• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Nykyisen eli Uuden HeSun historiaa

Aloittaja Rossonero, maaliskuu 16, 2008, 02:16:43

« edellinen - seuraava »

Rossonero

Pitänee hieman käydä läpi viimeisten vuosien tapahtumia, koska moni uusvanhoista tulokkaista ja ulkopaikkakuntalaisista ei varmaan tiedä miksi, miten ja millä ideologialla nykyinen HeSu syntyi. Uuden HeSun - nimi jota olen koko ajan käyttänyt - pohjaltahan koko nykyinen toiminta on lähtenyt liikkeelle.

HeSun toiminta (samoin kuin yleinen) oli ollut jo vuosia loppu vuonna 2004, kun pelasimme EM-kisat Jykän, Timon ja Jussin kanssa. Perinteisesti olimme pelanneet Timon ja Jussin kanssa kaikki arvokisat, mutta nyt päätimme kutsua Jykän mukaan, kun olimme hänet futismatsissa tavanneet pitkästä aikaa.

EM-kisat olivat loistavat. Otimme niissä käyttöön realistisia uudistuksia, joita HeSun säännöistä oli puuttunut. Jykä sitten heitti ilmoille, että miten olisi jonkinlaisen liigan pelaaminen HeSun tapaan näiden kisojen tapaisessa hyvässä hengessä ja pienellä porukalla. Sääntöuudistuksia pidettiin hyvinä, ja realismin lisääntymistä hyvänä.

Päätimme kysellä pitkään hiljaiseloa viettäneen Hönkin kiinnostusta peleihin. Tuuriakin tavoittelimme, mutta hän ei ollut Suomessa. Ääreläkin ilmoitti kiinnostuksensa, joten tällä kuusikolla pelasimme ensimmäisen liigan. Sääntöuudistukset otettiin heti käyttöön. Kaikki pelasivat isoilla joukkueilla.

Alkuunpanevana voimana oli Jykän innostus, ja toimeenpanevana allekirjoittanut. Omana innoittajanani toimi kaverihenkisen rennon sopivan kokoisen realismia painottavan sarjan pelaaminen. Porukka oli sellainen, että oli selvää, että homma toimii.

Tästä suljetusta sarjasta alettiin puhua yksinkertaisesti HeSuna (itse käytän termiä uusi HeSu), koska se oli luonnollista usean pelaajan ollessa HeSulaisia. Vanhan HeSun kanssa sillä ei kuitenkaan ollut hirveästi yhteistä, vaikka säännöt HeSun sääntöihin pohjautuivatkin. Minua se ei haitannut - olin ollut muiden harrastusten takia mukana vain HeSun ranking-turnauksissa - koska olin saanut HeSusta sen käsityksen, että siellä simulointia arvostetaan suuresti, ja realismin takia jopa figuuri vaihtaa omistajaa, kun tulee seurasiirto.

Toisella kaudella Äärelä jätti hetken huumassa nappaamansa "kivireen", ja tilalle pyydettiin Pekkala, joka tietenkin oli mielestäni hyvä asia, koska Pekkalan maine eri seuroihin maailmalle soittelevana hc-realistina (Pekkala on Jykän ohella tuntemistani ainoa, josta voi puhua hc-realistina) oli tiedossani. olin myös Pekkalan tavannut, kohdannut ja simuloijaksi havainnut.

Nämä kaksi kautta olivat erityisen onnistuneita. Pelasimme todella hyvällä tunnelmalla sekä allekirjoittaneen kotona parilla kentällä että muutaman kerran koululla kolmella kentällä.

Toisen kauden jälkeen tuli takaisku, kun Jykällä ei perhesyiden takia ollut mahdollisuutta jatkaa. Vaikutuksen tunnelmaan huomasi kyllä heti kauden alussa, mutta negatiivisten vaikutusten suuruuden huomasin vasta, kun Jykä tuli takaisin.

Kesällä 2006 pelattiin yleisen toiminnan aloittamisturnaus koululla.

Edelleen suljetun ja joukkuemäärältään rajoitetun liigan kolmannelle kaudelle ehdotettiin mukaan Kaitsua, jota en muistaakseni ennen tuota turnausta ollut tavannut. Oli aktiivinen pelaaja, jolle pitäisi saada pelejä, ja joka on ollut HeSussakin mukana. HeSun perinteet realismin saralla tietäen ei mieleenikään tullut, että Kaitsu ei pelaakaan subua jalkapallofanina. Ainoa, jonka tiesin näin tekevän oli Hönkki, ja hänkin oli kunnostautunut aiemmissa liigoissa, joissa ei tainnut yksikään puolustaja tehdä kahta maalia. Kaitsu on pyrkinyt sopeutumaan, mutta Jykää oli vaikea korvata.

Liiga oli tuossakin vaiheessa suljettu, ja edelleen samoilla perusteilla pelattu. Kuitenkin Jykän lähtemisen ohella moni muukin syy, kuten kansainvälinen versio sekä aikatauluongelmat, aiheuttivat sen, että kolmas liiga oli antikliimaktinen mahalasku. Kolmas liiga pelattiin käytännössä kokonaan koululla.

Yleisen toiminnan lisääntyminen sekä Hönkin kalastelut vanhojen HeSulaisten keskuudessa saivat minut hyväksymään liigan laajentamisen, jonka luulin tuovan lisää tunnelmaa. Naiivina ajattelin, että toiminnan laajeneminen olisi hyvä asia, johon minunkin kannattaa uhrata aikaani. Tämä oli näin jälkikäteen oman subunpelaamiseni ja siitä nauttimisen - syy miksi pelaan ei ole kilpailullinen menestys - suhteen virhe.

Liiga kuitenkin oli käytännössä Jykän ja minun luomus, jonka käytännön vetämisestä vastasin yksin minä. En tehnyt päätöksiä yksin, vaikka teinkin kaiken järjestelyn käytännössä yksin. Kuitenkin olisin voinut käyttää "veto"-oikeutta, pitää sarjan pienempänä ja painottaa enemmän oikeaa tunnelmaa.

Varoittelin laajennuksen yhteydessä tietyntyyppisistä pelaajista, joille HeSun perinteet peliasujen, yhdet figuurit-yksi joukkue -ajattelun, kokoonpanojen ym. realismin suhteen ovat täysin vieras asia. Olin sen jo huomannut UCL:ssä. Laajennuksen yhteydessä kameleontti-joukkueista puhuivat muutkin negatiiviseen sävyyn, mutta ilmeisesti pelaajia värvännyt Hönkki ei tätä muistanut tehdä selväksi.

Koska minulle ja haluamalleni tavalle pelata liigaa samanhenkisten kanssa ei ole tilaa, on pakko muistuttaa muutamasta asiasta, joita kukaan ei tunnu muistavan, arvostavan tai yleensäkään pitävän minään muuna kuin itsestäänselvyytenä.

