• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Kauden 2007/08 liigat

Aloittaja Rossonero, heinäkuu 11, 2007, 01:48:17

« edellinen - seuraava »

Rossonero

Puhuimme Hönkin ja Timon kanssa alustavasti ensi kauden peleistä. Kaikki olivat sitä mieltä, että Eliotin takia pelattu tuplakausi nopeassa verotti hitaan pelin aikaa, eikä puhtia kaikkiin peleihin löydy tarpeeksi.

Itselläni etenkin järjestäjän ominaisuudessa peli ja fiilis on kärsinyt pitkistä päivistä. Myös pelaajille ilmoittelu ja satunnaisten päivien miettiminen ja kartoittaminen vievät liikaa aikaa itseltäni ja Hönkiltä. Siksi ensi kaudella tehdään selkeämmät pelipäiväsysteemit ja vaaditaan liigoihin osallistujilta hieman aktiivisuutta.

Seuraavassa tältä pohjalta alustavat koululla järjestettävät liigat ja turnaukset sekä arvioita pelipäivistä.

Nopeassa pelataan FISTF-liiga. Pelipäiviä on joka toinen viikko samana viikonpäivänä (todennäköisesti maanantai). Sarjassa noudatetaan otteluohjelmaa, ja tuomarit nimetään peleihin. Jokaisella pelikerralla pelataan kaksi kierrosta. Nämä siis mahdollisuuksien mukaan. Lähtökohtaisesti kuitenkin kahta pelikertaa ei saa peräkkäin missata, ja paikalle pitäisi pyrkiä joka kerta.

Tämän lisäksi nopeassa pelataan yksinkertainen liiga, johon lisäpelejä haluavat voivat osallistua. Tässä liigassa ei ole otteluohjelmaa, mutta sitäkin pelataan maanantaisin. FISTF-liiga ei tarvitse kaikkia sille varattuja maanantaita, joten tätä pelataan n. 5-6 maanantaina sen sijaan. Osallistua voivat myös harvemmin paikalle pääsevät, jos pelaavat kerralla enemmän.

Suomalaisessa pelataan perinteinen HeSu-liiga, joka kasvaa hieman. Tätä pelataan kerran kuussa maanantaisin, kaksi kierrosta kerralla.

Tämän lisäksi suomalaista pelataan mestarien liigana. Tässä järjestetään alkulohkopelit turnauksen kaltaisena pelipäivänä joko lauantaina tai sunnuntaina. Alkulohkot pyritään pelaamaan yhtenä päivänä ehkä lokakuussa. Jatkopelejä pelaajat sopivat keskenään (ja ilmoittavat vaikka minulle) jollekin maanantaille, jolloin muutenkin pelataan. Jonkinlainen aikataulu peleille laitetaan, mutta erityistä pelipäivää ei järjestetä.

Näiden lisäksi koululla pelataan turnauksia ja SM-kisoja. Yhteensä vuoden aikana on molempien sääntöjen SM-kisat, kaksi ranking-kisaa molemmissa sekä kansainvälinen FISTF-turnaus. Ranking-turnaukset järjestetään tuplina, eli toisena päivänä suomalaista, toisena kansainvälistä.

Tämän enempää pelejä en itse voi lupautua järjestämään koululla.

Hönkki

#1
Lainaatodennäköisesti maanantai

Onko nyt sellaisia liigaan tulijoita joille maanantai sopii erittäin huonosti ?
Viime syksynä maanantai toimi oikein hyvin.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Puppe

#2
Lainaajoille maanantai sopii erittäin huonosti

Mulle sopii siis kuukauden ekat maanantait syyskuun alusta lähtien...tosin sillon voin pelata koko illan, joten sen mukaan osallistun johonkin sarjaan...toisaalta mulla on se koko viikko käytettävissä kerran kuussa et jos mahdollisuus pelata muina iltoina niin sekin sopis, kun paikalla ei ole väliä??
Hajuton, mauton ja väritön, selvinpäin :D
-------------------------------------------------------
TFC Lynx - Tää joukkue on perseestä, ja syvältä, ja perseestä. Oo-lee-o-le-o-le-o-lee..

Rossonero

#3
Lainaus käyttäjältä: "Puppe"
Lainaajoille maanantai sopii erittäin huonosti

Mulle sopii siis kuukauden ekat maanantait syyskuun alusta lähtien...tosin sillon voin pelata koko illan, joten sen mukaan osallistun johonkin sarjaan...toisaalta mulla on se koko viikko käytettävissä kerran kuussa et jos mahdollisuus pelata muina iltoina niin sekin sopis, kun paikalla ei ole väliä??

Voisin kuvitella, että tämä onnistuu myös FISTF-liigassa poikkeusluvalla, jos vaikka pelataan aina kuukauden ensimmäisenä ja kolmantena maanantaina. Puppe voisi sitten pelata useamman pelin kerralla. Mutta pitää toki kysyä muiltakin. Ja useata tällaista poikkeusta ei sarja kestä. Se on selvä asia.

