• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

HeFi 09-10

Aloittaja Zinga, elokuu 04, 2009, 10:39:01

« edellinen - seuraava »

Hönkki

Masse - Hönkki 0-1
Hönkki - Masse 2-0

Tosissaan sai vääntää pakkovoittojen eteen. Kenttänä oli 60-luvun verka ja kun figurit, vahat ja sormet olivat jäässä, niin Profibasen C3M:n yleensä niin loistavat liukuominaisuudet olivat varsinkin ekassa pelissä tipotiessään. Sain parempia näpäytyksiä vahaamattomilla HW-äijillä. Vielä kun Massella ei juurikaan tullut nihkukentällä ylipitkiä puolustusnäpäytyksiä, niin pakko olla tyytyväinen kuuteen pisteeseen. Ja tokassa pelissä tuli sentäs 2 maalia.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

SouthernBoogieCat

#61
Lainaus käyttäjältä: Hönkki - joulukuu 21, 2009, 23:01:09
Masse - Hönkki 0-1
Hönkki - Masse 2-0

Tosissaan sai vääntää pakkovoittojen eteen. Kenttänä oli 60-luvun verka ja kun figurit, vahat ja sormet olivat jäässä, niin Profibasen C3M:n yleensä niin loistavat liukuominaisuudet olivat varsinkin ekassa pelissä tipotiessään. Sain parempia näpäytyksiä vahaamattomilla HW-äijillä. Vielä kun Massella ei juurikaan tullut nihkukentällä ylipitkiä puolustusnäpäytyksiä, niin pakko olla tyytyväinen kuuteen pisteeseen. Ja tokassa pelissä tuli sentäs 2 maalia.

Hyvät taistelut Masselta!!!!

Nyt on varmasti joulukiireitä tilastokeskuksellakin mutta tiedustelen että millon sarjataulukko ja tulokset päivitetään www.subu.fi - sivustolle? Tosi pitkä aika on kun HeFin taulukko ja tulokset on päivitetty. Sieltä puuttuu mm. mun viimeisin peli 2-0 voitto Massesta ja varmasti puuttuu monta muutakin peliä.

Epis

Tuo sarjataulu HeFin osalta on jäänyt täysin Zingan ehtimisen/jaksamisen varaan. Muita tuloksia pääsivustolta ei löydy, koska koko tulosten kirjaus on jokseenkin auki ja voipi olla että pääsivulta löytyy tulevaisuudessa ainoastaan yhdistyksen virallisten turnausten tulokset.
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Zinga

Lainaus käyttäjältä: BarsaJake - joulukuu 21, 2009, 23:10:59
Nyt on varmasti joulukiireitä tilastokeskuksellakin mutta tiedustelen että millon sarjataulukko ja tulokset päivitetään www.subu.fi - sivustolle? Tosi pitkä aika on kun HeFin taulukko ja tulokset on päivitetty. Sieltä puuttuu mm. mun viimeisin peli 2-0 voitto Massesta ja varmasti puuttuu monta muutakin peliä.
Sorry, en ole muistanut päivittää sarjataulua viime pelien jälkeen. Yritän muistaa tehdä päivityksen illalla. Muuten tekisin sen duunista, mutta mulla ei ole tilasto-Exceliä duunikoneella.

Zinga

Lainaus käyttäjältä: Zinga - joulukuu 22, 2009, 08:58:12
Lainaus käyttäjältä: BarsaJake - joulukuu 21, 2009, 23:10:59
Nyt on varmasti joulukiireitä tilastokeskuksellakin mutta tiedustelen että millon sarjataulukko ja tulokset päivitetään www.subu.fi - sivustolle? Tosi pitkä aika on kun HeFin taulukko ja tulokset on päivitetty. Sieltä puuttuu mm. mun viimeisin peli 2-0 voitto Massesta ja varmasti puuttuu monta muutakin peliä.
Sorry, en ole muistanut päivittää sarjataulua viime pelien jälkeen. Yritän muistaa tehdä päivityksen illalla. Muuten tekisin sen duunista, mutta mulla ei ole tilasto-Exceliä duunikoneella.
Tilastot päivitetty.

