• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Hesu-liiga

Aloittaja Hönkki, kesäkuu 14, 2006, 13:23:01

« edellinen - seuraava »

Epis

#435
Eiköhän tuo ole Jykänkin mietteistä lähtenyt tuo rajaus. Tuskin Hönkki on ruvennut pelaajia bannaamaan eri sarjoista.
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Hönkki

#436
LainaaUskon että kaksi sarjaa sellaiselta vanhalta konkarilta kuin Jykältä menisivät ilman vaikeuksia etenkin kun La Ligassa otteluita on niin vähän (12 ottelua/joukkue). Pelasihan Jykä käsittääkseni viime kaudella La Ligan lisäksi ainakin myös Kurvin sarjassa. Tietysti asia on Jykän itsensä päätettävissä osallistuuko hän La Ligaan ensi kaudella mutta mielestäni tuollaisia ehtoja ei saisi asettaa että "jotta pääset tähän mukaan täytyy sinun luopua tuosta". Ehdottaisin siis että asiaa mietittäisiin vielä uudelleen!

Jykä on pelannut viime kautta tähän mennessä 6 peliä cuppia ja La ligaa 10 peliä. Lisäksi Kurvin liiga jatkuu edelleen ja sitä Jykä on pelannut 4 peliä. Tähän turnaukset mukaan (Kelkka&Pippuri ja SM) niin saadaan kasaan 26 peliä. Jykä aloitti kautensa vuodenvaihteen paikkeilla ja pelaa sitä edelleen eli aikaa on kulunut 8 kuukautta, mikä on noin suurinpiirtein kauden pituus tälläkin kaudella. Tulevassa Hesu-liigassa on 20 peliä ja La ligassa 12 peliä = 32 peliä ja Jykä pelaa edelleen Kurvia.

Pystyykö Jykä tuohon urakkaan ? Vastatkoon itse.

Jarrumiehet aikaansaavat suurimmat turhautumiset kanssapelaajissa.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Rossonero

#437
Lainaus käyttäjältä: "SUFC"Eiköhän tuo ole Jykänkin mietteistä lähtenyt tuo rajaus. Tuskin Hönkki on ruvennut pelaajia bannaamaan eri sarjoista.

Ei ole Jykän idea. Miksi ihmeessä mies asettaisi itselleen tuollaisia ehtoja, kun voisi vain jäädä pois noista muista sarjoista?

Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"Jykä on pelannut viime kautta tähän mennessä 6 peliä cuppia ja La ligaa 10 peliä. Lisäksi Kurvin liiga jatkuu edelleen ja sitä Jykä on pelannut 4 peliä. Tähän turnaukset mukaan (Kelkka&Pippuri ja SM) niin saadaan kasaan 26 peliä. Jykä aloitti kautensa vuodenvaihteen paikkeilla ja pelaa sitä edelleen eli aikaa on kulunut 8 kuukautta, mikä on noin suurinpiirtein kauden pituus tälläkin kaudella. Tulevassa Hesu-liigassa on 20 peliä ja La ligassa 12 peliä = 32 peliä ja Jykä pelaa edelleen Kurvia.

Aikamoista vääristelyä kyllä suoraan sanoen tämä laskutapa. Kysytäänpä suoraan kuinka monta peliä Hönkki pelasi kesä-, heinä- ja elokuussa? Vastaus lienee n. kolme, joten kolmessa kuukaudessa vain kolme peliä. Sehän tietää kaudessa vain yhdeksän peliä.

La Liga alkoi käytännössä huhtikuussa, ja kesällä ei pelattu ollenkaan. Nuo 10 peliä on siis pelattu selvästi alle kolmessa kuukaudessa.

Cupin peleissä ei aina ollut kaikki vastustajat paikalla, ja Jykä oli kyllä niissä valmis ensimmäisten joukossa.

Kurvista Jykä saattaa hyvin jättäytyä sivuun, koska edellinen kausi on vielä pahasti kesken, ja uudet miehet pitää saada HeSuun kentälle.

Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"Pystyykö Jykä tuohon urakkaan ? Vastatkoon itse.

Jokainen aikuinen ihminen laskekoon itse mitä ehtii pelata. Täytyy myös muistaa, että siihen vaikuttaa sekin, kuinka paljon pystyy kerralla pelaamaan, eli vastustajien pelitahti.

Jos voi pelata kerralla vain 1-2 peliä, tai pääsee vain silloin tällöin paikalle, jarruttaa se mahdollisesti muiden pelejä.

