• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

YLE1n klo 20.30 uutiset

Aloittaja Killer, maaliskuu 03, 2016, 00:06:19

« edellinen - seuraava »

Porvoon turkkilainen

Jääkiekko-ottelu muistuttaa lähinnä kylätappelua jäisessä karsinassa, joten kauheaa neroutta se ei vaadi, jos keksii pari viivelähtöä siinä välissä, kun vedetään poikittaisella niskaan. Hyvän taktiikan keksiminen esim. subuun on paljon vaativampaa.

Killer

Pysyköön erkka lavassa.
Ja sitten jotain aivan muuta...
https://fi.wikipedia.org/wiki/No_Sleep_%E2%80%99til_Hammersmith. Tuskin mainittiin uutisessa. Hankin tuo LPn lukioaikana.
Niihin aikoihin ammuttiin J Lennon kotiovelleen. Luin uutisen välitunnilla Ogelin Kesoililla, Iltiksen etusivulta. Mainittiin myös klo 20.30.

Killer

Lainaus käyttäjältä: Porvoon turkkilainen - maaliskuu 04, 2016, 11:54:54
Jääkiekko-ottelu muistuttaa lähinnä kylätappelua jäisessä karsinassa, joten kauheaa neroutta se ei vaadi, jos keksii pari viivelähtöä siinä välissä, kun vedetään poikittaisella niskaan. Hyvän taktiikan keksiminen esim. subuun on paljon vaativampaa.

Loistavasti tiivistetty. Tähän on hyvä päättää hokikeskustelu. KaijaHeikkiLiisa topic olkoon sitä varten, eikö.

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: LääkintäMajuri - maaliskuu 04, 2016, 11:59:04
Pysyköön erkka lavassa.
Ja sitten jotain aivan muuta...
https://fi.wikipedia.org/wiki/No_Sleep_%E2%80%99til_Hammersmith. Tuskin mainittiin uutisessa. Hankin tuo LPn lukioaikana.
Niihin aikoihin ammuttiin J Lennon kotiovelleen. Luin uutisen välitunnilla Ogelin Kesoililla, Iltiksen etusivulta. Mainittiin myös klo 20.30.

Tuota John Lennonin murhaa en muista kuulleeni silloin kun se tapahtui koska olin silloin vasta 3 vuotta vanha.

Sen sijaan Kurt Cobainin itsemurhasta kertovan uutisen muistan kyllä. Kuulin siitä ensimmäisen kerran lukiossa kesken koulupäivän. Kurt Cobain on yksi innoittajistani säveltäjänä. Viimeisimpinä sävellyksinä olenkin säveltänyt hieman Grunge-tyylistä musiikkia.

akkep:T

WTC iskut ehkä kirkkaimpana jäänyt mieleen. Olin ajamassa kotiin ja kaveri soittaa nyt se alkaa maailmanlopun bileet!!! olin ihan et mitä vittua? Kehoitti avaamaan telkkarin kun kotiudun. No siinä bisse ja bilet käyntiin ehkä vittu viimein tää pallo saadaan oikealle radalle ja kaikki tapetaan. No lopputulos aika vaatimaton ja bliisu eli ihan turhaa paskaa tuokin.
Sc Calamari Union

SouthernBoogieCat

#35
Lainaus käyttäjältä: akkep:T - maaliskuu 04, 2016, 12:12:46
WTC iskut ehkä kirkkaimpana jäänyt mieleen.

Nuo 2001 WTC-iskut ovat epäilemättä yksi mieleenpainuneimmista uutisista koskaan vaikka niitä on monia. Tämä uutinen tuli niin yllättäen että sitä ei mitenkään osannut ennakoida. Asuin tuolloin Haagassa ja olin kotona ja isäni soitti ja kertoi että on tapahtunut USAssa terrori-isku. Kyllä sitä hämmästyi ja useat viikot sitten seurasin todella tiiviisti aiheeseen liittynyttä uutisointia. Samana syksynä oli myöhemmin mm. pernaruttokirjeet ja Jenkeissä tapahtui New Yorkissa lento-onnettomuus jota heti epäiltiin terroriksi mutta sitä se ei lopulta ollut. Kyllä täytyy myöntää että tuon 11.9.2001 jälkeen oma maailmankuvani ei ole ollut entisensä. Kyllä siinä varsinkin asian ollessa ajankohtainen oma turvallisuuden tunne järkkyi. Sama juttu oli myöhemmissä mm. Madridin ja Lontoon sekä Pariisin iskuissa.