Hönkki

Vesa - Masse 7-0
Vesa - Zaccy 7-0
Kaitsu - Masse 7-0
Kaitsu - Zaccy 4-0
Zaccy - Masse 2-0
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Zinga

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - tammikuu 19, 2010, 01:04:23
Vesa - Masse 7-0
Vesa - Zaccy 7-0
Perhana, odotin Vesalta pistemenetyksiä. [psyykkaus]Nyt näyttää siltä että Vesa jyrää vastustamattomasti ensimmäiseen HeFi-mestaruuteensa![/psyykkaus] No, tosissaan ajatellen Vesalla on kyllä ennakkosuosikin paineet kevätkaudelle. Pitää yrittää itsekin päästä avaamaan subuvuosi 2010 niin näkee olenko lainkaan vesanhaastokunnossa.

Hönkki

#67
korjatkaa jos meni väärin

Kaitsu - Hönkki 0-0
Zinga - Hönkki 3-1
Juho - Hönkki 1-0
Zinga - Masse 11-0
Juho - Masse 9-0
Vesa - Kaitsu 2-1
Zinga - Kaitsu 5-1
Juho - Wille 2-1
Vesa - Wille 3-3

Z edit: Korjasin pari tulosta
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Zinga

#68
Sarjataulukko, lukuun ottamatta Hönä-Kaitsu-peliä, on päivitetty nettiin.

Saattaa olla, että eilinen käänsi mestaruustaistelun lopullisesti Arsenalille. Jotta menetän mestaruuden, on minun käytännössä hävittävä sekä Vesalle että Juholle. Lisäksi Juho ja Vesa pelaavat vielä keskinäisessä pelissä siitä, kumpi on mukana taistelussa. Tasapeli tiputtanee molemmat mestaruusjunasta. Timo on osaltaan ratkaisevassa asemassa. Timo pelaa vielä kahdesti Vesaa ja Juhoa vastaan ja kerran minua vastaan.

Arsenalin on siis hävittävä vielä kahdesti menettääkseen mestaruuden. Takan on 99 peliä HeFiä ja tappioita siinä ajassa juuri tuo kaksi. Seuraavaksi on luvassa juhlaottelu eli sadas peli HeFissä!

Rossonero

Lainaus käyttäjältä: Zinga - helmikuu 02, 2010, 09:45:53
Seuraavaksi on luvassa juhlaottelu eli sadas peli HeFissä!

Pitäisikö siinä "ratkaista" mestaruus? Voidaan toki säästääkin.

Timon kanssa juttelin, ja vaikutti siltä, että jossakin vaiheessa maaliskuun puolella pääsee taas mukaan. Pitää sitten järjestää Timolle 4-5 pelin tehokertoja.

Zinga

Tulokset tältä illalta. Korjatkaa jos muisti harittaa tai jotain puuttuu:
Zinga 3-0 Saku
Kaitsu 0-1 Wille
Zinga 3-0 Juho
Saku 0-2 Wille
Vesa 3-0 Hönkki
Zinga 3-1 Vesa
Kaitsu 0-4 Juho

Mestaruus (todennäköisesti) Arsenalille! Vesa ja Juho taistelevat vielä kakkossijasta.

Zinga

Sakua vastaan oltiin vielä vähän unessa, mutta täytyy myös sanoa että Saku pelasi hyvin. Peli olisi voinut hyvin päättyä tasan jos Saku olisi paukuttanut paikoistaan maaleja. En siis yhtään ihmettele, että Saku on tällä kaudella pelannut tasan Vesan kanssa. Hönkin kanssa pelatut kaksi tasuria nyt eivät edes yllätä ketään. Hyvällä loppukaudella Saku voi vielä ajaa Hönkin ohi sarjataulukossa!

Saku-pelin jälkeen pääsimme hegemoniaotteluun, kun Juho asettui vastaan tavoitteenaan mestaaruustaistelun jatkuminen. Valitettavasti kolmen minuutin pelin jälkeen olin saanut kolme vetopaikkaa joista tuli kolme maalia ja sen pelin jännitys oli sitten siinä. Tokalla jaksolla Juho sai otteen pelistä ja painoi pelin Arsupäätyyn. Puolustus kuitenkin kesti ja näin Juholle mestaruustaiston päättänyt tappio. Eka maali tuli tilanteesta, jossa olisi tarvittu tuomaria. Leikkasin pallon puolustajan ohi ja jatkoin lyhyellä haltuunotolla pallon alueelle. Juhon epäili, oliko ensimmäinen leikkaus puhdas. Ilman tuomaria pelattaessa ko. tilanteet ovat mahdottomia tuomita "oikein". Valitettavasti tuo tilanne taisi sotkea Juhon koko loppupelin.

