• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Ilmoitus Hesu- ja Hefi-liigalaisille

Aloittaja Hönkki, marraskuu 29, 2007, 11:51:31

« edellinen - seuraava »

Hönkki

Nyt olis aika rankka uutinen: pelit loppuvat koululla (ainakin ilmaiset pelit). Vesa kertokoon tarkemmin jos haluaa.

Uuden pelipaikan etsiminen on kuitenkin jo täydessä vauhdissa ja itseasiassa paikan löytäminen jopa viikottaisella vakiovuorolla ei tuota ongelmaa, kunhan olemme valmiita maksamaan vuoroista. Tähän mennessä puhelimessa kuulemieni juttujen perusteella paras löytämäni paikka on Munkkiniemen nuorisotalon järjestötila: 50-60 neliötä, oma rauha ja pöydät valmiina. Lisäksi kentät saa jättää nuorisotalolle, mutta en vielä tiedä kuinka lukkojen taakse. Käyn tänään paikan päällä katsomassa tilaa. Tilan hinnasta tiedän vasta sen, että se on korkeintaan 11 euroa/tunti, mutta on olemassa mahdollisuudet saada se halvemmallakin. Asia selviää tänään kun käyn paikan päällä katsomassa. Samalla selviää onko maanantai-ilta vapaa. Munkkiniemi ei sijainniltaan paljoa eroa Ruskeasuosta. Nelosen raitsikka tulee keskustasta aivan nuorisotalon viereen. Tilan huono puoli on tosin se, että yläkerrassa on kirjasto ... :roll:

Zinga ja Vesa etsivät myös tahoillaan uutta tilaa. Zinga Espoosta ja Vesa Haagasta.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Rossonero

#1
Jep, ilmaiset lounaat on syöty, kun komento koululla on vaihtunut letkeän mukavasta tiukan nihkeäksi.

No, eipä sinänsä, olimme Hönkin kanssa jo muutama viikko sitten päättäneet, että vaikka koululla pelaisimme niin vuokraisimme oikean vuoron, koska toiminta on laajentumassa.

Päädyin kuitenkin siihen, että en halua työpaikallani vakiovuoroa vuokrata, koska se aiheuttaa minulle turhaan paineita asioiden sujumisesta. On sitäpaitsi peljon mukavampaa mennä pelaamaan jonnekin oikealle kerhohuoneelle.

Paikkoja kartoitetaan ja ensi viikolla varmaan päätetään sopiva paikka.

Hyvällä säkällä voimme saada jonkin huippuedullisen paikan, mutta todennäköisesti hinta on jotain 25-40€/ilta. Tämä tarkoittaa, että pelaaminen maksaa hieman, mutta eipä tämä edelleenkään kallis laji ole.

Itse kukin voi tietenkin kartoittaa pelipaikkaa tai ehdottaa, jos mieleen joku mahdollinen paikka tulee.

Hysteerinen rage quittaaja

#2
Taloyhtiöni kerhohuone Espoon Matinkylässä lojuu tyhjillään lähes jatkuvasti. Itse olen nähnyt siellä toimintaa viimeisen kahden vuoden aikana vissiin 2 kertaa. Tilan saisi käyttöön ilmaiseksi. Kooltaan suhteellisen tilava, uskoisin että ainakin 4 pöytää mahtuu. Kysynkö saammeko käyttää tilaa, vai onko HeSulaisilla jotain epoolaisvastaisuutta lähes 30 vuoden helsinkiläisyyden jälkeen. Linja 132 Kampista tulee suoraan oven eteen. Avaimien hallinnan joudun kysymään, mutta en usko että on ongelma.
Pyydän anteeksi, jos julkaisemani sisältö loukkasi sinua.

Epis

#3
Yllättävän tilava kerhohuone, kyl mulle ainakin kelpaa. Ja luultavasti ilmastointikin toimii akvaariota paremmin :D Tää menee kohta fyysisiin kotipeleihin, jokaisella oma kenttä kotona ja joku karsina rakennettu vierailijoille.
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

AriFerra

#4
Lainaus käyttäjältä: "Jewell"Taloyhtiöni kerhohuone Espoon Matinkylässä lojuu tyhjillään lähes jatkuvasti.
Tilan saisi käyttöön ilmaiseksi. Kooltaan suhteellisen tilava, uskoisin että ainakin 4 pöytää mahtuu.