Olennaista on se, että osallistujat sitoutuvat (järjen rajoissa) pelaamaan sarjat/pelit tietyn aikataulun mukaisesti.

Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"Jarrumiehet aikaansaavat suurimmat turhautumiset kanssapelaajissa.

Kyllä, mutta Jykä ei ole ollut jarrumies kuluneella kaudella. Paljon pahempi jarrumies kaikilla uusilla HeSu-kausilla on ollut Jussi, mutta ei ole Jussi kaiketi joutunut vielä mustalle listalle, vai saako osallistua muuhun kuin HeSuun?

Sekin on turhauttavaa, kun yrittää miettiä pelikertojen pelejä, että joku kertoo paikan päällä pystyvänsä pelaamaan vain yhden pelin tms. Siinä vähenee monella mahdolliset pelit.

Edit: Tarkistin asian, ja Jykä pelasi 6 peliä Cupissa yhden kuukauden sisällä helmikuun lopusta maaliskuun loppuun. La Liga alkoi Almerian osalta maaliskuussa.

Jykän kauden eka peli oli 25.2. joten on aika vaikea nähdä kauden alkaneen vuodenvaihteessa. Käytännössä pelejä on tullut 16 kolmen ja puolen kuukauden aikana, koska kesällä ei juuri kukaan pelannut. Muistan myös pelikertoja, jolloin vastustajia ei ollut, kun Jykä olisi voinut pelata.

Hönkki

#438
Senkus otatte Jykän La liigaan, jos hän on sitä mieltä että pystyy pelaamaan aikataulussa Hesu-pelinsä. Oli muuten alunperin Rossoneron oma ehdotus puhelimitse, että Jykä pelaisi Hesun tai vaihtoehtoisesti divarin ja La liigan.

Jonkun pitäisi vain edes yrittää koordinoita tätä kokonaisuutta, jotta ei haukata liian isoa palaa. Kaikki eivät vain voi osallistua kaikkiin sarjoihin. Johonkin pitää vetää rajoja.



LainaaKysytäänpä suoraan kuinka monta peliä Hönkki pelasi kesä-, heinä- ja elokuussa? Vastaus lienee n. kolme, joten kolmessa kuukaudessa vain kolme peliä. Sehän tietää kaudessa vain yhdeksän peliä.

Hitaat ja nopeat yhteenlaskettuna pelasin 27 peliä, mikä oli aika sama tahti kuin koko muuna kautena.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Rossonero

#439
Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"Senkus otatte Jykän La liigaan, jos hän on sitä mieltä että pystyy pelaamaan aikataulussa Hesu-pelinsä. Oli muuten alunperin Rossoneron oma ehdotus puhelimitse, että Jykä pelaisi Hesun tai vaihtoehtoisesti divarin ja La liigan.

Eipäs laiteta sanoja suuhun. Sinä ehdotit minulle tuollaista, ja sanoin, että koska La Liga alkaa vasta lokakuun lopussa, on silloin Jykällä tiedossa mitä ehtii pelata. Jätin kaikki mahdollisuudet auki. Minulle on ollut itsestäänselvää, että Almeria jatkaa La Ligassa, vaikka Coventry on mukana HeSussa.

Tiedoksi sekin, että olen koko ajan ollut sillä kannalla, että Jykä mukaan kaikkeen mihin pystyy. Muistutan myös HeSun laajenemisen yhteydessä kyseenalaistaneeni liian laajenemisen, koska silloin liigan tärkeimpiin joukkueisiin kuuluva Coventry ei ehkä mahtuisi mukaan jatkossa. Tämä tarkoitti myös sitä, että pelimäärät voivat olla liian suuret, ja sama koski Jussin tilannetta.

Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"Jonkun pitäisi vain edes yrittää koordinoita tätä kokonaisuutta, jotta ei haukata liian isoa palaa. Kaikki eivät vain voi osallistua kaikkiin sarjoihin. Johonkin pitää vetää rajoja.

Tottakai pitää, mutta en nyt ymmärrä miksi joku yksittäinen pelaaja pitää ottaa holhoustapaukseksi.

Jokainen laskekoon itse mitä ehtii pelata. Itse tiedän, että ehdin pelata kaiken mihin osallistun, jos vain vastustajia löytyy paikan päältä.

Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"
LainaaKysytäänpä suoraan kuinka monta peliä Hönkki pelasi kesä-, heinä- ja elokuussa? Vastaus lienee n. kolme, joten kolmessa kuukaudessa vain kolme peliä. Sehän tietää kaudessa vain yhdeksän peliä.