Tämän jälkeen vastaan asettui valtakunnan ykköspeluri von K. Panoksena oli liigamestaruus sillä Vesa tarvitsi voiton pitääkseen käytännön mahdollisuudet liigamestaruuteen. Eka puoliaika oli aikamoista hurlumheita ja ihme ettei Vesa rankaissut kertaakaan. Itse sain tärkeän johtomaalin ja puoliajalle päästiin Arsenalin johtaessa 1-0. Tokan jakson alkupuolella Vesa pääsi tasoittamaan pelin hienon pienpelin päätteeksi. Tästä alkoi ankara painostus, jossa Vesa haki kuudella miehellä voittomaalia. Arsenal käytti kuitenkin vastaiskupaikat hyödyksi ja näin kärkikamppailu lopulta lukemin 3-1 Arsulle.

Arsenalin uusi tekniikkavalmentaja (E. K. Strimwöks) on tuonut selkeästi uutta iskua otteisiin. Saa nähdä palataanko taas Lappeenrannassa maan pinnalle. Lopun HeFi-kauden tavoitteeksi on asetettu sadan tehdyn maalin raja. Kalahtaakohan tuokin yritys omaan nilkkaan...

Zinga

Niin, ja tuo Saku-peli oli siis Arsenalille juhlaottelu sillä HeFissä tuli täyteen sadas peli! Taisi muuten samoin käydä aika monelle muullekin:


Rossonero

Kiitos, Zinga, maratontaulukosta! Noita on aina mielenkiintoista silmäillä.

Lainaus käyttäjältä: Zinga - helmikuu 16, 2010, 16:10:03
täytyy myös sanoa että Saku pelasi hyvin. Peli olisi voinut hyvin päättyä tasan jos Saku olisi paukuttanut paikoistaan maaleja.

Joo, Sakun läpimurto keskikastiin on todella lähellä. Hyökkäyspelissä viimeistely on suurin heikkous, jota kannattaisi miettiä. Saku pelaa turhan usein maltilla viivalle, mutta sitten hakee turhan usein nopeata ja vaikeaa jatkoa FI-sääntöjen tapaan. Pieni hinkkaus ja vedot lähempää palloa, vaikka puolustajan läpi, ovat liian vähissä. Jos pallonhallinta johtaa jatkossa useampiin maaleihin, on muu keskikasti vaarassa.

Lainaus käyttäjältä: Zinga - helmikuu 16, 2010, 16:10:03Eka maali tuli tilanteesta, jossa olisi tarvittu tuomaria. Leikkasin pallon puolustajan ohi ja jatkoin lyhyellä haltuunotolla pallon alueelle. Juhon epäili, oliko ensimmäinen leikkaus puhdas. Ilman tuomaria pelattaessa ko. tilanteet ovat mahdottomia tuomita "oikein".

Nämä ovat toki vaikeita. Kuitenkin ainakin HeFissä tuntuu aika vieraalta, että tarkoituksella kukaan veisi toiselta maalipaikkaa. Olen itse pyrkinyt pallollisena siihen, että jos vastustajan mielestä tilanteessa on jotain hämärää, on se paras tuomita siten, tai soveltaa sääntöjä ja vetää tilanne takaisin.

Esim. bättre folk -turnauksessa tein Hönkkiä vastaan maalin kaukojatkolla mielestäni puhtaaseen syöttöön, mutta koska Hönkki näki kosketuksen pelaajaansa, oli selvää, että todennäköisesti itse en vain sitä huomannut. Puolustaja on myös usein paremmin sijoittunut nähdäkseen kosketuksen. Tämä ei toki tarkoita sitä, että puolustaja olisi aina faktisesti oikeassa.

Tämä ei ole kritiikkiä Zingaa kohtaan tuossa tilanteessa, vaan yleisten tuomitsemisnormien hakemista HeFissä, jossa ei ole tuomareita.

