• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Hesu-liiga

Aloittaja Hönkki, kesäkuu 14, 2006, 13:23:01

« edellinen - seuraava »

Rossonero

#360
Eiköhän näistä puhuta enemmän seuraavalla pelikerralla ja jatkossa. Homma on mielestäni nyt kyllä toiminut aika mukavasti, vaikka mitään tarkkoja sääntöjä eri asioiden ratkaisemiseksi ei ole ollutkaan.

Voidaan myös puhua siitä millainen sarja HeSusta jatkossa halutaan. Itse olen oikean (uskottavan) sarjan kannalla, jossa pyritään pelaamaan samaan tahtiin ohjelman mukaan. Se myös helpottaa pelien organisointia, kun nykyään ei kukaan pysty hengailemaan kerholla koko päivää yhden pelin takia. Eri tavallakin voidaan pelata.

Puppe

#361
Lainaus käyttäjältä: "Jewell"
Lainaus käyttäjältä: "Puppe"
Lainaaliimanhaistelijaa keppanapullot kädessä
Tosin kuulisin itse ainakin kyseisenlaiset liimanhaistelija-kommentit ihan kasvotusten. 8)
Hajuton, mauton ja väritön, selvinpäin :D
-------------------------------------------------------
TFC Lynx - Tää joukkue on perseestä, ja syvältä, ja perseestä. Oo-lee-o-le-o-le-o-lee..

JS

#362
LainaaTosin kuulisin itse ainakin kyseisenlaiset liimanhaistelija-kommentit ihan kasvotusten.

[/quote]Ja JS on tunnetusti (liioittelevan) kova suustaan. [/quote]

Toivottavasti JS on myös tunnettu siitä, että sanoo asiat niin kuin ne on ja kasvotusten. Ei ole itselleni tuottanut tähän päivään mennessä ongelmaa.

PS. Mikä on TFC Lynx?

Rossonero

#363
Table football club Lynx. HeSu on kansainvälisesti PJK HeSu.

Lainaus käyttäjältä: "JS"
LainaaJa JS on tunnetusti (liioittelevan) kova suustaan.

Toivottavasti JS on myös tunnettu siitä, että sanoo asiat niin kuin ne on ja kasvotusten. Ei ole itselleni tuottanut tähän päivään mennessä ongelmaa.

Toki on tunnettu siitäkin. Yhtälailla kuin Anders hyvistä ja tasapuolisista tuomioistaan.

Tuo liimanhaistelu vain oli tuttua yliampuvuutta, jonka takia ajattelin, että muidenkin lukijoiden (mm. asianosaisten) on hyvä tietää mikä on tyylisi.

Hönkki

#364
LainaaToinen asia on se, että minä ainakin olisin kiinnostunut enemmän huippupelaajista kuin pelaajamassoista. Viime vuonna kävin steiner-koululla pelaamassa jossain turnauksessa ja siellä näkyi jo sellaista liimanhaistelijaa keppanapullot kädessä, että kiinnostukseni pelaamiseen oli sama kuin Jari Sillanpäällä lesbo-kohtauksiin. Eli aika lähellä nollaa.

Yksi kurvilainen ei ollut sillä kertaa ehkä ihan nuoruutensa parhaimmassa kukoistuksessa, mutta muuten he ovat mielestäni olleet täysin ok.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

h-kone

#365
Lainaus käyttäjältä: "JS"Viime vuonna kävin steiner-koululla pelaamassa jossain turnauksessa ja siellä näkyi jo sellaista liimanhaistelijaa keppanapullot kädessä, että kiinnostukseni pelaamiseen oli sama kuin Jari Sillanpäällä lesbo-kohtauksiin. Eli aika lähellä nollaa.
:twisted:

Hönkki

#366
Tämä alkoholikysymys on oikeastaan mielenkiintoinen sillä esim. MM-kisoissa oli baari auki koko ajan. Oli sitten eri asia kävivätkö pelaajat juomassa niin kauan kuin olivat turnauksessa mukana.