Tuolta 2001 syksyltä merkittävä uutinen oli myös George Harrisonin poismeno loppuvuodesta 2001.

Porvoon turkkilainen

WTC-iskut ovat kyllä jääneet mieleen. Kaupungilla liikkuessa ihmetteli, mistä ihmiset kohisee. No, kotona selvisi kun telkkarin avasi jo ennen puoli ysin uutisia. Ainakaan vielä silloin ei maailmanloppua tullut, mutta harmageddon on ehkä lähempänä kuin arvaammekaan ja Suomi merkittävässä asemassa:

https://www.youtube.com/watch?v=81hISz5Lvtw

SouthernBoogieCat

Myyrmannin isku 2002 syksyllä on myöskin yksi mieleenpainuvimmista uutisista. Olin tuolloin leffassa ja ennen leffaa kuulin kaverin kautta että oli tapahtunut Myyrmannissa isku. Olin tuona syksynä aloittanut merkonomiopinnot Malmin kauppaoppilaitoksessa ja selvisi seuraavina päivinä että eräs opiskelutoverini oli ollut samalla luokalla koulussa kuin tämä pommimies.

nabel

Hain WTC-päivänä duunin jälkeen cd-soittimeni takuuhuollosta. Testailin sitä sitten Manowarin levyllä kotosalla kun kuului piippiip-piippiip nokiasta ja laitoin telkkarin päälle. Hyvin on toiminut cd-soitin senkin jälkeen, Marantz on hyvä merkki kuten Manowar vaikkakin Triumph Of Steel ei enää tenhoa niin paljon. Sen levyn muuten ostin jouluviikolla 94 tai 95 Graniittitalon Anttilasta. Sitä ennen fudiskatsomoistakin tuttu rumpua hakkaava rantojenmies Puti (kuoli kaiketi puukkoon Turussa) oli esitellyt liimatukkaesiteineille Matinkylän jäähallissa Kiekko-Espoon matsissa rumpukapuloitaan ja kertonut saaneensa ne Manowarin rumpalilta Kultsan keikan jälkeen. Siksi tämä hengästyttävä epilogi että tuo keikka oli joskus 92/93 akselilla Triumph Of Steel kiertueella.

Epis

Lainaus käyttäjältä: Voodoo Lab Sparkle Drive - maaliskuu 04, 2016, 12:19:59Kyllä täytyy myöntää että tuon 11.9.2001 jälkeen oma maailmankuvani ei ole ollut entisensä.

Sama.. En ole nähnyt jenkkejä enää positiivisessa valossa näiden tapahtumien jälkeen..
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

akkep:T

Sunnuntaina onko sitten uutisissa kui ka Soomipoika ilman paitaa raiskasi tappoi ja ryöväsi Pietarin kuin viikinpoeka ikään. Suosittelen tätä jaksoa.  ::)
Sc Calamari Union

akkep:T

Oliko aikanaan trippi mehun pyramiidi pakkauksen
muuttuminen normiksi laatikkomalliksi uutisissa? Hämärä muistikuva tästä.
Sc Calamari Union

SouthernBoogieCat

#42
Vuoden 1995 merkittävä uutistapahtuma Suomessa oli Rollareiden keikka kesäkuussa 1995. Edellisestä Suomen keikasta oli Rollareilla vierähtänyt jo 25 vuotta joten tapahtumaa oli odotettu ties kuinka monien kiertueiden ajan 1970-luvulta lähtien. Vuosien 1989-1990 edellisellä Steel Wheels-kiertueella Rollareiden piti kuulemma tulla Suomeen mutta rekka ei mahtunut Olympiastadionin portista sisään. Sittemmin porttia suurennettiin peruskorjauksessa 1990-luvun alussa. Vuonna 1994 alkaneelle Voodoo Lounge-kiertueelle Suomi saatiin sitten vihdoin mukaan. Liput tulivat myyntiin vuoden 1994 joulukuussa ja sain omani pitkän jonotuksen jälkeen (siihen aikaan ei vielä ollut nettimyyntiä).

