• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

HeSu-liigan höpötysosasto

Aloittaja Rossonero, helmikuu 09, 2009, 23:18:14

« edellinen - seuraava »

Epis

#2265
HYVÄÄ HESULAISUUDENPÄIVÄÄ!
Muille hyvää ystävänpäivää!
:buds

Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Killer

Tänään ihmiset ympäri maailman voivat viettää hesulaisten arkea.


HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ.
:bat :haha :haha :piiskaa :nooo :wall :centers1 :wc :lick :fisu :whaat :nappikselle

Killer

Lainaus käyttäjältä: Hysteerinen rage quittaaja - helmikuu 11, 2009, 20:22:54
Lainaus käyttäjältä: RossoneroOlisiko siis hyvä, että perustettaisiin kokonaan oma (suljettu alaikäisiltä ja muilta kuin jäseniltä?) osastonsa, jossa voisi näitä käydä läpi. Toki tällainenkin erillinen otsikko (HeSun riitelyotsikko!) voisi olla hyvä, jotta fiilistelyotsikot eivät kärsisi..

Ehdotan osion nimeksi "Mikäli et pysty keskustelemaan kasvotusten, avaudu täällä":up-edit Majuri 140216-

En ymmärrä miten pienten muovisten, jalkapallon pelaajaa fyysisesti muistuttavien, palojen näpäyttelemisestä saadaan aikaan näin paljon tappelua.

Tällaista täältä löytyy jo ammoisilta ajoilta...Ajat muuttuu, ihmiset eivät...(?)


SouthernBoogieCat

#2268
Aivan upeaa huomata, että sarjasysteemiaihe herättää keskustelua ja tunteita joka on minusta tällaisen foorumin suola. Heitin idean puolitosissani (olen toki jossain määrin uusien ideoiden kannalla HeSun pelisysteemeissä) jotta saataisiin lisää keskustelua ja mielipiteitä tänne. En tarkoita todellakaan riitelyä vaan tyylikästä mielipiteiden vaihtoa jossa kunnioitetaan toisia keskustelijoita. Joskus tämä foorumi on ankean hiljainen joten tarpeeksi mielipiteitä herättävillä aiheilla luodaan vipinää tänne. Toivoisin että tämä foorumi olisi isompi kuten esim. Futis Forum 2 tai Muusikoiden.net joissa käydään keskustelua riippumatta vuorokaudenajasta. Varsinkin jälkimmäisessä on vuorokaudenajasta riippumatta (lue: keskellä yötä) tasokasta keskustelua eli ei se että klo on esim. 2 yöllä sulje pois tasokasta mielipiteiden vaihtoa. Olen ollut tulkitsevinani että täällä ei toivota yöllisiä kirjoituksia. Muilla foorumeilla on vipinää oli kello sitten klo 13 päivällä tai klo 4 aamuyöstä. Jos ei joskus saa unta niin foorumit ovat hyvä tapa viettää aikaa keskellä yötä. Toki nukkuakin pitää, mutta itse olen 24/7-auki olevien foorumien kannalla.

Mr. Posh

Ystävänpäivän lopuksi. Pelin ulkopelillisistä asioista zoomaus pelaamisen suuntaan.
Pelaamisen teknillis-taktilliset elementit:
1 Etsiä/tunnistaa tilanne
2 Löytää
3 Valita
4 Näpäyttää
5 Näpäyttää rajoitettuna
6 Siirtää
7 Passiivisen figuurin käyttö
8 Syöttö jatkolaukaukselle
9 Sijoittaa
10 Suunnata
11 Useamman figuurin näpäytys
12 Tarkastaa
13 Valmistava suoritus
14 Hienoviritys
15 Asettaa
16 Laukaista
17 Laukaista liikkuvaan palloon
18 Siirtää käsi/kädet laukaisua
19 Siirtää liikkeessä
20 Torjua
21 Avata käsillä
22 Avata jalalla
23 Levätä
24 Tauko välttämätön
25 Tauko tarpeeton
26 Suunnitella
27 Odotusaika


PERUSLIIKKEET

Käsivarsi, käsi, sormet:
Ojentaa
Siirtää
Kiertää(ranteen kiertoliike)
Näpäyttää
Tarttua
Päästää, positiivinen/negatiivinen vapautus (usein kahden käden jatkolaukauksessa) laukaisua varten esiviritetylle ranteen ja sormen asennolle/paineelle. Positiiv. laukaisee/yrittää laukoa liikkuvaan palloon, negatiiv. keskeyttää suorituksen. 
Poikkeuksena Walesin viheriöillä jo pysähtyneeseen syöttöön kohdistuvat fyysis-kemialliset häiriöt.
Asettaa
Irroittaa
Veivata(keppimaalivahdin toiminta)