Hesussa kirjoittamaton sääntö on ollut että ainakaan virallisten pelitapahtumien aikana ei juoda. Krapulaisia ja ehkä vielä edellisen yön pohjissa taapertavia on kyllä siedetty. Onpahan saanut heiltä sitten helpot pinnat. Saavatko sitten katsojat juoda omia alkoholijuomiaan ? Taitaapi olla niin, että virallisissa urheilutilaisuuksissa saisi juoda ainoastaan baarista tarjottavia juomia.

Tämäkin liittyy siihen toiseen keskusteluun onko subu urheilua vai ei ?
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

AriFerra

#367
Ja kulttuurihan usein jopa hieman määrää mikä on alkoa ja mikä ei.

Pari kesää sitten istuttiin Gardan rannalla pizzeriassa. Viereisessä pöydässä yli kymmenhenkinen seurue, paikallisia.

Porukan iäkkäin, oli siis varmaankin perhe kolmessa sukupolvessa, varmaan yli 70-v pappa nautti ruuan kanssa parin tunnin aikana viiniä.
Siis kaikki joivat, mutta pistin merkille että tämä ko. henkilö joi, sanoisinko etten liioittele, kuusi lasia punkkua.

Kun oli syönyt ja juonut, hyppäsi Alfaan ja kaahasi pois.

Illalla, oli muutakin asiaa, soitin kaverilleni joka on Italialainen. Vaimonsa on suomalainen. Kerroin tapauksen.
Hän selitti: "Kaatso iile. Votka on alkoholi. Wiski on alkoholi. Grappa on alkoholi. Ei viini eikä olut ole alkoholi. Kun juo paljon grappa, ei aja."
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

Masse

#368
Toinen seikka mitä on tullut ilmi keskustelussa on se että jotkut haluavat pelata yhä "ammattilaisemmin" kun taas jotkut pitävät subua enemmän "kivana harrastuksena" mitä voi pelata aina silloin kun huvittaa ja ilman sen kummempia paineita.

Varmaan niin tulee käymään ajan mukana että porukat erottuvat toisistaan ja onhan esim. KuSu jo nyt aika eristyksessä muusta subbuteo-porukasta. Osin se johtuu juuri siitä että KuSu:ssa ihmetellään näitä "nörttejä" jotka oikeasti jaksavat debatoida säännöistä monta tuntia netissä ja jotka pitäävät kummallisia "herrasmiessääntöjä" jonka mukaan kalastaminen ei pitäisi harrastaa. Ilmeisesti jotkus jo nimen perusteella leimaavat KuSu-laisia liimanhaistelijoiksi, vaikka minä en kyllä muista että kukaan KuSu-laisista nyt olisi ollut missään aineissa tai edes humaltunut ja kyllä sielä oli muitankin krapulaisia ilmeitä? Olen kuitenkin melko varma että suurin osa kuitenkin kestää toisensa seuraa, ja jos ei kestä muunlaisia ihmisiä kuin itselaisensa niin pitäisi ehkä katsoa peiliin.

Kysymys onkin että kestääkö nämä kaksi "kulttuuria" toisensa vai aletaanko jo jakautumaan leiriin? Tavallaan on jo luonnollinen jakautuma tapahtunut, mutta voihan sen halutessaan jakaa vielä sen mukaan että mitkä ovat pelitaidot esim. perustamalla divareita jne.

Itse asiassa KuSu:han hajosi heti alkuunsa. Alun perin pelattiin kaveriporukassa HJK-matsien ohella neljän Klubi-kannattajien voimin, mutta ainoa joka jäi pelaamaan oikeaan liigaan on minä. Muut eivät halunneet mitään sarjaa ja paineita ja tilastoja vaan pelataan vieläkin ihan huvin vuoksi ilman että edes jakseta miettiä mitä tilanne on.