Zinga

#4
Lainaus käyttäjältä: "Rossonero"
Lainaus käyttäjältä: "Puppe"
Lainaajoille maanantai sopii erittäin huonosti
Mulle sopii siis kuukauden ekat maanantait syyskuun alusta lähtien...tosin sillon voin pelata koko illan, joten sen mukaan osallistun johonkin sarjaan...toisaalta mulla on se koko viikko käytettävissä kerran kuussa et jos mahdollisuus pelata muina iltoina niin sekin sopis, kun paikalla ei ole väliä??
Voisin kuvitella, että tämä onnistuu myös FISTF-liigassa poikkeusluvalla, jos vaikka pelataan aina kuukauden ensimmäisenä ja kolmantena maanantaina. Puppe voisi sitten pelata useamman pelin kerralla. Mutta pitää toki kysyä muiltakin. Ja useata tällaista poikkeusta ei sarja kestä. Se on selvä asia.
Mulle maanantait sopivat hyvin. Myös Pupen osallistuminen noilla ehdoilla on ok.

Hovimestari

#5
Meneekö liian säätämiseksi ja tuleeko liikaa pelejä, jos hesu-liigalaiset pelaavat myös FA Cupin liigansa ohella (esim. 16 jengillä)?

Hysteerinen rage quittaaja

#6
Maanantait sikäli mulle huonoja, jos osuu työvuoro sille päivälle, koska työpäivä on aina 07-22. :(
Pyydän anteeksi, jos julkaisemani sisältö loukkasi sinua.

Rossonero

#7
Lainaus käyttäjältä: "Hovimestari"Meneekö liian säätämiseksi ja tuleeko liikaa pelejä, jos hesu-liigalaiset pelaavat myös FA Cupin liigansa ohella (esim. 16 jengillä)?

Pitää arvioida sitten, kun tiedetään ketkä ovat mukana. HeSu ei toki ole laajenemassa rajoittamattomasti, vaan ensi kauden maksimijoukkuemäärä on liigassa 10. Näin ollen voisin kuvitella tuontyyppisen lisäkisan olevan mahdollinen, mutta se riippuu paljon myös muusta subutoiminnasta, joka vie osansa ajasta.

Lainaus käyttäjältä: "Jewell"Maanantait sikäli mulle huonoja, jos osuu työvuoro sille päivälle, koska työpäivä on aina 07-22. :(

Näissä pelipäivissä on aina hieman joustovaraa, eli mikä maanantai on pelipäivä. Tässä auttaa, jos ilmoittaa aina sopimattomat maanantait, kun tietää ne. Mutta toiminnan järkevöittämisen takia yksi viikonpäivä on selkein ratkaisu. Ja viikonloput menevät turnauksiin sekä satunnaisiin erityisiin pelikertoihin.

Mutta jos joskus ei pääse, voi pelejä varmaan sopia vastustajien kanssa niille maanantai-illoille, jolloin pelataan nopeata liigaa. Toki silloin pitää aina tutkailla etukäteen vapaiden pöytien tilanne. Jotain yksittäisiä rästipelikertoja varmaan muutenkin järjestetään.

Lähtökohta kuitenkin on, että HeSua pelataan kerran kuussa maanantaisin.

Hysteerinen rage quittaaja

#8
Mihin mennessä pitää varmistaa osallistuuko vai ei? Harkitsen vahvasti välivuotta, ehkä ikuista sellaista.
Pyydän anteeksi, jos julkaisemani sisältö loukkasi sinua.

Benali

#9
Lainaus käyttäjältä: "Jewell"Mihin mennessä pitää varmistaa osallistuuko vai ei? Harkitsen vahvasti välivuotta, ehkä ikuista sellaista.

Mitä helvettiä? :shock:

Hovimestari

#10
Onko HeSussa ollut viime vuosina (nimellistä) sarjaohjelmaa?

Hysteerinen rage quittaaja

#11
Ei ole ollut. Ei siis mitään merkitystä missä järjestyksessä kukin ottelunsa pelaa.
Pyydän anteeksi, jos julkaisemani sisältö loukkasi sinua.

Rossonero

#12
Sarjaohjelmaa ei ole ollut, koska pelipäivät ovat olleet satunnaisia eivätkä kaikki siten ole läheskään aina samaan aikaan paikalla. Sarja on myös ollut aika pieni.

Nyt voitaisiin kuitenkin ottaa sarjaohjelma käyttöön, jotta ei tarvitse pohtia kuka on kunnossa ja kuka ei. Tästä on hyviä kokemuksia nopean liigasta. Nyt kun on tarkoitus pelata yhtenä selvästi ennalta mainittuna päivänä kuussa, toimisi homma paremmin. Sarjaohjelmaa noudatettaisiin mahdollisuuksien mukaan, ja rästipelit pelattaisiin seuraavalla sopivalla kerralla.

Hovimestari

#13
Orjallinen sarjaohjelman noudattaminen on totta kai mahdotonta, mutta jonkinlainen peliohjelma voisi tuoda lisäsäväyksen sarjaan. Lisäksi pääsisi jo pohtimaan omaa 1. kierroksen peliään...

Onko jo selvillä ketkä osallistuvat ja onko Kaitsu ainoa joka pelaa kotipelinsä "kotikentällään"?

Epis

#14
Kotipelit edelleen harkinnassa, mutta katsotaan nyt mihin tulokseen päädytään...
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!