-olen viime syksyyn asti järjestänyt käytännössä kaikki Uuden HeSun pelikerrat

-olen viime syksyyn asti järjestänyt käytännössä kaikki yleiset turnaukset

- olen viime syksyyn asti järjestänyt käytännössä kaikki nopean liigojen pelikerrat

-hitaan SM-kisoja isännöin kuumeessa, koska olin luvannut tilat järjestää

-olen käytännössä aina ollut ensimmäisenä paikalla ja viimeisenä ulkona, vaikka olisin pelannut vain pari peliä

-olen laittanut lukemattomia kenttiä paikalleen sekä purkanut niitä, kun monet (olen kyllä pistänyt merkille tietyt, mutta kun en viitsi harrastuksessa leikkiä lastentarhaa) istuvat mieluummin sohvilla

-olen tehnyt foorumille yksinkertaiset ohjeet kenttien ja maalien kiinnittämisestä siten, että huonompikin kenttä on tasainen, mutta osaa ei kiinnosta opetella, ja tehdä osaansa

-olen jokaisen pelikerran ja etenkin turnausten jäljiltä joutunut käymään läpi ja siivoamaan mahdolliset sotkut, monelle ei ole mennyt perille, että omat jäljet hoidetaan eikä lasten käytössä päivällä olevaan tilaan yksinkertaisesti voi jättää esim. silikonisuihketta

-ennen viime kevättä, jolloin aloin välillä säilytellä levyjä koululla, olin joka kerta kuskannut levyt, jotka veivät säilytystilaa varastossani, kotoani koululle

-kukaan ei koskaan tarjonnut kyytiä, tai tarjoutunut kuskaamaan levyjä kotiinsa

-kodissani järjestetyissä peleissä kentätä olivat aina valmiina, kun muut tulivat

-kaikki kerhon kentät, muovimaalit, aidat ja jopa säilytyslaatikko ovat minun hankkimiani

-juuri ketään ei ole kiinnostanut kuka kentät ja tarvikkeet on hankkinut saati sitten osallistua kuluihin

-olen myös hankkinut - netin kautta aktiivisesti etsien ja vihdoin myyjän löytäen - reilut sata käyttämätöntä vanhaa pikkupalloa, sekä ylimääräisiä keijo-annikkeja, jotta suomalainen subu voisi jatkua pitkään

-lukemattomissa peleissä on pelattu minun palloillani

-suurinta osaa ei kiinnosta hankkia omia palloja nopeaan tai hitaaseen, tai esim. omaa keijo-annikkia. Eikä puhettakaan korvaamisesta, jos menee rikki

-järjestin Hujalalle ja Tukiaiselle haluamansa kaltaiset jengit UCL:aan

Voitte miettiä millainen duuni tuossa kaikessa on ollut - ilmaiseksi.

Voisi kuvitella, että tällainen toisi edes hieman arvostusta ja sen myötä kunnioitusta omia toiveita kohtaan. Ikävä kyllä uusien pelaajien värvääminen on mennyt kaiken edelle.

Onko liikaa vaadittu, että saisin pelata sellaisia liigoja, joita olen ollut luomassa, ja kannatellut? Tätä vaivaa en olisi nähnyt, jos olisin tiennyt sen johtavan oman subuinnostukseni vähenemiseen.

Miksi ei voida pelata erikseen "subu subbuteona" -liigoja ja erikseen "subu jalkapallosimulaationa" -liigoja? Tämä ei ole toiminnan pilkkomista miniliigoiksi, vaan liigojen tekemistä mielekkäiksi kaikille - myös minulle. Enkä usko olevani yksin, vaikka jotkut varmaan diplomaattisista syistä vaikenevatkin.

Vietän mieluummin aikaa pienen poikani ja vaimoni kanssa, tai hyvien ystävien seurassa esim. petanqueta pelaamalla, kuin pelaan sellaisia pelejä, joissa vastustaja pelaa täysin toista lajia. Subuaikani käytän peleihin, joista saan jotain fiilistä irti. Eli todennäköisesti muutaman pelaajan pikkuliigoihin ja -turnauksiin.

Tässä hieman taustainfoa kaikille siitä, miksi olen hieman kitkerä, ja miksi vetäydyn näistä EM-kisoista, ja miksi mietin jo HeSun jättämistä.

p.s. Vaikka Kaitsu mainitaan hieman negatiivisessa valossa kolmannen kauden kohdalla, en halua häntä tässä erityisesti nostaa esille. Maininta johtuu sisällöllisestä pakosta.

miku

mä nyt rohkaistun vastaamaan tähän ensimmäisenä, vaikka en tiedä pitäisikö kirjoittaa mitään.

HeSu-taustasta en tiedä juuri mitään kun en siellä suunnalla ole paria vuotta pidempään asunut joten ohitan tuon jutun tyystin. Yleisesti tuosta 2006 jälkeen syntyneestä omasta subukuumeesta olen toisaalta hyvilläni, toisaalta olisi varmaan parempi ettei sitä olisi tullutkaan ettei tarvitsisi tätä forumia kytätä päivästä toiseen. Sen verran kovaa tuo laji on uudelleen puraissut että nappuloista näkee joskus jopa unta..

Mä - ja veikkaan että lynxiläiset liittyy tähän - oon/ollaan yritetty tarjota monesti apuja noiden turnausten kanssa, vaikka käytännön järjestely on helketin vaikeaa ollut suorittaa ei-paikallisena. Myönnän että oon yksi niistä kusipäistä kuka on karannut pelipaikalta ennen turnauksen loppua, silti ollen yleisesti kotona vasta 22 jälkeen kun matkaa kuitenkin turnauksista himaan yli 250km. Ok, oma syy että asun täällä maalla.

Lainaus käyttäjältä: "Rossonero"Naiivina ajattelin, että toiminnan laajeneminen olisi hyvä asia, johon minunkin kannattaa uhrata aikaani. Tämä oli näin jälkikäteen oman subunpelaamiseni ja siitä nauttimisen - syy miksi pelaan ei ole kilpailu - suhteen järkyttävä virhe, jota kadun varmasti kauan.

Tähän olen ainakin iso syyllinen kun sain houkuteltua pelaajia heinolasta mukaani ensimmäiseen turnaukseen. meidän joukkueethan olivat tuolloinkin kamalan näköisiä, mutta pelaaminen oli vain tärkeää.

Rossonero, mä diggaan susta ja sun tekemisistä ihan helketisti. Olet oikeasti tehnyt hitosti uuden subu-meiningin eteen töitä ja sitä arvostetaan yleisesti paljon. Olen tästä joskus myös naamasta naamaan sanonut. En halua mitään näitä juttuja heittää sulle henkilökohtaisesti mutta hirmuisen ikävää on lukea tällaisia juttuja päivästä toiseen. Itse mielelläni vetäydyn pois kaikesta hitaan toiminnasta ihan sympatiasyistä ja jatkan ainoastaan tuota nopeaa - eli kansainvälistä, oikeaa pöytäjalkapalloa. En tule pitämään maalintekijätilastoja, en numeroi pelaajia ja niin edespäin. Se on vain mun tyyli tällä hetkellä. Vielä kerran kerron että diggailen tuosta tilastoinnista mutta en enää katso sen olevan tärkeintä subussa mulle.

