• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Helsinki Open 2010

Aloittaja Zinga, huhtikuu 29, 2009, 10:26:23

« edellinen - seuraava »

Epis

Lainaus käyttäjältä: mikma - toukokuu 31, 2010, 14:03:07
kommandopipo päähän, jos haluaa olla tuntematon ;)
Tai burka.. luultavasti myös viileä ja hyvin tuulettuva peliasu ;D
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Lasse

Joo nyt alkaa minulta löytynyt ymmärryskin hävitä tän asian suhteen...  Palkataan sitten vaikka ensi vuonna yhdistyksen rahoilla sellainen ammattilaiskuvaaja joka osaa ottaa kaikkien toiveet huomioon. Otetaan hänen palkka sitten vaikka kolminkertaisista osallistumismaksuista. Saadaanpahan jokaisesta sellaisia kuvia mitä kukin osallistuja haluaa.   >:( Se siitä. Piste.

ps. SUFC, laita mulle mailina se kuva 8.. siihen gmail-osoitteeseen. Haluan itselleni ainakin muistoksi sen kuvan.
ps2. jos MINÄ voitan joskus ison turnauksen, niin minun kuvani PITÄÄ julkaista Hesarissa ja Hannes Heikura saa itse tulla ottamaan sen kuvan!  ;D

Epis

Kuvia lisätty, viimeisimpinä italialaisilta saatuja kuvia.

Lasse, kuva lähetetty ;)
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Rossonero

Kyllä sen Lassen kuvan (8?) voi tuonne laittaa, jos se on yleiskuva. Periaatteessahan siitä voi leikata pois yhden henkilön (kapea suikale pois oikeasta kohdasta.

Kuriositeettinä mainittakoon Turkkilaisen muistama ja Maijassa esiinkaivama Itä-Uusimaan numero, jossa oli juttua subuturnauksesta. Ja kukas se siellä hääriikään taustalla kuvassa (huomattavasti isompana kuin Openin yleiskuvissa).

Niin, ja Hönkki laittaa sen kuvan, joss on jonkun selkä. Eihän nyt selästä edes ketään tunnista, jos ei ole Notre Damen kellonsoittaja.

Epis

Niin siis lisäsin sen 008 kuvan jo ja pari muutakin. Yksikään ei ole poseerauskuva BJ:sta ja siksi päätin nämä julkaista.
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Rossonero

Pitäisikö nuo viimeiset n. 5 sivua siirtää omaan otsikkoonsa "Helsinki Openin kuvat" tms? Tuolta ei enää löydä asiaa itse turnauksesta ja peleistä.

mikma

Lainaus käyttäjältä: SUFC - toukokuu 30, 2010, 13:51:26
http://gallery.subu.fi

linkkiä myös tuonne www sivuille jotta sitä kautta pääsevät myös ihailemaan. mikäli ei ole jo. en ainakaan löytänyt.

Epis

#352
Lainaus käyttäjältä: mikma - kesäkuu 01, 2010, 12:48:25
Lainaus käyttäjältä: SUFC - toukokuu 30, 2010, 13:51:26
http://gallery.subu.fi

linkkiä myös tuonne www sivuille jotta sitä kautta pääsevät myös ihailemaan. mikäli ei ole jo. en ainakaan löytänyt.
ei ole, piti laittaa mutten eilen ehtinyt/jaksanut. Ehkä jo tänään :)

Edit: olinpas reippaampi kuin kuvittelin. Nyt löytyy Galleria -linkki.
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

AriFerra

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - kesäkuu 01, 2010, 10:57:34
Kuriositeettinä mainittakoon Turkkilaisen muistama ja Maijassa esiinkaivama Itä-Uusimaan numero, jossa oli juttua subuturnauksesta. Ja kukas se siellä hääriikään taustalla kuvassa (huomattavasti isompana kuin Openin yleiskuvissa).

Tästäkin väännettiin silloin kättä. Toimittaja ei ollut uskoa korviaan, kun esitin pyynnön että yhden pelaajan kuvaa ei saisi julkaista. Toimittaja esitti juuri niitä perusteluita joita täälläkin ovat monet (kaikki -1) sanoneet.
Julkinen tilaisuus jne joten kuvat ovat ns vapaata riistaa, ja julkaisi kuvan.
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

Epis

Lainaus käyttäjältä: AriFerra - kesäkuu 01, 2010, 13:15:32
Lainaus käyttäjältä: Rossonero - kesäkuu 01, 2010, 10:57:34
Kuriositeettinä mainittakoon Turkkilaisen muistama ja Maijassa esiinkaivama Itä-Uusimaan numero, jossa oli juttua subuturnauksesta. Ja kukas se siellä hääriikään taustalla kuvassa (huomattavasti isompana kuin Openin yleiskuvissa).

