• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Hefi 2010-2011

Aloittaja Hönkki, syyskuu 08, 2010, 15:04:19

« edellinen - seuraava »

SouthernBoogieCat

#30
Todella harmi jos Munkkiniemen kerhotila ei tämän takia toteudu. Iso hatunnosto Vesalle asian eteen panostamisesta!!!

Mielestäni olisi nyt kohtuullista, että jokainen meistä pääkaupunkiseudulla pelaavista (riippumatta siitä ehtikö käydä pelaamassa kerholla vaiko ei) laittaisimme kolehdin pystyyn ja maksaisimme Vesalle osan jo maksetusta vuokrasta jos tiloista joudutaan luopumaan. Minä voin toimia esimerkkinä. Vesa: laitatko tilinumerosi privana tai tekstarina niin laitan tilillesi 25 € jos tiloista joudutaan luopumaan. Jos ei jouduta luopumaan niin olkoon tuo 25 € ennakkoon tilojen ensimmäisen käyttökuukauden (20.9.2010 jolloin tulen ensimmäisen kerran käyttämään tiloja - 20.10.2010) vuokra osaltani.

Epis

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - syyskuu 11, 2010, 01:36:25
On vaikea uskoa tätä. Neljän baarissa juodun tupin hinta kuukaudessa on liikaa paikasta johon voi tulla valmiiseen pöytään pelaamaan lähes milloin vain.

Eipä siinä mitään. Vastaukset ovat selviä (olisi ollut mukava saada näitä kommentteja jo kesällä, kun asia oli täällä esillä. Olisinpahan säästänyt 900 euroa). Luovun paikasta tämän kuun aikana.
Kyse onkin enemmän oman elämäntilanteen ja aikataulutuksen aiheuttamasta mahdollisuuksien vähyydestä liittyen pelaamiseen. Kerta viikossa hoituu vielä tällä hetkellä K-M:ssa vaikka vuosia jatkunut toimintamme rikkoisikin talonyhtiön muuten lähes käyttämättömään kerhohuoneeseen liittyviä sääntöjä.

Tuskin tässä vaiheessa kannattaa tilasta luopua kolmen pelaajan epäröidessä maksujen suhteen. Jos vakituisen kk-maksun maksajia on muuten vähintään 10, niin summahan nousee ~28eur suuruiseksi. Tuskin 3-8eur hinnan nousu näitä pelaajia tiputtaa pois ja olihan meillä epäilijöilläkin kiinnostusta tukea toimintaa kertamaksujen muodossa (vaikkei niillä vuokraa katetakkaan).

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - syyskuu 11, 2010, 01:36:25Kuka muuten muistaa, ketkä olivat paikalla, kun Helsinki Openia siivoiltiin, ja puhuttiin omasta vuokratilasta toiminnalle, jossa vuokra voisi olla joku 20/kk. Silloin puhuttiin n. 400 kk-vuokrasta tilalle. "Ei olisi paha..."
Itse olin paikalla ja olen edelleen tämän kannalla. Tosin itse tällöin jutellessa mielsin tämän pääosin K-M:n korvaajaksi, kun tämä ei ole käytettävissä (tällöin muistaakseni Puun muuttopuuhissa oli eri sävelet). Tällöin myös maksu koskettaisi useampaa pelaajaa ja sarjaa, jolloin hinta pienenisi ja hinta/laatu -suhde paranisi.

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - syyskuu 11, 2010, 01:36:25
Vastatkaapa näihin:
1. Missä pelataan, jos K-M menee alta?
2. Millä neliöhinnalla?
3. Kuka tuon tilan järjestää?
1. En tiedä, en ole kokenut tarpeelliseksi miettiä tätä
2. En tiedä, en ole kokenut tarpeelliseksi miettiä tätä
3. En tiedä, mutta yleensä joku pelaajista kuulee/näkee/keksii/löytää jotain (niin kuin tämän Munkan tilankin)
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

SouthernBoogieCat

#32
Omalta kohdaltani voin todeta, että mikäli Munkkiniemen kerhotilat säilyvät siirrän pelaamiseni joko kokonaan sinne ja/tai lisäksi Kumpulan kerhotiloihin (mikäli ne toteutuvat) sekä Jykän uuden talon kerhotiloihin (mikäli toteutuvat). Kala-Maija on siten osaltani historiaa mikäli joku tai jotkin em. skenaarioista toteutuu.