Silmien liikkeet:
Kohteen toteaminen
katseen siirto

Vartalon, jalan ja jalkaterän liikkeet:
Jalkaterän liike, sen osan tai
varpaiden tai niiden osien toiminta, eli jatsauksen pienin yksikkö
Jalan liike
Sivuaskel
Vartalon kierto
Kumartua
Kävellä

Ottelu-ja turnaustapahtumien
aikana myös:
Istuutua
Nousta istualtaan
Kyykistyä
Polvistua, etsimään kadonnutta figuuria tai sen osaa, palloa,
menetettyjä tilanteita sekä itseluottamusta.
Poislukien tuuletus,polviliuku joka on omistettu ja useissa piireissä
vain Kuninkaan käytettävissä.
Turistiluokassa on tunnelmaa:
"Like Dancing with Jazz and Kevin Costner"

Rossonero

#2270
Lainaus käyttäjältä: Hönkki - helmikuu 14, 2016, 12:32:16
Haaveilemassani (ei siis edes ehdottamassani) mallissa ratkaistaisiin joka vuosi Hesun paras jengi. Nykyinen Hesun CL ei siihen aivan pysty, koska mukana eivät välttämättä ole kyseisen kauden parhaat jengit. Joku jengi voi voittaa esim. valioliigan mestaruuden, mutta menettää seuraavalle kaudelle parhaat pelaajansa, kun on CL:ssä, eikä ole enää yhtä hyvä. Lisäksi divarijengit ja jotkin "ulkopuoliset" jengit eivät voi voittaa CL-mestaruutta, elleivät jotenkin sattumalta tule valituksi mukaan CL:ään. Ulkopuolisilla tarkoitan niitä jengejä, jotka eivät kuulu mihinkään liigaan.

Lisäksi haavemallissani pääsisivät mahdollisesti kohtaamaan sellaiset jengit, jotka eivät muuten ikinä kohtaa virallisissa peleissä. Hellas Verona tulee tuskin ikinä kohtaamaan virallisessa pelissä esim. West Hamia tai Coventrya nykyisessä systeemissä.

Sanon vielä kerran että nykysysteemi on ok, mutta ei täydellinen.

Tuo ei toteutuisi kuitenkaan, koska kaikki jengit eivät nytkään tule ML:n vaikka pääsisivät, koska omistaja valitsee muut etusijalle. Vaikkapa Puulla on n. 430 joukkuetta, joista puolesta lisäksi reservit. Sarja voisi mennä kesäkuun puolelle.

Olisiko täydellinen sarja sellainen, että Kesiksellä olisi yksi jengi, useilla olisi 2-3, minulla ja parilla muulla 5-15? Kesiksen prosentit olisivat aika paljon heikommat kuin muilla. Se näkyy jopa nykyisessä ML:ssä, kun muilla useita jengejä.

Miksi muuten kaikkien jengien pitäisi kohdata virallisesti? Ja miten voitaisiin taata, että ne kohtaavat, koska olisi lohkoja, joissa ne eivät ehkä koskaan olisi vastakkain.

Nykysysteemissä mikään ei estä pelaamasta Mitropa Cupia, Intertotoa tms. jota nyt pelataan. Kaikenlaisia karsintakierroksia voidaan myös aina järjestää, jos halua on. Lisäksi nyt pelaajilla on aika paljon vapaammat kädet valita pelimääriä ja pelejä kiinnostuksen ja ajankäytön pohjalta.

Pohdinnassa ja keskustelussa sinänsä ei ole mitään pahaa. Odottaisin vain jotenkin vahvempia argumentteja noin rajuille ideoille. Aika kevyillä syillä ollaan sitä mieltä, että systeemi olisi selvästi parempi tuollaisena. Nopeassahan pelattiin tuolla tyylillä, ilman realismilinkkiä futikseen, eikä se kantanut, vaikka peli on erittäin toimiva (jopa suomalaista subua toimivampi) juuri pelkkänä pelinä.

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - helmikuu 14, 2016, 12:32:16
LainaaMinun pyssyni tuokaa -mittarillani aivan yhtäläinen systeemi. Tuollaisen olemassaolo ei olisi minua innostanut koskaan pelaamaan. Makunsa kullakin, luonnollisesti.