Vaikka asia ei minulle kuulu(se vain näkyy ;D), niin tuohan on upea homma.
Ilmainen tila, eikä Matinkylään nykyään matka eikä mikään Hesan keskustasta ole.
Toista se oli vuosina `82-`84 kun sinne amikseen kuljin.
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

Hönkki

#5
LainaaTaloyhtiöni kerhohuone Espoon Matinkylässä lojuu tyhjillään lähes jatkuvasti. Itse olen nähnyt siellä toimintaa viimeisen kahden vuoden aikana vissiin 2 kertaa. Tilan saisi käyttöön ilmaiseksi. Kooltaan suhteellisen tilava, uskoisin että ainakin 4 pöytää mahtuu. Kysynkö saammeko käyttää tilaa, vai onko HeSulaisilla jotain epoolaisvastaisuutta lähes 30 vuoden helsinkiläisyyden jälkeen. Linja 132 Kampista tulee suoraan oven eteen. Avaimien hallinnan joudun kysymään, mutta en usko että on ongelma.

Sopisi kyllä minulle, vaikka vähän syrjässä onkin. Ilmainen vakkarivuoro olisi loistava. Onko siellä pöytiä valmiina ?

Sitten ihan vaan tiedoksi että kävin eilen katsastamassa Munkkiniemen ja Pikku-Huopalahden nuorisotalot.

Munkkiniemi:
+ oma rauha sillä tila on erillään muusta nuorisotalosta
+ pöydät olisivat valmiina
+ kentät voi jättää kerhotilaan, koska kerhotilalla aika vähän käyttäjiä ja nekin järjestöjä
- ei omaa avainta eli pakko häipyä klo 21
- vähän pieni, 4 kentää mahtuu aika nihkeästi
- yläkerrassa kirjasto eli ei voi ihan täysiä kailottaa voittomaalia vikalla minuutilla

Pikku-Huopalahti
+ tilaa neljälle kentälle
+ saisimme oman avaimen. Talo tyhjenee klo 21, mutta saisimme olla klo 24 asti.
+ talossa myös isompi sali jossa voisi ajatella järjestettävän 6-8 pöydän turnauksia. Sali on tosin ahkerassa käytössä.
+ kenttien säilytys yläparvella
- en ole varma kaikkien käytössä olevien pöytien tukevuudesta
- talon muista käyttäjistä voi olla pientä häiriötä. Toki olisimme omassa huoneessa

Molemmissa tapauksissa joutuisimme/saisimme pitää avointen ovien päiviä, mikä olisi toisaalta ihan hyväkin asia, koska siitä kerrasta ei tarvitsisi maksaa ja olisi pieni mahis saada uusia pelaajia. Häiriötekijät pelaamiselle on sitten se huono puoli.

Sitten molempien suurin miinus eli hinta, joka on 11 euroa/tunti. Halvemmalla saa, jos varauksen tekee helsinkiläinen järjestö, jonka jäsenistä 2/3 on alta 25 vuotiaita. Suomen pöytäjalkapalloyhdistys on valtakunnallinen järjestö. Helsinkiläisten verorahoilla ei kuulemma voi kustantaa ulkokuntalaisten harrastuksia. Aika hassua, kun esim. Munkkiniemen tila on muuten tyhjillään.

Jos nyt lasketaan että varattaisiin 20 vuoroa, joista jokainen 3 tuntia, niin kokonaishinta olis 11*20*3 = 660 euroa. Summa pitäisi jakaa Hesun ja Hefin kesken. Ajatellaan että Hefi ottaisi 12 vuoroa ja Hesu 8 vuoroa. Silloin Hefin maksettavaksi tulisi 396 euroa ja Hesun maksettavaksi 264 euroa. Hefissä on 13 pelaajaa eli 396/13 = 30,45 euroa per pelaaja. Hesussa on 10 pelaajaa eli 264/10 = 26,40 euroa per pelaaja.

Jos osallistuu molempiin niin maksettavaa on 30,45 + 26,40 = 56,85 euroa. Tämä siis kun pelikertoja 20. Miten on, aletaanko maksamaan vai mennäänkö Matinkylään ?

