• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Hesu-liiga

Aloittaja Hönkki, kesäkuu 14, 2006, 13:23:01

« edellinen - seuraava »

Hönkki

Liesivaara on pyytänyt päästä mukaan Hesu-liigaan ja Cuppiin Chelsealla.
Jos Janne voi luvata että pelaa pelinsä nopeaan tahtiin niin

olen 300 % sitä mieltä että heti mukaan jo tämän kauden sarjoihin. Piste.

Myönnän että monen muun kohdalla ehdottaisin ainoastaan Cuppia, mutta tämä on erikoistilanne jonka merkitystä kaikki eivät välttämättä edes ymmärrä.

Toki tämän kauden liiga on ollut muutenkin mielenkiintoinen, mutta tämä nostaa kiinnostuksen vielä huomattavasti korkeammalle (varsinkin sitten kun Chelsealla on muutama peli alla).
Tavoitteena 50 Hesu-kautta. Nyt menossa 38. kausi.

Epis

Tiedän ideologian tämän taustalla vaikkakin tilanne/kohtelu olisi monen muun kohdalla erilainen. Itselläni ei sinänsä ole mitään tätä vastaan, vaikkakin HeSu-pelejä on jo pelattu toiseltakin kierrokselta ei kiriminen muiden tahtiin ole mahdotonta. Itseäni ei pätkääkään haittaa parin kolmen virallisen lisäpelin "taakka", päinvastoin.

Tuskin tähän löytyy kauheasti vastustusta muualtakaan HeSu-liigan osista...
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Rossonero

En pidä hyvänä ajatuksena tässä vaiheessa liigaan mukaan tulemista. Liigaa on nyt pelattua jo puoli vuotta, ja jo syksyllä oli selvää, ettei mukaan tulijoita oteta ennen ensi kautta.

En pidä ajatuksesta, että joku saa pelata koko ajan tehokkaasti pelejä, ja on siten eri asemassa muihin nähden. Hieman erityislaatuisena tämä sallittiin Pupelle FISTF:ssä, mutta silloin asia sovittiin etukäteen.

Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"Myönnän että monen muun kohdalla ehdottaisin ainoastaan Cuppia, mutta tämä on erikoistilanne jonka merkitystä kaikki eivät välttämättä edes ymmärrä.

Jep, en yleensäkään ymmärrä jalustallenostamista tai alaspäinkatsomista. En ottaisi Verhageniakaan mukaan nopean liigaan tällaisessa tilanteessa. Uskottavuuskin siinä menee.

Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"Toki tämän kauden liiga on ollut muutenkin mielenkiintoinen, mutta tämä nostaa kiinnostuksen vielä huomattavasti korkeammalle (varsinkin sitten kun Chelsealla on muutama peli alla).

Mielestäni tämä vääristäisi liigaa huomattavasti. Johtuen osaksi siitä sattumanvaraisesta järjestyksestä missä Chelsea kohdattaisiin.

Cupiin mukaan, ja muuhun mitä HeSussa pelataan, mutta ensi kaudella vasta liigaan.

Hönkki

LainaaEn pidä hyvänä ajatuksena tässä vaiheessa liigaan mukaan tulemista. Liigaa on nyt pelattua jo puoli vuotta, ja jo syksyllä oli selvää, ettei mukaan tulijoita oteta ennen ensi kautta.

Aha. No enpä uskonutkaan että olisit samaa mieltä kanssani. Haluatko ehkä että Liesivaara mene Sepon Alpattiin ? Tämä on vaan tilanne jossa pitää takoa silloin kun rauta on kuumaa. Liesivaaran mukaantulo houkuttelee muita vanhoja pelaajia helpommin mukaan ja hän nostaisi selkeästi liigan tasoa. Jos odotetaan 8 kuukautta seuraavan kauden alkuun niin tilanne voi olla ohi.

Ehdotan äänestystä.

Spurs

Ehdottomasti!
Mutta vasta ensi syksynä alkavaan. Olen Rossonoron ja uskoakseni monen muunkin, kanssa samaa mieltä, että nyt puolen vuoden liigan jälkeen ei ole syytä ottaa ketään erityiskohteluun, oli sitten kyseessä kuka tahansa. Se että on vanhoja meriittejä ja liigamestaruuksia ei voi olla hyvä syy mukaan ottamiselle kesken kauden. Jos tämä olisi tapahtunut esim. marraskuun alkupuolella, niin silloin asia olisi eri. Nyt ollaan sentään asetuttu jo johonkin kohtaa liigataulukkoa ja yhden lisäpelurin mukaantulo sekottaisi aika paljon. Toki voidaan olettaa, että Chelsea menisi aika äkkiä taulukon yläpäähän, mutta periaatteessa on aivan sama, minkätasoinen pelaaja on kyseessä.