Jos olisin mielipiteissäni yhtä jyrkkä, niin en olisi enää Hesussa mukana. Minähän tässä olen lähes jatkuvasti antanut periksi ja yrittänyt sopeutua esim. kokoonpanovaatimuksiin.

Jyrkkyyttä tai ei, tuo on tosiasia. Pointtina kuitenkin oli, että sinun ja Jaakon ehdotukset ovat minun mittarillani aivan yhtenevät (molemmat tappaisivat kiinnostuksen).

Jos HeSu olisi tuota, tai enemmistö sitä haluaisi, HeSua pelattaisiin noin. Minä en jaksaisi pysyä mukana ja sopeutua vain näpyttelyn ilosta. Se on oma valinta. Nyt enemmistö haluaa pelata oikeita sarjoja ja kokoonpanotkin ovat enemmistön mieleen, joten näin toimitaan. Jokainen päättää itse onko mukana ja sopeutuuko, vai ei - oma valinta. Minusta siitä on turha aina valittaa ja siihen vedota marttyyrityyliin. Erilaisia sarjoja voi kuka tahansa pelata ja perustaa, ja jengi pelaa niitä, jotka nappaavat eniten. Olen aina sanonut, että kukaan ei estä kehittämästä erilaista sarjaa. Ei vain pidä olettaa, että pelaajat haluavat vaihtaa vanhasta pois. KOSTO on hyvä esimerkki erilaisesta pelikulttuurista ja sellaista tarvitaan vaihtoehdoksi.

Se, että lähdin edes tätä kommentoimaan on se, että kaipaisin jotakin todellista argumenttia siihen, miksi nykysysteemiin ei voi olla tyytyväinen ja mitä muutoksen arvoista lisäarvoa tuo toisi koko sarjatoiminnalle ja yhteisölle (ei yksilölle). Ja tuohan ei poistaisi kokoonpanoasioita, jotka kuitenkin tuntuvat olevan suurin piikki lihassa.

On todella harmillista, että tietyt asiat eivät kaikkia nappaa. Ja kyllä aika moni jeesaa esim. kokoonpanoasioissa, jengien maalauksessa jne. jos apua tarvitsee, mutta ikävä kyllä ei meistä kukaan voi päästä kenenkään muun pään sisään muuttamaan asennetta tiettyjä asioita kohtaan, jos ei se lähde itsestä. (Majuri on toki monenkin pään sisällä (omansakin), mutta ei tässä mainitulla tavalla.)

Rossonero

HeSu-liigan otsikosta bongattu:

"*Kokkis, Revell on muuten MK Donseissa nykyään."

Niin, ja oli marraskuun toiselta viikolta lähtien Wiganissa lainassa. En tiedä kävikö välissä kuinka pitkän ajan Cardiffissa. Ehkä voisi jopa näin sivullisena toivoa, että muita ja sarjaa arvostaakseenkin kävisi edes siirtoikkunan lopuksi katsomassa nämä. Minusta on kyse asenteesta ja sarjan ja kanssapelaajien arvostuksesta. Tämä on vähän samanlaista touhua kuin Martin Saarikankaan pelaaminen pääsarjassa.

Killer

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - helmikuu 15, 2016, 23:54:42
HeSu-liigan otsikosta bongattu:

"*Kokkis, Revell on muuten MK Donseissa nykyään."

Niin, ja oli marraskuun toiselta viikolta lähtien Wiganissa lainassa. En tiedä kävikö välissä kuinka pitkän ajan Cardiffissa. Ehkä voisi jopa näin sivullisena toivoa, että muita ja sarjaa arvostaakseenkin kävisi edes siirtoikkunan lopuksi katsomassa nämä. Minusta on kyse asenteesta ja sarjan ja kanssapelaajien arvostuksesta. Tämä on vähän samanlaista touhua kuin Martin Saarikankaan pelaaminen pääsarjassa.

Olen täsin samaa mieltä.
Ken kokoonpanoleikkiin ryhtyy...

Hönkki

Esitin vain haaveeni. Onko haaveilu kielletty ja tarvitseeko haaveen olla täydellinen, että sen saa esittää ? Oikeastaan ihan turhaan perustelen mitään, kun oikeasti en edes ehdottanut mitään. Jatketaan kuitenkin ajatusleikkiä.


Lainaus käyttäjältä: Rossonero - helmikuu 15, 2016, 23:11:58
Tuo ei toteutuisi kuitenkaan, koska kaikki jengit eivät nytkään tule ML:n vaikka pääsisivät, koska omistaja valitsee muut etusijalle. Vaikkapa Puulla on n. 430 joukkuetta, joista puolesta lisäksi reservit. Sarja voisi mennä kesäkuun puolelle.

