• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Onko elämää myös foorumin ulkopuolella?

Aloittaja Puppe, heinäkuu 12, 2016, 23:21:17

« edellinen - seuraava »

Puppe

Sana on vapaa. Oma huolestumiseni tulee lähinnä nykyihmisten  (nuorten) liiallisesta keskittymisestä someiluun ja ylipäätään verkossa ja koneella vietettyyn  aikaan. Missä on entisaikojen kokoontumiset kasvotusten ja asioiden pohdiskelut livenä?
Hajuton, mauton ja väritön, selvinpäin :D
-------------------------------------------------------
TFC Lynx - Tää joukkue on perseestä, ja syvältä, ja perseestä. Oo-lee-o-le-o-le-o-lee..

Killer

Vihdoin avaamisen ja osallistumisen arvoinen otsikko!
:hands

Toivottavasti nähdään torstaina, niin voidaan jutella lisää.

SouthernBoogieCat

#2
Ihan sinänsä aiheellinen aihe. Omalla kohdallani elämää on foorumin ulkopuolellakin paljonkin: muut harrastukset, työnhaku, ulkoilu jne. Se että kirjoittelen paljon täällä saattaa luoda illuusion että olisin kokoajan koneen ääressä. Näin ei kuitenkaan ole. Ollessani kotona kone on päällä kokoajan mutta en istu sen ääressä kokoaikaa vaan teen kaikkea muuta ja välillä seuraan esim. meidän foorumia. Kun olen muualla niin mobiilisti voin seurata foorumia ja kirjoittaa sinne nopeasti tarvittaessa.

Tietysti some ja internet ovat nykypäivää. Livenä tapaamiset eivät nähdäkseni kuitenkaan häviä koska ainakin meillä pelejä on säännöllisesti kauden aikana ja siinä ehtii nähdä kavereita. Somella ja mobiilisti sekä internetin kautta yhteydenpito on tätä päivää ja sen ainakin itse olen omaksunut. Puhelin on vanhanaikainen joten pidän yhteyttä somessa, sähköpostitse, tekstiviestitse ensisijaisesti.

Mobiilista puheenollen: latasin tänään ensimmäistä kertaa mobiilipankin tablettiini. Hieno keksintö. Kyllä nykytekniikka on hienoa mutta en usko että livetapaamiset menevät koskaan pois muodista.

SouthernBoogieCat

#3
Lainaus käyttäjältä: Puppe - heinäkuu 12, 2016, 23:21:17
Missä on  asioiden pohdiskelut livenä?

Minusta on hienompaa pohdiskella asioita esim. foorumilla, somessa yms. koska voi helposti kirjoittaa pitkiä tekstejä. Livenä samojen asioiden kertominen veisi aikaa. Livenä pohdiskelu on toki sekin hienoa mutta hienompaa minusta on asioiden pohdiskelu verkossa. Kuitenkin useimmiten kertoo samat asiat tällä tavalla foorumilla kuin mitä kertoisi livenä - ainakin oman kokemukseni perusteella.

Puppe

Huomasin vasta äskettäin että näen keskustelualueelle eli fooRumilla vietetyn ajan. En tarkalleen muista milloin liityin enkä jaksa tarkistaa mutta miltei kuukauden olen viettänyt vajaan 10v aikana täällä. Kamalaa. Ja kyllä livenä keskustelut etenevät nopeammin ja epäselvyydet pystyy korjaamaan helpommin. Tämä toki vain oma mielipiteeni.
Hajuton, mauton ja väritön, selvinpäin :D
-------------------------------------------------------
TFC Lynx - Tää joukkue on perseestä, ja syvältä, ja perseestä. Oo-lee-o-le-o-le-o-lee..

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Puppe - heinäkuu 12, 2016, 23:46:14
En tarkalleen muista milloin liityin enkä jaksa tarkistaa mutta miltei kuukauden olen viettänyt vajaan 10v aikana täällä. Kamalaa.

Minulla taas on kokonaiskesto foorumilla melkein 10 v aikana hieman reilut 12 päivää. Eipä tuo yöuniani vie. Tuo melkein kuukausikaan ei ole juuri mitään, koska veikkaanpa että jotkut ovat viettäneet tuotakin pidemmän ajan.

12 päivää tai n. 30 päivää 10 vuodesta ei ole vielä mitään. Sitten pitäisi ehkä huolestua jos päiviä olisi n. 180-365. En tosin tiedä olisiko tuollainen edes mahdollista.

Hysteerinen rage quittaaja

Lainaus käyttäjältä: Guitar Jake - heinäkuu 12, 2016, 23:36:20
Minusta on hienompaa pohdiskella asioita esim. foorumilla, somessa yms. koska voi helposti kirjoittaa pitkiä tekstejä. Livenä samojen asioiden kertominen veisi aikaa.

Asioiden pohdiskeluun ei tarvita foorumia, somea yms. Tämä oma mielipiteeni. Enemmän aikaa kuluu tekstin kirjoittamiseen, kun livenä puhumiseen. Pitkiä lauseita voi toki myös puhua, mutta usein käy niin että joku keskeyttää lauseen n. 10 minuutin kohdalla, tai sitten kuuntelijoita ei vain enää ole.  :sssh

Lainaus käyttäjältä: Guitar Jake - heinäkuu 12, 2016, 23:36:20
Livenä pohdiskelu on toki sekin hienoa mutta hienompaa minusta on asioiden pohdiskelu verkossa.

:chat

Lainaus käyttäjältä: Guitar Jake - heinäkuu 12, 2016, 23:36:20
Kuitenkin useimmiten kertoo samat asiat tällä tavalla foorumilla kuin mitä kertoisi livenä - ainakin oman kokemukseni perusteella.

:wank :haha
Pyydän anteeksi, jos julkaisemani sisältö loukkasi sinua.