AriFerra

#33
Lainaus käyttäjältä: Rossonero - syyskuu 11, 2010, 01:36:25
On vaikea uskoa tätä. Neljän baarissa juodun tuopin hinta kuukaudessa on liikaa paikasta johon voi tulla valmiiseen pöytään pelaamaan lähes milloin vain.

Just näin. Topikki on itseasiassa väärä, tuolla on tuo ihan oikeakin Kerhotila Munkkiniemessä.
Ihan sama, kommentoin tähän, vaikka en HeFi:iin osallistukkaan. Toivottavasti jollain lailla kerhotilan vuokraan edes joskus osallistun.

Kuten jo sanoin, ihan mielettömän upea olisi tällainen tila. Lisävariaatioita tuovat monet tilan "ympärille" rakennetut hommat. No, tämä menee pikkupojan asteelle, mutta eikö meissä kaikissa asu pieni lapsi? Miettikää nyt, mitä tilalla olisi annnettavaa?
Futiskamaa seinälle. Pelipaitoja. Julisteita. Baaritiski. Jääkaappi. Yhdistyksen vuosikokous illanviettoineen. Turnauksen jälkipelit. TV ja IRL futiksen seuraaminen. jne. jne.
Ok. Paikan "vastaava" täytyisi "hieman ylipuhua" jotta nämä kaikki voisi toteuttaa... Eikä kaikilla (varsinkaan minulla ulkopaikkakuntalaisena) olisi halua/mahdollisuutta usein aikaa kerholla viettää. Kuitenkin, jos edes pari kertaa vuodessa ylimääräiset "vietot" + muutama pelikerta kuukaudessa, ei se 25 € tosiaan ole mitään!

Ja tuo että pöydät olisivat valmiina. Se on huikea asia mielestäni. Jokainen joka laittaa pöydät pelikuntoon esmes. viikoittain, tietää miten iso homma se oikeastaan on. Ne, jotka eivät hommaan koskaan osallistu, tulevat "valmiiseen pöytään", ovat kenties niitä jotka ekana ovat vastustamassa pieniä rahallisia lisäkustannuksia?
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

Fabio

#34
Joo, Landelta on "hieman" helppoa huudella!!   ;)

Tämä 25e/kk ei ole paljon rahaa tänä päivänä, mutta miten ihmeessä se mun ehdottama
50e / vuosimaksu / varustemaksu oli niin paljon liikaa???

Ekaksi iso Kiitos Vesalle panoksesta!!   :D

Tunnen itseni, saattaisin lähteä mukaan (Vähän niinkuin Jake) pariin ekaan kuukauteen,
mutta sitten alkaisin tod.näk. etsiä halvempia/ilmaisia paikkoja pelailla.. Haluan olla vain
rehellinen. (näin on mulle melkein aina käynyt).

Mitä tilan vuokraamisesta ymmärrän, jos Vesa todella haluaa tehdä ison osan vuokrasta
pelaajilta, pitää mukana olevilla olla selkärankaa sitoutua vuodeksi maksamaan tuo vuokraa..
Löytyykö näitä 300e/vuosi maksajia tarpeeksi? Eihän se toimi että ensin on 10 maksajaa,
ja sitten parin kuukauden jälkeen jäljellä 7 sitten 5... Etkö Vesa kuitenkin tarvitse sitoutu-
neita pelaajia? Ei ole reilua Vesaa kohtaan että koko ajan menee enemmän Vesan rahoja
vuokraan.. Vai?

On tosi helppoa luvata maksaa 25e / kk, mutta on toinen juttu pysyä lupauksissaan koko
vuoden.. Ja siltikin vaikka joku ilmainen paikka ilmaantuisi.. (tietysti tämä on epätodennäköistä)

Jos Vesa päätyy pitämään paikkansa (ja toivottavasti tulee pitäämän!) tulen varmasti
silloin tällöin pelaamaan, ja olen valmis maksamaan siitä. (Turnaukset ym.)