No, jos eivät tulisi niin sitten eivät tulisi

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - helmikuu 15, 2016, 23:11:58
Olisiko täydellinen sarja sellainen, että Kesiksellä olisi yksi jengi, useilla olisi 2-3, minulla ja parilla muulla 5-15?

Miksi kaikkien jengien pitäisi kohdata virallisesti? Ja miten voitaisiin taata, että ne kohtaavat, koska olisi lohkoja, joissa ne eivät ehkä koskaan olisi vastakkain.

Lohkot voisi hyvin jakaa niin, että jos joillakin on paljon jengejä, niin ne jengit olisivat samassa lohkossa. Otetaan esimerkkinä sinun ja Hovin serie B. Se voisi olla yksi lohko. Sitä ei tietenkään voisi taata, että kaikki kohtaisivat kaikki, mutta olisi olemassa kuitenkin mahdollisuus, että mikä tahansa jengi voisi kohdata minkä tahansa. Useamman vuoden kuluessa kaikki lopulta kohtaisivat kaikki.



Lainaus käyttäjältä: Rossonero - helmikuu 15, 2016, 23:11:58


Nykysysteemissä mikään ei estä pelaamasta Mitropa Cupia, Intertotoa tms. jota nyt pelataan. Kaikenlaisia karsintakierroksia voidaan myös aina järjestää, jos halua on. Lisäksi nyt pelaajilla on aika paljon vapaammat kädet valita pelimääriä ja pelejä kiinnostuksen ja ajankäytön pohjalta.

Pohdinnassa ja keskustelussa sinänsä ei ole mitään pahaa. Odottaisin vain jotenkin vahvempia argumentteja noin rajuille ideoille. Aika kevyillä syillä ollaan sitä mieltä, että systeemi olisi selvästi parempi tuollaisena. Nopeassahan pelattiin tuolla tyylillä, ilman realismilinkkiä futikseen, eikä se kantanut.


Nykymallissa pystyy kyllä hyvin valitsemaan minkä määrän pelejä haluaa pelata. Minun mallissani pystyisi myös. Ei olisi pakko tulla kaikilla jengeillä mukaan, jos ei haluaisi. Kuitenkin kaikilla mukana olevilla jengeillä tavoittelisi Hesun mestaruutta, ei esim. divarin tai La Ligan mestaruutta.

Nopean pelin vähenemiseen ovat varmasti johtaneet muutkin syyt kuin realismilinkin puute. Realismi on ok. En vain pidä siitä, että jos realismista ottaa askeleen väärälle polulle, niin heti rankaistaan.



Lainaus käyttäjältä: Rossonero - helmikuu 15, 2016, 23:11:58


Jyrkkyyttä tai ei, tuo on tosiasia. Pointtina kuitenkin oli, että sinun ja Jaakon ehdotukset ovat minun mittarillani aivan yhtenevät (molemmat tappaisivat kiinnostuksen).

Jos HeSu olisi tuota, tai enemmistö sitä haluaisi, HeSua pelattaisiin noin. Minä en jaksaisi pysyä mukana ja sopeutua vain näpyttelyn ilosta. Se on oma valinta. Nyt enemmistö haluaa pelata oikeita sarjoja ja kokoonpanotkin ovat enemmistön mieleen, joten näin toimitaan. Jokainen päättää itse onko mukana ja sopeutuuko, vai ei - oma valinta. Minusta siitä on turha aina valittaa ja siihen vedota marttyyrityyliin. Erilaisia sarjoja voi kuka tahansa pelata ja perustaa, ja jengi pelaa niitä, jotka nappaavat eniten. Olen aina sanonut, että kukaan ei estä kehittämästä erilaista sarjaa. Ei vain pidä olettaa, että pelaajat haluavat vaihtaa vanhasta pois. KOSTO on hyvä esimerkki erilaisesta pelikulttuurista ja sellaista tarvitaan vaihtoehdoksi.