Lainaus käyttäjältä: "Rossonero"-viimeisestä koululla pelatusta turnauksesta maksoin omasta pussistani 40€ vuokraa, koska koulun käytäntö oli muuttunut ja olin luvannut turnauksen järjestää ilmaiseksi

Laita tästä ihmeessä tilinumeroa niin Lynx ainakin osallistuu kustannuksiin, en halua edes kertoa miten hoidettiin Heinolan tilavuokra - tai kuka sen maksoi ja kuinka paljon.

Mä tiedän ainakin erittäin hyvin millaista on käynnistää jotain uutta toimintaa ja kuinka paljon palkatonta duunia se vaatii jos sellaiseen lähtee mukaan. Oon ollut perustamassa Heinolan elävän musiikin yhdistystä ja sitä kautta tapahtumaa nimeltä Heinolan Valot. Ensin aloitettiin pienen piirin puuhailusta mutta näinä päivinä tapahtuma on paisunut keskisuureksi rock-tapahtumaksi. Viime vuoden aikana tein tuohon liittyen yli 500 tuntia duunia (viimeiset 2 viikkoa kesälomasta piti sisällään 160h talkootyötä) omien töiden lisäksi saamatta siitä erillistä korvausta. Neljä vuotta on riittänyt ja tänä vuonna olen pääroolin siirtänyt muille. Mua ei tuohon ole koskaan pakotettu mutta juttuhan menee niin että innokaimmat työllistää itse itsensä ja sitten helposti suivaantuu siihen kun kaikki ei olekaan mukana niin pyyteettömästi kuin itse.

Tämän halusin tuoda esimerkkinä mukaan siitä etten ole pelkkä laiska paska joka tulee vain valmiiseen pöytään pelaamaan turnauksia.

Pahoittelut jos kirjoitus on täysin perseestä, mutta Lynx-illan jälkeen ensimmäiset tunnelmat tullessa subu-forumia tsekkaamaan on aika masentavat.
Lukenut HeSun höpötysosaston (325 sivua) läpi kahdessa viikossa.

Epis

Henkilökohtaisesti voin rehellisesti sanoa, etten millään muotoa väheksy tekemiäsi asioita ja uhrauksia, jotka ovat lajin harrastamisen jatkumisen mahdollistaneet ja osaltaan siivittäneet sitä eteenpäin. Sama koskee myös niitä muita, jotka ovat oman sisäisen palonsa johdattamana toimineet lajin puolesta ja saattaneet sen nykyiselle tasolle tulevaisuudesta puhumattakaan.

Ymmärrän myös turhautuneisuuden järjestelyihin ja kenttien roudaamiseen/kasaamiseen/purkamiseen liittyen ja muistelen, että olemme näistä asioista useasti keskustelleet koululla ollessamme ensimmäisiä paikalla ja viimeset lähtijät. Tähän on nykyisellään saatu jonkinasteinen parannus, kun kentät lepäävät Maijassa, mutta suht samat naamat niitä loppuvirityksiä esim maalien osalta sielläkin väkertää. Tietysti on ollut myös ilo huomata muidenkin edes joltain osin tätä nykyään tekevän, varsinkin kun itse en nykyään ehdi ensimmäisenä paikalle.

Liigoja ja pelaajia miettiessä täytyy aina muistaa, että kaikki ovat ajattelevia yksilöitä ja näin ollen varmasti löytyy vähintään saman verran erilaisia näkemyksiä, kokemuksia ja tuntemuksia kuin on pelaajiakin. Yleisesti on vain luotu liigoille ja turnauksille tietyt säännöt, joiden mukaan jokainen mukaan tuleva sitoutuu pelaamaan ja tämä on onnistunut pääpiirteittäin hyvin. Realistisia joukkueisiin ym välineisiin ja pelitapoihin liittyviä rajauksia on hyvä -ja välillä täytyy- olla, että saadaan tietynlainen liiga/turnaus onnistuuneesti pelattua.

Ihmisten ajatteluun ja näkemyksiin liittyviin hommiin voi tietyllä tavalla yrittää vaikuttaa, mutta koska kaikki pelaajat ovat ajattelevia aikuisia joilla on jo kyky muodostaa omia mielipiteitä näkemistään ja kokemistaan asioista niitä näkemyseroja varmasti löytyy. Tämän ymmärtäminen ja hyväksyminen on mielestäni ihan normaalia suvaitsevaisuutta, jota pääosin kaikilta pelaajilta ja liigoilta on löytynyt. Henkilökohtaisena esimerkkinä voin todeta kasvatti HeSun pohjautuneen tähän puhumattakaan KuSun suvaitsevaisuus-tasosta.

Oman näkemykseni mukaan liigan/turnauksen sääntöjen mukaan toimiminen ja pelaaminen on riittävä yhtenäinen toimintamalli. En tarkoita tätä mitenkään pahalla, mutta mielestäni väite siitä, että jonkun toisen erilainen näkemys itse lajista riittäisi tappamaan innostukseni tai kiinnostukseni lajia kohtaan on yliampuva. Varsinkin jos toinen on muilta osin toiminut liigan haluamlla tavalla kaikilla osa-alueilla, jopa niin hyvin ettei tämä näkemysero olisi ehkä ollut edes huomattavissa ilman erillistä mainintaa.

Henkilökohtaisesti tunnen olevani tässä osallisena edeltäviin keskusteluihimme liittyen ja tältä osin halusin mainita itse näkeväni esim HeSun suvaitsevaisena liigana, jossa on tilaa itseni ja Hönkin kaltaisille semi-fiilistejöille kuin myös itsesi ja Pekkalan kaltaislle nk HC-fiilistelijöille. Henkilökohtaisella tasolla olen hieman ihmeissäni tästä tilanteesta, jossa olemme sillä olin jo maininnut asiasta aiemmin.

Posted: 17 Jul 2007 15:19
Lainaus käyttäjältä: "SUFC"Tässä on nyt juuri se ero esim juuri meidän välillä. Toinen hakee pelistä mahdollisismman tarkkaa jalkapalloa simuloivaa peliä ja toinen pelaa sitä pelkästään pelinä, realistisuudesta välittämättä pätkääkään.
Lainaus käyttäjältä: "SUFC"Itse kuuluunen Hesulaisista eniten tähän epärealistiseen ajatteluun, sillä en tee vaihtojakaan kuin silloin kun joku pelaaja ei kulje kunnolla tai se menee rikki. Tämänkin teen yleensä ennen ottelun alkua jos olen huomannut asian edellisen pelin aikana tai juuri ennen ottelun alkua.
Uskon ja toivon, että pelaamista voidaan näistä näkemyseroista huolimatta jatkaa normaalisti niin kuin tähänkin mennessä ollaan pelailtu. Varsinkin, kun edelleenkään koe ongelmia meidän tai fiilistelyerojen välillä.
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Hysteerinen rage quittaaja

Lainaus käyttäjältä: "Rossonero"miksi vetäydyn näistä EM-kisoista, ja miksi mietin vakavasti HeSun jättämistä.