Ehdotukseni olisi nyt sellainen, että kun meillä riittää pöytiä kahteen paikkaan, esim. 4 Matinkylään ja 2 Munkkiniemeen/Pikku-Huopalahteen, niin varataan kerran kuussa vuoro maksullisesta paikasta ja muuten pelataan Matinkylässä. Reissu Matinkylään voi olla Helsingin itäpuolelta tuleville autottomille aika pitkä. Yksi pelipaikka keskustan läheisyydessä voisi olla heille helpotus. Kerran kuussa kolmen tunnin vuoro maksaisi koko vuodelta 12*33 = 396.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Epis

#6
Jos vaan Espoossa voi aktiivisesti harrastaa niin itse äänestäisin sitä. Itä-Helsingin autottomia palvelee myös akvaario, eikä sielläkään paljoa muuta aktiviteettia ole. Tila vain ei ole käytännöllisin saati tilavin.
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Hönkki

#7
LainaaItä-Helsingin autottomia palvelee myös akvaario

ja tarkemmin ajatellen ehkä jopa Kurvi
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Hönkki

#8
Asiaa vielä mietittyäni ja kuultuani useamman pelaajan mielipiteen niin homman vois hoitaa näin:
- ykkösvaihtoehto Matinkylä, 4 kenttää
- kakkosvaihtoehto Kurvi, viedään sinne 2 kenttää koululta
- kolmosvaihtoehto akvaario, 1 kenttä

Näin siis jos Matinkylä oikeasti toteutuu ja Kurville sopii yhteistyö.

Pelejä olis joka maanantai. Jos ei Matinkylässä, niin sitten Kurvissa ja jos ei Kurvissa niin sitten akvaariossa. Toiminta olisi liigojen osalta täysin ilmaista. Turnauksia varten pakko vuokrata tilat jostain.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Rossonero

#9
Olisiko tuo Matinkylä myös FISTF-liigan käytössä? Uskoisin, että Pekkalan pitää olla läsnä, jos pelaamme taloyhtiön kerhotiloissa, joten sopisi vain HeSuun. Lisäksi maanantait ovat olleet usein Pekkalalle huonoja. Entä saakohan vieras väki olla kerhotiloissa yli kymmeneen?

En lähtisi rakentamaan mitään vakituisia liigapelejä paikkaan, johon saa alle kolme pöytää, joten akvaario ja Kurvi toimivat lähinnä lisätiloina pienille sessioille.

Mielestäni hinnat eivät ole kovia muihin harrastuksiin verrattuna, joten kannatan tilan vuokraamista. Ehkä nuo nuorisotilat eivät ole se mitä etsimme, mutta vaihtoehtoja löytynee.

Kartoitus on vielä minun osaltani kesken. Useampia potentiaalisia paikkoja on jopa kansainvälistä turnausta varten, mutta selvitystyö on kesken.

Hysteerinen rage quittaaja

#10
Mikäli saan tuon avaimen hallinnan itselleni, avaimen voi hakea meiltä vaikken olisikaan kotona. Avovaimo on kotona iltaisin, ja uskon että jos saan taloyhtiön kanssa sovittua, uskon että myös yli kello 22:n menevät sessiot onnistuvat, sillä tila sijaitsee talon kellarikerroksessa, joten haittaa ei ole, vaikka pientä meteliä syntyisikin. Yritän selvitellä asiaa viikonlopun ja alkuviikon aikana, mutta en usko että vielä ainakaan maanantaina saadaan tilaa käyttöön. Myös FISTF:n pelit onnistuvat tottakai. Mitä nyt tuosta ikkunasta kävin vakoilemassa, tilaan pitäisi mahtua helposti 4 pöytää.
Pyydän anteeksi, jos julkaisemani sisältö loukkasi sinua.

Sir Subbuteo

#11
Tiedän, että Hesu-piireissä edelleen tekemiseni ja sanomiseni ärsyttää, teen sitten mitä vaan ja sanomisiani väännellään ja vääristellään haluttuun kuosiin. No onneksi asioita voidaan esittää myös kirjallisesti, ehkäpä vääristelyt jää vähemmälle - ärsyttäminen tuskin. :P
En minä tätä tilaa tarjoa oman edun nimissä, mutten myöskään pelkkää hyvyyttäni, en ainakaan HeSun porukalle.
Kyllä minä teen sen pelkästään rakkaudesta lajiin. Onhan se hyvä muistaa, että minä tämän lajin olen Suomeen juurruttanut.
 :shock:

Lisäksi Myllypuron metroaseman tuntumassa olevaan pelipaikkaan on helppo tulla metrolla, tai kaupungin ulkopuolelta Kotkan- ja Lahden moottoritietä myöden niin ettei tarvitse ajaa kuin yhtä kaupungin katua pitkin! Lännestä- lähestyminen on myös helppoa kehä ykköstä (kehä ykkönen eli yhä kekkonen  :evil:

