myöhästymisestä. Nämä lienevät tarpeen, koska ilmeisesti porukka pitää tätä edelleen minun mokanani. Olisin nimittäin odottanut näkeväni (yleistä) pahoittelua tai harmittelua siitä, että homma kaatui minulle.

Kesäkuussa kirjoitin näin hallituksen forum-osiossa, joten ei kai voinut olla epäselvää, että en ole sitoutunut järkkäyksiin?

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - kesäkuu 24, 2011, 00:13:11
Lainaus käyttäjältä: Hönkki - kesäkuu 23, 2011, 11:08:38
Ehdotan seuraavaa:

27.8.2011 Helsinki (k)
24.9.2011 Helsinki (s)
15.10.2011 Helsinki (k)
5.11.2011 Helsinki (SM, Suomi-säännöt)
27.11.2011 Helsinki (k) tai jos Porvoo haluaa järjestää, niin antaa heidän päättää päivämäärä

Ei noissa päivissä mitään erityisen poikkeuksellista ole. Ihan ok siis.

Itse en pysty sitoutumaan noiden kisojen järkkäämiseen tässä vaiheessa. Elo- ja syyskuu ovat aina auki, koska lähden pohjoiseen yleensä silloin, kun sää on suotuisa. Mutta kisoja voi tietenkin järkätä Munkassa ilman minua, kunhan joku ottaa homman hoitaakseen.

Koululla järkkäminen tulee liian kalliiksi (palkkakulut), jos en ole itse paikalla, ja Munkassa on pieni rajoitus osallistujamäärien suhteen.

Ja tämän viestin sävyä en missään vaiheessa ymmärtänyt, koska en ollut järkkääjä. Ilmoitin vain, että koululle pääsee, jos yhdistys takaa tuon maksun. Vastausta ei tullut, joten en ilmoittanut asiasta, mutta Hönkki ilmoitti. Unohti vain kysyä roudaajia. Minultakaan ei pyydetty roudausapua, joten olisi kai pitänyt mennä koululle ihmettelemään muiden joukossa...

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - elokuu 26, 2011, 14:40:11
LainaaKoululle pääsisi pelaamaan. Ainoa este on, että maksaisi n. 50 euroa. Enää ei voi muutella osallistumishintoja, joten jos tuon voi hoitaa esim. yhdistyksen kautta (osallistumismaksut kattavat suunnilleen), niin mennään sinne.

Kannattaa varmaan ilmoittaa vähän näyttävämmin, esim. näin

PELIPAIKKA VAIHTUNUT KOULUKSI, PARAISTENTIE 3
Lähettäkää Papalle ja Zipolle henk.koht viestit ... ette kuitenkaan olisi muistanut  :P

Tarkennan vielä, että en kirjoita tätä sen takia, että syyllistäisin Hönkkiä. Alleviivaan vain sitä, että homma ei todellakaan toimi, enkä itse ole ollut järkkääjä näissä kisoissa, vaikka ne lopulta järkkäsin.

Hönkin tekemä työ pelin eteen on todella arvokasta. Senkin takia olisi väärin syyttää myöskään Hönkkiä (tai ketään yksittäistä henkilöä) tästä. On kuitenkin todellakin keskustelun paikka, jos minä ja Hönkki olemme pk-seudulla ainoat jatkuvasti hommiin osallistuvat kisojen järkkääjät ja homma voi kaatua (käytännössä) kokonaan toiselle, jos toinen ei pääse.

Pasin viestissä esitetty ajatus kokoontumisista ennen kisoja on hyvä, jos ihmisiä löytyy. Ongelmana on se, että jos paikallisia ei osallistu, pitäisi asenteen olla se, että tullaan jelppaamaan pelkässä järjestelyssä. Näin homma toimii urheiluseuroissa ja järjestöissä. Jos lisäksi kisoissa on pelejä melkein loppuun asti kaikille, ei loppuroudaukseen jääminenkään tarkoittaisi kuin vähän lisää aikaa.

Lisäksi näin kisoihin saataisiin finaalin ajaksi parempi tunnelma, kun paikalla olisi vielä porukkaa katsomassa. Nyt oli paikalla kolme muuta kuin finalistit ja se on minusta väärin finalisteja kohtaan. Finaalien katsominen sitäpaitsi opettaa paljon itse pelistä. Kisoja ei ole kovin usein, joten se, että pari tuntia järjestelyaikaa (ja kenties finaalinkin katsomista) kerran parissa kuukaudessa olisi liikaa, kuulostaa lähinnä väärältä asenteelta. Ehkä pitäisi asennoitua siihen, että kisat vievät käytännössä koko päivän, mutta ovat sen arvoiset.

Hönkki

Rosso, en syytä sinua mistään. Hienoa että järjestit kisat ja ymmärrän oikein hyvin, jos et halua ottaa enempää vastuuta. Minäkään en pysty ottamaan vastuuta kuin ehkä yhdestä kisasta tänä syksynä ja silloinkin erikoisjärjestelyillä, syynä perhe-elämä (8v tyttären erittäin tiukka kilpailukalenteri voimistelussa + 0v ja 3v lapset kotona). Viikonloput tulevat olemaan minulle erittäin pahoja subun suhteen. Saattaa onnistua, että olen roudausapuna aamuisin tai edellisenä iltana. Näin oli tarkoitus myös viime kisoissa, mutta töissä meni lauantai-aamuna kuitenkin pikkaisen liian kauan.

