• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Jake T & Porvoon Kokkis

Aloittaja SouthernBoogieCat, elokuu 30, 2019, 13:43:38

« edellinen - seuraava »

Hovimestari

Hiukan kriittiseltä kuulostaa "Huuhkajat makeilee", onko sanat ehkä Rossoneron?

Porvoon turkkilainen

Makeilee viittaa tietenkin Markkuun. Aimo annos Markkua ja tansittavaa vibaa  :kkk Mutta Rosson sanoitus, jonka ilmoitti minulle profeetallisessa unessa. Kreikan ihme 2004 on lähellä, mutta voittaja onkin Suomi.

Hovimestari

OK, tämä selvä.

Ajattelin jo, että joku Ykkösen paras maalintekijä pitäisi nostaa kisoihin, ja Pukin tai Jollen paikalle avaukseen.

SouthernBoogieCat

#18
Lainaus käyttäjältä: Porvoon turkkilainen - huhtikuu 27, 2021, 15:26:16
Makeilee viittaa tietenkin Markkuun. Aimo annos Markkua ja tansittavaa vibaa  :kkk Mutta Rosson sanoitus, jonka ilmoitti minulle profeetallisessa unessa. Kreikan ihme 2004 on lähellä, mutta voittaja onkin Suomi.

Tuosta Rosson osuudesta sanoituksiin en ollut tietoinen kun ilmoitin Huuhkajaviisujen järjestäjille Huuhkajat makeilee-biisin tekijätiedot. No sen voi sitten lisätä jälkeenpäin Led Zeppelin-hengessä viitaten Whole Lotta Love-kappaleeseen jonka  krediiteihin lisättiin Willie Dixonin nimi jälkeenpäin.

SouthernBoogieCat

Koska profeetaalisten unien tulkinnat voivat olla monimerkityksellisiä niin "makeilee" saattaa viitata myös tähän futispersoonaan: https://en.wikipedia.org/wiki/Claude_Mak%C3%A9l%C3%A9l%C3%A9 Eri asia miten liittyy Huuhkajiin on toinen juttu. Voi olla että Makelele viittaa Ranskaan tuon unen kautta ja sitä kautta Suomi-Ranska-otteluun ja tuo olisi kisojen finaali. Itse olen tämän biisin säveltäjä, sovittaja ja tuottaja sekä miksaaja joten en  tiedä tarkkaan mitä sanoittaja tai sanoittajat ovat viittauksillaan hakeneet unien kautta.

Porvoon turkkilainen

Vaikea sanoa kävikö oikea Rosso unessa, nyt hän voi halutessaan sen paljastaa, jos näin oli, tai Vale-Rosso, jonka takana voi olla itse Paakkinen. Nukkujan omat houreilut sulkisin kuitenkin pois laskuista.

nabel

Lainaus käyttäjältä: Porvoon turkkilainen - huhtikuu 27, 2021, 15:26:16
Makeilee viittaa tietenkin Markkuun. Aimo annos Markkua ja tansittavaa vibaa  :kkk Mutta Rosson sanoitus, jonka ilmoitti minulle profeetallisessa unessa. Kreikan ihme 2004 on lähellä, mutta voittaja onkin Suomi.

Oliko teillä poikien kesken ns. kreikkalainen studiosessio?

SouthernBoogieCat

#22
Lainaus käyttäjältä: nabel - huhtikuu 27, 2021, 17:10:12
Lainaus käyttäjältä: Porvoon turkkilainen - huhtikuu 27, 2021, 15:26:16
Makeilee viittaa tietenkin Markkuun. Aimo annos Markkua ja tansittavaa vibaa  :kkk Mutta Rosson sanoitus, jonka ilmoitti minulle profeetallisessa unessa. Kreikan ihme 2004 on lähellä, mutta voittaja onkin Suomi.

Oliko teillä poikien kesken ns. kreikkalainen studiosessio?
Biisi nauhoitettiin jo yli vuosi sitten jolloin tästä kreikkalaisviittauksesta ei ollut ainakaan minulla tietoakaan. Seuraavan vuoden ajan suurimmilta osin biisi oli hyllyllä ja miksaamaan aloin varsinaisesti nyt keväällä. Eli nauhoitussessio oli ajat sitten ja meni puolessa tunnissa (äänentasojen ja asetusten valmistelut mukaanluettuna) kun Kokkis lauloi osuutensa kerralla purkkiin. Kitarat olin nauhoittanut yksin jo aiemmin.

SouthernBoogieCat

Subu muuten mainittu saatetekstissä minkä laitoin kilpailuun eli tänne foorumille voi eksyä uteliaita urheiluihmisiä myös tuolta suunnalta. Lajia tehty tällä tavoinkin aiempaa tunnetummaksi.

Porvoon turkkilainen

Sen verran kappaleesta voin paljastaa, että löytyy etäisesti captain beefheartin trout mask replican free jazzin ja bluesin kaikuja.