Tästäkin väännettiin silloin kättä. Toimittaja ei ollut uskoa korviaan, kun esitin pyynnön että yhden pelaajan kuvaa ei saisi julkaista. Toimittaja esitti juuri niitä perusteluita joita täälläkin ovat monet (kaikki -1) sanoneet.
Julkinen tilaisuus jne joten kuvat ovat ns vapaata riistaa, ja julkaisi kuvan.
Tästä en heti muista kuulleeni, mutta varmaan jossain mainittu. ??? :o
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

AriFerra

Lainaus käyttäjältä: SUFC - kesäkuu 01, 2010, 13:23:33
Lainaus käyttäjältä: AriFerra - kesäkuu 01, 2010, 13:15:32
Lainaus käyttäjältä: Rossonero - kesäkuu 01, 2010, 10:57:34
Kuriositeettinä mainittakoon Turkkilaisen muistama ja Maijassa esiinkaivama Itä-Uusimaan numero, jossa oli juttua subuturnauksesta. Ja kukas se siellä hääriikään taustalla kuvassa (huomattavasti isompana kuin Openin yleiskuvissa).

Tästäkin väännettiin silloin kättä. Toimittaja ei ollut uskoa korviaan, kun esitin pyynnön että yhden pelaajan kuvaa ei saisi julkaista. Toimittaja esitti juuri niitä perusteluita joita täälläkin ovat monet (kaikki -1) sanoneet.
Julkinen tilaisuus jne joten kuvat ovat ns vapaata riistaa, ja julkaisi kuvan.
Tästä en heti muista kuulleeni, mutta varmaan jossain mainittu. ??? :o

Ei ole mainittu. Tuo käytiin ihan YV:nä, ja hyvä niin.
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

mikma

#356
Lainaus käyttäjältä: AriFerra - kesäkuu 01, 2010, 13:40:35
Lainaus käyttäjältä: SUFC - kesäkuu 01, 2010, 13:23:33
Lainaus käyttäjältä: AriFerra - kesäkuu 01, 2010, 13:15:32
Lainaus käyttäjältä: Rossonero - kesäkuu 01, 2010, 10:57:34
Kuriositeettinä mainittakoon Turkkilaisen muistama ja Maijassa esiinkaivama Itä-Uusimaan numero, jossa oli juttua subuturnauksesta. Ja kukas se siellä hääriikään taustalla kuvassa (huomattavasti isompana kuin Openin yleiskuvissa).

Tästäkin väännettiin silloin kättä. Toimittaja ei ollut uskoa korviaan, kun esitin pyynnön että yhden pelaajan kuvaa ei saisi julkaista. Toimittaja esitti juuri niitä perusteluita joita täälläkin ovat monet (kaikki -1) sanoneet.
Julkinen tilaisuus jne joten kuvat ovat ns vapaata riistaa, ja julkaisi kuvan.
Tästä en heti muista kuulleeni, mutta varmaan jossain mainittu. ??? :o

Ei ole mainittu. Tuo käytiin ihan YV:nä, ja hyvä niin.

edit:
se siitä ilta uusimaasta ;)

linkki poistettu

SouthernBoogieCat

#357
Vaikka julkisen tilaisuuden kuvat ovat vapaata riistaa niin mikä estää silti ottamasta huomioon toiveita? Miksi kuvat joissa olen pitää väkisin julkaista? Eikö edes voisi tehdä niin että vaikka mustaisitte minut jos kuvat ovat pakko julkaista? En halua näkyä missään kuvassa. Jos homma hoidettaisiin sivistyneesti, minut mustattaisiin kuvista tunnistamattomaksi kuten lehdissä, TV:ssä yms. mediassa toimitaan (ja julkisista tapahtumistahan niissä on kuvia vaikka kuinka). Lisäksi ihmisillä on vapaus esiintyä lehdissä, TV:ssä tuntemattomana - jopa haastattelut voidaan kuvata pimeässä, henkilö esiintyy selin kameraan yms. Miksi minulla ei voisi olla tässä tapauksessa samoja oikeuksia? Voin antaa sen verran periksi että kuvat joissa olen voidaan julkaista mutta haluaisin että minut värjättäisiin mustalla tunnistamattomaksi.

Esim. Facebookissakin ihmiset kunnioittavat sen verran toisen yksityisyyttä, ja ottavat toiveet huomioon jos kuvissa ei halua esiintyä, että julkistenkin tilaisuuksien kuvissa maalaavat pyydettäessä henkilön tunnistamattomaksi. Se ei voi olla iso asia maalata minut turnauskuvissa tunnistamattomaksi ja julkaista sitten ne kuvat - näkyväthän sitten kaikki muut kuvissa.

Lasse

Pakko vielä kommentoida lyhyesti.
Lainaus käyttäjältä: BarsaJake - kesäkuu 01, 2010, 19:42:09
Vaikka julkisen tilaisuuden kuvat ovat vapaata riistaa niin mikä estää silti ottamasta huomioon toiveita?

