• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

FISTF SM-ranking 13.9.2008

Aloittaja Hönkki, elokuu 22, 2008, 14:58:19

« edellinen - seuraava »

Epis

Lainaus käyttäjältä: "Rossonero"Sveitsiläisellä turnaus loppuu 45 minuuttia myöhemmin, mutta kaikki saavat pelata viisi peliä, ja tunnelma säilyy loppuun asti, kun porukka pysyy koossa. Pelit ovat myös kaikille antoisampia, koska pelataan enemmän pelejä samantasoisia vastaan.

Kannatan siis sveitsiläistä. Onko jollekin mahdoton aikataulu?
Itse puollan aina sitä, että saisi pelata mahdollisimman paljon pelejä kerralla ja jos tässä puhutaan näinkin pienestä heitosta niin tuskin tuo sveitsiläinen systeemi kenenkään kalenteria sotkee.

Nimim. 'Kuolemanlohkoon -2 peliä ja kotiin-'
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Puppe

Mulla ei oo väliä kummalla...sveitsiläinenkin ihan jees
Hajuton, mauton ja väritön, selvinpäin :D
-------------------------------------------------------
TFC Lynx - Tää joukkue on perseestä, ja syvältä, ja perseestä. Oo-lee-o-le-o-le-o-lee..

AriFerra

Lainaus käyttäjältä: "SUFC"
Lainaus käyttäjältä: "Rossonero"Sveitsiläisellä turnaus loppuu 45 minuuttia myöhemmin, mutta kaikki saavat pelata viisi peliä, ja tunnelma säilyy loppuun asti, kun porukka pysyy koossa. Pelit ovat myös kaikille antoisampia, koska pelataan enemmän pelejä samantasoisia vastaan.

Kannatan siis sveitsiläistä. Onko jollekin mahdoton aikataulu?
Itse puollan aina sitä, että saisi pelata mahdollisimman paljon pelejä kerralla ja jos tässä puhutaan näinkin pienestä heitosta niin tuskin tuo sveitsiläinen systeemi kenenkään kalenteria sotkee.

Nimim. 'Kuolemanlohkoon -2 peliä ja kotiin-'

Niin. Siis noin pienestä erostahan ei ole kyse, jos vertailuksi otetaan tämä:
1030-1115 1. kierros
1115-1200 2. kierros
1200-1245 3. kierros  ja sitten ulos.

Mutta kuten sanottu, kaikki käy meille ja aikaa on pitkälle iltapäivään asti ainakin meillä.

btw. juuri kun kerroin tästä tolle pojalle, häneltä tuli kommentti:
"Jee kivaa! Monta peliä ja koko päivä subu äijien joukossa."
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

miku

Miksei sveitsiläinenkin käy jos sitä enemmistö haluaa. Mikäli pelit venyy osaltani turhan myöhäiselle niin ainahan sitä voi antaa 0-3 -luovutuksen.

Eli Espoon halliin oon menossa muutenkin kuin tsekkaamaan peliä, duunin puolesta tarkoitus tutustua pikaisella esittelyllä heidän catering-kuvioihin. Tarkennus sille ettei pelin katsominen siis mene subun edelle :)
Lukenut HeSun höpötysosaston (325 sivua) läpi kahdessa viikossa.

Zinga

Tiedoksi kaikille, että olen sopinut Pekkalan kanssa avaimista. Käyn hakemassa ne Sellosta, joten älkää menkö herättelemään rouva Pekkalaa turhan takia.

Jos kaikki ovat paikalla sovitusti kybältä, voimme aloittaa pelit heti alkusäätöjen jälkeen. Itse menen paikalle n. 9:30, jolloin halukkaat voivat tulla auttamaan maalien yms. kanssa.

Puppe

Lainaus käyttäjältä: "Zinga"Tiedoksi kaikille, että olen sopinut Pekkalan kanssa avaimista. Käyn hakemassa ne Sellosta, joten älkää menkö herättelemään rouva Pekkalaa turhan takia.

Jos kaikki ovat paikalla sovitusti kybältä, voimme aloittaa pelit heti alkusäätöjen jälkeen. Itse menen paikalle n. 9:30, jolloin halukkaat voivat tulla auttamaan maalien yms. kanssa.

Mä ja Miku paikalla noin 9.45
Hajuton, mauton ja väritön, selvinpäin :D
-------------------------------------------------------
TFC Lynx - Tää joukkue on perseestä, ja syvältä, ja perseestä. Oo-lee-o-le-o-le-o-lee..

Rossonero

Jep, tullaan ajoissa, niin Mikukin ehtii pelata.

