• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

HeFi 08-09 - keskustelut

Aloittaja Hönkki, elokuu 18, 2008, 15:02:56

« edellinen - seuraava »

kesämesu

#45
käy puu katsomassa YLEISTÄ ja TAKTIIKKAKESKUSTELU,niin  tiedät enemmän taustoista........
10 000 maalia here we come! ( 10 161 )

Hönkki

#46
Lainaaensi kaudesta sen verran,että huomasin zingan kanssa pelatessa,että kyllä kai se olis parempi lähteä vahojen ja nopean ukkojen kanssa pelaamaan,mutta sitten menis hönkin ja muitten lupaukset......

Tää on tämmönen subumiesten pelkokerroin. Kuka uskaltaa luvata eniten, että saadaan kesämesu Hefiin ?
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Rossonero

#47
Lainaus käyttäjältä: "kesämesu"vanhana tilastomiehenä yksi monista silmiinpistävistä eroista nopean ja hitaan välillä on tietysti tilastointi.
ei maalintekijöitä,koska kello käy koko ajan ja se on vanhalle tilastonikelle aika käsittämätöntä.
kuitenkin pelataan JOUKKUEILLA,joilla on joku nimikin !!

Osa pelaajista (ainakin Arse, Zinga ja Rossonero) tilastoi oman joukkueensa maalintekijät. Useimat liigat kuitenkin ovat pelaajien välisiä, joten ei yleisesti merkata. Minulla ja Arsella on kuuden joukkueen Argentiinan liiga, jossa merkitään kaikki maalintekijät, mutta muuten ei olla yhtä tarkkoja kuin suomalaisessa.

Zinga

#48
Lainaus käyttäjältä: "Rossonero"
Lainaus käyttäjältä: "kesämesu"vanhana tilastomiehenä yksi monista silmiinpistävistä eroista nopean ja hitaan välillä on tietysti tilastointi.
ei maalintekijöitä,koska kello käy koko ajan ja se on vanhalle tilastonikelle aika käsittämätöntä.
kuitenkin pelataan JOUKKUEILLA,joilla on joku nimikin !!

Osa pelaajista (ainakin Arse, Zinga ja Rossonero) tilastoi oman joukkueensa maalintekijät. Useimat liigat kuitenkin ovat pelaajien välisiä, joten ei yleisesti merkata. Minulla ja Arsella on kuuden joukkueen Argentiinan liiga, jossa merkitään kaikki maalintekijät, mutta muuten ei olla yhtä tarkkoja kuin suomalaisessa.
Minä olen merkannut alusta asti maalintekijät ja syöttäjät. SISU-liigassa ja PSK-SISU-liigassa merkataan lisäksi maalintekoajat. Kyse ei siis ole sääntöjen vaan liigojen erosta. Suomalaisilla säännöillä tilastojen pitäminen (vetotarkkudella HC-tasolla) on tietenkin helpompaa, kun jalkapallon luonteen vastaisesti kelloa pysäytellään katkoissa.

En ymmärrä Vesan kommenttia "useimmista liigoista". Vastaava väärä käsitys oli myös Jaakolla. Minun ymmärtääkseni kaikissa suomalaisissa liigoissa HeFiä lukuun ottamatta pelataan joukkueilla ja merkataan maalintekijät.

Kesämesua vastaan oli kiva neppailla muutama minuutti. Otteista huomasi, että taktiikkakoulun jälkeen saataisiin yksi kova nimi kansainvälisille kentille lisää. Nopea peli näytti tulevan aika luonnostaan.

Hönkki

#49
LainaaKesämesua vastaan oli kiva neppailla muutama minuutti. Otteista huomasi, että taktiikkakoulun jälkeen saataisiin yksi kova nimi kansainvälisille kentille lisää. Nopea peli näytti tulevan aika luonnostaan.

veisin kyllä ihan mennen tullen ...
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Zinga

#50
Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"veisin kyllä ihan mennen tullen ...
Syötetään nyt ensin se 90-luvun pikkupallo mulle ja ruvetaan vasta sitten halkomaan suuta suurilla puheilla  :wink:

kesämesu

#51
hönkki...milloin olet voittanut chelsean viimeksi ?