Hetkinen hetkinen! Olenko nyt missannut jotain järisyttävää ja mullistavaa, vai mistä nämä täysin puun takaa tulevat jutut oikein kumpuavat????!

Pahoittelen jo valmiiksi jos olen itse ollut jotenkin osallisena luomassa/aiheuttamassa tälläisten fiilisten syntymistä, mutta näen tässä erittäin vakavan tilanteen, joka johtaa vääjäämättä koko nykyisen PK-seudun subun hajoamiseen,ehkä totaaliseen kuolemiseen.

Pelasin lajia ns. vanhassa HeSussa, Maunulan kerhoilla, lähes 15 vuotta.
Näiden 15 vuoden aikana en havainnut lainkaan tälläistä meininkiä. Nyt tuntuu että ainakin nykyisen HeSu:n aikana on jatkuvasti jotain kärhämää muutamien ihmisten kesken, ja joku ei ole tyytyväinen.

Luulisin että asioista voitaisiin keskustellä KASVOTUSTEN, silloin kun suurin osa porukasta on paikalla, eikä täällä FOORUMILLA, joka jostain syystä tuntuu olevan suosittu paikka kun ruvetaan kaivamaan esiin asioita, jotka ovat jostain syystä viturallaan.

En tarkoita tässä nyt yksittäisiä käyttäjiä, vaan yleisesti. Jotenkin vaan kun lukee tätä foorumia laajemmalti, tuntuu että suurin osa keskusteluista ja postauksista pitää sisällään enemmän tai vähemmän negatiivista sävyä, jossa arvostellaan kanssapelaajia, lajin eri muotoja, sääntöjä, lajin nykyistä tilannetta, pelaajien erilaista innostusastetta lajiin, ja pääosin kaikkea mahdollista.

Itse en enää kohta jaksa lukea tätä foorumia, saati ottaa osaa keskusteluun.

Jos jollain lajin harrastajista on sanottavaa minulle, voi soittaa tai laittaa sähköpostia, niin voidaan sitten sopia tapaaminen ja setviä kaikki asiat kerralla kuntoon, face 2 face, once and for all.
Pyydän anteeksi, jos julkaisemani sisältö loukkasi sinua.

Hönkki

Mitenköhän tätä oikein alkaisi purkamaan ?

Ensiksi sanoisin tuosta minun ja Kaitsun välisestä kiistasta, että vaikka käytin kovia sanoja, niin loppujen lopuksi se puhdisti ilmaa minun ja Kaitsun välillä aika paljonkin. Ratkaisevaa oli ehkä se että keskustelua käytiin myös muualla kuin foorumilla.

Toivon että myös tämän keskustelun lopputuloksena ilma puhdistuu ja ehkä face-2-face on loppupeleissä ainoa vaihtoehto.

Lainaa-olen myös hankkinut - netin kautta aktiivisesti etsien ja vihdoin myyjän löytäen - reilut sata käyttämätöntä vanhaa pikkupalloa, sekä ylimääräisiä keijo-annikkeja, jotta suomalainen subu voisi jatkua pitkään, mutta ne taitavatkin mennä Belpatti-liigani käyttöön. Nyt Hönkkikin varmaan heräsi, eihän nyt pikkupalloja voi menettää, mutta paasaajasta viis, eihän siitä enää ole hyötyä

En ole kinuamassa sinulta palloja, kuten en ole kinunnut Sepoltakaan.

Lainaa-olen laittanut lukemattomia kenttiä paikalleen sekä purkanut niitä, kun monet (olen kyllä pistänyt merkille tietyt, mutta kun en viitsi harrastuksessa leikkiä lastentarhaa) istuvat mieluummin sohvilla. Heinolan turnauksessa jengi treenaili omiaan eikä kukaan tehnyt yleiskatsausta. Kun huomasin yhden kentän maalien olevan huonosti, sanoin Hönkille, että voisiko hoitaa. Vastauksena tyly tiuskaisu: "Laita Ite!". Minä olen, kuule Hönkki, laittanut viime vuosina aika monta maalia paikalleen!

Koin tilanteen sinun puolelta pomottamiseksi ja minulla oli sillä hetkellä kiire syömään. Oli kova nälkä. Olin myös hämmästynyt että se piti olla nimenomaan minä, joka laittaa ne maalit kuntoon. Pyydän anteeksi, olisi pitänyt olla tahdikkaampi.

Lainaa-asetin käyttöön 7 omaa joukkuettani kesän HeSun EM-kisoihin, kun kukaan muu ei ollut valmis muuhun kuin oman joukkueensa miettimiseen

Tämä kohta ei kyllä voi oikeasti olla näin arka paikka. Viittasit muualla siihen että pelimies osaa pelata LW-jengilläkin ja Jussi on voittanut Hesu-mestaruuden LW-jengillä. Tämä on aivan totta, mutta miksi kaikki eivät sitten pelaa LW-jengeillä ? Voin pelata LW-Saksalla jos osallistumisesi on todella vain siitä kiinni. Minun pitää siis nyt omaksua Jussin taso ja pelityyli, jotta voin voittaa kisat. Ei siinä mitään. Ihan ok.

Lainaa-viimeisestä koululla pelatusta turnauksesta maksoin omasta pussistani 40€ vuokraa, koska koulun käytäntö oli muuttunut ja olin luvannut turnauksen järjestää ilmaiseksi

Olen myynyt subukamoja ympäri Suomea 5-6 henkilölle ja aina tappiolla. Muuten mainitsisin esim. viime kevään pienoismallimessut, joissa meille oli jotenkin mystisesti tilattu matto kentän alle. Maton vuokra 60 euroa, jonka maksoin lopulta omasta pussista, kun Seppokaan ei suostunut sitä tekemään (mainitsin asiasta jossain vaiheessa, että ei tarvitsekkaan maksaa, mutta sen jälkeen tuli kuitenkin vielä lasku). En vain jaksanut nostaa asiaa silloin pöydälle. Lisäksi useita kymmeniä puheluita omalla puhelimella kun olen metsästänyt vanhoja pelaajia takaisin mukaan toimintaan.

LainaaJoku viiripää voisi kuvitella, että tällainen toisi edes hieman arvostusta ja sen myötä kunnioitusta omia toiveita kohtaan

Olen antanut sinulle arvostusta valitsemalla työsi subun hyväksi vuoden 2007 subu-teoksi. Muistat varmasti. Sanon sen vielä nytkin, että teit hyvää työtä kaikissa niissä turnauksissa, joissa olit pääjärjestelijä. On kuitenkin väärin sanoa, että huolehdit itse kaikesta. On myös mielenkiintoinen kysymys pitäisikö vallan jakautua sen mukaan, miten paljon kukin tekee työtä toiminnan eteen ? Tietääkö loppujen lopuksi kukaan miten paljon työtä muut tekevät ? Onko kenelläkään toisella edes ollut mahdollisuutta tehdä sitä järjestelytyötä kisojen eteen mitä sinä olet tehnyt ? Olen kantanut pöytiä kanssasi useamman kerran ja laittanut niitä pirun nastoja paikoilleen sen mukaan kun olen pystynyt. Kisojen järjestelyyn kuuluu myös ottelukaavioiden teko ja yleensäkin pelaajien houkutteleminen turnauksiin. En missään nimessä sano tätä pahalla, mutta nämä asiat ovat olleet muiden kuin sinun harteillasi.