Tämä ei ole kannanotto Jannea vastaan; yleisen tasapuolisuuden nimissä on sanottava, että säännöt on oltava kaikille samat eikä ketään voida asettaa jalustalle. Yhden "vanhan" mukaanottaminen tässä vaiheessa kautta ei palvele ketään eikä, yhtä monen prosentin varmuudella kuin mitä Hönkki kannatti Chelsean mukaan ottamista, takuuvarmasti saa ketään "vanhoista" kiinnostumaan Hesusta yhtään enempää kuin aiemminkaan.

Olen siis ehdottomasti JL:n ja kaikkien muidenkin vanhojen Hesuilun kannalla, mutta tässä vaiheessa kautta ei voida hyväksyä uusia pelaajia käynnissä olevaan sarjaan. Ihan varmasti Chelsea toisi liigaan hyvää pöhinää, mutta tosiaan säilyttääksemme yleisen kohtuullisen hyvän hengen ja tietynlaisen "urheilullisuuden" (=sportmanship) en kannata ajatusta näin myöhään kesken kautta. Cupit yms. on asia erikseen.

Ja se Sepon liiga, ei kait se nyt ole mikään niin iso mörkö kuin tällä forumilla annetaan ymmärtää. Eiköhän me isot pojat osata ihan itse tehdä omia päätöksiä. En todella tiedä kaikkia tai edes puolia tämän sodankäynnin syistä, mutta loppupeleissä sillä ei ole väliäkään. Tämä on pahemman luokan hiekkalaatikko, olipa "syyllinen" sotaan kuka tahansa. Leikitään edes isoja poikia...

JL; mun puolesta tervetuloa liigaan, ensi vuonna.

Hönkki

Olen nyt puolitoista vuotta yrittänyt rekrytoida uusia pelaajia ja houkutella vanhoja takaisin. Vanhojen pelaajien keskuudessa yleisimmät kysymykset ovat:
- pelaako Paakkinen ?
- pelaako Liesivaara ?

päätelkää itse loput

Epis

Niin kuin mainitsin tiedän ideologian tämän takana ja monelle wanhalle pelaajalle merkitsee enemmän se, ketkä muut ovat mukana. Monella on kymmenienkin vuosien yhteinen "taival" historiassaan ja tämän huomaa jo pelkästään kun seuraa tiettyjen henkilöiden toimintoja samassa tilassa vaikkeivät edes aktiivisesti pelaisi.

Kuten jo aiemmin olen painottanut niin myös omasta mielestäni sääntöjen tulee olla samat ja tasapuoliset kaikille kaikissa tilanteissa. En suoranaisesti vastusta Jannen mukaan tulemista, mutta tietyllä tavalla erikoiskohtelu kalskahtaa, koska sitä ei luultavasti kekenkään muun -paitsi ehkä Gråstenin- kohdalla edes harkittaisi.

Tästä syystä Jannen saaminen aktiivisesti lajiin synnyttäisi mahdollisesti muissakin wanhan näpsy-kuumeen. Tosin kauhean montaa wanhaa ei ole enää jäljellä rekryttäväksi, nyt kun Pakkanen ja Wilskmankin on saatu edes joltain osin elvytettyä takaisin viheriöille ja Tuuri löytynyt elossa.

Veikkaan asian ratkeavan vastustuksen hyväksi ja Janne pääsee cuppiin, mutta olen myös tarvittaessa valmis äänestämään, mikäli meikäläisellä äänioikeus liigassa on... Nää 'poliittiset' jutut ei oo vahvasti esillä :D

Hönkki

LainaaOlen Rossonoron ja uskoakseni monen muunkin, kanssa samaa mieltä, että nyt puolen vuoden liigan jälkeen ei ole syytä ottaa ketään erityiskohteluun

mitäs jos enemmistö haluaa suoda jollekin erityiskohtelua ? Tekstiviesteillä ja meileillä tulleiden viestien ja foorumin perusteella tilanne on
Chelsea liigaan: hönkki, jussi, petri, harri, tuuri
Chelsea ei liigaan: marko, vesa, kaitsu
ei tietoa: pekkala, timo

Saa muuttaa mielipidettä, en kanna kaunaa. Täytyy myös kysyä Jannen mielipidettä kiinnostaako edes tulla liigaan kun vastustus on näköjään aika kovaa.