Turha luulla, että tarjoan tätä tilaa sen takia, että toivoisin HeSu-liigan diskriminointi kohdallani päättyvän. Voitte edelleen jatkaa entistä linjaanne ja pelata sarjojanne ilman minua (toki voin osallistua jos oikeasti kaikki sitä haluavat, mutta ei pelkoa enemmistö teistä ei sitä halua nyt
eikä tulevaisuudessakaan  :twisted:
Sitoudun myös siihen, etten osallistu HeSu-liigan järjestämiin turnauksiinkaan (ettei sekään voi olla motiivini).  :wink: . Filosofian suunnatkin on rajoittuneisuutta - minäkin olen rajoittunut, mutta silti uskallan sanoa, että hyvä yhteisö voi toimia vain sillä tavalla, että teemme toisillemme sitä mitä tahtoisimme toisten tekevän itsellemme (tiedän kyllä, että tästäkin sairaat ihmiset saavat vettä myllyynsä, esim. sadomasokisti toivoo tehtävän
itselleen pahaa, mutta ethän sinä ole sellainen ja jos vaikka olet niin
ehkei se sinun kaverisi ole sellainen).  :D
Muutenhan olisinkin lähtenyt saman tien takaisin "häntä koipien välissä" kohden Vesalaa saatuani takaisin kaksi neljästä HeSu-liigalle
hankkimastani peli-levystä.   :roll:

From:     Hönkki
To:    Sir Subbuteo
Posted:    Tue Oct 09, 2007 12:54
Subject:    vanhat subulevyt    Quote message
Moi,

haluatko vanhat levysi takaisin ? Kiitos 25 vuoden lainasta.

Hönkki

Tulostin tuon viesti kokonaisuudessaan, ettei tule annettua mitään väärää todistusta lähimmäisestä.  :wink:
Näinollen Myllypuron pelitilassa on nyt kolme pelialustaa - kiitos Hönkin.

Empä malta olla jatkamatta kisoissa pahennusta herättäneeseen saapumiseeni.  :oops:
No eihän jälki-ilmoittautuneita huolittu, ja kun polemiikki lohkoista kävi kuumana oli helppo heittää lisää löylyä kiukaalle ja taas ihan piruuttani
- anteeksi. Onneksi ulkopaikkakuntalaiset eivät tästä ilmeisesti kärsineet kovinkaan paljoa. :twisted:

Voihan se olla, että olen osasyyllinen Markonkin menestykseen, sillä olemme vuoden aikana FISTF-tyylillä pelanneet parikymmentä peliä
ja maalejakin Marko on tehnyt joka kolmannessa pelissä ja varmasti se puolustuskin on kehittynyt samalla - silti en tämän takia kehoita
heittämään lisää nuolia (subbuteo = nuoli) taloni seinään (pahuksen pikkupirut kun hyppelevät vanhankin tekstiin  :twisted:
Tosin S.U. on nyt heivattu liigasta pihalle, koska Kaitsu ei tullut toissakaudella mukaan Alpattiin vaikka sitä varten se hänelle Alpattiin tehtiin  - no olipahan S.W:lle paikalliskilpailijakin kahtena kautena Alpatissa!  :twisted:


TAKAISIN ASIAAN:
HeSusta SiSusta ym. voi tulla useampi hemmo tarkastamaan pelipaikat, että uskallatteko tulla villiin itään missä voi vaikka paha sepesusi
järkyttää mielenrauhaanne ihan kasvoista kasvoihin.  :idea:
Lisäksi ei tekisi pahaa vaikka muutenkin nuo Subbuteo-liiton tulokset olisi myös täydellisenä tuolla subu.fi sivustolla!  :idea: . Sir Subbuteo on puhunut UGH!  :D :twisted:  :shock:  :D :twisted:  :shock:  :evil:

Hysteerinen rage quittaaja

#12
Lainaus käyttäjältä: "Sir Subbuteo"Onhan se hyvä muistaa, että minä tämän lajin olen Suomeen juurruttanut.  :evil:

Turha luulla, että tarjoan tätä tilaa sen takia, että toivoisin HeSu-liigan diskriminointi kohdallani päättyvän. Voitte edelleen jatkaa entistä linjaanne ja pelata sarjojanne ilman minua (toki voin osallistua jos oikeasti kaikki sitä haluavat, mutta ei pelkoa enemmistö teistä ei sitä halua nyt
eikä tulevaisuudessakaan  :twisted: - eikä minulla itsellänikään ole enää mitään hinkua HeSu-liigaan, sillä kolmasti olet jo sen minulta kieltäneet,
Helsinkiin paluuni jälkeen. kuin Juudas Jeesuken ikään


Kun nyt näin yksityiskohtaisesti olet vihdoin alkanut asioita puimaan ja muistelemaan, olisiko kohteliasta kaikkia foorumin lukijoita kohtaan, että kertoisit myös kaikki ne syyt jotka ovat johtaneet siihen, että tilanne HeSu:n ja sinun välillä on se mikä se on.

