• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Europa Cup 2020 - viimeinen liito

Aloittaja Hönkki, elokuu 07, 2019, 15:55:01

« edellinen - seuraava »

Hönkki

Ulkomailla ei olla vähään aikaan käyty, joten ajattelin että jos vielä kerran. MM-kisat on nähty, mutta seuroille tarkoitetuissa Europa Cupeissa emme ole koskaan käyneet. En vielä edes tiedä mitä cuppeja olisi tarjolla, mutta varmaan jotain meillekin löytyisi. Joku kilpailu oli vain huippujengeille. Tämä projekti on siis niin alussa kuin olla ja voi ja siksi laitoinkin tavoitteeksi vasta ensivuoden.

Tähän asti seurajoukkueilla on ollut sellainen sääntö, että joukkueessa saa olla 2 ulkomaalaista. Italialainen Vittorio de Pascal jo ilmoitti halukkuutensa pelata seurassamme, jos saamme aikaiseksi osallistua Europa Cuppiin. Vittorio oli mukana viimeisessä Helsinki openissa. Toisestakin ulkomaalaisesta olen jo tehnyt kyselyitä. Papadopoulos ei tule kysymykseen, koska pelaa kreikkalaisessa Olympiassa ja on muuten muuttamassa takaisin Kreikkaan.

Tarvittaisiin yksi suomalainen lisäkseni ja häntä koitan nyt alustavasti metsästää. Elikkä kiinnostuneet ilmoittautukoot. Joukkueessa saa varmaan olla varamiehiäkin.

Vuoden 2020 kisoista tiedän että Kreikassa pidetään ja varmaan joskus syksyllä. Pelejä näissä cupeissa on perinteisesti saanut ihan simona, toisin kuin MM-kisoissa.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Hönkki

Luin vähän sääntöjä. Saamme vain yhden ulkomaalaisen joukkueeseen. Toisen ulkomaalaisen saa, jos on 8 junnua jotka ovat osallistuneet kolmeen FISTF:n turnaukseen. Ei onnistu meiltä, ei olisi varmaan koskaan onnistunut.

Tarvittaisiin siis kolme suomalaista. Vaikeeksi menee, mutta pidetään idea kuitenkin vielä hengissä.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

SouthernBoogieCat

#2
Lainaus käyttäjältä: Hönkki - elokuu 12, 2019, 09:23:08
Luin vähän sääntöjä. Saamme vain yhden ulkomaalaisen joukkueeseen. Toisen ulkomaalaisen saa, jos on 8 junnua jotka ovat osallistuneet kolmeen FISTF:n turnaukseen. Ei onnistu meiltä, ei olisi varmaan koskaan onnistunut.

HeSussa tuo sääntö ei olisi varmaankaan edes 1990-luvulla täyttynyt jolloin viimeksi sarjassa oli junnuikäisiä - ensin alkupuolella minä, Hovi, Ukko, Marko, Harri, Pikkis ainakin ja vuosikymmenen lopussa Kaitsu ja Jussi. Kukaan näistä edellä mainituista ei  pelannut KV-säännöillä tuolloin ja jos osa pelaajista olisikin pelannut olisi tuon säännön täyttyminen ollut erittäin vaikeaa koska KV-turnauksia ei Suomessa tuolloin järjestetty muistaakseni ollenkaan. Ja nuo turnaukset eivät siihen aikaan sitäpaitsi olleet FISTF-nimellä vaan FISA oli tuolloin kansainvälinen liitto jossa oli voinut olla eri säännöt ja samoillakin säännöillä kyllä olisi tehnyt tiukkaa täyttää ehdot. Jopa Porvoossakin myöhemmin jossa ainakin yhdessä vaiheessa oli mukana useita junnuja ja muistaakseni moni heistä pelasi myös KV-puolella ei välttämättä nuo ehdot olisi helposti täyttyneet vaikka silloin pelattiin joka vuosi Helsinki Open. Juuri ja juuri olisi tuolloin 2008-2012 välisenä ajanjaksona  saattanut porvoolaisten osalta tuo sääntö täyttyä mutta ei välttämättä.