Kuvaajan oikeudet ovat kuitenkin valitettavasti vahvemmat kuin julkisella alueella esimerkiksi kadulla kävelevän ihmisen toiveet :( Minusta on kuitenkin hyvä, että sen verran on toiveita kuunneltu, ettei esillä ole tosiaan yhtään ns. poseerauskuvaa vaan ainoastaan yleisnäkymiksi luettavia kuvia.

Lainaa
Lisäksi ihmisillä on vapaus esiintyä lehdissä, TV:ssä tuntemattomana - jopa haastattelut voidaan kuvata pimeässä, henkilö esiintyy selin kameraan yms. Miksi minulla ei voisi olla tässä tapauksessa samoja oikeuksia?

Minä käsittäisin niin, että tämä tapaus (julkinen tilaisuus) ei ole millään tavalla verrattavissa haastatteluun tai yksilöstä kertovaan artikkeliin. Siksi ei varmaankaan ole samoja "oikeuksia". Mikäli sinusta tehtäisiin haastattelu subu.fi -sivustolle, niin uskoisin että nuo mainitsemasi asiat voitaisiin hyvinkin huomioida yksilökuvassa. Turnausta ei kuitenkaan voida pitää pimeässä :)

Lainaa
Esim. Facebookissakin ihmiset kunnioittavat sen verran toisen yksityisyyttä, ja ottavat toiveet huomioon jos kuvissa ei halua esiintyä, että julkistenkin tilaisuuksien kuvissa maalaavat pyydettäessä henkilön tunnistamattomaksi.

Facebook on sikäli mielestäni kehno vertailukohta, sillä suunnilleen joka päivä saa lukea medioista kuinka Facebookin käyttäjäehdot jne sotivat yksityisyyttä vastaan.

Jos et halua näkyä kuvissa, niin ehdotan että ensi vuonna oikeasti rajataan sermillä yksi pöytä, tai siirretään sen verran sivuun, jotta voi vapaasti räpsiä kuvia muulla alueella. Kannattaa myös huomioida, että kun kerran lajille halutaan lisää näkyvyyttä, niin toivottavasti ensi vuonna paikalla olisi jo median edustajia... heidän kuvausintonsa ja artikkelintekointonsa voi tyssätä lyhyeen jos alkaa tulla liikaa erityistoiveita mitä saa kuvata ja mitä ei ja millä tavalla. Lisäksi heitä varten olisi tämä sermillä rajatun pöydän ympärille laitettava yksityisalue -kyltti, jotta eivät kuvaisi. Teemme siis näin.

Epis

BJ, kuvissa ei ole henkilöitä mitenkään nimetty eikä kukaan, joka sinua ei entuudestaan tunne voi sinua julkaistujen kuvien perusteella tunnistaa. Haluan edelleen painottaa sitä, että kunnioitamme mielipidettäsi ja pyyntöäsi siltä osin kun se on mahdollista, kuten myös niiden toiveita jotka vastavuoroisesti haluavat kuvansa julkaistaviksi.

En sutannut sinua pois kuvista joissa esiinnyt, koska en nähnyt siinä mitään järkeä ja se olisi oikeasti sotkenut vaan kuvia ja tällöin asiaan olisi kiinnitetty vielä enemmän huomiota. Kuten mainitsin niin jos pystyt rajaamaan itsesi pois kuvista ja täyttämään saman kohdan yliammattilailaisella tarkkuudella niin korvaan nykyiset kuvat näillä.

Ihmiset, jotka esiintyvät julkisissa medioissa anonyymeinä ja/tai tunnistamattomassa muodossa yleensä tekevät sen syistä, jotka ovat huomattavasti painavammat, kuin "mä en haluu". En vieläkään ymmärrä minkään vastauksesi pohjalta, miksi tämä on niin suuri asia, että siitä pitää sivutolkulla vääntää? Tosin kyllähän internettiin pikseleitä mahtuu, ei siinä mitään.

Seuraavassa turnauksessa/tapahtumassa johon osallistut voit välttää kuvatuksi tulemisen parhaiten kuvaamalla itse. Kukaan ei yleensä ota kuvia toisista kuvaajista. Nykyisetkin kuvat keskittyvät kokonaistilan kuvaamiseen ja joidenkin poseeraukseen suostuneiden lähiotoksiin ja voit itse kuvaamalla kasvattaa kuvien kokonaismäärää niin huomattavissa määrin, että kuvat joissa itse pelaat voidaan korvata vastaavilla itse ottamillasi kuvilla. Toinen vaihtoehto on suojautua/piiloutua jonkun vaatteen (kommandopipo, burka, huivi jne) suojiin ja näin ollen pysyä mahdollisissa kuvissa tunnistamattomana.
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!