Vai haluatko jättää yksityiskohdat muiden kerrottavaksi?
Pyydän anteeksi, jos julkaisemani sisältö loukkasi sinua.

Epis

#13
Lainaus käyttäjältä: "Sir Subbuteo"Toivottavasti se Kaitsun kismitys on lakannut ja edelleenkin Alpattiin voi tulla pelaamaan - ei tosin Vesalan kellariin, koska vaimo ei halua
nähdä tiettyjä subun pelaajia. Twisted Evil
Tosin S.U. on nyt heivattu liigasta pihalle, koska Kaitsu ei tullut toissakaudella mukaan Alpattiin vaikka sitä varten se hänelle Alpattiin tehtiin - no olipahan S.W:lle paikalliskilpailijakin kahtena kautena Alpatissa! Twisted Evil
Kyllähän Kaitsu hyödynsi minulta saaman idean subu-sivuista, mutta valitettavasti subbuteo.fi sivusto meni ohi suun, vaikka olin jo sen varannut kun Kaitsu lipesi pelirintamasta ja rakenteli kaikassa rauhassa omat sivut. Twisted Evil
Henkilökohtaisia angsteja ei oikeastaan ollut ennen tätä viestiä...

En viitsi kirjoittaa niitä sanoja ja lauseita, jotka mielessäni pyörivät ja joita lausun lasten jo nukkuessa, mutta mistä helvetistä se wanha setä mahtaa puhua?

Ensinnäkin, Alpattiin tuleminen kaatui siihen ettei omalla joukkueella saanut osallistua. Syystä en tiedä se jäi hieman epäselväksi ja tiedon saannin jälkeen sekin pieni kiinnostus meni siinä.

Toiseksi, en muista keskustelleeni mistään sivusto-projektista teikäläisen kanssa. Ensimmäisen kerran näin naamasi livenä noin vuosi sitten ja siinä vaiheessa sivustolla oli jo ikää vajaat puoli vuotta. Subbuteo.fi -domain on myös ollut Hasbron omistuksessa kauemmin kuin olen kanssasi ollut tekemisissä.

Myöskään en aio auttaa mahdollisessa toteutuksessa siirtää Alpattiin liittyviä tuloksia/tilastoja verkkoon. Mulla ei tällä hetkellä ole aikaa edes omien sivujen päivitykseen ja vielä vähemmän kiinnostusta muiden kellari-liigoja kohtaan.

Lopuksi muistutan, että meikäläinen on viime kädessä se taho, joka päättää kuka täällä keskustelee ja mitä. Joten lopeta yllämainittu lässytys tai saat jatkossa harrastaa sitä jossain muualla. Meikä normaalisti kestää vittuilua ja läpän heittoa suht hyvin, mutta tämän kaltainen paskan puhuminen ei vaan mene läpi. En ole kokenut aikoja, jolloin SS potkittiin pois HeSusta mutta viimeisen vuoden perusteella olisin varmasti itse tehnyt samoin.
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Rossonero

#14
Sepolle tuosta HeSun ylpeydestä sanoisin, että se kertoo liigan vahvuudesta ja rakkaudesta lajiin. Monet ovat harrastuksestaan valmiit maksamaan, kunhan liigassa on hyvä henki ja homma toimii. Se, että tiloja pitäisi hattu kourassa ottaa vastaan on aikuisten ihmisten kohdalla aika hassu ajatus.

Ja palataanpa taas asiaan, joka otsikon aiheena on. Vaikkei minulla juuri mitään uutta olekaan kirjoitettavana.

Seppo toi esille tilan, jota voisi käyttää. Muitakin on ollut esillä, ja tulee lisääkin. Katsotaan sitten mikä valitaan.

Mielestäni ilmaisuus/maksullisuus (kohtuullinen) ei ole avainkysymys, vaan tilan toimivuus ja viihtyvyys. Toimivuuteen vaikuttaa mielestäni olennaisesti mahdollisuus järjestää ranking-kisoja (n. 6 pöytää yleensä) samassa paikassa. Valintakriteerejä on muitakin.