Zinga

Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"
LainaaOlen Rossonoron ja uskoakseni monen muunkin, kanssa samaa mieltä, että nyt puolen vuoden liigan jälkeen ei ole syytä ottaa ketään erityiskohteluun

mitäs jos enemmistö haluaa suoda jollekin erityiskohtelua ? Tekstiviesteillä ja meileillä tulleiden viestien ja foorumin perusteella tilanne on
Chelsea liigaan: hönkki, jussi, petri, harri, tuuri
Chelsea ei liigaan: marko, vesa, kaitsu
ei tietoa: pekkala, timo

Saa muuttaa mielipidettä, en kanna kaunaa. Täytyy myös kysyä Jannen mielipidettä kiinnostaako edes tulla liigaan kun vastustus on näköjään aika kovaa.
Mitenkään asia ei minulle kuulu, mutta kommentoin kuitenkin, koska asia on niin kiehtova.

Näkemykseni (jonka voitte huoletta jättää huomioimatta) mukaan kesken liiga-kauden uuden joukkueen mukaan ottaminen vaatii kaikkien liigassa mukana olevien joukkueiden hyväksynnän. Kysymys ei ole mielestäni enemmistöpäätöksestä.

Kommenttini ei liity mitenkään Janneen, sillä mitä suurimmalla syyllä haluan vanhat gurut mukaan lajiin ja Subu ry:n toimintaan.

Hovimestari

Vaikka HeSua ei pelatakaan ihan yhtä kovalla kilpailuvietillä kuin fistausta ja hitaan SM-kisoja, niin olen Zingan kanssa samaa mieltä siitä, että joko kaikki hyväksyvät uuden liigamanagerin tai sitten Janne tulee vain cupiin täksi kaudeksi. Omasta puolestani Janne on tervetullut jo täksi kaudeksi liigaan, mutta mielestäni ei pidä järjestää äänestystä.

Pelkässä cupissa tulee ainakin 5 peliä.

kesämesu

olen lukenut mielenkiinnolla keskustelua chelsean ja allekirjoittaneen paluusta liigakartalle!!
olen sitä mieltä,että jos vastustus on näinkin jyrkkää,niin hyväksyn sen, enkä ole väkisin mukaan tunkemassakaan.
ymmärrän hyvin sen,että liiga on pyörinyt jo hyvän ajan ja jos periaatepäätöksiä on tehty liigaan myöhemmin tulosta,niin niistä täytyy pitää kiinni.
olen valmis tulemaan cuppiin,MUTTA VAIN,jos se kaikille yksipuolisesti sopii ja liigaan tulon aika on varmasti sitten vasta syksyllä,jos subu kärpänen vielä puree?

YSTÄLLISIN TERVEISIN

janne liesivaara
10 000 maalia here we come! ( 10 161 )

Arse

Tämä jakaa näemmä mielipiteitä. Tällä kertaa en seiso armoitetun Puheenjohtajamme takana, älä kanna kaunaa. Olen silti edelleen kannattajasi :D

En kannata kenenkään kesken kauden mukaan tuloa, kun kausi on näinkin pitkällä ja yksimielisyyttä asiasta ei ole eikä tule. Vaikka kyse ei ole subua vakavammasta asiasta, ei ole syytä erityiskohtelulle oli kyseessä vanha sankari tai nuori lupaus. Jälkimmäisten puuttuessa kokonaan liigastamme ei erityiskohtelua voi mielestäni oikein pelinkehittämisen näkökulmastakaan perustella.

Chelsea scum mukaan Cupiin ja ensi kaudella liigaan. Tervetuloa!

Rossonero

Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"Aha. No enpä uskonutkaan että olisit samaa mieltä kanssani.

Haluan huomauttaa, että oma mielipiteeni asiassa perustuu pelkästään omaan käsitykseen vastaavissa asioissa. Kun Wilskmanillekin, jonka ansiot subun uudesta noususta tiedetään, asetettiin aikaraja osallistumiselle, on selvä, että emme voi ottaa muitakaan mukaan. Liesivaara myös tiesi liigan alkavan syksyllä.

Tässä ei ole kyse mistään periaatteellisesta Hönkin vastustamisesta. Teen kaikki päätökseni tällaisista asioista välittämättä. Sitäpaitsi arvostan Hönkin työtä lajin hyväksi, ja usein olen samaa mieltäkin.

Liesivaara on erittäin tervetullut Cupiin sekä muihin vasta alkaviin kisoihin. Ja ensi vuonna toki liigaan. Mitään ei ole hampaankolossa ainoasta kohtaamisesta (0-5, prkl).

Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"Haluatko ehkä että Liesivaara menee Sepon Alpattiin ?

Jokainen pelaa missä haluaa. Et kai tosissasi pidä Alpattia HeSun vakavana uhkaajana. Aijai, missä usko omaan liigaan.

