• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Kentänrakennustalkoot

Aloittaja Zinga, huhtikuu 26, 2010, 17:22:27

« edellinen - seuraava »

Zinga

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - toukokuu 15, 2010, 11:32:57
K-M:n levyt ovat n. 145x100. Mielestäni voisivat olla ainakin viisi senttiä leveämpiä ja ehkä viisi pitempiäkin. Monet uudet kentät ovat itse asiassa 150 pitkiä, joten ne eivät leikkaamatta mahtuisi tuohonkaan.
Leveämmät ja pidemmät alustat ovat toki ihan kannatettava asia pelattavuuden kannalta, mutta logistiikan kannalta ne ovat tuhoisia. Sitten, kun meillä on yhdistyksellä pakettiauto, onnistuu tuon kokoisten levyjen roudaaminen. Nykyiset kentät on optimoitu siihen, että ne juuri ja juuri mahtuvat normaalin henkilöauton takatilaan.

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - toukokuu 15, 2010, 11:32:57
Laitojen korkeus ja leveys pitää myös päättää. Ja laitetaanko K-M:n tyyliset pehmusteet niihin? Minusta pehmuste on kyllä tyylikkäämpi, koska on hiljaisempi.
Pehmuste on turhaa brassailua. Korkeus ja leveys taitavat tulla käytössä olevan puutavaran ja kiinnitystavan perusteella .

Rossonero

Lainaus käyttäjältä: Zinga - toukokuu 16, 2010, 11:08:44
Lainaus käyttäjältä: Rossonero - toukokuu 15, 2010, 11:32:57
K-M:n levyt ovat n. 145x100. Mielestäni voisivat olla ainakin viisi senttiä leveämpiä ja ehkä viisi pitempiäkin. Monet uudet kentät ovat itse asiassa 150 pitkiä, joten ne eivät leikkaamatta mahtuisi tuohonkaan.
Leveämmät ja pidemmät alustat ovat toki ihan kannatettava asia pelattavuuden kannalta, mutta logistiikan kannalta ne ovat tuhoisia. Sitten, kun meillä on yhdistyksellä pakettiauto, onnistuu tuon kokoisten levyjen roudaaminen. Nykyiset kentät on optimoitu siihen, että ne juuri ja juuri mahtuvat normaalin henkilöauton takatilaan.

Voin mittailla oman autoni tavaratilan. Uskoisin, että 105 leveys ja 155 pituus mahtuvat. Sitten, jos pitää roudata niin, että ei ole sopivaa autoa, niin käytetään pienempiä vanhoja levyjä. Minusta 2-4 kunnollisen kokoista kenttää voisi hyvin olla olemassa.

Mutta tämä kyllä riippuu myös myytävän mdf:n koosta, ja miten siitä saa leikattua mahdollisimman tehokkaasti.

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - toukokuu 15, 2010, 11:32:57
Laitojen korkeus ja leveys pitää myös päättää. Ja laitetaanko K-M:n tyyliset pehmusteet niihin? Minusta pehmuste on kyllä tyylikkäämpi, koska on hiljaisempi.
Pehmuste on turhaa brassailua. Korkeus ja leveys taitavat tulla käytössä olevan puutavaran ja kiinnitystavan perusteella .
[/quote]

Enpä sanoisi ihan turhaksi brassailuksi, mutta sitä ilmankin toimii ihan mainiosti. Sitähän voi myöhemminkin lisätä, jos haluaa.

Laitojen korkeus, leveys ja materiaali riippuvat siitä mitä halutaan käyttää.

Entä levy? Mdf? Kuinka paksu?

Zinga

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - toukokuu 16, 2010, 18:22:26
Entä levy? Mdf? Kuinka paksu?
Mdf ja 16mm ovat kaikki yhdistyksen ja Sisun levyt. Myös tuota on suositeltu ulkomailta. 16 mm on siis jo riittävän paksu jotta kestää taipumatta, mutta huomattavasti kevyempi kuin 20 mm.

Lasse

MDF-materiaalista sen verran, että itse otin omaan ja kaverin kenttään mdf:t määrämittaan sahattuna Puutavaraliike Vainiolta (Järvenpäässä). Neliöhinta, eivätkä ottaneet leikkauksista lisähintaa!
Seuraavalla kerralla kun tein kaksi kenttää Mäntsälän kertsille, otin lisäksi myös reunat määrämittoihin sahattuina samasta 16mm mdf:stä. Edelleenkään eivät ottaneet leikkauksista lisähintoja (kuten esim Starkit ja muut tuntuvat ottavan) vaan myivät neliöhinnalla ne reunasoirotkin! :) Olikohan se niin että ne parin kentän reunalaidat teki ihan vain muutaman hassun euron lisähintaa!

Olin itse tosi tyytyväinen tuohon palveluun - toivotaan että on edelleen yhtä reilu meininki!

