• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

HeSu-liigan höpötysosasto

Aloittaja Rossonero, helmikuu 09, 2009, 23:18:14

« edellinen - seuraava »

Epis

Lainaus käyttäjältä: Killer - syyskuu 14, 2011, 10:24:59
Sovitaan samatien, että Hesussa aika on 7 sek (melko pitkä hetki) tai kellon pysäytys tarvittaessa
(toivottavasti ei tarvitse käyttää). Liiga jo käynnissä, joten jaaritukset sikseen. Nuijitaan päätös pöytään. Se voi olla toistaiseksi vaan Hesua varten. Jatkossa sääntövaliokunta voi tehdä päätöksen, mikä lisätään sääntöihin.

Miltä kuulostaa ?
Sanktion jäädessä kellon pysäyttämisen tasolle mulle ok. Toki lieveilmiöitä varsinkin viimeisen hyökkäyksen suhteen saattaa esiintyä, mutta eipä ole niin kriittisestä asiasta kyse kuitenkaan.
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Porvoon turkkilainen

Tätähän se on, eli Hesu-kauden jännittävä alku ja kaikilla ymmärrettävästi hermot kireällä. Harmitti tosiaan, kun tulin kipeäksi, enkä vielä maanantaina päässyt aloittamaan kauttani, vaikka pelituntumaa haettiin viikonloppuna taikurin luota. Tein uusia taktisia kokeiluja nihilistisemmän taktiikan suuntaan ja seuraavassa artikkelissa siitä mainintoja:

Kolme matsia pelattiin, joista ensimmäisen hävisin 1-0, jossa en edes pyrkinyt hyökkäämään, vaan ainoastaan yksi kärki ja yhdeksän miestä pallon alla. Jälleen huomasin, että tällainen taktiikka ei osaltani toimi, eli paineessa puolustusnäpäykset ovat epävarmoja ja niinhän toka jakson lopussa sitten kävikin mitä pelättiin, eli isä aurinkoinen rankaisi komean kierrepelin päätteeksi. Sumpputaktiikka näin ollen unohdettu. Toka pelissä jalostin hieman tätä taktiikka, josta sain 0-0 tuloksen viime kauden mestarilta Notts Countylta. Yleensähän tässä pelaamassani liigassa on pyrkimys siihen, että Ipsu tai Notts County ovat kauden päätteeksi sarjataulukossa mahdollisimman hyvissä asemissa. Tätä taustaa vasten tulokseen on oltava tyytyväinen. Viimeisessä pelissä nähtiinkin sitten todellinen jytky, kun voitin taikurin 3-0, jonka olen aikaisemmin pystynyt vain muutaman kerran voittamaan, enkä koskaan 1-0 enempää.

Joka tapauksessa pelasin kahdessa viimeisessä pelissä jalostettua boom boomia, jota kokeilen kauden alussa myös Hesussa. Mainittakoon, että toka pelissä taikuri ilmoitti kenttäryhmityksessäni kiellettyjä elementtejä ja mielenkiinnolla odotan, että kuinka Hesussa : ) näette sen sitten peleissäni

Epis

Lainaus käyttäjältä: Porvoon turkkilainen - syyskuu 14, 2011, 14:01:59voitin taikurin 3-0
Taisit saavuttaa jotain, johon vain muutama ihminen elämänsä aikana pystyy, kun huomio pelipaikan ja vallitsevat alati kotijoukkueen eduksi muuttuvat säännöt. Pakko arvostaa!

Lainaus käyttäjältä: Porvoon turkkilainen - syyskuu 14, 2011, 14:01:59taikuri ilmoitti kenttäryhmityksessäni kiellettyjä elementtejä
En nopeasti muista sääntöjen mainitsevat mitään rajoituksia kenttäryhmitykseen liittyen, mutta mielenkiinnolla odotan näkeväni näitä livenä. Tosin meikän taktiikkalaseilla tuskin nähdään yhtään mitään, mutta voitko vihjata jos meinaa mennä ohi?
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Hönkki

Lainaataikuri ilmoitti kenttäryhmityksessäni kiellettyjä elementtejä

Jos oikein muistan niin Alpatin säännöissä on rajoitus pelaajien lukumäärälle rp-alueella aloitusnäpäytyksen aikana. Laitoitko muurin mv-alueelle ?
Tavoitteena 50 Hesu-kautta. Nyt menossa 38. kausi.