Olen itse aika aloittelija, ja voihan olla että mieli muuttuu tulevaisuudessa.. ja on valmis
panostamaan enemmän aikaa ja rahaa tälle mahtavalle pelille!

Go for it Vesa!  :D

t.Pasi

Hönkki

LainaaMinä siis kannan riskin siitä, että kävijöitä ei ole tarpeeksi? Kirjoitin jo, ettei kyse ole mistään minun liiketoiminnastani. Olisitko itse valmis toimimaan tuolla sapluunalla?

Yritin vain sovitella. Voisin maksaa 20 euroa/kk. Ottaisin satunnaisilta kävijöiltä 10 euroa/kerta. Tämän lisäksi turnauksista tulee rahaa. Tuolla systeemillä homma voisi toimia juuri ja juuri.

Jos olisin sinä, niin olisin selvittänyt joka pelaajan henkilökohtaisen maksuvalmiuden privameilillä jo ajat sitten, ihan vaan kysymällä "oletko valmis maksamaan 20 euroa/kk Munkasta, vaikka K-M on ilmainen". Tiedän, helppo sanoa näin jälkikäteen, mutta kuitenkin ...

Voin maksaa 20 euroa kolehtia syyskuusta.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Epis

Tuli tässä myös mieleen se, että silloin kun tästä Munkan tilasta oli ensimmäisen kerran juttua vaikutti tila vaihtoehtoiselta pelipaikalta. Nyt lähiaikoina vasta on selvinnyt, että (ainakin lähes) KOKO Hefi-liigaa ollaan siirtämässä pelattavaksi Munkassa. Tähän en ollut itse oikeastaan varautunut, sillä K-M:n suhteen ei ole ollut ongelmia. Mikäli tämä info on kuitenkin ollut sisäistettävissä aikaisemmin, niin pahoittelen yksinkertaisuuttani ja sitä etten ole sitä aikaisemmin tajunnut ja näin ollen ottanut puheeksi.
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

SouthernBoogieCat

Laitoin meiliä Laureaan jossa tiedustelen mahdollisia kerhotiloja. On ollut tarkoituksena ottaa Laureaan yhteyttä asianjohdosta jo aiemmin mutta syystä tai toisesta en ole ehtinyt. Kerroin avoimesti että olisin ainoa Laurean opiskelija meidän porukassa ja kehuin teitä muita. Odottelen vastausta ja ilmoittelen kun saan tietää lisää.

Hönkki

Pistin privameiliä kaikille potentiaalisille Hefi- ja Hesu-pelaajille (Vesaa lukuunottamatta). Yritän selvittää minkäverran oltaisiin valmiita maksamaan Munkan kertsin käytöstä. Käyttäjiähän saattaisi olla enemmän jos hinnat olisivat alhaisemmat.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Rossonero

#39
On se harmi, että Ile asuu Porvoossa. Tuollaista futistunnelmaista kerhotilaa, jossa on tulokset ja sarjatilanteet seinillä, rekvisiittaa, ehkä telkkarikin pelejä varten (netti on jo) jne. olin ajatellut. Muutenkin tuli sen verran mukavaa palautetta (etenkin kauempaa), että pakko on vielä yrittää.

Vaikka turhautuminen ei ole hyvä asia, voi jokainen, joka tietää kuinka paljon teen toiminnan eteen, ja kuinka monen vuoden kk-maksujen verran olen tämän lajin toiminnan pyörittämiseen laittanut, ymmärtää turhautumiseni. Kun tilassa, jota muut käyttävät eikä itse hoida, on myös useampi oma kenttä (a n. 65 euroa) mennyt pilalle muusta tilankäytöstä johtuen, on ehkä ymmärrettävää, että tällaisen oman tilan luulisi olevan kaikille itsestäänselvä vaihtoehto. Tämä on myös syy siihen, että toivoisin tilan tarvikkeiden olevan jossakin vaiheessa yhteisomistuksessa. Tämä oli yksi syy korkeaan alkuhintaan.