Syyllistyt marttyyrityyliin itsekin yhtälailla, kun uhkaat lopettaa. Toki pelataan niin kuin enemmistö haluaa, mutta saahan sitä esittää vaihtoehtoisia malleja, eikö ? Mielestäni kukaan ei ole koskaan todella perustellut miksi realismi subussa on niin hyvä juttu. Niin vain tehdään, koska se suurimmasta osasta tuntuu hyvältä. Voisiko Hesuun IKINÄ tulla sellainen, joka ei olisi yhtään kiinnostunut fudiksesta ? Vähän luulen että ei voisi. Onko niin ehkä tarkoituskin ? Minäkin olen keskivertoväestöön verrattuna aikamoinen fudisasiantuntija ja fani, vaikka moneen hesulaiseen verrattuna olen noviisi niissä asioissa.


Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Killer

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - helmikuu 16, 2016, 00:20:49
Mielestäni kukaan ei ole koskaan todella perustellut miksi realismi subussa on niin hyvä juttu. Niin vain tehdään, koska se suurimmasta osasta tuntuu hyvältä.

Mielestäni vastasit omaan kysymykseesi. Tokkopa siihen sen ihmeelisempiä perusteluja tarvitaan.

Epis

Lainaus käyttäjältä: Hönkki - helmikuu 16, 2016, 00:20:49Voisiko Hesuun IKINÄ tulla sellainen, joka ei olisi yhtään kiinnostunut fudiksesta ?

Joskus tämä on ollut mahdollista, mutta nykyinen meininki onkin sitten eri juttu..
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Killer

Lainaus käyttäjältä: Epäkorrekti semipelaaja - helmikuu 16, 2016, 00:32:04
Lainaus käyttäjältä: Hönkki - helmikuu 16, 2016, 00:20:49Voisiko Hesuun IKINÄ tulla sellainen, joka ei olisi yhtään kiinnostunut fudiksesta ?

Joskus tämä on ollut mahdollista, mutta nykyinen meininki onkin sitten eri juttu..

Eiköhän tämä touhu viedä hautuumaalle, ilman saattajia. En jaksa uskoa, että mukaan tulijoita löytyy. Kiinnostaa fudis tai ei. Pelkään enemminkin, että hajaannusta tapahtuu ennen monttubileitä osittain ulkokokoonpanollisistakin syistä. Tavallaan on jo alkanut tapahtua.

Porvoon turkkilainen

Pidän erittäin positiivisena sitä, että Kosto on saatu Hesun rinnalle. Kuten Rosso totesi nopeasta, niin peli on jopa suomalaista subua toimivampi, niin samaa voi sanoa Koston säännöistä, koska ne ovat lähes samat mitä kansainväliset säännöt, mutta erona vain se, että pelataan pikkupallolla ja vastustajan puolustussiirtoa pitää odottaa, eli mukava miksaus molempia. Itse olen kuitenkin suomalaisista säännöistä pitänyt enemmän kuin kansainvälisistä, lähinnä jatkolaukausten takia, joita ei nopeassa pysty oikein tekemään. Näillä Koston säännöillä niitä pääsee tekemään huolella, kun maaleja saa tehdä pakin kautta. Pikkupallolla se ei kuitenkaan ole helppoa, joten suosittelen hesulaistenkin edes yhden pelin verran kokeilemaan pelaamista näillä säännöillä, jolloin on kompetenssia sanoa ovatko säännöt hyvät tai huonot. Kostossa maaleja syntyy enemmän kuin perinteisen ja kansainvälisen säännön peleissä. Hyvä esimerkki on viime torstailta, kun hävisin Jykälle 3-1. Menin 1-0 johtoon, mutta hän pääsi hyvällä kierrepelillä maalipaikkoihin, eli nyhjäämisen sijasta jokainen siirto oli vaarallinen ja peli vauhdikasta. Itse pelaan molemmilla säännöillä myös ensi kaudella, koska molemmat ovat hyviä.