Siitä vaan suunnittelemaan uusia linjauksia.
Support your local football club!

miku

#369
Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"Minullakaan ei ole mitään Lynxiläisiä vastaan. Joskus kyllä tekis mieli vähän vitsiä heittää ... hyvässä hengessä.

offtopicina myös tässä.. kiitos hönkki, tarkoituksemme ei ole todellakaan karkottaa ketään ja kyllä me maalaisetkin ymmärrämme huumoria :o
Lukenut HeSun höpötysosaston (325 sivua) läpi kahdessa viikossa.

Killer

#370
Eriytyä vai lähentyä ? Täällä yksi vanhan polven hesulainen, jota kovastikin kiinnostaa josko Kurvin Subun toimintaan mahtuu mukaan.
Ilmoitelkaa !


t:Jykä

Hönkki

#371
LainaaToinen seikka mitä on tullut ilmi keskustelussa on se että jotkut haluavat pelata yhä "ammattilaisemmin" kun taas jotkut pitävät subua enemmän "kivana harrastuksena" mitä voi pelata aina silloin kun huvittaa ja ilman sen kummempia paineita.

Olen sen verran kauan pelannut, että olis kiva joskus saada aikaiseksi jotain isompaa. Esim. kansainvälinen turnaus.



LainaaKysymys onkin että kestääkö nämä kaksi "kulttuuria" toisensa vai aletaanko jo jakautumaan leiriin? Tavallaan on jo luonnollinen jakautuma tapahtunut, mutta voihan sen halutessaan jakaa vielä sen mukaan että mitkä ovat pelitaidot esim. perustamalla divareita jne.

Varmasti on kaksi erilaista kulttuuria, mutta en ole missään vaiheessa ollut heittämässä Kurvia pois muusta toiminnasta, päinvastoin olen monesti pyytänyt pelaajianne turnauksiin. Ihan siitä vaan jatkatte subua pelkästään kivana harrastuksena.

LainaaEriytyä vai lähentyä ? Täällä yksi vanhan polven hesulainen, jota kovastikin kiinnostaa josko Kurvin Subun toimintaan mahtuu mukaan.
Ilmoitelkaa !

Hienoa että pelaat edes jossain.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

JS

#372
Tapani mukaan sain herätettyä tunteita ja keskustelua. Tarkennan vielä, että en viitannut keneenkään henkilökohtaisesti liimanhaistelija kommentillani. En halunnut pahoittaa mieliä. Tarkoitukseni oli tuoda ilmi, että minun mielestäni on parempi haalia kokeneita pelaajia takaisin kuin yrittää opettaa lajia uusille.

LainaaNoni, löytyihän sieltä hyvät syyt kärsityille tappioillekin?

Olen imarreltu, että jo vähän aikaa sitten keski-iän ylittäneet miehet muistavat ottelut juuri minua vastaan. Kuitenkin totean samaan hengen vetoon, että lopetan lajin jos vielä joskus kyseisen ottelun häviän.

Puppe

#373
Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"
LainaaMeneekö wanha rakas tuttu sääntökeskustelu myös tämän alle?

Isku vyön alle. Me ei ikinä saada sääntöjä päätettyä jos jostakin pitää olla yksimielisyys.

Minullakaan ei ole mitään Lynxiläisiä vastaan. Joskus kyllä tekis mieli vähän vitsiä heittää ... hyvässä hengessä.

Vitsiä pitääkin heittää ja ainakin itse sitä yritän ymmärtää... 8)

Sääntöasia on sellanen et siinä ei voida mennä yksimielisyyden pohjalta...
Hajuton, mauton ja väritön, selvinpäin :D
-------------------------------------------------------
TFC Lynx - Tää joukkue on perseestä, ja syvältä, ja perseestä. Oo-lee-o-le-o-le-o-lee..

h-kone

#374
Lainaus käyttäjältä: "JS"Tarkennan vielä, että en viitannut keneenkään henkilökohtaisesti liimanhaistelija kommentillani.
:P