Epis

Itse olen hankkinut kerran 20mm mdf-levyä ja Puukeskus myi koko levyn kerralla. Levy oli sen verran iso, että siitä sai kaksi 100x150cm alustaa eikä sahauksesta otettu lisämaksua muistaakseni. Olisi varmaan saanut vielä laidatkin (ainakin toiseen kenttään) jos olisi tajunnut pyytää. Kyllä noilla mitoilla levyt ainakin V40:seen mahtuivat.
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Wille

Oliko huomenna talkoot/ mihin aikaan tarkoitus aloittaa? Mulla ilta vapaa kasiin asti, sitten pitää lähteä duuniin.

Rossonero

Joo huomenna (keskiviikkona) talkoot koululla. Kysyn vielä Juholta milloin pääsee, ilmoitan sitten tänne ja Willelle. Minä olen paikalla 16.30 alkaen, joten sen jälkeen.

Jos on muita tulijoita kuin minä, Juho ja Wille niin tervetuloa!

Minulla mahtuu autoon 105x155 ihan hyvin, joten tuollaiset voisi ottaa. 155 saattaa olla liian pitkä maalin takana, joten tarkistan vielä otanko vain 150 pitkät. Otan laidat samasta 16mm mdf:stä, joka riittää sääntöjen mukaan sittenkin laidan leveydeksi. Puutappikiinnitys, joten otan niitäkin samalla.

Zinga

En ole varma omasta pääsemisestä. Onko teillä porakone? Ottaisin tuon 105*150, jotta ei ole maalivahtipelille lian erilainen muihin kenttiin nähden.

Rossonero

N. 16.30 aloitetaan. Juho tulee silloin ja Willelle laitoin viestin.

Lainaus käyttäjältä: Zinga - toukokuu 19, 2010, 07:03:58
En ole varma omasta pääsemisestä. Onko teillä porakone? Ottaisin tuon 105*150, jotta ei ole maalivahtipelille lian erilainen muihin kenttiin nähden.

Aina nopeuttaa ja helpottaa, jos väkeä on enemmän, mutta ilmankin kentät valmistuvat. Porakoneita löytyy parikin. Otan varmaan sitten tuon 150cm levyn. Neliöhinta näytti olevan 17€, kun ostin itse pari kuukautta sitten.

Jere_Suuri

Itellä kentänrakennusprojekti suunnitteluvaiheessa. Tässä ketjussa mainittiin pehmustetut laidat, sellaiset vois olla ihan fiksut. Mitkä materiaalit tuohon mahtaisi parhaiten soveltua? Googletuksellä löysin vain yhden projektin missä laitoja oli pehmustettu,siinä laitoihin oli upotettu 5mm paksut korkkikaistaleet.

Mahtaisikohan esim. EVA-vaahtomuovi toimia jos tekisi jyrsimellä muutamien millin upotuksen ja liimaisi kiinni?

nabel

Kertsillä on osassa puulaidoista ihan perinteistä kangasverkaa liimattuna. Sitten on kyllä vielä perinteiset muoviset subbuteo-aidat laitojen ja kentän välissä.

Vaahtomuovia olen jossain kuvissa nähnyt, toiminee ihan yhtä hyvin ja on varmasti pehmeämpi ratkaisu. Lähinnä noi nappulat menee nilkoista poikki kun lentävät lattialle.

Jere_Suuri

Hyvä tietää, tod.näk. päädyn tuohon vaahtomuoviin.

Laitojen koosta kysyisin vielä varmistusta kun ei ole vielä tuota pelikokemusta liiemmin kertynyt. Mitään matskuja ei ole vielä hankittuna, mutta ajatuksissa oli tehdä ne 24mm:n koivuvanerista kun paikallisesta puutavaraliikkeestä saisi 480×2470 levyjä 20€:lla. Korkeudeksi suunnitelin alustavasti 4cm:ä. Onko 24x40 ihan passeli koko, vai löytyiskö noille laidoille jotain suositeltavampia "one size fits all" -mittoja?

Hönkki

Lainaus käyttäjältä: Jere_Suuri - joulukuu 28, 2023, 16:06:17Hyvä tietää, tod.näk. päädyn tuohon vaahtomuoviin.

Laitojen koosta kysyisin vielä varmistusta kun ei ole vielä tuota pelikokemusta liiemmin kertynyt. Mitään matskuja ei ole vielä hankittuna, mutta ajatuksissa oli tehdä ne 24mm:n koivuvanerista kun paikallisesta puutavaraliikkeestä saisi 480×2470 levyjä 20€:lla. Korkeudeksi suunnitelin alustavasti 4cm:ä. Onko 24x40 ihan passeli koko, vai löytyiskö noille laidoille jotain suositeltavampia "one size fits all" -mittoja?

Laidan korkeus pitää katsoa sen mukaan kuinka paljon on tilaa sivurajalta laitaan. Ajattele tilannetta, jossa joudut näpäyttämään aivan sivurajan tuntumasta tai jopa kentän ulkopuolelta. Miten hyvin näpäyttävä käsi mahtuu pöydälle ? Mahtuuko ranne ilman, että pitää laittaa käsi jotenkin luonnottomaan asentoon ?

Meillä taitaa kerholla olla laidat 25 mm korkeat ja sivurajat ovat aika lähellä laitoja. Minusta toimii hyvin, mutta myös makuasia.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Jere_Suuri