Hönkki

LainaaTästä syystä Jannen saaminen aktiivisesti lajiin synnyttäisi mahdollisesti muissakin wanhan näpsy-kuumeen. Tosin kauhean montaa wanhaa ei ole enää jäljellä rekryttäväksi, nyt kun Pakkanen ja Wilskmankin on saatu edes joltain osin elvytettyä takaisin viheriöille ja Tuuri löytynyt elossa.

Kaikessa ystävyydessä esittäisin nyt muutaman kommentin. Jos tehdään Hesu-liigan maratontaulukko alkaen 80-luvun alusta ja otetaan Hesun cupit mukaan, niin listalla on yli 30 nimeä. Näistä olen tavoittanut ehkä 20. Sitten jos tehdään vastaava taulukko SM-rankingkisoihin ja -lopputurnauksiin kaikkina aikoina osallistuneista, niin listalla on varmaan 60-70 nimeä. Hesun ulkopuolisia olen tavoittanut paljon huonommin. Siinä olis kokopäivä duuni varmaan kuukaudeksi. Voitte siis laskea että meillä on "kaapissa" reservissä aika paljonkin pelaajia.

Sitten ottaisin mielelläni vastaan käytännöntasolle meneviä lajin kehittämisehdotuksia. Muitakin kuin sarjaohjelma ja tuomarit.

Meillähän olisi nyt mahdollisuuksia laajentaa Hesu-liigaa ensikaudeksi, kun Matinkylässä pelit sujuvat näinkin hyvin ...

Epis

Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"
LainaaTästä syystä Jannen saaminen aktiivisesti lajiin synnyttäisi mahdollisesti muissakin wanhan näpsy-kuumeen. Tosin kauhean montaa wanhaa ei ole enää jäljellä rekryttäväksi, nyt kun Pakkanen ja Wilskmankin on saatu edes joltain osin elvytettyä takaisin viheriöille ja Tuuri löytynyt elossa.

Kaikessa ystävyydessä esittäisin nyt muutaman kommentin. Jos tehdään Hesu-liigan maratontaulukko alkaen 80-luvun alusta ja otetaan Hesun cupit mukaan, niin listalla on yli 30 nimeä. Näistä olen tavoittanut ehkä 20. Sitten jos tehdään vastaava taulukko SM-rankingkisoihin ja -lopputurnauksiin kaikkina aikoina osallistuneista, niin listalla on varmaan 60-70 nimeä. Hesun ulkopuolisia olen tavoittanut paljon huonommin. Siinä olis kokopäivä duuni varmaan kuukaudeksi. Voitte siis laskea että meillä on "kaapissa" reservissä aika paljonkin pelaajia.

Sitten ottaisin mielelläni vastaan käytännöntasolle meneviä lajin kehittämisehdotuksia. Muitakin kuin sarjaohjelma ja tuomarit.

Meillähän olisi nyt mahdollisuuksia laajentaa Hesu-liigaa ensikaudeksi, kun Matinkylässä pelit sujuvat näinkin hyvin ...
No jooh, täytynee myöntää että katselen näitä pelaajia 'newbien' silmin ja siltä osin, kun olen ihmisiä nähnyt tai kuullut nimiä mainittavan. Oma näpsyttelyhistoriani alkoi vasta 90-luvun puolessa välissä ja silloin alkoivat nk kulta-ajat olemaan ohi.

Moni subuttelija on aloittanut pelaamisen poikasena ja jossain vaiheessa iän -ehkä järjenkin- karttuessa on muovimiehet heitetty kaapinpohjalle ja keskitytty muihin aktiviteetteihin. Tästä syystä monella ei enää ole kiinnostusta lajia kohtaan tai ei enää muista miten ihunalta se figuurien töniminen ja keuhkonsa tyhjäksi huutaminen tuntuu. Varmasti lisäpotkua toisi se, että pääsisi käymään täyteen tupatussa Kala Maijassa fiilistelemässä vuosien takaisia hekumoita, mutta hektinen elämäntilanne ei anna periksi merkata maanantai-illan tunteja Espoon näpsyttelylle.

Jannen ja monen muun kambäkki madaltaisivat kynnystä ja kutittelisivat uteliaisuus nystyröitä rankemmalla kädellä. Tämän reaktionhan jo huomasi Tuurin ilmestyessä koulun liikuntasaliin, joka sai monen wanhan HeSulaisen paikalle vaikkeivat ole muutamaan vuoteen aktiivisesti sarjoja pelanneetkaan.

Mainitsin aiemmin olevani valmis äänestämään, mutta minulta ei koskaan kysytty miten äänestäisin. Syy tulkinnalle voi hyvin myös johtua ulosannistani ko viestissä, mutta olisit voinut Hönäys kilauttaa ja varmistaa, kun olin puhunut molempien vaihtoehtojen puolesta ;) Tosin tällä ei ole merkitystä niin kauan kuin vastustajia löytyy...