Tuo ohjelma voidaan järkätä niin, ettei Mikun peli ole viimeisessä satsissa.

AriFerralle tarkennuksena, että kirjoitin turnauksen keston olevan melkein sama. Yksittäisille pelaajille kesto voi muuttua paljonkin, ja se voi toki vaikuttaa osallistumiseen.

Mutta jos vain aikaa on, niin kun kerran kaukaa tulee, niin on varmaan mukavampi pelata enemmän pelejä.

miku

Lainaus käyttäjältä: "Rossonero"Jep, tullaan ajoissa, niin Mikukin ehtii pelata.

Tuo ohjelma voidaan järkätä niin, ettei Mikun peli ole viimeisessä satsissa.

Mutta jos vain aikaa on, niin kun kerran kaukaa tulee, niin on varmaan mukavampi pelata enemmän pelejä.

jos helposti säädettävissä että en pelaa viimeisellä kierroksella niin olisi mukavaa. en halua kuitenkaan olla homman määrääjä..

kaukaa tullessa on toki mukava pelata useampia pelejä, sinänsä harvinainen tilanne että pääsee yhdistämään samalle reissulle kiekkomatsin joka sotkee OMIA aikataulujani :oops:

Zinga

Pyritään pelaamaan tiukalla aikataululla, mutta tämä vaatii aika kovaa fyysistä kuntoa. Luvassa on nimittäin pitemmittä tuoitta 5 peliä ja 3 tuomarointia putkeen. Muistakaa ottaa eväät mukaan. Kauppaan ei ole mahdollisuutta lähteä kesken skabojen...

Vikat kierrokset pystyttäneen säätämään tarpeen mukaan. Luonnollisesti tähän vaikuttaa pelaajien sijoitukset ennen vikoja kiekkoja.

miku

Lainaus käyttäjältä: "Zinga"Pyritään pelaamaan tiukalla aikataululla, mutta tämä vaatii aika kovaa fyysistä kuntoa. Luvassa on nimittäin pitemmittä tuoitta 5 peliä ja 3 tuomarointia putkeen. Muistakaa ottaa eväät mukaan. Kauppaan ei ole mahdollisuutta lähteä kesken skabojen...

eli onko päätetty että sveitsiläinen systeemi? pitänee aamulla tehdä stoppi abcilla kun lienee ainoa mesta josta saa eväitä viiden jälkeen startatessa..

Zinga

Lainaus käyttäjältä: "miku"
Lainaus käyttäjältä: "Zinga"Pyritään pelaamaan tiukalla aikataululla, mutta tämä vaatii aika kovaa fyysistä kuntoa. Luvassa on nimittäin pitemmittä tuoitta 5 peliä ja 3 tuomarointia putkeen. Muistakaa ottaa eväät mukaan. Kauppaan ei ole mahdollisuutta lähteä kesken skabojen...

eli onko päätetty että sveitsiläinen systeemi? pitänee aamulla tehdä stoppi abcilla kun lienee ainoa mesta josta saa eväitä viiden jälkeen startatessa..
Sveitsiläinen näyttäisi käyvän kaikille forumisteille, joten kai me sillä mennään. Itse olen kipeänä, joten saa nähdä, miten loppu huomenna ollaan  :seasick:

miku

Lainaus käyttäjältä: "Zinga"Itse olen kipeänä, joten saa nähdä, miten loppu huomenna ollaan  :)

AriFerra

Loistawat kisat!
Kiitos järjestäjille ja kaikille pelikavereille.
Jään odottamaan kisa-isännän analyysiä, niin annnanpa sen jälkeen jotain omaakin.
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

Zinga

Laitoin tulokset nettisivuille. Tiukat skabat oli, mutta tuuri kävi tällä kertaa Kiloon päin. Intensiivisessä turnauksessa harmittavaa oli se, ettei omilta peleiltä ja tuomaroinneilta ehtinyt seuraamaan juurikaan muiden pelejä. Näin ollen en päässyt skouttaamaan porvoolaisten kehityskaarta. Kaikki pelaajat saivat maalitilin auki, joten sekin on peruste tyytyväisyyteen.

Oma peli oli flunssasta huolimatta (tai sen takia) hyvin paketissa eikä turnaus ollut fyysisesti liian rankka. Sveitsiläinen systeemi näytti hyvät ja huonot puolensa. Kuudes kierros olisi ehkä ollut tarpeen. Voipi olla, että kannattaa jättää sveitsiläiset SISU-turnaukseen ja pelata muutoin normiturnauksina.