Hitaat ja nopeat yhteenlaskettuna pelasin 27 peliä, mikä oli aika sama tahti kuin koko muuna kautena.

Tarkennetaan, että tarkoitin liiga- tai cup-otteluita. En yksittäisiä turnauksia tai treenipelejä. Nopeaa ei lasketa.

Tämä oli sitäpaitsi vain karrikoitu esimerkki järjettömästä Jykän pelien laskutavastasi. Yhtä lailla minä en pelannut lainkaan heinäkuussa. Enkö siis pelaa lainkaan koko vuonna...

Jarrumiehiä voidaan kritisoida, mutta se on tehtävä oikein perustein.

Hysteerinen rage quittaaja

#440
..tää menee taas turhaksi väännöksi. Eikö tämä osa voida hoitaa puhelimitse, ettei tarvitse täällä kaiken kansan nähden vääntää kättä.. :puhemies:
Pyydän anteeksi, jos julkaisemani sisältö loukkasi sinua.

Hönkki

#441
LainaaSinä ehdotit minulle tuollaista

Olen hyvin hämmästynyt. Muistan vielä ajatelleeni että olipas Rossonerolta viisas veto.  :lol:


Lainaatää menee taas turhaksi väännöksi

Jos nyt sitten aivan asiallisesti ja ilman vääntöä lasketaan montako sarja- ja cup-peliä hidasta pelattiin viime kaudella Hesussa.

2007-2008
Hesu-liiga: 90 peliä
cup: 45 peliä
la liga: 42 peliä (vielä kesken)
mestareiden liiga: arviolta kauden aikana 20 peliä
Yhteensä: noin 210 peliä

Viime kaudella oli marras- joulukuussa täydellistä taukoa ja kausi on edelleen kesken La ligan osalta.


Ja sitten arvio tulevasta
 
2008-2009
Jykä mukana Hesu-liigassa ja La ligassa. Arviot ovat hatusta vedettyjä kun en tiedä tarkkaan osallistujen lukumääriä ja pelisysteemejä.
Hesu-liiga: 110 peliä
FA-cup: arvio noin 20-35 peliä, riippuu osallistujien määrästä ja pelataanko uusintoja
Serie A: arvio 20 peliä
La liga: 42 peliä
divari: arvio 30 peliä
mestareiden liiga: arvio 40 peliä
UEFA cup: arvio 30 peliä
Yhteensä: noin 300 peliä

Sitten sananen muutamasta managerista. Jussi ja Petri pelasivat viime kaudella Hefiä, mutta eivät enää tänä vuonna, joten pystyvät pelaamaan enemmän hidasta.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Rossonero

#442
Lainaus käyttäjältä: "Jewell"..tää menee taas turhaksi väännöksi. Eikö tämä osa voida hoitaa puhelimitse, ettei tarvitse täällä kaiken kansan nähden vääntää kättä.. :puhemies:

Yllätyin kyllä itsekin, kun asiaa täältä luin.

Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"
LainaaSinä ehdotit minulle tuollaista

Olen hyvin hämmästynyt. Muistan vielä ajatelleeni että olipas Rossonerolta viisas veto.  :lol:

Niin no, minä kyllä sanoin, että en usko siinä olevan ongelmaa, että Jykä pelaa sekä La Ligassa että HeSussa. Tai muissakin, jos haluaa.

En oikein ymmärrä miksi tuollaista ehdottaisin, kun kaikki tietävät, että mielestäni Jykä on ensimmäinen, jolta kysytään tuleeko mukaan. Sinäkin tiedät jo aiemmilta vuosilta, että olen aina halunnut viimeiseen asti varmistaa, että tulisiko Jykä mukaan.

Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"Viime kaudella oli marras- joulukuussa täydellistä taukoa ja kausi on edelleen kesken La ligan osalta.

Kausi on La Ligan osalta tietenkin kesken, koska jo aloitettaessa oli todennäköistä, että menee syksyn puolelle, vaikka sitä ei toivottukaan. Jos La Ligaa olisi pelattu jo viime syksystä, se ei olisi kesken.

Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"Sitten sananen muutamasta managerista. Jussi ja Petri pelasivat viime kaudella Hefiä, mutta eivät enää tänä vuonna, joten pystyvät pelaamaan enemmän hidasta.