Hysteerinen rage quittaaja

#559
Lainaus käyttäjältä: SUFC - syyskuu 13, 2011, 10:43:49
Tästä tuli mieleen, että huomaako muut välillä kiertäneensä vahingossa pöydän väärinpäin, eli siis sen huomattavasti pitemmän suunnan kautta?

Tällä hetkellä vallitsevan trendin mukaisesti ehdotan, että tämäkin kielletään sääntömuutoksella, ettei vastustaja voi taktisesti pelata aikaa kiertämällä pöydän ns. pidemmän suunnan kautta.

Voisimme myös harkita kiinteiden opasteiden asentamista kentän ympärille, jotka selkeästi kertovat, kummalta puolen pelaajien tulee pöytä kiertää. Joudumme kuitenkin tekemään kosmeettisen sääntömuutoksen, joka estää pelaajaa ryömimästä / konttaamasta pöydän ali, tai vetreämpien ( esim. Killer ), hyppäämästä pöydän yli.

SP:n klassiselle shakkikellolle on siis edelleen kysyntää.  ;)
Pyydän anteeksi, jos julkaisemani sisältö loukkasi sinua.

Hysteerinen rage quittaaja

Lainaus käyttäjältä: Hovimestari - syyskuu 14, 2011, 09:10:34
onko koko säännön alkuperäinen tarkoitus ollutkin se, että jos on vetopaikka, niin summerin sointi ei päätä ottelua jääkiekon tyyliin, vaan tuomari antaa pelin jatkua tilanteen loppuun, kuten jalkapallossa.

En lähde asiaa puimaan kovin syvällisesti, koska en ole säännöstön jäsen, mutta heitän ilmaan idean, että pitäisikö ns. viimeinen hyökkäys ( = 30s ) muuttaa ns. viimeiseksi tilanteeksi, jossa peli päättyy jos esim.

a) hyökkääjä menettää pallon hallinnan vastustajalle ( esim. pallosta ohi näpäytys tai pallo osuu viimeiseksi puolustajan figuuriin )

b) hyökkääjä näpäyttää pallon yli sivurajasta tai päätyrajasta, riippumatta siitä tulisiko tilanteesta kulmapotku tai heitto ( edit. nykysäännöilllä viimeisen hyökkäyksen aikana hyökkääjälle voi edelleen tulla

kulmapotku, vai muistanko väärin? )

Ainoa ongelma on siinä, että tällä säännöllä hyökkääjä voi halutessaan, jos figuurien sijainti, ja pelaajan taidot sallivat, pitää palloa hallussaan vaikka elämänsä loppuun, jos mitään aikamäärettä "viimeisen tilanteen" kestolle ei säännöissä määritellä.


Pyydän anteeksi, jos julkaisemani sisältö loukkasi sinua.

Porvoon turkkilainen

Malttamattomana odotan, että pääsen tulevana maanantaina näyttämään niitä livenä ja jos jotain meinaa mennä ohi, niin ilman muuta vihje.

En laittanut muuria maalin eteen, vaan kyseessä oli joku sääntö, että kuinka monta pelaajaa täytyy olla puolustavalla pelaajalla aloitustilanteessa keskiympyrän lähettyvillä. Joku 9 cm:n sääntö. En sitä sen enempää tässä kohtaa jaksa rustailla, vaan kysyn tilannetta Hesun sääntöjen asiantuntijoilta paikan päällä, jolloin voin näyttää sen käytännössä. Helpompi tehdä se siten. Aikaisemmin en moiseen ole isä aurinkoisen sarjoissakaan törmännyt, mutta en tiedä eikö hän ole siitä aikaisemmin muistanut mainita vai vaikuttiko tässä kohtaa se, että sain häneltä melkein joka kerta heti aloituksen jälkeen riistettyä pallon pois, mihin en aikaisemmin ole eri ryhmityksellä niin hyvin pystynyt. No, rajoitus viimeisessä pelissä hyvästä tuloksesta huolimatta toki asiaa vaikeutti ja sainpa pelien jälkeen sellaiset terveiset, kun lähdin kotiani kohti laahustamaan, että esittämäni puolustukselliset taktiset kuviot eivät ainakaan taidollista peliäni kehitä mihinkään suuntaan. Moinen meininki tekee myös sarjasta vähämaalisen ja tylsän. Taikuri saattaa kyllä olla oikeassa molempien väitteidensä suhteen  ;D Vesalan vierailuista ei koskaan väriä puutu, joten siellä käydään iloiten jatkossakin.

Epis

Lainaus käyttäjältä: Emil The Screaming Fisher Rat - syyskuu 14, 2011, 16:00:57
Lainaus käyttäjältä: Hovimestari - syyskuu 14, 2011, 09:10:34
onko koko säännön alkuperäinen tarkoitus ollutkin se, että jos on vetopaikka, niin summerin sointi ei päätä ottelua jääkiekon tyyliin, vaan tuomari antaa pelin jatkua tilanteen loppuun, kuten jalkapallossa.

En lähde asiaa puimaan kovin syvällisesti, koska en ole säännöstön jäsen, mutta heitän ilmaan idean, että pitäisikö ns. viimeinen hyökkäys ( = 30s ) muuttaa ns. viimeiseksi tilanteeksi, jossa peli päättyy jos esim.

a) hyökkääjä menettää pallon hallinnan vastustajalle ( esim. pallosta ohi näpäytys tai pallo osuu viimeiseksi puolustajan figuuriin )

b) hyökkääjä näpäyttää pallon yli sivurajasta tai päätyrajasta, riippumatta siitä tulisiko tilanteesta kulmapotku tai heitto ( edit. nykysäännöilllä viimeisen hyökkäyksen aikana hyökkääjälle voi edelleen tulla

kulmapotku, vai muistanko väärin? )

Ainoa ongelma on siinä, että tällä säännöllä hyökkääjä voi halutessaan, jos figuurien sijainti, ja pelaajan taidot sallivat, pitää palloa hallussaan vaikka elämänsä loppuun, jos mitään aikamäärettä "viimeisen tilanteen" kestolle ei säännöissä määritellä.
Eikös sääntö aiemmin ollut näin ja muistelen tuon 30sek rajoittaneen kalastusten syntymistä. Eipä tässäkään säännössä mitään varsinaista vikaa ollut, mutta muutettiin muistaakseni siksi, ettei näyttelisi niin suurta osaa ottelun loppuhetken tapahtumissa. Onko kukaan muuten tutkinut statistiikkaa syntyneiden vh-maalien osalta ajattoman ja ajallisen välillä? Ehkä sadepäivän etappi jollekkin überkirjurille..
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Hysteerinen rage quittaaja

Lainaus käyttäjältä: SUFC - syyskuu 14, 2011, 10:13:59
Tietysti nykyisellään sääntö suosii hitaasti pelaamista, mutta tämän(kään) säännön suhteen ei ole (kymmeniin?)vuosiin ollut kenelläkään ongelmia.

Itse aloitin "kilpasubun" Maunulassa vuonna 1986 ( 1985 ? ). Ensimmäisen kerran asia otettiin puheeksi julkisesti toissa kaudella. En tiedä onko asenteet muuttuneet, vai olemmako tulleet oikeasti liian vanhoiksi.

Ymmärrän molempien "pukarien" kannan täysin.
Pyydän anteeksi, jos julkaisemani sisältö loukkasi sinua.

Epis

Lainaus käyttäjältä: Porvoon turkkilainen - syyskuu 14, 2011, 16:02:31kyseessä oli joku sääntö, että kuinka monta pelaajaa täytyy olla puolustavalla pelaajalla aloitustilanteessa keskiympyrän lähettyvillä. Joku 9 cm:n sääntö.
Väitän ettei tuollaista säntöä ole olemassa Vesalan ulkopuolella. Lupaan tikkarin, jos joku todistaa muistikuvani vääräksi.
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Epis

Lainaus käyttäjältä: Emil The Screaming Fisher Rat - syyskuu 14, 2011, 16:11:18
Lainaus käyttäjältä: SUFC - syyskuu 14, 2011, 10:13:59
Tietysti nykyisellään sääntö suosii hitaasti pelaamista, mutta tämän(kään) säännön suhteen ei ole (kymmeniin?)vuosiin ollut kenelläkään ongelmia.

Itse aloitin "kilpasubun" Maunulassa vuonna 1986 ( 1985 ? ). Ensimmäisen kerran asia otettiin puheeksi julkisesti toissa kaudella. En tiedä onko asenteet muuttuneet, vai olemmako tulleet oikeasti liian vanhoiksi.