On huomattava myös, että puhuin alussa hinnasta 20-25, jossa 25 ehdoton maksimi. Sanoin myös, että hinta putoaa, jos porukkaa tulee tarpeeksi.

Mietin tässä viikonlopun, ja tulin siihen tulokseen, että jollakin systeemillä tuon voisi saada toimimaan. Jos summaa pudotetaan vaikkapa 15 euroon kuukaudessa (käytännössä vuosimaksu kuitenkin, jos ei lopeta lajia), ja toiminnan mesenaatit maksavat enemmän (20-25/kk), vaadittaisiin n. 12-15 kävijää, jotta homma toimisi. Omaa osuuttani vuokrasta nostan myös, joten kokonaissumma putoaisi vähän. Olen myös yksi kk-maksun maksavista mesenaateista. Uskon tietäväni jonkin verran henkilöitä, jotka maksaisivat tuon isomman summan.

Muutama asia mietittäväksi, koska moni näkee maksun suoraan HeFi-pelien määrässä, joka on minusta virhe, jos haluaa kehittyä pelissä:

-Jos haluaa kehittyä, ei HeFin pelimäärä riitä. Tarvitaan treenipelejä ja muita sarjoja. HeFissä suurin osa peleistä on epätasaisia, eivätkä kehitä erityisen tehokkaasti.
-Munkassa näkisin mielellään muitakin sarjoja, ja ainakin itse kaipaisin HeFin lisäksi kehittäviä "tasosarjoja"
-Munkassa on ajatuksenani järjestää teemapäiviä (esim. kerran kuussa, jos on innokkaita). Siis yksi tai kaksi taktista tai teknistä asiaa kerralla. Pieni asian läpikäyminen ja treenailua, ja sitten useita pelejä (ei vain tuloksesta), joissa noita asioita erityisesti painotetaan. Esim. näpäytystekniikka, laukominen, pallon hallinta, pallon pitäminen omalla joukkueella, puolustuksen asettelu, hyökkäyspelin suunnitelmallisuus.
-Kenenkään ei tarvitse kehittyä millekään tietylle tasolle, mutta on vaikea uskoa, että yksikään pelaaja ei haluaisi pelata edes hieman paremmin omaan tasoonsa nähden.
-Munkassa ei ole tarkoitus luoda ilmapiiriä, jossa voittaminen ja tulos ovat ainoat merkitykselliset. En myöskään toivo ilmapiiriä, jossa huonommille vain naureskellaan, eikä neuvota ja opeteta. Tätä on suomalaisessa subussa ollut jo tarpeeksi.


Lainaus käyttäjältä: Hönkki - syyskuu 12, 2010, 07:25:58
LainaaMinä siis kannan riskin siitä, että kävijöitä ei ole tarpeeksi? Kirjoitin jo, ettei kyse ole mistään minun liiketoiminnastani. Olisitko itse valmis toimimaan tuolla sapluunalla?

Yritin vain sovitella.

Eipä tässä mitään sovitteluntarvetta toki ole. Ehdotuksia toki voi tehdä. Pelkkä kertamaksu vain kuulosti juuri siltä, että minun talouteni on jatkuvasti veitsenterällä.

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - syyskuu 12, 2010, 07:25:58
Jos olisin sinä, niin olisin selvittänyt joka pelaajan henkilökohtaisen maksuvalmiuden privameilillä jo ajat sitten, ihan vaan kysymällä "oletko valmis maksamaan 20 euroa/kk Munkasta, vaikka K-M on ilmainen". Tiedän, helppo sanoa näin jälkikäteen, mutta kuitenkin ...

Toki, mutta sitten olisi koko homma mennyt todennäköisesti sivu suun, vaikka maksajia olisi ollutkin. Tuo tila piti vuokrata nopeasti, koska oli muitakin ottajia. Kesällä ei ollut mahdollisuutta niin nopeasti selvittää asioita. Tila on huomattavan edullinen kokoisekseen Helsingin alueella. Lisäksi kesällä K-M:n tilanne oli liipasimella, kuten tiedät. Tämän takia näistä muista paikoista alettiin puhua.