Omista peleistä lyhyesti:

Zaccy 6-0
Harvinaisen hyvä 1. peli. Ehkä kuumeenpoikanen sai sopivan hien päälle peliin.

Make 2-0
Makella oli riittävästi paikkoja vaikka voittoon, mutta sain ekalla jaksolla johtomaalin. Sen jälkeen jäädytin peliä ja vikasta hyökkäyksestä rankaisin 2-0:aan. Vedot oli tässä pelissä perseestä, mutta onneksi pari upposi.

Vesa 1-0
Vesa sai totutusti viitisen jatkopaikkaa, mutta onnekseni yhtään ei uponnut. Sinällään peli oli koko ajan hallussa ja sain nyhrättyä voittomaalin. Kolmen pelin jälkeen kriittiset 3 voittoa.

Puppe 1-1
Puppea vastaan voitto olisi tiennyt tunausvoittoa, mutta tapansa mukaisesti Puppe ei antanut mitään ilmaiseksi. Puppe meni ekalla jaksolla johtoon ja missasi sen jälkeen puolenkymmentä mestaa. Tokalla jaksolla paikkoja oli edelleen enemmän Arsun päädyssä, mutta tuuri kävi myötä ja sain tasoitettua. Vikat minuutit jäädytin peliä ja tyydyin tasuriin.

Juho 1-0
Juhoa vastaan voitto takaisi turnausvoiton. tasuri riittäisi kakkossijaan, kun samanaikaisesti Make otti Pupesta voittoa. Peli oli suhteellisen sekavaa. Juho ei saanut kuin ajoittain omaa tivolia pyörimään. itse en saanut kontrollia hyökkäyspeliin. Paikkoja maaleihin oli riittävästi, mutta jätin maalinteon tokan jakson loppupuolelle. Tämän jälkeen sitten peli jäihin ja voiton tuuletukset.

Yleisesti turnauksesta:
Kaitsu jatkoi viimeaikaisia hyviä otteitaan ja vei kolmossijan. Make oli totutun vahva ja olisi lähellä turnausvoittoa. Tällä kertaa toka peli ratkaisi skaban. Juho oli lievä pettymys, mutta toisaalta tulos oli ihan hyvä. Rutiini ei vielä riittänyt haastamaan terävintä kärkeä. Oikeastaan koko kärkikahdeksikko oli niin tasainen, että kuka tahansa olisi voinut voittaa kenet tahansa. Ile ja Jere osoittivat kehitystä tapahtuneen.

Rossonero

Kisat olivat onnistuneet jälleen kerran, vaikka minua saikin taas aina odottaa...

Oma peli oli etenkin puolustuksessa aika mukavasti kunnossa. Muutama paha moka kuitenkin tuli, ja sellaiset ratkaisivat molemmat tappiopelini (Zinga ja Make). Hyökkäyspeli ei vetojen suhteen ollut kuosissa, koska ne menivät liikaa ohi. Pientä hätäilyä oli havaittavissa. Nopeaan muutamaan pelaajan liikkeeseen olin hyökkäyksessä tyytyväinen, mutta pallon rauhallinen hallinta oli kaikissa peleissä liian vähäistä. Tuppasi taas unohtumaan, eikä toisaalta ollut oikein tuntumaakaan siihen.

Lainaus käyttäjältä: "Zinga"Sveitsiläinen systeemi näytti hyvät ja huonot puolensa. Kuudes kierros olisi ehkä ollut tarpeen. Voipi olla, että kannattaa jättää sveitsiläiset SISU-turnaukseen ja pelata muutoin normiturnauksina.

Sveitsiläinen vaatisi tuolla pelaajamäärällä kuudennen kierroksen. Nyt Kaitsu pääsi hieman "helpolla kaaviolla" nousemaan kolmanneksi. Toisaalta turnausmuodossa arvalla taitaa olla vieläkin suurempi rooli.

Sveitsiläisestä ehkä puuttuu pudotuspelitunnelmaa - en itse kauheasti sitä edes kaipaa, pelien määrä on tärkeämpi - mutta Suomessa moni tarvitsee juuri paljon tasaisia pelejä, joita tämä systeemi tarjoaa. Suomalaisen FISTF-pelin ja pelaajien (myös tuomaroinnin) kehityksen kannalta tämä on erinomainen systeemi. Jos lisäksi vaihtoehtona on kolmen lohkot, voittaa tämä mennen tullen.

Kannatan ehdottomasti sveitsiläistä SiSu-turnauksen lisäksi yhteen tai kahteen turnaukseen. Pudotuspelikisoja on kuitenkin parin ranking-kisan lisäksi SM-kisat sekä kansainväliset kisat.