SouthernBoogieCat

#3
Kävihän 1990-luvun alussa kerholla kokeilemassa muutamia kertoja Panu ja Timo mutta heitä en sen aikaisiin aktiivijunnupelaajiin suomalaisessa Subussa laske koska heidän pelaamisensa oli ainakin HeSu-kuvioissa niin minimaalista. Timon ja Panun pelit olivat pitkälti minua vastaan pelattuja pelejä Töölössä. Niitäkin pelejä oli omista peleistäni lopulta melkoisen vähän vaikka niillä tilastojen kaunistumiseen olikin kiistaton merkitys. Mutta valtaosan peleistäni pelasin muita kuin Timoa ja Panua vastaan kerholla ja SM-ranking-turnauksissa. Timoa ja Panua vastaan pelatuilla peleillä oli tilastoihin merkitystä lähinnä alkuvaiheessa mutta joskus vuosien 1994-1995 jälkeen viimeistään niitä pelejä ei ollut tilastoissa enää lainkaan ja tuon vuosikymmenen puolivälin jälkeenkin pelejä tuli melkoinen määrä vuoteen 1999 saakka joskin pelimäärien osalta huippu oli juuri tuolloin vuosikymmenen puolivälin tienoilla.

SouthernBoogieCat

#4
Lainaus käyttäjältä: Gavrilo P. Princip - elokuu 12, 2019, 10:58:48
Lainaus käyttäjältä: Hönkki - elokuu 12, 2019, 09:23:08
Luin vähän sääntöjä. Saamme vain yhden ulkomaalaisen joukkueeseen. Toisen ulkomaalaisen saa, jos on 8 junnua jotka ovat osallistuneet kolmeen FISTF:n turnaukseen. Ei onnistu meiltä, ei olisi varmaan koskaan onnistunut.

HeSussa tuo sääntö ei olisi varmaankaan edes 1990-luvulla täyttynyt jolloin viimeksi sarjassa oli junnuikäisiä - ensin alkupuolella minä, Hovi, Ukko, Marko, Harri, Pikkis ainakin ja vuosikymmenen lopussa Kaitsu ja Jussi.

Toisaalta 1990-luvulla oli saman ikäluokan pelaajista myös Puu ja Timo (eri Timo johon aiemmin viittasin) jotka eivät olleet HeSussa mukana ollessaan Subutoiminnassa enää junnuikäisiä. Sitten ymmärtääkseni Rosso oli mukana samoissa Subupiireissä vaikka en 1990-luvulla kerholla koskaan tavannutkaan eikä HeSussa 1990-luvulla Rosso ollut mukana. Tapasin Rosson ensimmäistä kertaa Subun uudentulemisen aikoihin viime vuosikymmenellä Steiner-koulun turnauksissa. Nopeasti kävi selväksi että Rosso oli ollut mukana 1990-luvulla Subussa vaikka HeSussa ei ainakaan samoihin aikoihin minun kanssani ollutkaan mukana.

Mutta junnupelaajia HeSussa oli silloin kun itse olen ollut mukana ainoastaan 1990-luvun alkupuolella kun 1970-luvulla syntyneistä pelaajista osa oli vielä junnuiässä ja 1980-luvun alussa syntyneet tuon vuosikymmenen loppupuolella. Tuon 1990-luvun lopun jälkeen junnuja ei ole HeSussa käynyt minun aikanani pelaamassa kuin äärimmäisen harvoin ja heistä kukaan ei ole jäänyt mukaan toimintaan.

Killer

Vääriä henkilöpapereita saa hommattua nykyään melko halvalla.

Porvoon turkkilainen

Henkilöpapereiden väärennöksiä tod.näk, kun junnupelaajat olleet viime vuosina lähinnä myyttejä. Yhtä epäuskottavia kuin ufohavainnot, mutta ne kuitenkin voivat olla todellisia:

https://www.youtube.com/watch?v=fpsHtXZi-Po