Lainaus käyttäjältä: Zinga - helmikuu 16, 2010, 16:10:03Tämän jälkeen vastaan asettui valtakunnan ykköspeluri von K. Panoksena oli liigamestaruus sillä Vesa tarvitsi voiton pitääkseen käytännön mahdollisuudet liigamestaruuteen. Eka puoliaika oli aikamoista hurlumheita ja ihme ettei Vesa rankaissut kertaakaan. Itse sain tärkeän johtomaalin ja puoliajalle päästiin Arsenalin johtaessa 1-0. Tokan jakson alkupuolella Vesa pääsi tasoittamaan pelin hienon pienpelin päätteeksi. Tästä alkoi ankara painostus, jossa Vesa haki kuudella miehellä voittomaalia. Arsenal käytti kuitenkin vastaiskupaikat hyödyksi ja näin kärkikamppailu lopulta lukemin 3-1 Arsulle.

Valtakunnan ykköspeluri Zinga vitsailee. Tilastoihin tullut tappio kyllä hieman harmittaa, kun pakkovoittoa oli haettava. Koko pelin ajan puolustukseni oli vajaalla miehityksellä, joten uskoisin, että tasuri olisi tullut ilman paineita voitosta. Toki voitto oli ihan mahdollinen, koska 2-1 tuli vastahyökkäyksestä vahvan painostukseni jälkeen. Jälkiviisaana voisi miettiä, että olisi pitänyt ehkä pelata hodgsonmaisesti tasuria, ja yrittää pienellä riskillä maalin voittoa. Toisaalta uusi profin jengini sopii aika hyvin vahvaan hyökkäykseen, ja olen päättänyt pelata etenkin HeFissä ja treenipeleissä kansainvälistä laajaa hyökkäystä.

Lainaus käyttäjältä: Zinga - helmikuu 16, 2010, 16:10:03Arsenalin uusi tekniikkavalmentaja (E. K. Strimwöks) on tuonut selkeästi uutta iskua otteisiin. Saa nähdä palataanko taas Lappeenrannassa maan pinnalle. Lopun HeFi-kauden tavoitteeksi on asetettu sadan tehdyn maalin raja. Kalahtaakohan tuokin yritys omaan nilkkaan...

Todennäköisesti osittain molempien uusien pohjien takia meidän pelissämme tuli molemmille yllättäviä virheitä. Toisaalta hyviäkin suorituksia tuli. Jotenkin tuntui, että pelin kokonaiskuvaan pohjien vaihdot eivät vaikuttaneet juurikaan. Aika tasaista oli pelillisesti, kuten on muutamat viime pelit olleet. Ehkä molempien pohjat paranivat jokseenkin saman verran edellisistä. Täytyy kuitenkin sanoa, että muissa peleissäni eron huomasi, ja ikävä kyllä subbuteo-discein varustettu Racingini joutunee jatkossa tyytymään satunnaisiin peleihin.

Zinga

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - helmikuu 16, 2010, 18:16:02
Lainaus käyttäjältä: Zinga - helmikuu 16, 2010, 16:10:03Eka maali tuli tilanteesta, jossa olisi tarvittu tuomaria. Leikkasin pallon puolustajan ohi ja jatkoin lyhyellä haltuunotolla pallon alueelle. Juhon epäili, oliko ensimmäinen leikkaus puhdas. Ilman tuomaria pelattaessa ko. tilanteet ovat mahdottomia tuomita "oikein".

Nämä ovat toki vaikeita. Kuitenkin ainakin HeFissä tuntuu aika vieraalta, että tarkoituksella kukaan veisi toiselta maalipaikkaa. Olen itse pyrkinyt pallollisena siihen, että jos vastustajan mielestä tilanteessa on jotain hämärää, on se paras tuomita siten, tai soveltaa sääntöjä ja vetää tilanne takaisin.
Ongelmana oli se, että Juho kysyi osumasta vasta sen jälkeen kun pallo oli maalissa. Minä pelasin tilanteen nopeasti (leikkaus - haltuunotto - haltuunotto - veto) ja koska mielestäni leikkaus oli puhdas en edes pysähtynyt miettimään tilannetta. Juuri noissa nopeissa tilanteissa on se vaikeus, kun pysähtyminen tarkoittaa tilanteen kuivumista kokoon.

Eipä noita epäselviä tilanteita (joista ei olisi selvitty neuvottelemalla) ole juuri aiemmin tullut. Tuo oli vaan sellainen tilanne, jossa tuomari olisi ollut tarpeen. Toisaalta luulisin että jos tuomari olisi tuominnut tilanteen samoin kuin minä, olisi Juho ollut sitä mieltä että tuomari teki virheen (sitäkin sattuu). Myös tässä tilanteessa vaikutus peliin olisi varmaan ollut sama.