Kuten ylempänä mainitsin, oli K-M minulle maksullinen. Kolme kenttää meni siihen kuntoon, etten usko niistä enää tulevan mitään.

Olisi toki mukava kuulla Hönkiltä ja yleensäkin näkemyksiä siitä, mitä pelillemme tapahtuu, jos K-M menee alta.

Rossonero

Gracias, Hönkki, tiedustelusta!

Hysteerinen rage quittaaja

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - syyskuu 11, 2010, 01:36:25

Tietääkseni K-M:n tiloista ei ole kiinteistön omistaja tietoinen, ja mitä nyt asuntoasioista tiedän, ei kerhohuoneita saa käyttää ilman asukkaan läsnäoloa.

Vaikka en HeFin jäsen olekaan, joudun oikaisemaan muutaman asian.

Kala Maijan käytöstä toiminnassamme on sovittu kiinteistön omistajan edustajan kanssa. Tämän sopimuksen takeeksi olen saanut kerhotilan avaimen käyttööni. Toiminnastamme ei ole tullut koskaan valituksia.
En ole muuttamassa pois Kala Maijasta ainakaan seuraavaan kahteen vuoteen, joten toimintamme jatkuu minun puolestani kuten ennenkin. Lisäksi uuden työnantajani toiveesta teen 3 lauantaita kuukaudessa. Suostuessani tähän pyysin saada maanantait vapaaksi, jotta subun harrastaminen onnistuu aikaisempaa paremmin. Näillä näkymin minulla on ainakin 3 vapaata maanantaita joka kuukausi, joten avaimet saa helposti, vaikken itse tulisikaan pelaamaan.
Pyydän anteeksi, jos julkaisemani sisältö loukkasi sinua.

Zinga

Menköön nyt sitten tähän topiciin vaikka kerhohuoneelle oli omakin...

Ymmärrän hyvin sen näkökulman, jossa 20-25 euroa kuukaudessa on liikaa, jos haluaa pelata ainoastaan satunnaisesti (esim. pelkän HeFin) ja subu on enemmänkin kiva harrastus muiden töiden ohessa. Toisessa vaakakupissa ovat sitten ne pelaajat, jotka haluavat ja kykenevät pelaamaan monta kertaa viikossa ja kerhohuone on täydellinen paikka tyydyttää tämä tarve. Näen itseni tällä hetkellä ensimmäiseen luokkaan, mutta tilanne voi hyvinkin muuttua jälleen tuohon jälkimmäiseen. 10-15 euroa/kk olisi varmaan siedettäbä kuukausimaksu satunnaispelaajalle, itse olen valmis maksamaan lisää myöhemmin esittämieni asioiden johdosta.

Kala-Maija on ollut loistava pelipaikka muutaman vuoden ja lienee näin jatkossakin. Kuitenkin kerhohuone, joka ei ole muussa käytössä vaan täysin meille varattuna tarjoaa monia huomattavia etuja Kala-Maijaan nähden. Yksi keskeinen on pelivälineiden varastointimahdollisuus, joka on erittäin iso asia lajissamme. Hesarissa taisi olla viikonloppuna artikkeli, jossa kerrottiin Helsingin varastotilojen maksavan satoja euroja kuukaudessa. Meillä kerhohuone ajaisi tämä tarpeen samalla vaivalla. Tämä kannattaa myös satunnaispelaajien huomioida arvioidessaan omaa maksuhalukkuuttaan. Haluatko säilyttää levyjä omassa olohuoneessa vai kerhohuoneella? Jostain pelivälineet on joka tapauksessa saatava turnauksiin. Toinen merkittävä asia on riippumattomuus aikatauluista ja varmuus tilan jatkosta (vaikkakin Pekkala kertoikin Kala-Maijan olevan pelikäytössä vielä tulevinakin vuosina).