Näistä kokoonpanoasioista on tullut ikuisuusteema. Kävin katsomassa tammikuun lopussa siirrot, jolloin poistin sellaisia pelaajia, joita ei kokoonpanossa enää ole. Jostakin syystä Revellin poistuminen jäänyt huomaamatta, joten eilen luulin hänen olevan vielä joukkueessa. Kyse ei ole mistään negatiivisesta asenteesta tai kanssapelaajien arvostuksesta, vaan puhtaasta omasta tomppelimaisuudesta. Koitan tsempata. Toinen seikka mikä myös itse pelissä on mietityttänyt, on puolustusalueen kalastukset. Ennen kauden alkua pidin sitä selvänä, että ne ovat ok, kun kerta niin päätettiin yhteisessä istunnossa. Asiasta jopa äänestettiin, jolloin päädyttiin enemmistön ratkaisuun. Tästäkin huolimatta koko kauden on saanut kuulla vihjailua, katsottu nenänvartta pitkin, etten ole sisäistänyt sitä oikein. En ymmärrä mitä helvetin sisäistämisen tulkintoja siinä on, kun kysymys on joko kyllä tai ei. Jos äänestyksessään päädytään ei, niin silloin sitä ei tehdä, jos lopputulos on kyllä, niin silloin sitä saa tehdä ilman sisäistämissääntöjen tulkintakirjan laatijoiden vittuiluja, Loppukauden osalta olen päättänyt, että päädyn ei-ratkaisuun, niin saa vähemmän harmitusta. Mikäli kulmavääntö ahdistaa, voin luovuttaa pallon vastustajalle. Jotkut lahkon sympaattisimmat ovat jopa jeesustelleet, miten he eivät kalasta missään olosuhteissa, vaikka ne puolustuspäässä Hesussa hyväksytään. Minäkin päätin liittyä loppukaudeksi tähän laupeuden porukkaan, niin pelaaminen on kaikille mukavampaa. Mitenkään tulenkatkuisena en tätä kirjoita, vaan sen tähden, jos nuo epäselvyydet ja tulkinnanvaraisuudet saadaan pois, niin en usko mihinkään Hesun hautuumaareissuun. Eilenkin pelit olivat tiukkaa puurtamista, mikä muistutti shakkia, joista myös saa ihan euforisia kokemuksia. Omissa peleissä pienet väsymykset ratkaisivat sen, että taitavammat voittivat ansaitusti.




Hönkki

Lainaus käyttäjältä: LääkintäMajuri - helmikuu 16, 2016, 00:31:07
Lainaus käyttäjältä: Hönkki - helmikuu 16, 2016, 00:20:49
Mielestäni kukaan ei ole koskaan todella perustellut miksi realismi subussa on niin hyvä juttu. Niin vain tehdään, koska se suurimmasta osasta tuntuu hyvältä.

Mielestäni vastasit omaan kysymykseesi. Tokkopa siihen sen ihmeelisempiä perusteluja tarvitaan.

Aivan ja minusta tuntuu eri asiat hyvältä, ilman sen ihmeellisempiä perusteluja.


LainaaEiköhän tämä touhu viedä hautuumaalle, ilman saattajia. En jaksa uskoa, että mukaan tulijoita löytyy. Kiinnostaa fudis tai ei. Pelkään enemminkin, että hajaannusta tapahtuu ennen monttubileitä osittain ulkokokoonpanollisistakin syistä. Tavallaan on jo alkanut tapahtua.

Älä nyt. Alkoi juuri mennä mielenkiintoiseksi.


LainaaLohkot voisi hyvin jakaa niin, että jos joillakin on paljon jengejä, niin ne jengit olisivat samassa lohkossa. Otetaan esimerkkinä sinun ja Hovin serie B. Se voisi olla yksi lohko. Sitä ei tietenkään voisi taata, että kaikki kohtaisivat kaikki, mutta olisi olemassa kuitenkin mahdollisuus, että mikä tahansa jengi voisi kohdata minkä tahansa. Useamman vuoden kuluessa kaikki lopulta kohtaisivat kaikki.

Tätä pitää vielä vähän jalostaa. Perusperiaate voisi olla sellainen, että mitä enemmän jengejä managerilla, niin sitä aikaisemmasta vaiheesta hänen jengiensä pitäisi aloittaa alkukarsinnat. Alkukarsinnat olisivat aika pieniä lohkoja, jotka pelattaisiin aikaisin syksyllä. Alkukarsinnoissa voisi olla monta vaihetta. Jos joku tulisi vain yhdellä jengillä, niin hänen jenginsä pääsisi suoraan "pääsarjaan". Suurin osa jengikohtaisista pelimääristä keskittyisi pääsarjaan.

Kunhan ajattelen ääneen. Jatketaan nykyisellä systeemillä, jos niin haluatte. Näitä on vaan kiva joskus suunnitella.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Hönkki

LainaaToinen seikka mikä myös itse pelissä on mietityttänyt, on puolustusalueen kalastukset. Ennen kauden alkua pidin sitä selvänä, että ne ovat ok, kun kerta niin päätettiin yhteisessä istunnossa. Asiasta jopa äänestettiin, jolloin päädyttiin enemmistön ratkaisuun. Tästäkin huolimatta koko kauden on saanut kuulla vihjailua, katsottu nenänvartta pitkin, etten ole sisäistänyt sitä oikein.

Saat kalastaa. Yritän olla sanomatta mitään negatiivista.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses