• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Helsinki Open 9-10.5.2009

Aloittaja Hönkki, syyskuu 10, 2008, 12:04:15

« edellinen - seuraava »

AriFerra

Lainaus käyttäjältä: "Zinga"
Lainaus käyttäjältä: "SUFC"
Lainaus käyttäjältä: "Rossonero"..Ehdotankin yhdistyksen jäsenmaksun tuplaamista ensi vuodesta alkaen..
Kannatetaan.
Sekin olisi jo hyvä alku, jos pelaajat maksaisivat sen nykyisen suuruisen jäsenmaksun.

Yhdistyksen jäsenenä ehdotan, että jäsenmaksujen suorittamiseen puututaan tiukemmin.
Mikä se tapa sitten olisi, on tosin vaikea kysymys.

Niin pienet piirit tällä lajilla, että jos yhdistys päästää turnauksiin vain ne jotka ovat jäsenmaksun maksaneet, voi olla että osallistujamäärät entisestäänkin pienenevät.

Mutta jokin ratkaisu pitäisi hallituksen keksiä.
Ja ensisijaisesti jokaisen (joka ei ole maksanut) pitäisi katsoa peiliin.
10€, eli kyse ei ole mistään muusta kuin että saa vain aikaiseksi asian hoitaa.
Jokainen voi kysyä itseltään: Arvostanko lajia ja yhdistyksen toimintaa edes sen verran, että hoidan tämän pienen mutta merkityksellisen asian ajoissa ja tunnollisesti?

No joo. Mitäs minä nyt tähän menin häsläämään? No kun menin, niin menin. Ugh, olen puhunut.
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

Rossonero

Lainaus käyttäjältä: "Rossonero"Yhdistyksen jäsenet ovat valinneet hallituksen, joka on mokannut päivämäärässä (en syyttele, olisin itse ollut yhtä pihalla tuosta), joten yhdistyksen jäsenet kaikki kärsivät välillisesti. Ensi syksynä voi sitten äänestämällä vaikuttaa tulevaan hallitukseen, jos haluaa.
Jos et muista, olit itse hallituksessa, kun Helsinki Openin päivämäärä päätettiin. :wink: Päivästä päätettiin jo viime vuoden kesällä

Muutetaan tuo lihavoitu niin, että olin yhtä pihalla. Tämä ei muuta sitä tosiasiaa, että hallitus on mokannut - olin minä siinä itse tai en. Ainoa, joka voi asialle jotain tehdä on kuitenkin nykyinen hallitus.

Oliko muuten edellisessä hallituksessa joku kisakalenterivastaava? En muista itse ehdottaneeni tuota päivää. Luulisi, että sen ehdottaja tarkistaisi onko päivälle jotain esteitä. Jatkossa pitää hallituksessa valita joku, joka näitä tarkistelee muidenkin turnauksien kohdalla. Kerranhan meinasi mennä isänpäivän päälle.

Lainaus käyttäjältä: "Rossonero"
Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"Vihoviimeinen tempaus olisi siirtää kisat ja jättää peruutusmaksu Beifussin maksettavaksi. Sen jälkeen tänne olisi turha enää ikinä houkutella ketään ulkomaalaisia, koska tieto leviäisi hyvin nopeasti.
Eiköhän tuo Beifusskin siirtämisen ymmärtäisi, jos sen kunnolla ja hövelisti selittäisi. Tuosta maksun jättämisestä Beifussille ei toivottavasti edes keskustella hallituksen suljetuissa kokouksissa.
En ainakaan itse ymmärtäisi, jos olisin ostanut lentoliput ja varannut hotellit ulkomaille kisoihin.

Minä ymmärtäisin. Errare humanum est. Kuluja ei tule, joten mistä kenkä puristaisi. Jos ei kestä pientä muutosta tai vastoinkäymistä, johon on perusteltu syy, eikä kustannuksia tule, niin pitäisi ehkä opetella kestämään ja yrittää ymmärtää.

Et ole tainnut koskaan matkustaa urheilutapahtumaan, joka perutaan tai siirretään jostain syystä. Niitäkin on paljon, ja kymmenetkin tuhannet katsojat kärsivät. Elämä ei aina mene suunnitellusti, jota suomalaiset eivät etenkään aina ymmärrä. Afrikassa bussi tulee, kun tulee, jos tulee. Suomessa vain VR ja liian harvoin. Unohtuu realismi.

Eli: Sinä et ymmärtäisi, minä ymmärtäisin. Mutta sillä vain on väliä, miten Beifuss suhtautuisi.

Lainaus käyttäjältä: "Zinga"Todellista tilannetta ei voi tietää, mutta hallitus (lähinnä Hönkki) on mahdollisuuksien mukaan selvittänyt tilannetta.

Yhdessä päivässä, kun kaikkia ei ole edes saatu ilmeisesti vielä kiinni. Ymmärsin myös, että kovin monelta taholta ei oltu kyselty.

Entäpä suomalaisten pelaajien tilanteen kunnollinen kartoittaminen? Vai olemmeko sivuseikka?

Lainaus käyttäjältä: "Rossonero"Uskon silti hallituksen päätyvän johonkin ratkaisuun, jonka mukaan mennään. Keskustelua on silti syytä käydä myös avoimesti, jotta hallituksin tietää mitä sen valinnut jäsenistö on mieltä. Uskoisin myös erilaisia näkökohtia löytyvän paremmin, kun keskustelua käydään täälläkin - ja tietenkin tunteella.
Totta kai keskustelua asiasta voi ja pitääkin käydä avoimesti. Keskustelussa on vain huomioitava, että hallituksella on paljon tietoa, joita ei yleisessä keskustelussa voi kierrättää ja joka vaikuttaa päätökseen.

Kuten esim. se, kuinka moni suomalaisista jättää kisan väliin, vai jotain muuta mystisempää? Kuulostaa jo aika kummalliselta, että tällaisessa asiassa on todella merkityksellistä tietoa, jota ei voida julkistaa. Milloin arkistot avataan?

Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"Minun puolesta asia loppuunkäsitelty. En ole siirron kannalla.
Eipä kauan kestänyt selvittely, eikä ollut erityisen kattava, jos halutaan kisoja kehittää.

Otetaanpa nyt, herranjestas, yhteyttä noiden muiden potentiaalisten samana päivänä Äitienpäivää viettävien maiden liittoihin yhteyttä, ja kysytään miten uskovat asian vaikuttavan.
Mistä tiedät, ettei näin ole jo tehty?

Näin kiireisellä aikataululla en usko asian onnistuneen, kun nyt jo lyötiin lukkoon.

Vertauksena voisi miettiä kuinka nopeasti tänne saapunut kysely ehdittäisiin kierrättää pelaajilla, jotta saataisiin tuntuma asiaan. Hönkki vanhana sihteerinä ehkä soittaisi kaikki jäsenet läpi heti, mutta en usko kovin monen muun maan "pomon" niin tekevän.

Onkos FISTF:ltä kysytty näkemystä asiaan?

Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"Olen pahoillani niiden puolesta, jotka eivät pysty osallistumaan 10.5 GP-kisaan. Pyydän anteeksi että tuli valittua tällainen viikonloppu. Päivämääriä valittaessa minulla ei ollut sellaista kalenteria, josta olisi nähnyt koska on äitienpäivä vuonna 2009.
Eipä tuota äitienpäivää tainnut muidenkaan hallituslaisten kalenterissa olla päivää päätettäessä. Moka (jos se sellainen oli) on koko hallituksen.
Äitienpäivä on joka toisena toukokuun sunnuntaina. Ei siihen tarvita kalenteria. Mutta näin voi käydä.
Hyvä että huomasit tämän jo viime kesänä.

Se ei taida parantaa asiaa, että en minäkään huomannut (olisi hauska muuten nähdä asiaa koskeneet keskustelut). Tuo on silti fakta, että kalenteria ei tarvita. Sekä nykyinen että edellinen hallitus ovat vain olleet täysiä uunoja asiassa. Tuossa ylläkin kirjoitin, että näin voi käydä, mutta on turha syyttää kalenteria, jos ollaan noin pihalla asioista. Minä en kuitenkaan voi nyt asialle mitään tehdä.

Muistelen ehdottaneeni kesäaikaa turnaukselle (voin muistaa väärinkin), koska silloin on enemmän lomia Euroopassa. Silloin tämä olisi vältetty.

Maito on kuitenkin kaatunut. Nyt onkin kyse siitä, miten homma korjataan. On erittäin heikkoa, jos suomalaisedustus on vähäistä. Jos ulkomaalaisia ei tule kuin pari, niin kisoista tulee todelliset tyngät sunnuntain osalta.

On myös huomioitava, että viimeksi kaikki kuskaukset hoidettiin perheellisten autoilla. On aivan selvää, että osallistuminen järjestelyihin jää monella todella vähiin, koska jos pääseekin pelaamaan, ei varmasti katsota kotona hyvällä, jos menee vielä paljon aikaa pelien lisäksi.

Rossonero

Lainaus käyttäjältä: "Rossonero"..Ehdotankin yhdistyksen jäsenmaksun tuplaamista ensi vuodesta alkaen..
Kannatetaan.
Sekin olisi jo hyvä alku, jos pelaajat maksaisivat sen nykyisen suuruisen jäsenmaksun.

Jos ei ole maksanut, ei voi osallistua peleihin. Niin yksinkertaistahan se on. Jos ei pelaa turnauksissa, ei ehkä halua maksaa. Sille ei voi mitään.

Zinga

Lainaus käyttäjältä: "Rossonero"Maito on kuitenkin kaatunut. Nyt onkin kyse siitä, miten homma korjataan.
Juuri näin.

Zinga

Kannatetaan.

Jos ei ole maksanut, ei voi osallistua peleihin. Niin yksinkertaistahan se on. Jos ei pelaa turnauksissa, ei ehkä halua maksaa. Sille ei voi mitään.
Tarkistan maksutilanteen ensi viikolla siten, että PSK:lla on jäsenlista turnauksessa käytettävissä.

Hönkki

LainaaEi kai tämä korvausasia voi olla koko jutun pointti? Minkälaista suurta kansainvälistä kisaa järjestetään yhden ihmisen mukaan, kun ei ole edes vielä tietoa tilanteen vaikutuksesta kokonaisuuteen. Jos toisena ajankohtana tulee 10 ulkomaalaista, niin saamme jo aika mukavasti korvattua tuota maksua, jonka suuruuskin pitäisi tietää ennen panikointia.

Haluaisit siis että maksaisimme tällä hetkellä ainoan ulkomaalaisen ulos kisoista ja siirtäisimme kisat ajankohtaan, jolloin ei olisi yhtään varmaa ulkomaista osanottajaa. On hyvin naivia ajattelua luulla, että saisimme 10 ulkomaalaista kisoihin, kun siirrämme kisat suomalaisille paremmin sopivaan ajankohtaan. Anders Buhl Hansen on ilmoittanut olevansa kiinnostunut kisoista jos ne ovat 9-10.5, mutta ei pysty varmistamaan vielä osanottoaan. Sen sijaan on varmaa, että hän ei pysty osallistumaan jos kisat olisivat 6-7.6, mikä on käytännössä ainoa mahdollinen viikonloppu touko-kesäkuussa. Beifussille olen selostanut tilanteen, mutta kun en ole saanut vielä vastausta.
Tavoitteena 50 Hesu-kautta. Nyt menossa 38. kausi.

Hönkki

LainaaOnkos FISTF:ltä kysytty näkemystä asiaan?

Heinz Ederin kommentti, kun kysyin mitä mieltä hän on ?

"Hi Kari, most important fact are the foreign players who possibly already booked their flights.

kind regards
Heinz
"

Hönkki

LainaaVertauksena voisi miettiä kuinka nopeasti tänne saapunut kysely ehdittäisiin kierrättää pelaajilla, jotta saataisiin tuntuma asiaan. Hönkki vanhana sihteerinä ehkä soittaisi kaikki jäsenet läpi heti, mutta en usko kovin monen muun maan "pomon" niin tekevän.

Jon Henning Bergane tuntui tietävän norjalaisten asiat aika hyvin (Norjassa on vähemmän pelaajia kuin meillä).  Pelaaja nimeltä Lars Tore Myge on kiinnostunut kisoista, kun ne järjestetään 9-10.5, mutta hän ei lähde yksin reissuun. Mahdollinen matkakumppani voisi olla Sondre Nordjorde. Hänkin tietää vasta parin viikon päästä mitä tekee. Siitä ei ole mitään tietoa miten houkutteleva päivämäärä 6-7.6 olisi heidän kannaltaan.

edit: kerrottakoon vielä että olen ottanut selvää Torpparinmäen nuorisotalon vapaista vuoroista ja 6-7.6 on siellä vapaata. Tässä on nyt mennyt viime päivinä aika huomattava osa työpäivästä, kun olen selvitellyt mikä olisi paras vaihtoehto toimia.

Hönkki

LainaaOtetaanpa nyt, herranjestas, yhteyttä noiden muiden potentiaalisten samana päivänä Äitienpäivää viettävien maiden liittoihin yhteyttä, ja kysytään miten uskovat asian vaikuttavan.

mikset ole jo ottamassa yhteyttä ?

miku

Lainaus käyttäjältä: "Rossonero"Oliko muuten edellisessä hallituksessa joku kisakalenterivastaava? En muista itse ehdottaneeni tuota päivää. Luulisi, että sen ehdottaja tarkistaisi onko päivälle jotain esteitä. Jatkossa pitää hallituksessa valita joku, joka näitä tarkistelee muidenkin turnauksien kohdalla. Kerranhan meinasi mennä isänpäivän päälle.

Mielestäni koko silloinen ja nykyinen hallitus on vastuussa ko. päivän valinnasta. Itse päivämäärän ainakin silloin hyväksyin.

Lainaus käyttäjältä: "Rossonero"Minä ymmärtäisin. Errare humanum est. Kuluja ei tule, joten mistä kenkä puristaisi. Jos ei kestä pientä muutosta tai vastoinkäymistä, johon on perusteltu syy, eikä kustannuksia tule, niin pitäisi ehkä opetella kestämään ja yrittää ymmärtää.

Itse olen tätä köyhempää lentomatkaajaväkeä eli varaan aina lentoliput joita ei voi peruuttaa, näin ollen peruutetusta matkasta häviäisin koko summan.

Lainaus käyttäjältä: "Rossonero"Et ole tainnut koskaan matkustaa urheilutapahtumaan, joka perutaan tai siirretään jostain syystä. Niitäkin on paljon, ja kymmenetkin tuhannet katsojat kärsivät. Elämä ei aina mene suunnitellusti, jota suomalaiset eivät etenkään aina ymmärrä. Afrikassa bussi tulee, kun tulee, jos tulee. Suomessa vain VR ja liian harvoin. Unohtuu realismi.

Juu itsekin maailmalla elän jokaisen maan tavoilla. Samoin Suomessa.

Lainaus käyttäjältä: "Rossonero"Yhdessä päivässä, kun kaikkia ei ole edes saatu ilmeisesti vielä kiinni. Ymmärsin myös, että kovin monelta taholta ei oltu kyselty.

Mielestäni Hönkki sai kartoitettua nopealla aikataululla monta potentiaalista tahoa. Allekirjoittanut ehdotti hallitukselle että päätös mahdollisesta siirrosta on tehtävä nopealla aikataululla eli selkeästi tän viikon aikana. Norjalaisten kanssa olen itsekin ollut yhteydessä.

Lainaus käyttäjältä: "Rossonero"Entäpä suomalaisten pelaajien tilanteen kunnollinen kartoittaminen? Vai olemmeko sivuseikka?

Laitoin heti tilanteen alettua tänne kysymyksen aiheesta johon kukaan ei ole vieläkään vastannut.

Lainaus käyttäjältä: "Rossonero"Onkos FISTF:ltä kysytty näkemystä asiaan?

On ja saatu sieltä nykyisiä päiviä puoltava ohjeistus.

Lainaus käyttäjältä: "Rossonero"Se ei taida parantaa asiaa, että en minäkään huomannut (olisi hauska muuten nähdä asiaa koskeneet keskustelut). Tuo on silti fakta, että kalenteria ei tarvita. Sekä nykyinen että edellinen hallitus ovat vain olleet täysiä uunoja asiassa. Tuossa ylläkin kirjoitin, että näin voi käydä, mutta on turha syyttää kalenteria, jos ollaan noin pihalla asioista. Minä en kuitenkaan voi nyt asialle mitään tehdä.

Täysiä uunoja.. Tähän ei varmaan tarvitse edes kommentoida.

Lainaus käyttäjältä: "Rossonero"Muistelen ehdottaneeni kesäaikaa turnaukselle (voin muistaa väärinkin), koska silloin on enemmän lomia Euroopassa. Silloin tämä olisi vältetty.

Kaikkien kaikki ehdotukset jos menisi läpi niin ehkä turnausajankohdaksi voisikin tulla jouluaatto Jyväskylässä :wink:

Lainaus käyttäjältä: "Rossonero"On myös huomioitava, että viimeksi kaikki kuskaukset hoidettiin perheellisten autoilla. On aivan selvää, että osallistuminen järjestelyihin jää monella todella vähiin, koska jos pääseekin pelaamaan, ei varmasti katsota kotona hyvällä, jos menee vielä paljon aikaa pelien lisäksi.

Tänä vuonna lupaan ruokakuljetusten & lentokenttäkuljetusten lisäksi osallistua mahdollisimman moneen muuhun järjestelyyn.[/quote]
Lukenut HeSun höpötysosaston (325 sivua) läpi kahdessa viikossa.

Puppe

Rossonero wrote:

LainaaOn myös huomioitava, että viimeksi kaikki kuskaukset hoidettiin perheellisten autoilla. On aivan selvää, että osallistuminen järjestelyihin jää monella todella vähiin, koska jos pääseekin pelaamaan, ei varmasti katsota kotona hyvällä, jos menee vielä paljon aikaa pelien lisäksi.

No ei ihan kaikki...mutta ei nyt tartuta lillukoihin. Toisaalta tuo kuskaushomma on bonusjuttu ja kohteliaisuus ulkomaalaisille osallistujille, joka ei ole mitenkään välttämätön jos se aiheuttaa vaikeuksia. Itsekin olen useimmiten liikkunut taksilla tai yleisillä ulkomailla kisaillessani.
Hajuton, mauton ja väritön, selvinpäin :D
-------------------------------------------------------
TFC Lynx - Tää joukkue on perseestä, ja syvältä, ja perseestä. Oo-lee-o-le-o-le-o-lee..

Zinga

Lainaus käyttäjältä: "Puppe"
Lainaus käyttäjältä: "Rossonero"On myös huomioitava, että viimeksi kaikki kuskaukset hoidettiin perheellisten autoilla. On aivan selvää, että osallistuminen järjestelyihin jää monella todella vähiin, koska jos pääseekin pelaamaan, ei varmasti katsota kotona hyvällä, jos menee vielä paljon aikaa pelien lisäksi.

No ei ihan kaikki...mutta ei nyt tartuta lillukoihin. Toisaalta tuo kuskaushomma on bonusjuttu ja kohteliaisuus ulkomaalaisille osallistujille, joka ei ole mitenkään välttämätön jos se aiheuttaa vaikeuksia. Itsekin olen useimmiten liikkunut taksilla tai yleisillä ulkomailla kisaillessani.
Tänä vuonna kisapaikkalle on niin hyvät julkisen liikenteen yhteydet, ettei ulkolaisia vieraita tarvitse kuskailla (mielestäni). Lisäksi ainakin Beifuss majoittuu Otaniemeen, jolloin hänen siirtymiset menee lentokenttää lukuunottamatta apostolin kyydillä. Lentokenttäkuljetuksissa avustamme tietenkin mahdollisuuksien mukaan.

Hönkki

Senkin uhalla, että tästä syntyy vielä kauheampi härdelli, niin kerron että sain Beifussin vastauksen ja hänelle henkilökohtaisesti sopisi päivämäärän vaihto 6-7.6 viikonlopuksi. Hänen täytyy kuitenkin olla ensiksi yhteydessä lentoyhtiöönsä ja tarkistaa, onko lentojen vaihto mahdollista ja millä extrahinnalla. Saan tiedon muutamassa päivässä.

En sitten edelleenkään ole sillä kannalla, että Beifuss maksetaan kokonaan ulos kisoista, jos siis hän ei pysty siirtämään lentojaan ja meidän pitäisi maksaa hänelle koko lennoista aiheutuva maksu.

On myös huomioitava se, että Anders Buhl Hansen ei pääse 6-7.6, mutta 9-10.5 mahdollisesti pääsee. Tässä ollaan kv-kisoja järkkäämässä ja silloin ulkomaiset osanottajat ovat tärkeässä asemassa.

miku

Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"Senkin uhalla, että tästä syntyy vielä kauheampi härdelli, niin kerron että sain Beifussin vastauksen ja hänelle henkilökohtaisesti sopisi päivämäärän vaihto 6-7.6 viikonlopuksi. Hänen täytyy kuitenkin olla ensiksi yhteydessä lentoyhtiöönsä ja tarkistaa, onko lentojen vaihto mahdollista ja millä extrahinnalla. Saan tiedon muutamassa päivässä.

En sitten edelleenkään ole sillä kannalla, että Beifuss maksetaan kokonaan ulos kisoista, jos siis hän ei pysty siirtämään lentojaan ja meidän pitäisi maksaa hänelle koko lennoista aiheutuva maksu.

On myös huomioitava se, että Anders Buhl Hansen ei pääse 6-7.6, mutta 9-10.5 mahdollisesti pääsee. Tässä ollaan kv-kisoja järkkäämässä ja silloin ulkomaiset osanottajat ovat tärkeässä asemassa.

eli aletaanko nyt tsekkaamaan suomalaisia ketkä pääsevät/eivät pääse kesäkuun puolella kisoihin..?
Lukenut HeSun höpötysosaston (325 sivua) läpi kahdessa viikossa.

Hönkki

Lainaaeli aletaanko nyt tsekkaamaan suomalaisia ketkä pääsevät/eivät pääse kesäkuun puolella kisoihin..?

Niin, sepä se. Aivan samalla tavalla tuokin viikonloppu voi olla jollekin huono.