Olin tuohon aikaan kova Rollari-fani ja minulla oli tuolloin lähes kaikki heidän levynsä. Tehokuuntelinkin Rollareita useita kuukausia ennen keikkaa ja osasin useimmat kappaleet ulkoa sekä tunnistin useimmat heti ensimmäisestä tahdista lähtien. Pääsin keikalle melkein eturiviin ja tunnelma oli Olympiastadionilla loistava. Kyseessä oli siihen aikaan isoin keikka mihin olin siihen mennessä päässyt. Tätä aiemmin olin ollut vain Alice Cooperin keikalla 1991 ja The Beach Boysin keikalla 1993 sekä kesäisin Porin Jazzeilla. Rollareiden keikka oli tuohon saakka ehdottomasti paras keikka missä olin ollut. Sen jälkeen aloinkin käydä keikoilla ahkerasti 1990-luvulla ja osittain vielä 2000-luvulla. Nähtyjä artisteja sittemmin ovat olleet mm. Steve Vai (kolme kertaa + kerran G3:n kanssa), G3, King Crimson, Aerosmith (kaksi kertaa), Lynyrd Skynyrd, Eric Clapton (kolme kertaa), Jeff Beck, Neil Young, Bob Dylan, Little Richard, Chuck Berry (kaksi kertaa), Jerry Lee Lewis, AC/DC, Mötley Crüe, Iron Maiden, Lou Reed, David Bowie, George Michael, The Eagles, Albert Lee, Ritchie Blackmore (kaksi kertaa), Deep Purple, Steely Dan, Robben Ford, KISS, Van Halen, Gary Moore jne. Rollarit näin taas uudelleen vuosina 1998, 2003 ja 2007.

Minulle Rollari-keikka oli vuonna 1995 lätkän MM-kullan lisäksi vuoden kohokohta.

SouthernBoogieCat

#43
Pari uutistapahtumaa mitä ei ole vielä mainittu ovat vuoden 1991 markan devalvointi joka oli uutisissa iso juttu ja lisäksi muistaakseni vuoden 1993 Kauko Juhantalon oikeudenkäynnit. Varsinkin jälkimmäinen on jäänyt mieleen koska Juhantalo on minulle ollut jo 80-luvulta tuttu äitini opiskelukaverin perheen kautta. En tosin ole Kakea tavannut enää vuosiin, mutta 80-luvulla aina Kankaanpäässä kesäisin käydessäni tapasin hänet siellä useasti. Tuolloin 90-luvulla noiden oikeudenkäyntien aikaan tapasin Kaken joskus ja silloin tuosta jutusta piti noissa tapaamisissa olla hiljaa. Vuoden 1991 markan devalvoinninkin muistan kyllä. Tuo syksy 1991 oli ensimmäinen syksyni Suomessa Belgiasta muuton jälkeen. Silloin aloitin Subun.

Killer

Lainaus käyttäjältä: akkep:T - maaliskuu 04, 2016, 13:18:06
Oliko aikanaan trippi mehun pyramiidi pakkauksen
muuttuminen normiksi laatikkomalliksi uutisissa? Hämärä muistikuva tästä.

Kyllä oli.
Muistan elävästi kun kävimme ostamassa Trippi tetrat Caloniuksenkadun siirtomaatavarakaupasta. Samalla muutama pennin nallekarkki, ja taas jaksoin...Mennä Runskille laittamaan pennejä sporakiskoille. Ruuhka-aikana se oli kaikkein jännintä. Ehtiikö laittaa kolikon kun skuru jo lähellä, ja onnistuuko väistämään bilikat kun juoksee takaisin jälkakäytävälle.

Elettiin aivan 60-70-luvun vaihdetta. Koko kaupungin Vinski eli kirjoissa ja mielissä, ja apteekin salmiakkijauho oli meidän näkymättömyyspulveriamme. Uskokaa tai älkää, C-rapun Samin perheessä oli väri TV!!!