Oletko esim. Jussin tilantesta varma? Jos hän ei pääse ennen klo 19.30 pelaamaan, jäävät pelit kerralla aika vähiin. Jos sitten mukana on pelaajia, joiden pitää lähteä klo 19, on jo hankalaa. En sano, että Jussi olisi ongelma, tai kukaan muukaan, mutta jos otetaan, niin sitten otetaan kaikki, eikä vain yhtä, joka ei ole edes viime aikoina jarruttanut.

Ja vaikka HeFissä eivät ole mukana, pelataan HeFiä kuitenkin, jolloin niillä kerroilla ei juuri ole mahdollista pelata hitaita. Tällä poisjäännillä ei siis juuri ole vaikutusta.

Pelejä tulee paljon, etenkin niille, jotka ovat monessa mukana. Tämän takia paljon pelaavien on päästävä pelaamaan monta peliä illassa. Peli-iltoja pitää siis etukäteen hieman suunnitella (mitä pelataan ja missä järjestyksessä), eli olisi hyvä tietää etukäteen aikataulurajoituksista. Lähtökohta mielestäni on se, että n. 17.30 pyritään saamaan ekat pelit käyntiin, ja pöydillä on neljä peliä illassa. Vikat pelit siis menevät n. kymmeneen. Jotta homma toimisi, ja turha istuskelu olisi minimissään, pitää luoda pientä aikataulua.

Hysteerinen rage quittaaja

#443
:lockedd:
Pyydän anteeksi, jos julkaisemani sisältö loukkasi sinua.

Rossonero

#444
Lainaus käyttäjältä: "Jewell":lockedd:

Mielestäni nuo tuollaiset bannaus-viestit voisi saman tien moderoida bittihautausmaalle. Mutta, jos niin ei tehdä, pitää asiasta voida keskustella ilman lukkoja.

SouthernBoogieCat

#445
Lainaus käyttäjältä: "Rossonero"
Lainaus käyttäjältä: "Jewell":lockedd:

Mielestäni nuo tuollaiset bannaus-viestit voisi saman tien moderoida bittihautausmaalle. Mutta, jos niin ei tehdä, pitää asiasta voida keskustella ilman lukkoja.

Samaa mieltä! Mielestäni on käsittämätöntä että heti jos asioista (vaikka vähän kipeistäkin) keskustellaan täällä nousee haloo että miksi nousee väittely jne. Sitähän varten tämä foorumi (ja muutkin keskustelufoorumit netissä) on kehitetty että ihmiset voisivat keskustella asioista kätevästi netissä. Bannausta/moderointia mielestäni voi soveltaa ainoastaan silloin jos keskustelussa ilmenee ikäviä henkilökohtaisuuksiin menemisiä ja muita asiattomuuksia. Tällä foorumilla olen ilahduttavan vähän sellaista havainnut. Puhelimitse voi mielestäni jutella lyhyesti muutaman minuutin mittaisia nopeita asioita mutta laajempaan keskusteluun tämäntyyppinen foorumi on lyömätön.

Hönkki

#446
LainaaJa vaikka HeFissä eivät ole mukana, pelataan HeFiä kuitenkin, jolloin niillä kerroilla ei juuri ole mahdollista pelata hitaita. Tällä poisjäännillä ei siis juuri ole vaikutusta

Asia ei ole ihan noin suoraviivainen. Olihan viime kaudellakin sekailtoja. Järjestelykysymys.

LainaaLähtökohta mielestäni on se, että n. 17.30 pyritään saamaan ekat pelit käyntiin

Pyrin järjestämään omat pelini alkamaan aikaisemmin, mutta se on täysin minun ongelmani.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Hysteerinen rage quittaaja

#447
Lainaus käyttäjältä: "BarsaJake"
Lainaus käyttäjältä: "Rossonero"
Lainaus käyttäjältä: "Jewell":lockedd:

Mielestäni nuo tuollaiset bannaus-viestit voisi saman tien moderoida bittihautausmaalle. Mutta, jos niin ei tehdä, pitää asiasta voida keskustella ilman lukkoja.

Samaa mieltä! Mielestäni on käsittämätöntä että heti jos asioista (vaikka vähän kipeistäkin) keskustellaan täällä nousee haloo että miksi nousee väittely jne. Sitähän varten tämä foorumi (ja muutkin keskustelufoorumit netissä) on kehitetty että ihmiset voisivat keskustella asioista kätevästi netissä. Bannausta/moderointia mielestäni voi soveltaa ainoastaan silloin jos keskustelussa ilmenee ikäviä henkilökohtaisuuksiin menemisiä ja muita asiattomuuksia. Tällä foorumilla olen ilahduttavan vähän sellaista havainnut. Puhelimitse voi mielestäni jutella lyhyesti muutaman minuutin mittaisia nopeita asioita mutta laajempaan keskusteluun tämäntyyppinen foorumi on lyömätön.

Rakas Jaakko, tämän foorumin tarkoitus ei ole osoittaa kaikelle kansalle, kun kaksi "Hallituksen Jäsen" statuksella olevaa jäsentä kinastelevat siitä, voidaanko joku pöytäjalkapallon harrastaja ottaa mukaan sarjaan sillä perusteella, kykeneekö hän pelaamaan pöytäjalkapallopelejä määrätyssä ajassa. En ymmärrä miten tätä lajia voitiin pelata ennen tämän foorumin avautumista, jos näistä asioista ei voida keskustella kasvotusten tai puhelimitse. Ulkopuolinen, joka lukee tätä keskustelua, voi saada asioista hieman vääristyneen kuvan. Itse en jaksa enää tähän aiheeseen ottaa kantaa.

Ja muistutuksena kaikille.. Vaikka postasin  :lockedd: valitsemalla kyseisen kuvakkeen kohdasta "Emoticons", haluan muistuttaa kaikkia, varsinkin niitä jotka tästä pahoittivat mielensä edit. ottivat herneitä nenään, että minulla ei ole (enää) moderator oikeuksia, ja kyseinen postaus viittasi lähinnä siihen, että "jäitä hattuun, tämä keskustelu voidaan käydä muualla".

Ehdotankin että perustamme foorumille erillisen -Sinä sanoit, minä en muista sanoneeni" -väittely osion, johon halukkaat voivat sitten mennä selvittämään keskenään, kuka sanoi mitä, koska sanoi, kenelle, miksi ja kenen kuullen.

Kundit hei, jos taas vaihteeksi keskityttäisiin olennaiseen...
Pyydän anteeksi, jos julkaisemani sisältö loukkasi sinua.

Rossonero

#448
Jewellille, joka osittain on oikeassa, sanoisin, että sitten nuo tietyt jutut pitäisi heti saada modattua pois täältä, ja se vaatisi isompaa moderointi-porukkaa. Jos jostain syystä täällä lukee jotain, jota en pidä oikeana, kirjoitan siihen vastineen. Vastineetkin voi sitten poistaa, jos poistaa alkuperäisen aiheen. En kuitenkaan (kuka voisi?) voi jättää ilman vastinetta jotain, mitä en hyväksy. Se johtaa myös väärinkäsityksiin.

Ehdottoman samaa mieltä olen siitä, että tämänkaltaisia asioita ei tarvitse lainkaan täällä ottaa esille, jos ne eivät vaadi laajaa julkista käsittelyä, joka ei muualla onnistu. En tarkoita, ettenkö itse voisi sortua samaan.

Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"
LainaaLähtökohta mielestäni on se, että n. 17.30 pyritään saamaan ekat pelit käyntiin

Pyrin järjestämään omat pelini alkamaan aikaisemmin, mutta se on täysin minun ongelmani.

Ei toki pelkästään, vaan tottakai kaikkien, joilta se vain onnistuu, pitää pyrkiä tuo sinulle mahdollistamaan. Uskoisin monenkin pystyvän tulemaan aiemmin paikalle. Ainakin minulle käy. Ainoa kysymysmerkki on se, että saadaanko avaimet mihin aikaan.

Sama tilannehan on Markon (ja Jussin?) kanssa. Mutta parhaiten homma toimii, jos jokainen huomioi muiden aikatauluja. Vaatii kaikilta sopivaa joustoa ja asennetta, mutta uskoisin että onnistuu.

Killer

#449
Anteeksi, että puutun keskusteluun joka käsittääkseni 'liippaa' läheltä.
Tiedän suoriutuvani sekä Hesu -liigasta että La Ligasta, koska kauteni alkaa n 4 - 4,5 kk aiemmin kuin viimeksi.

Hönkki tuntee minut monien vuosien (kymmenten) ajalta, joten epäilys 'suorituskykyäni' kohtaan on täysin perusteltu.

Vertaan tilannettani karkkipäivään, jossa lapselle tarjotaan tilaisuus syödä joko Duppel Nougat patukka tai Muumi -karkkiaski. Valitse ! Mutta minä HALUAN molemmat !
Voihan olla, että ilmastonmuutos, öljy/vesipula; tai hurrikaani Hank estävät/hidastavat KalaMajaan pääsyä...

Mutta pelini pelaan; ja olematta jarrumies

Ugh.
Olen puhunut.