Kerhohuone tarjoaa mahdollisuuden siihen, mistä olen jo pitkään haaveillut. Meidän olisi saatava aikaan viikottaista kerhotoimintaa junnuille. Tämä ei onnistu Kala-Maijassa sillä emme voi järjestää kerhotoimintaa taloyhtiön tiloissa (luulisin). Kerhotoiminta olisi erinomainen asia ainakin kahdesta syystä. Sitä kautta saisimme pelirinkiin mukaan uusia junnuja (mallia Mäntsälä). Sitä kautta saisimme kerhohuoneen kustannuksiin uusia maksajia (vanhemmat tai artisti maksaa). Yksi viikottainen kerho, jossa kahdeksan junnua. Yksi tai kaksi vetäjää paikalla. Junnut maksavat neljä euroa per kerta --> 4 e/kerta * 8 junnua * 4 kertaa/kk = 128 euroa/kk. Lisäksi junnujen kerhotoimintaan saanee kaupungin tukea. Tilenne olisi siis win-win-win.

Fabio

#43
Lainaus käyttäjältä: Zinga - syyskuu 13, 2010, 10:14:17

Kerhohuone tarjoaa mahdollisuuden siihen, mistä olen jo pitkään haaveillut. Meidän olisi saatava aikaan viikottaista kerhotoimintaa junnuille. Tämä ei onnistu Kala-Maijassa sillä emme voi järjestää kerhotoimintaa taloyhtiön tiloissa (luulisin). Kerhotoiminta olisi erinomainen asia ainakin kahdesta syystä. Sitä kautta saisimme pelirinkiin mukaan uusia junnuja (mallia Mäntsälä). Sitä kautta saisimme kerhohuoneen kustannuksiin uusia maksajia (vanhemmat tai artisti maksaa). Yksi viikottainen kerho, jossa kahdeksan junnua. Yksi tai kaksi vetäjää paikalla. Junnut maksavat neljä euroa per kerta --> 4 e/kerta * 8 junnua * 4 kertaa/kk = 128 euroa/kk. Lisäksi junnujen kerhotoimintaan saanee kaupungin tukea. Tilenne olisi siis win-win-win.

Zinga, rohkeaa ottaa uudestaan esille ideaa kerätä rahaa aloittelevilta junnuilta.. Otin sen nimittäin esille aikaisemmin.
(ehkä muistat).  Palaute ei ollut lämpimintä mahdollista!  :D

Alla tannoin yhden pelaajaisän kanssa käymäni keskustelunpätkä siitä että lapsilta oltaisiin otettu edes 10e VUOSIMAKSU!!!

"..ja kaikilla on varmasti varaa maksaa JOPA 30e / vuosi! Ja Lapsiperheille: Isukki 30e ja pojilta 10e / nenä. Olisko muka liikaa?

Kyllä - liikaa."

Silloin kaikki olivat sitä mieltä että lapsilla / junnuilla ei saa olla "aloitusrimaa" ollenkaan.. Jos ei sitten mielipiteet ole muuttuneet..

Toi on "kaksipiippuinen miekka" toi junnuraha. Toi 48e vuodessa voi olla jollekin liikaa sekin. Eli en laittaisi sen varaan paljoakaan
vuokratuloja.. Kyllä maksajia pitäisi mielestäni olla aikuispelaajat. (Vaikka olisihan se tietysti kivaa kerätä vuokrarahoja ekoja
kertoja pelailemassa olevilta "nappuloilta"..  ;D )

t.Pasi

Zinga

Lainaus käyttäjältä: Fabio - syyskuu 13, 2010, 11:10:48
Zinga, rohkeaa ottaa uudestaan esille ideaa kerätä rahaa aloittelevilta junnuilta.. Otin sen nimittäin esille aikaisemmin.
(ehkä muistat).  Palaute ei ollut lämpimintä mahdollista!  :D
Olen rohkea, tiedän.  ;D No ei, vakavissaan kerhotoiminnasta on mahdollista kerätä maksuja, jos toiminta on kunnolla ohjattua. Summat olivat täysin heittoja ja eivät loppuun asti mietittyjä. Junnutoiminnassa on se etu, että kaupunki voi tukea toimintaa jonkin verran. Maksuja ei kannata periä, jos se estää junnujen mukaan tulon. Toisaalta pieni maksu on todennäköisesti ihan luonnollinen asia junnujen vanhemmille, kun tiedossa on muiden harrastusten kustannukset.

Jokainen euro on arvokas, jotta saamme vuokrarahat kasaan.