Hönkki

Jos bändillenne pitää joskus keksiä uusi nimi, niin tänne foorumille voi perustaa nimikilpailun. Keksisimme varmasti monta erittäin hyvää ehdotusta, jopa sellaisia, jotka kävisivät teille itsellennekin.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

nabel

Lainaus käyttäjältä: SouthernBoogieCat - huhtikuu 27, 2021, 17:15:27
Lainaus käyttäjältä: nabel - huhtikuu 27, 2021, 17:10:12
Lainaus käyttäjältä: Porvoon turkkilainen - huhtikuu 27, 2021, 15:26:16
Makeilee viittaa tietenkin Markkuun. Aimo annos Markkua ja tansittavaa vibaa  :kkk Mutta Rosson sanoitus, jonka ilmoitti minulle profeetallisessa unessa. Kreikan ihme 2004 on lähellä, mutta voittaja onkin Suomi.

Oliko teillä poikien kesken ns. kreikkalainen studiosessio?
Biisi nauhoitettiin jo yli vuosi sitten jolloin tästä kreikkalaisviittauksesta ei ollut ainakaan minulla tietoakaan. Seuraavan vuoden ajan suurimmilta osin biisi oli hyllyllä ja miksaamaan aloin varsinaisesti nyt keväällä. Eli nauhoitussessio oli ajat sitten ja meni puolessa tunnissa (äänentasojen ja asetusten valmistelut mukaanluettuna) kun Kokkis lauloi osuutensa kerralla purkkiin. Kitarat olin nauhoittanut yksin jo aiemmin.

Oliiviöljyn kyllästämät sessiot miesporukassa taitavat olla kovin kovin paljon vanhempaa perinnettä kuin 2004 tempaisu. :D

SouthernBoogieCat

#27
Lainaus käyttäjältä: Hönkki - huhtikuu 29, 2021, 14:54:58
Jos bändillenne pitää joskus keksiä uusi nimi, niin tänne foorumille voi perustaa nimikilpailun. Keksisimme varmasti monta erittäin hyvää ehdotusta, jopa sellaisia, jotka kävisivät teille itsellennekin.
Kiitos,  pidetään mielessä!! Nimenmuutos voi olla ajankohtainen siinä vaiheessa mikäli keikkoja joskus saadaan. Siinä vaiheessa toki meillä pitäisi olla mukana bändissä myös basisti ja rumpali ainakin. Toistaiseksi ollaan tehty ja julkaistu biisejä tämän nimen alla ilman tietoa keikkailusta. Kummallakin on ollut tahoillaan muita projekteja joten tähän ei ole tähän saakka panostettu tämän enempää. Ehkä jatkossa tilanne voi olla toisin.

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: nabel - huhtikuu 29, 2021, 14:58:40
Lainaus käyttäjältä: SouthernBoogieCat - huhtikuu 27, 2021, 17:15:27
Lainaus käyttäjältä: nabel - huhtikuu 27, 2021, 17:10:12
Lainaus käyttäjältä: Porvoon turkkilainen - huhtikuu 27, 2021, 15:26:16
Makeilee viittaa tietenkin Markkuun. Aimo annos Markkua ja tansittavaa vibaa  :kkk Mutta Rosson sanoitus, jonka ilmoitti minulle profeetallisessa unessa. Kreikan ihme 2004 on lähellä, mutta voittaja onkin Suomi.

Oliko teillä poikien kesken ns. kreikkalainen studiosessio?
Biisi nauhoitettiin jo yli vuosi sitten jolloin tästä kreikkalaisviittauksesta ei ollut ainakaan minulla tietoakaan. Seuraavan vuoden ajan suurimmilta osin biisi oli hyllyllä ja miksaamaan aloin varsinaisesti nyt keväällä. Eli nauhoitussessio oli ajat sitten ja meni puolessa tunnissa (äänentasojen ja asetusten valmistelut mukaanluettuna) kun Kokkis lauloi osuutensa kerralla purkkiin. Kitarat olin nauhoittanut yksin jo aiemmin.

Oliiviöljyn kyllästämät sessiot miesporukassa taitavat olla kovin kovin paljon vanhempaa perinnettä kuin 2004 tempaisu. :D
Vanhempaa perinnettä nuo toki ovat mutta siinä vaiheessa kun Huuhkajat makeilee-biisiä nauhoitettiin ei tästä viittauksesta kreikkalaisiin perinteisiin ollut tietoa eikä sellaiset juolahtaneet edes mieleen.

SouthernBoogieCat

Lähetettiin tosiaan Kokkiksen kanssa Huuhkajat makeilee-niminen kappale tänne: https://yle.fi/urheilu/3-11831272 . Viikon päästä YLE Puheella lähetys ja viikon ajan voi kuunnella ensi viikolla ehdokkaita ja tuossa ensi viikonlopun äänestyksessä äänestää. Vielä ei ole tietoa onko meidän biisi valittu näiden 10 kappaleen joukkoon. Mitään tietoa ei ole tullut. Joko siitä ei ilmoiteta etukäteen tai sitten koska tietoa ehdokkuudesta ei ole tullut niin meidän kappaletta ei ole valittu. Luulen että kyseessä on jälkimmäinen vaihtoehto mutta voi myös olla että muuta ei ilmoiteta kuin se mitä olemme saaneet eli tiedon ilmoittautumisen vastaanotosta sähköpostiin. Jokatapauksessa kun ehdokkaat julkistetaan maanantaista alkavalla viikolla  YLEn Huuhkaviisut-sivuilla (tuolta YLE Urheilun kautta varmaan sinne pääsee) niin jos  meidän biisimme ei ole siellä julkaisemme sen täällä: http://mikseri.net/artists/?id=157389 ensi viikolla. Jännittävä ensi viikko siis.