25.11-95 samana päivänä kahdesti liiga 0-1 ja eurocup 1-2,sen jälkeen pitää laskea paljonko on pelejä ilman tappioita,mutta siihen palataan....
10 000 maalia here we come! ( 10 161 )

kesämesu

#52
ZINGA !!! mikä TAKTIIKKAKOULU ??

ymmärsin 5 min jälkeen jo pelin idean,mä tarviin vaan sääntökoulun,
niin homma on selvä ja eikun maailman valloitukseen.....
10 000 maalia here we come! ( 10 161 )

Puppe

#53
Lainaus käyttäjältä: "kesämesu"ZINGA !!! mikä TAKTIIKKAKOULU ??

ymmärsin 5 min jälkeen jo pelin idean,mä tarviin vaan sääntökoulun,
niin homma on selvä ja eikun maailman valloitukseen.....

Janne selvästi provosoituu mikä on selkeästi Zingan tarkoitus.... 8)
Hajuton, mauton ja väritön, selvinpäin :D
-------------------------------------------------------
TFC Lynx - Tää joukkue on perseestä, ja syvältä, ja perseestä. Oo-lee-o-le-o-le-o-lee..

AriFerra

#54
Lainaus käyttäjältä: "Zinga"Minun ymmärtääkseni kaikissa suomalaisissa liigoissa HeFiä lukuun ottamatta pelataan joukkueilla ja merkataan maalintekijät.

Pikainen vilkaisu PSKn tilastoihin osoitti, että PSKn FISTF-liigassa 24 eri pelaajaa viidestä joukkueesta on tehnyt maalin.
Pörssihaina Gattuso kolmella tehdyllä maalilla!
http://subu.fi/forum/phpBB2/viewtopic.php?t=331
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

Zinga

#55
Lainaus käyttäjältä: "Puppe"
Lainaus käyttäjältä: "kesämesu"ZINGA !!! mikä TAKTIIKKAKOULU ??
Janne selvästi provosoituu mikä on selkeästi Zingan tarkoitus.... 8)
Itse asiassa en edes tarkoittanut taktiikka-kommenttia provoksi. Ehkä oikeampi muoto olisi ollut sääntökoulu. Hyvä kuitenkin, jos kommentti nosti testausmotivaatioita, niin saadaan pj. Hakkarainen kusiaiskekoon...  :wink:

Hönkki

#56
Veisin myös Gråstenia, Tuuria, Pekkalaa, Pakkasta ja Wilskmania. Jykältä varsinkin lähtis pinnat kuin talonmies liukkaalta peltikatolta.

 :lol:  :lol:
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Killer

#57
Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"... ja Wilskmania. Jykältä varsinkin lähtis pinnat kuin talonmies liukkaalta peltikatolta.

 :lol:  :lol:

Älä pj aloita...
*lähtee viemään pulloja kauppaan, nopeen jengiä varten...*

Puppe

#58
Loistavaa haastamista ja rekrytointia  :D  8)
Hajuton, mauton ja väritön, selvinpäin :D
-------------------------------------------------------
TFC Lynx - Tää joukkue on perseestä, ja syvältä, ja perseestä. Oo-lee-o-le-o-le-o-lee..

Rossonero

#59
Lainaus käyttäjältä: "Zinga"
Lainaus käyttäjältä: "Rossonero"Useimmat liigat kuitenkin ovat pelaajien välisiä, joten ei yleisesti merkata.

En ymmärrä Vesan kommenttia "useimmista liigoista". Vastaava väärä käsitys oli myös Jaakolla. Minun ymmärtääkseni kaikissa suomalaisissa liigoissa HeFiä lukuun ottamatta pelataan joukkueilla ja merkataan maalintekijät.

Useimmat oli harhaanjohtava myös sen takia, että eipä Suomessa aivan kauhean monta liigaa ole. Tuohon useimpiin sisällytin mielessäni yhdistyksen turnaukset, joissa pelataan HeFin tavoin mies miestä vastaan.

Virheeni johtui kaiketi siitä, että esim. PoFi-SiSu -liigassa osa peleistä on tuloksissa vain pelaajien nimillä, ja sarjataulukossa pelaajat ovat ykkössijalla ja joukkueet sulkeissa. Oletin siis, että pelataan mies miestä vastaan, ja silloin ei tilastointi tunnu liigan kannalta merkitykselliseltä, tai se tuntuu jopa kummalliselta (Ottelu Arse vastaan Zinga 1-1, maalintekijät Adebayor ja Adebayor).

Joukkueiden liigassa ei myöskään voi olla oikeutta vaihtaa joukkuetta kesken kauden tai kesken pelin, vaikka pelaaja vaihtuisikin. En tiedä miten missäkin liigoissa vaihtamiseen suhtaudutaan.

Saatoin toki tarkoittaa kansainvälistä peliä maailmallakin. Olen ymmärtänyt, että suurin osa ulkomaalaisista ei nimeä tai erottele pelaajiaan, tai pidä tilastoja virallisissa liigoissaan.