LainaaMiksi ei voida pelata erikseen "subu subbuteona" -liigoja ja erikseen "subu jalkapallosimulaationa" -liigoja? Tämä ei ole toiminnan pilkkomista miniliigoiksi, vaan liigojen tekemistä mielekkäiksi kaikille - myös minulle. Enkä usko olevani yksin, vaikka jotkut varmaan diplomaattisista syistä vaikenevatkin.

Ehdotin hesu-hallitusta, jotta saadaan eri hc-tason sarjoja eli juuri kuten haluat.

LainaaVaroittelin laajennuksen yhteydessä tietyntyyppisistä pelaajista, joille HeSun perinteet peliasujen, yhdet figuurit-yksi joukkue -ajattelun, kokoonpanojen ym. realismin suhteen ovat täysin vieras asia. Olin sen jo huomannut UCL:ssä, kun porukka pelasi mauttomilla kameleontti-joukkueilla. Laajennuksen yhteydessä kameleontti-joukkueista puhuivat muutkin negatiiviseen sävyyn, mutta ilmeisesti pelaajia värvännyt Hönkki ei tätä viitsinyt tehdä selväksi.

Priorisoin asiota niin, että tärkeintä on yleensäkin saada värvättyä pelaajia.

LainaaVoisitte edes yrittää asettua asemaani, ja miettiä millainen duuni tuossa kaikessa on ollut - ilmaiseksi. Voisitte myös miettiä miltä mahtaa minun asemassani tuntua.

Toivon että olosi helpotti edes joiltakin osin ja että pystymme jatkamaan keskustelua foorumilla tai privaatisti. Toivon että saadaan sovinto aikaiseksi.
Tavoitteena 50 Hesu-kautta. Nyt menossa 38. kausi.

Hysteerinen rage quittaaja

Omalta osaltani HeSu -toiminta on tauolla niin kauan, että saadaan tämä juttu selväski. En halua pelata, jos on näin paljon epäselvyyksiä. Pöytä puhtaaksi nyt sitten kerta heitolla. Kun kaikki rästissä olevat velat eri tahoille koskien välineitä ja muita on selvitetty ja pyyteet menetetyistä maksuista saatu ynnättyä yhteen, toivon että saan itseäni koskevan osuuden vaikka tekstarina tilinumeroineen. Maksan mielelläni omani pois, jotta tää homma voi jatkua eikä kenellekkään jää hampaankoloon mitään.
Pyydän anteeksi, jos julkaisemani sisältö loukkasi sinua.

Epis

Lainaus käyttäjältä: "Jewell"Pöytä puhtaaksi nyt sitten kerta heitolla. Kun kaikki rästissä olevat velat eri tahoille koskien välineitä ja muita on selvitetty ja pyyteet menetetyistä maksuista saatu ynnättyä yhteen, toivon että saan itseäni koskevan osuuden vaikka tekstarina tilinumeroineen. Maksan mielelläni omani pois, jotta tää homma voi jatkua eikä kenellekkään jää hampaankoloon mitään.
Sama.

Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"Ensiksi sanoisin tuosta minun ja Kaitsun välisestä kiistasta, että vaikka käytin kovia sanoja, niin loppujen lopuksi se puhdisti ilmaa minun ja Kaitsun välillä aika paljonkin. Ratkaisevaa oli ehkä se että keskustelua käytiin myös muualla kuin foorumilla.
Tämä väärinkäsitys johtui parista jutusta, mutta ne selvitettiin itseasiassa muuten kuin forumilla. Tosin täältä asian purku lähti käyntiin, mutta kyllä asia lopullisesti selvitettiin ihan kahdenkeskisellä keskustelulla.

Mielestäni tästäkin asiasta voitaisiin keskustella ihan porukalla vaikka Maijassa tai kaljalla tai ihan miten jengille sopii ja ehtii.
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Zinga

LainaaKun kaikki rästissä olevat velat eri tahoille koskien välineitä ja muita on selvitetty ja pyyteet menetetyistä maksuista saatu ynnättyä yhteen, toivon että saan itseäni koskevan osuuden vaikka tekstarina tilinumeroineen. Maksan mielelläni omani pois, jotta tää homma voi jatkua eikä kenellekkään jää hampaankoloon mitään.
Tähän täytyy puuttua Subu ry:n rahastonhoitajana vuosilta 2006-, vaikka topic onkin Hesu-liigan sisäinen.

Subu ry on kerännyt ja kerää jäsenmaksuja ja muita maksuja, joita käytetään toiminnan pyörittämiseksi ja subun levittämiseksi. Luonnollisesti toiminnan pyörittämisessä tulee myös muita kustannuksia, jotka kuuluvat joko yksittäisille seuroille tai yksittäisille henkilöille eivätkä näin ollen Subu ry:lle. Subu ry:n hallitus päättää rahojen käytöstä syyskokouksessa hyväksytyn budjetin puitteissa.

Miksi hyvät ihmiset maksatte omasta pussista maksuja, jos koette, että ne  kuuluvat yhteisesti maksettaviksi? Ilmoitus Subu ry:n hallitukselle, ja kaikki olisi selvää. Turnauksesta olisi voitu kerätä osallistujamaksuja, jos tila kerran oli maksullinen. Heinolassa kerättiin maksut ruoista ja sillä katettiin osa kustannuksista. Huhtikuun turnauksen sauna maksaa 50 euroa ja SISU maksaa sen joko itse tai kerää osan osallistujamaksuina.

Jos rahakysymys oli Hesun sisäinen, pahoittelut asiaan sekaantumisesta. Jos asia koski Subu ry:n toimintaa, toivoisin asioista keskusteltavan oikeilla forumeilla, ei siis todellakaan täällä ja tässä muodossa. Subu ry:llä ei ole yhtään velkaa eikä rästejä. Kaikki hallituksen hyväksymät maksut on maksettu ajallaan. Lisäksi yhtään hallitukselle esitettyä kustannusta ei ole päätetty jättää korvaamatta.

Hönkki

Kysymys Rossonerolle: jos olisit Hesu-hallituksessa, niin miten suvaitsevainen olisit ei-niin-hc-miehiä kohtaan ? Erityisesti kiinnostaa millä ehdoilla ottaisit Hesu-liigaan pelaajia ?

Mitä tulee raha-asiohin niin todellakaan en ole keneltäkään mitään pyytämässä, vaikka otinkin tuon 60 euron mattolaskun esille. Ehkä Zingan ja Puun kommentit eivät edes koskenut minua, mutta tulipahan ilmoitettua.