Subu ry:n kilpailukalenterissa on noinkin paljon kisoja siksi, että uskon kisoihin olevan tulijoita jopa niin paljon, että koululle joudutaan menemään vielä uudestaan. Viime kisoista olivat poissa lynxiläiset ja sisulaiset. On kuitenkin todennäköistä, että ovat jossain vaiheessa taas mukana. Siihen kun laskee mukaan nyt mukana olleet, niin pelaajia on paljon. Tuosta porukasta pitää löytyä ne henkilöt, jotka hoitavat järjestelyt. Olisi myös tärkeää, että järjestelyt hoitavat henkilöt ovat selvillä jo pikapuoliin. Silloin sitoutuminen on aivan eri tasolla kuin jos vain ilmoittaudutaan pelaajiksi. Tätä ajoin takaa ehdottaessani "turnausisäntää", ja tottakai hän tarvitsee apulaisia. Sama idea kuin FISTF:n "competition managerissa". Jos kukaan ei "virallisesti" ole ilmoittautunut turnausisännäksi, niin jollekin jää se musta pekka käteen.

Ehdotan, että syksyn kisoista yhdet kisat ovat Janon kisat ja yhdet Lynxin. Päättäkööt itse päivämäärän, jos katsovat että pakko vaihtaa jo ilmoitettuja päiviä. Lynxhän voisi pitää kisansa pääkaupunkiseudullakin, kun kerran Wille ja Puppe asuvat täälläpäin. Keväällä on varmaan SISU-turnaus.

Syksyn hitaan SM-kisat pyrin järjestämään, mutta tätäkään en voi vielä luvata. Yritystä kuitenkin on.

Arkipäivisin minulla on sitten huomattavasti helpompaa kuin viime kaudella.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Fabio

Hönkiltä asiaa..

Mitä mä olen ymmärtänyt, on se että
ei tässä "turnausisännän" hommassa ole
ollut mitään valittamista..

Tää kenttien roudaus on se ongelma!


Musta on hyvä idea että yksi seura vuorollaan
auttaa kenttien kannossa ja purkamisessa..

Musta Vesa / Hönä / Zinga on aina ollu loistava
isäntä! (Tietokoneet yms..)

t.Pasi




Hönkki

LainaaTää kenttien roudaus on se ongelma!

Kenttiähän jaksaa kantaa. Iso kysymys on se keillä kaikilla on roudaamiseen soveltuva auto ?

Tulee mieleen kun vuonna -82 kuskasin yksin ekan subulevyni, 2,5 cm paksun lastulevyn, fillarin selässä taluttaen puutavaraliikkeestä himaan. Sama levy on nykyään Hovimestarilla Flemarilla.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Fabio

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - elokuu 31, 2011, 13:05:21
LainaaTää kenttien roudaus on se ongelma!

Kenttiähän jaksaa kantaa. Iso kysymys on se keillä kaikilla on roudaamiseen soveltuva auto ?

Tulee mieleen kun vuonna -82 kuskasin yksin ekan subulevyni, 2,5 cm paksun lastulevyn, fillarin selässä taluttaen puutavaraliikkeestä himaan. Sama levy on nykyään Hovimestarilla Flemarilla.

Niinpä.. Auto..  :(

JaNolla ei tietääkseni ole "isoa" autoa. Ainakaan Keballa, Vänällä, mulla eikä Jakella.. Jykästä en tiedä.

t.Pasi

Killer

Lainaus käyttäjältä: Fabio - elokuu 31, 2011, 13:08:21
Lainaus käyttäjältä: Hönkki - elokuu 31, 2011, 13:05:21
LainaaTää kenttien roudaus on se ongelma!

Kenttiähän jaksaa kantaa. Iso kysymys on se keillä kaikilla on roudaamiseen soveltuva auto ?

Tulee mieleen kun vuonna -82 kuskasin yksin ekan subulevyni, 2,5 cm paksun lastulevyn, fillarin selässä taluttaen puutavaraliikkeestä himaan. Sama levy on nykyään Hovimestarilla Flemarilla.

Niinpä.. Auto..  :(

JaNolla ei tietääkseni ole "isoa" autoa. Ainakaan Keballa, Vänällä, mulla eikä Jakella.. Jykästä en tiedä.

t.Pasi

Myin autot ja maan samalla kertaa. ItkuPilliNaamari.

http://www.youtube.com/watch?v=l1p3XJIVnDc

Hönkki

LainaaMyin autot ja maan samalla kertaa.

Mulla on vieläkin se fillari, jolla kuskasin levyn vuonna -82.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Fabio

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - elokuu 31, 2011, 15:10:54
LainaaMyin autot ja maan samalla kertaa.

Mulla on vieläkin se fillari, jolla kuskasin levyn vuonna -82.

Tyypillistä! Sekä uudet, että 70-luvun fillarit pöllitään, mutta
80 lukuiset saa olla rauhassa!!

Killer

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - elokuu 31, 2011, 15:10:54
LainaaMyin autot ja maan samalla kertaa.

Mulla on vieläkin se fillari, jolla kuskasin levyn vuonna -82.

Ehkä sun lonkka injury tuli jo silloin levyä kuskatessa ?!