Ymmärrän molempien "pukarien" kannan täysin.

Niin no nykyisellään kirjoitetut säännöt mahdollistavat 15min kestävän näpäytyksen, kuten myös kalastamisen. Suurin osa on kuitenkin osannut toimia normaalin järjen puitteissa näiden osalta vuosikymmenten ajan. Tuskin kirjaamisesta sen kummemmin haittaa on vaikka ilmankin ollaan pitkään jo pärjätty.
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Hysteerinen rage quittaaja

Lainaus käyttäjältä: Killer - syyskuu 14, 2011, 10:24:59
Sovitaan samatien, että Hesussa aika on 7 sek (melko pitkä hetki)

Itse ehdotan 8 sek 16 sadasosaa. Voi jotakuta harmittaa Mietaasti, kun SM-finaalissa viimeisen hyökkäyksen ratkaiseva näpsy tuli sadasosan myöhässä.

Kuka äänestetään viralliseksi näpäytysajanottajaksi? Jatkossa tarvitaan siis kaksi sekundaattoria, toinen varsinaiselle peliajalle, ja toisella kalkutoidaan näpsytysaikaa ?  ;)
Pyydän anteeksi, jos julkaisemani sisältö loukkasi sinua.

Epis

Lainaus käyttäjältä: Emil The Screaming Fisher Rat - syyskuu 14, 2011, 16:18:15
Lainaus käyttäjältä: Killer - syyskuu 14, 2011, 10:24:59
Sovitaan samatien, että Hesussa aika on 7 sek (melko pitkä hetki)

Itse ehdotan 8 sek 16 sadasosaa. Voi jotakuta harmittaa Mietaasti, kun SM-finaalissa viimeisen hyökkäyksen ratkaiseva näpsy tuli sadasosan myöhässä.

Kuka äänestetään viralliseksi näpäytysajanottajaksi? Jatkossa tarvitaan siis kaksi sekundaattoria, toinen varsinaiselle peliajalle, ja toisella kalkutoidaan näpsytysaikaa ?  ;)

Koska lapsityövoimalla on vanhat perinteet, niin ehdottaisin Frankun sekä Pasin bändäreiden nakittamista tähän hommaan. Tämän avulla voisi myös lisätä mielenkiintoa (hitaan)sarjojen jumbosijasta nakittamalla myös edellisen kauden jumbo vaativaan tehtävään.
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Hysteerinen rage quittaaja

Lainaus käyttäjältä: SUFC - syyskuu 14, 2011, 16:17:51
Niin no nykyisellään kirjoitetut säännöt mahdollistavat 15min kestävän näpäytyksen, kuten myös kalastamisen.

Voisimmeko kieltää sääntömuutoksella "hitaasti" pelaamisen?  ;)

Mikäli sääntöihin kirjataan "näpäytyksen suorittamiseen sallittu enimmäisaika", pitää miettiä myös, mistä tuo aika lähtee ns. juoksemaan? Kun vastustajan näpäyttämä figuuri pysähtyy, ja se on tarvittaessa nostettu pystyyn / takaisin pelikentälle ?  
Pyydän anteeksi, jos julkaisemani sisältö loukkasi sinua.

Hysteerinen rage quittaaja

Lainaus käyttäjältä: SUFC - syyskuu 14, 2011, 16:12:03
Lainaus käyttäjältä: Porvoon turkkilainen - syyskuu 14, 2011, 16:02:31kyseessä oli joku sääntö, että kuinka monta pelaajaa täytyy olla puolustavalla pelaajalla aloitustilanteessa keskiympyrän lähettyvillä. Joku 9 cm:n sääntö.
Väitän ettei tuollaista säntöä ole olemassa Vesalan ulkopuolella. Lupaan tikkarin, jos joku todistaa muistikuvani vääräksi.

Hesun / yhdistyksen säännöt eivät kiellä puolustavaa pelaajaa asettamasta figuureitaan aloituspotkussa keskiympyrän ympärille ( omalle kenttäpuoliskolleen, eivät saa olla ympyrän sisällä ). 10 figuuria puolikaareen, hyökkääjä joutuu aloittamaan eteenpäin. Siinä ongelmia päästä pallon kanssa ympyrästä ulos.  ;D
Pyydän anteeksi, jos julkaisemani sisältö loukkasi sinua.