Rossonero

Lainaus käyttäjältä: "miku"HeSu-taustasta en tiedä juuri mitään kun en siellä suunnalla ole paria vuotta pidempään asunut joten ohitan tuon jutun tyystin.

Uusi HeSu-toiminta on tässä pääpointtina, vaikka kokonaisuuteen vaikuttaa muukin toiminta. Minulle riittäisi, että uusi HeSu-toiminta perustuisi siihen, millä perusteella se aluksi perustettiin, ja miksi siihen olen niin paljon panostanut.

Viime kauden UCL ei muuten myöskään ollut edes uuden HeSun toimintaa, vaan prototyyppisäännöillä aluksi pelattu kisa. Hönkin kanssa puhuttiin etukäteen sopivista pelimääristä, ja Hönkki haali ja piti yhteyttä vanhoihin pelaajiin. Minä hoidin käytännön toteutuksen.

Lainaus käyttäjältä: "miku"Mä - ja veikkaan että lynxiläiset liittyy tähän - oon/ollaan yritetty tarjota monesti apuja noiden turnausten kanssa, vaikka käytännön järjestely on helketin vaikeaa ollut suorittaa ei-paikallisena. Myönnän että oon yksi niistä kusipäistä kuka on karannut pelipaikalta ennen turnauksen loppua, silti ollen yleisesti kotona vasta 22 jälkeen kun matkaa kuitenkin turnauksista himaan yli 250km. Ok, oma syy että asun täällä maalla.

Kaukana asuvat ovat asia erikseen. On selvää, että pelkkä osallistuminen on vaivalloista. Samoin perusteinhan helsinkiläisetkin toimivat Heinolassa. Olette aina tarjoutuneet auttamaan, tai pahoitelleet, että joudutte lähtemään pitkän matkan takia. Olen myös aina sanonut teille, että lähtekää vain, koska matka on pitkä.

Lynxiläiset ovat myös aina kiittäneet järjestelyistä vähintään foorumin välityksellä ja Miku usein myös tekstarilla.

Lainaus käyttäjältä: "miku"Tähän olen ainakin iso syyllinen kun sain houkuteltua pelaajia heinolasta mukaani ensimmäiseen turnaukseen. meidän joukkueethan olivat tuolloinkin kamalan näköisiä, mutta pelaaminen oli vain tärkeää.

Tuo turnaus oli eri asia, koska ideana oli kokoontua ja tutustua eri porukoiden välillä. Itse subusta nautin eniten sinun kanssasi nihkuttaessa, mutta tiesin jo etukäteen, että realismia ei haeta. En myöskään kritisoi yleisiä hitaan turnauksia, koska ne ovat yhdistyksen juttuja, joissa realismia ei voi odottaa.

Realismia tai tunnelmaa ei tarvitse haluta, mutta jos ei viitsi tehdä asioita, vaan odottaa muiden tekevän, koska se ei ole itselle merkityksellistä, on se syvältä, jos normi on kuitenkin realismitunnelmointi.

Lainaus käyttäjältä: "miku"Tämän halusin tuoda esimerkkinä mukaan siitä etten ole pelkkä laiska paska joka tulee vain valmiiseen pöytään pelaamaan turnauksia.

Eivät kaikki olekaan. Osa on.

Lainaus käyttäjältä: "miku"tunnelmat tullessa subu-forumia tsekkaamaan on aika masentavat.

Pahoittelen, mutta niin oli minullakin, kun porukka ilmoittaa, ettei ole valmis näkemään vaivaa, mutta odottaa kuitenkin jonkun muun niin tekevän.

Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"Ratkaisevaa oli ehkä se että keskustelua käytiin myös muualla kuin foorumilla.

HeSun suhteen olen ehdottanut jo laajentumisen aikaan keskustelua siitä, mitä liigalta halutaan. Yhteistä sääntöpalaveriakin olen ehdottanut, kun esim. Soton-Shefu -peli meni hulinaksi osittain epätietoisuuden takia. Mutta taitaa olla niin, että jos aiotaan jutella tunti ennen pelejä, tulee osa tunnin myöhemmin.

Tämä turhautumiseni on useiden asioiden summa, jossa muutamat asiat olivat viimeinen pisara.

Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"Koin tilanteen sinun puolelta pomottamiseksi ja minulla oli sillä hetkellä kiire syömään. Oli kova nälkä. Olin myös hämmästynyt että se piti olla nimenomaan minä, joka laittaa ne maalit kuntoon. Pyydän anteeksi, olisi pitänyt olla tahdikkaampi.

Pieniä asioita, jotka kasautuvat. Itselläni oli kiire vessaan, ja yritin saada jonkun hoitamaan hommaa. En tarkoittanut, että sinun pitää se tehdä, vaan delegoida se jollekin toimettomalle.

Tuollaiset pienet asiat harmittavat, kun itse näkee älyttömästi vaivaa. En tällä tarkoita, ettet sinä näkisi.

Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"
Lainaa-asetin käyttöön 7 omaa joukkuettani kesän HeSun EM-kisoihin, kun kukaan muu ei ollut valmis muuhun kuin oman joukkueensa miettimiseen

Tämä kohta ei kyllä voi oikeasti olla näin arka paikka. Viittasit muualla siihen että pelimies osaa pelata LW-jengilläkin ja Jussi on voittanut Hesu-mestaruuden LW-jengillä. Tämä on aivan totta, mutta miksi kaikki eivät sitten pelaa LW-jengeillä ? Voin pelata LW-Saksalla jos osallistumisesi on todella vain siitä kiinni. Minun pitää siis nyt omaksua Jussin taso ja pelityyli, jotta voin voittaa kisat. Ei siinä mitään. Ihan ok.

Tarkoitin sitä, että jos joku aloittaa jengien listaamisen, ja asettaa ne käytettäväksi tarpeen mukaan, niin ei sitä tarvitse dissata, jos ei ole valmis itse tekemään kuin yhden.

Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"Olen myynyt subukamoja ympäri Suomea 5-6 henkilölle ja aina tappiolla.Muuten mainitsisin esim. viime kevään pienoismallimessut, joissa meille oli jotenkin mystisesti tilattu matto kentän alle. Maton vuokra 60 euroa, jonka maksoin lopulta omasta pussista, kun Seppokaan ei suostunut sitä tekemään (mainitsin asiasta jossain vaiheessa, että ei tarvitsekkaan maksaa, mutta sen jälkeen tuli kuitenkin vielä lasku). En vain jaksanut nostaa asiaa silloin pöydälle. Lisäksi useita kymmeniä puheluita omalla puhelimella kun olen metsästänyt vanhoja pelaajia takaisin mukaan toimintaan.

Tuo 40€ nyt vain kuvasi panostusta kaiken muun lisäksi. Jos rahasta puhutaan, niin aika paljon isompi summa on kiinni kerhon pelikamoissa.

Tuo Sepon tilaama matto, jota ei myöntänyt, oli ikävä asia, ja kuuluu mielestäni yhdistyksen maksettavaksi.

Tässäkään asiassa ei kuitenkaan ole kyse sinusta. Yleensäkään ei ole aina kyse jostain tietystä henkilöstä. Kuitenkin on myös henkilöitä (en rupea tässä nimeämään ketään), jotka eivät laita tikkua ristiin mihinkään asiaan, mutta ovat tulossa kaikkeen mukaan.

Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"Olen antanut sinulle arvostusta valitsemalla työsi subun hyväksi vuoden 2007 subu-teoksi. Muistat varmasti. Sanon sen vielä nytkin, että teit hyvää työtä kaikissa niissä turnauksissa, joissa olit pääjärjestelijä. On kuitenkin väärin sanoa, että huolehdit itse kaikesta.

En toki aivan kaikesta, mutta kerropa missä turnauksessa en ollut pääjärjestelijä. Organisoin ja suureksi osaksi toteutin käytännössä kaikki käytännön asiat kenttien ja tarvikkeiden määrää myöden. Voin toki joskus laskea kuinka paljon olen kuluttanut aikaa pelien järjestämiseen ja suunnitteluun sekä liigojen vetämiseen, pelipäivien suunnitteluun, kenttien kuskaamiseen jne. Se on niin käsittämätön määrä, että on turha puhua esim. kenttien kiinnittämisestä, jonka pitäisi kuulua jokaisen osallistujan tehtäviin.

Arvostus voisi näkyä muutenkin kuin kuin merkityksettömänä palkintona. Esim. osallistuminen sekä liigan normien seuraaminen ovat tärkeämpiä asioita. Osallistumisella tarkoitan mm. kiinnostusta kamojen hankintaan, kenties säilyttämiseen ja kuskaamiseenkin.

Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"On myös mielenkiintoinen kysymys pitäisikö vallan jakautua sen mukaan, miten paljon kukin tekee työtä toiminnan eteen?

Ei toki, enkä ole diktaattoriksi halunnutkaan. Uudesta HeSusta (ja sen myötä nykyisestä yleisestä toiminnasta) puhuttaessa kuitenkin pidän kohtuuttomana sitä, että joudun sopeutumaan tiettyihin asioihin, jotka lähes kaikille ovat selviä. En tarkenna, koska en halua yksilöidä mitään. Kerron tarkemmin, kun näemme.

Mielestäni on myös tietyissä asioissa kohtuullista ottaa huomioon se, minkä tuossa aiemmin kerroin, eli uuden liigan synty, tausta sekä kuka sitä on kannatellut.

Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"Tietääkö loppujen lopuksi kukaan miten paljon työtä muut tekevät ? Onko kenelläkään toisella edes ollut mahdollisuutta tehdä sitä järjestelytyötä kisojen eteen mitä sinä olet tehnyt ?

Tiedän, että viimeisen n. kolmen ja puolen vuoden aikana olen tehnyt aivan älyttömän määrän työtä aluksi liigan, ja sen jälkeen muun toiminnan eteen. Tiedän myös sen, että kukaan ei ole läheskään samaa määrää tehnyt.

Kaikilla on mahdollisuus tehdä vaikka enemmän. Kuka tahansa olisi voinut järjestää tilat, hankkia pelikamat, antaa ne kaikkien käyttöön, kuskata levyjä, säilyttää levyjä jne jne. Miksi ei olisi voinut? Mukavuudenhalusta tietenkin. On helpompaa, kun joku muu hoitaa.

Mielenkiintoisempaa on kysyä, miksi jotkut eivät ole olleet lainkaan kiinnostuneita osallistumaan ja auttamaan näissä asioissa.

Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"Olen kantanut pöytiä kanssasi useamman kerran ja laittanut niitä pirun nastoja paikoilleen sen mukaan kun olen pystynyt.

Kyllä, kyse ei olekaan sinusta. Toki pöytien kantaminen ja kenttien asentaminen on vain pieni osa järjestelyjä, jonka luulisi itsestäänselvänä kuuluvan kaikille.

Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"Kisojen järjestelyyn kuuluu myös ottelukaavioiden teko ja yleensäkin pelaajien houkutteleminen turnauksiin. En missään nimessä sano tätä pahalla, mutta nämä asiat ovat olleet muiden kuin sinun harteillasi.

En ole houkutellut pelaajia, mutta olen joutunut venyttämään UCL-pelipäivää, koska osa näistä houkutelluista ei tullut ajoissa.

Liigojen otteluohjelmat, sekä isompana asiana nopean liigailtojen peliaikataulut olen suunnitellut viime aikoihin asti aina. Se vie paljon aikaa, jos sen kunnolla tekee. Asiaa vaikeuttaa se, että kaikki eivät ilmoita poikkeavista aikatauluistaan tai poissaoloistaan ajoissa.

LainaaMiksi ei voida pelata erikseen "subu subbuteona" -liigoja ja erikseen "subu jalkapallosimulaationa" -liigoja? Tämä ei ole toiminnan pilkkomista miniliigoiksi, vaan liigojen tekemistä mielekkäiksi kaikille - myös minulle. Enkä usko olevani yksin, vaikka jotkut varmaan diplomaattisista syistä vaikenevatkin.

Ehdotin hesu-hallitusta, jotta saadaan eri hc-tason sarjoja eli juuri kuten haluat.

Hyvä asia.

LainaaVaroittelin laajennuksen yhteydessä tietyntyyppisistä pelaajista, joille HeSun perinteet peliasujen, yhdet figuurit-yksi joukkue -ajattelun, kokoonpanojen ym. realismin suhteen ovat täysin vieras asia. Olin sen jo huomannut UCL:ssä, kun porukka pelasi mauttomilla kameleontti-joukkueilla. Laajennuksen yhteydessä kameleontti-joukkueista puhuivat muutkin negatiiviseen sävyyn, mutta ilmeisesti pelaajia värvännyt Hönkki ei tätä viitsinyt tehdä selväksi.

Priorisoin asiota niin, että tärkeintä on yleensäkin saada värvättyä pelaajia.

Pyydän anteeksi ikävää sanavalintaani (Hönkki ei viitsinyt) tuossa kohdassa. Olen sitä mieltä, että HeSuun tulijoita pitää opastaa siitä, mikä on homman nimi, ja mitkä ovat liigan normit. Tällä kunnioitetaan liigaa ja siinä jo olevia pelaajia. Tähän viittasin myös arvostus-kohdassa. Eli olisi ollut mukavaa, että panostani liigan synnyssä toiminnassa olisi arvostettu niin paljon, että uusia pelaajia olisi briifattu kunnolla.

Ymmärrän ideasi pelaajien värväämisestä yleensä, mutta sitten yhdistys tarvitsee lisää liigoja, jotta kaikille löytyy sopivia. HeSuun ei ollut tarvetta värvätä paljon, koska kahden jo kesällä päätetyn saapumisen lisäksi jouduimme tuolloin jo miettimään onko kymmenen liikaa.

Mielestäni liigaa kuin liigaa pitää kasvattaa sen omilla ehdoilla, eikä haalia pelaajia mukaan liigoihin, joihin eivät sovellu. Esim. minä en ehkä soveltuisi Kurviin.

Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"Toivon että olosi helpotti edes joiltakin osin ja että pystymme jatkamaan keskustelua foorumilla tai privaatisti. Toivon että saadaan sovinto aikaiseksi.

Eiköhän tämä tästä.

Lainaus käyttäjältä: "Zinga"Turnauksesta olisi voitu kerätä osallistujamaksuja, jos tila kerran oli maksullinen.

Ei ollut tietoa maksullisuudesta ennen turnausta. Liittyi siihen, että yht'äkkiä koulu päätti muuttaa minun oikeuttani käyttää tiloja.

Lainaus käyttäjältä: "Zinga"Lisäksi yhtään hallitukselle esitettyä kustannusta ei ole päätetty jättää korvaamatta.

Koin tilanteen minun ja koulun väliseksi asiaksi, johon liittyi muutakin, joten en siitä maininnut. Nyt tuli mainittua vain lisänä, mutta ei noista muistakaan listatuista asioista ole kauheasti huudeltu.

Tuon neljänkympin sijaan pitäisi ehkä sopia kenttien ja muiden kamojen myynnistä joko kerholle (epäselvää ketkä kuuluvat?) tai yhdistykselle.

Rossonero

Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"Kysymys Rossonerolle: jos olisit Hesu-hallituksessa, niin miten suvaitsevainen olisit ei-niin-hc-miehiä kohtaan ? Erityisesti kiinnostaa millä ehdoilla ottaisit Hesu-liigaan pelaajia ?

Tästä voidaan puhua tarkemmin seuraavalla pelikerralla. Mutta heitän nyt jotain asioita.

Mielestäni ei tarvita ihan mahdottomia, että sopeutuu liigaan.

-joukkueen pitää olla oikean värinen (on nytkin kriteerinä) ja nimetty
-joukkueessa olisi hyvä olla muutama vaihtomies, jotta pelikiellot kärsittäisiin muutenkin kuin paperilla ja loukkaantumiset (figuurin hajoaminen) voisi hoitaa vaihdolla. Liimaahan ei aina edes ole
-kokoonpanojen pitää olla tiedossa ja siirtojen suhteen ajan tasalla (kohtuullisella päivitysnopeudella)
-asenteen olisi hyvä olla realistisia ideoita vastaanottava ja ymmärtämään pyrkivä, koska tämä helpottaa sääntötulkinnoissa
-asenteen olisi omasta mielestäni hyvä olla sillä tavalla rento, että viheltää vaparit (mahdolliset varoitukset) myös omista virheistään, vaatii tietenkin sääntöjen suntaviivojen yhteistä läpikäymistä
-pelaajan ei tulisi osallistua johonkin lisäliigaan vain lisäpelien toivossa, jos ei ole mitään todellista intressiä sitä kohtaan, ja kaikki muut ovat mukana kovalla tunnelmoinnilla (tässä juuri olisi hyvä, että olisi eri hc-tason liigoja)
-jos ottaa osaa subuttelupohjaiseen liigaan, ei pidä vaatia muilta liikaa hc-touhua (sama kuin edellisessä)
-kameleonttijoukkueet eivät ole hyvä asia, eri liigoihin eri joukkueilla (riippuen hc-tasosta)

Alkukohdat viittaavat HeSun pääliigaan, joka on Englannin liiga. Eli periaatteessa HeSu voisi järjestää myös ihan hc-tonta toimintaa. Toki pitää miettiä mille kaikille on tilaa ja resursseja, jos hirveän paljon tulee uusia pelaajia.

Olen kuitenkin myös sitä mieltä, että jos halutaan jonkin tietyntyylinen liiga, jossa on tietty tunnelma, niin sen ei tarvitse olla avoin. Tähän on syynä mm. kaikkien avointen liigojen suurehko koko. Kaiken ei tarvitse olla HeSun toimintaa.

Tällaisia ajatuksia näin äkkiseltään, mutta en halua yhtään asiaa näistä lyödä nyt lukkoon, koska asiaa en ole ehtinyt tarkemmin miettiä, ja toiminnan tyylistä olisi hyvä puhua muidenkin kanssa.

Hönkki

LainaaEn toki aivan kaikesta, mutta kerropa missä turnauksessa en ollut pääjärjestelijä. Organisoin ja suureksi osaksi toteutin käytännössä kaikki käytännön asiat kenttien ja tarvikkeiden määrää myöden

Pääjärjestelijä et ole ollut viime syksyn jälkeen ja silloinkin kun olet ollut pääjärjestelijä ovat muutkin tehneet tarpeellisia asioita. Esim. tuoneet levyjä, astroja, maaleja, palloja, kelloja, yrittäneet kirjoittaa sääntöjä valmiiksi, tehneet ottelukaavioita, houkutelleet pelaajia kisoihin ja yleensäkin järjestäneet kiireisen elämänsä niin että pääsevät kisoihin (näin joudut tietysti itsekin tekemään).

Ei kuitenkaan aleta kinata tästä. Ilman sinua kisat eivät olisi olleet mahdollisia siinä muodossa kuin ovat olleet ja olen siitä hyvinkin kiitollinen. Yritän vain tuoda esille että tapahtuu asioita, joita et välttämättä huomaa.

Rossonero

Tekstini liittyi aikaan koululla. Yleiset turnaukset ovat myös vain pieni osa kokonaistoimintaa. Liigoihin ei kukaan muu tuonut levyjä ym.

Päävastuu on kuitenkin turnauksissakin ollut minulla halusin sitä tai en, koska suurin osa kamoista on ollut minulla ja omiani, eikä tilaa olisi voinut muuten käyttää. Tämän takia toiminta oli myös ilmaista.

Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"Ei kuitenkaan aleta kinata tästä.

Ei toki, ainakaan täällä... Uskon myös, että homma voi olla jatkossa minunkin mielestäni mielekästä, joten en jaksa kinata.

Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"Yritän vain tuoda esille että tapahtuu asioita, joita et välttämättä huomaa.

Minunkin tarkoitukseni oli tuoda esille sitä, mitä muut eivät huomaa. Väitän myös, että sinullakaan ei ole tietoa siitä keikesta mitä pelikertojen järjestämiseen liittyi, kun niitä järjestin.

Tämä ei myöskään liity aktiivisiin toimijoihin ja kortensa kekoon kantaviin, joita on toki ollut muitakin. Mielestäni on kuitenkin itsestäänselvää, että kaikki tekevät osansa.

Hönkki

Mitä mieltä muut ovat tällaisesta Hesu-hallituksesta ? Tehdään lopullinen päätös siitä kuitenkin ihan livenä Matinkylässä.

Benali

Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"Mitä mieltä muut ovat tällaisesta Hesu-hallituksesta ? Tehdään lopullinen päätös siitä kuitenkin ihan livenä Matinkylässä.

Käy