• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

HeFi 07-08

Aloittaja Zinga, syyskuu 11, 2007, 23:58:11

« edellinen - seuraava »

Zinga

#165
Lainaus käyttäjältä: "Rossonero"
Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"As a conclusion, if you have the time to look then do it and tell it to the keeper that he has to move back a bit, if there isn't time enough you have to give a free-kick for the attacker.
Tässä puhutaan vaparista, mutta Zingan ollessa tuomarina Hönkin ja minun pelissä puhuttiin rankkarista. Luotetaanko Heinz Ederiin, vai pitäisikö vielä tarkistella säännöistä?
Siinä sinun ja Hönkin pelissä olisi kyseessä ollut toinen rike, sillä ensimmäisellä puoliajalla Hönkille jo oli tuomittu vapari veskarivirheestä. Tästä syystä siis rankkari. Sinällään minun olisi pitänyt ennen ekaa rikettä tajuta huomauttaa sinua siitä, että veskarisi oli alueen ulkopuolella. Nyt saatu Ederin kommentti helpottaa tuomarityöskentelyä, sillä minulle on ollut ainakin epäselvä, milloin tuomarin on neuvottava ja varoitettava ja milloin tuomittava.

Rossonero

#166
Ok, Eder kun ei maininnut rankkaria, niin puhuikin vain ekasta virheestä. Näinhän sitä on aina pelattukin, mutta hyvä saada varmistus.

Olisi mukava tietää muutenkin, että pitääkö tuomarin puuttua etukäteen näkemiinsä virheisiin. Esim. maalipotkujen ja sivurajojen pallon ja pelaajan paikkoihin.

Juho

#167
LainaaOlisi mukava tietää muutenkin, että pitääkö tuomarin puuttua etukäteen näkemiinsä virheisiin. Esim. maalipotkujen ja sivurajojen pallon ja pelaajan paikkoihin.
Itse olen ainakin sitä mieltä että mikäli tuomarilla on vaan aikaa huomauttaa virheestä, niin ainakin ensimmäisellä kerralla tällainen huomautus olisi paikallaan. Mutta kun puhuttiin myös siitä että nopean säännöt pyrkii kuvaamaan mahdollisimman tarkasti jalkapalloa, niin sotiiko tämä sitten sitä vastaan?
"Miten niin jalat maassa? Oletko nähnyt kenenkään kävelevän ilmassa?"

www.sisu.kalsarit.net

Puppe

#168
Lainaus käyttäjältä: "Juho"
LainaaOlisi mukava tietää muutenkin, että pitääkö tuomarin puuttua etukäteen näkemiinsä virheisiin. Esim. maalipotkujen ja sivurajojen pallon ja pelaajan paikkoihin.
Itse olen ainakin sitä mieltä että mikäli tuomarilla on vaan aikaa huomauttaa virheestä, niin ainakin ensimmäisellä kerralla tällainen huomautus olisi paikallaan. Mutta kun puhuttiin myös siitä että nopean säännöt pyrkii kuvaamaan mahdollisimman tarkasti jalkapalloa, niin sotiiko tämä sitten sitä vastaan?

Kyllähän sitä oikeastikin dumari varoittaa tietyissä tilanteissa ennen kuin kortteja esim alkaa jakamaan. Jos vain aikaa on varoittaa ja huomauttaa niin onhan se mahdollista subussakin ekasta "mokasta".
Hajuton, mauton ja väritön, selvinpäin :D
-------------------------------------------------------
TFC Lynx - Tää joukkue on perseestä, ja syvältä, ja perseestä. Oo-lee-o-le-o-le-o-lee..

Zinga

#169
Lainaus käyttäjältä: "Zinga"Tulkitsisin alla olevia sääntökohtia siten, että vasta kun maalivahti on näpäytetty peliin, käsitellään sitä normaalina pelifiguurina. Erikoistilanteita antamaan voi ottaa ainoastaan pelifiguurin. Nämä yhteen laitettuna siis sinulla on oltava veskari ulkona erikoistilanteen tullessa, jotta voit ottaa veskarin antamaan erikoistilannetta.
Heinz Eder vahvisti tulkintani:
Lainaus käyttäjältä: "Heinz Eder"Hi Zinga, that's it exactly.

Heinz

Lainaus käyttäjältä: "zinga"Question about picking spare-keeper to take a corner:

In my opinion the rules could be interpreted so that you can pick your spare-keeper to take corners, flick-ins, free-flicks and penalties if you have flicked it to play. However you are not allowed to pick the spare-keeper, if it hasn't been flicked to play.

Am I correct?

So, before you force a corner (not with your spare-keeper but with other playing figure) you could not remove your goalkeeper and then pick the spare-keeper to take the corner.
Tuomarityöskentelyssä itse ainakin aion ottaa linjan, että huomautan mahdollisista tulevista sääntörikkeistä seuraavasti: "Muista, että maalipotkun antajan ja pallon on molempien oltava kokonaan maalivahdin alueella. Seuraavasta rikkeestä seuraa vapaapotku" Vähän vastaava juttu on tuomarityöskentelyssä, että pyrin aina ilmoittamaan "blokki" sivurajan jälkeen, irman poiston yhteydessä, veskarikosketuksen jälkeen... Tällä vältetään turhia vapareita ja hätiköintejä puolustussiirroissa.

Hönkki

#170
LainaaHönkki wrote:
Tuli muuten mieleen että jos haluttais todella realistinen peli, niin joka ikisessä tilanteessa kummallakin pelaajalla olisi mahdollisuus näpäyttää kaikkia pelaajia. Hyökkääjä saisi osua yhdellä äijällä ja muilla tekisi sijoitusnäpäytyksiä. Puolustaja tekisi joka äijällä yhden puolustusnäpäytyksen. Siinä olis kyllä aika hidas tempo, jos ei olis aikarajoja näpäytyksille.

Rossonero wrote:
Voisi olla hauska kokeilla tuota joskus ihan mielenkiinnosta.



Peliaika 2*45 min. Näpäytysvuorot menevät näin
- aloituspotku
- hyökkääjän sijoitusnäpäytykset
- puolustajan näpäytykset
- palloon osuva näpäytys
- hyökkääjän sijoitusnäpäytykset
- puolustajan näpäytykset
- palloon osuva näpäytys

jne.

Muuten hitaan sääntöjä soveltaen.

Pelataan neljän joukkueen cuppi, joka on jo nimetty

Puheenjohtajan Cupiksi      :whity:

Jonotuslista: Hönkki, Rossonero

Jonotus on maksuton.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Zinga

#171
Joko kohta alkaa perinteinen maanantain poissaoloilmoitusten sarja, vai onko kaikki todella tulossa paikalle tänään?

Hönkki

#172
Oli ihan mukava pelata, mutta mitäs kaikkia pelejä eilen pelattiin ? Minulla on

Hönkki - Zaccy 3-0
Hönkki - Masse 7-0
Puppe - Hönkki 1-1
Saku - Petri 1-0
Puppe - Saku 5-0
Kaitsu - Vesa 2-2
Kaitsu - Petri 3-2
Wille - Zaccy 2-0
Puppe - Petri 2-0


Tässä eivät kuitenkaan olleet kaikki tulokset, sillä en ollut loppuun asti.

Puppea vastaan ei ollut hirveästi paineita toisin kuin vastustajalla jo saattoi olla. On eri asia pelata mestaruudesta kuin Intertoto-paikoista. Tasoituksen tein vikalla minsalla, kun se veto kohosi viimeinkin. Salaisuus on siinä että eilen oli 1.5 milliä pidemmät kynnet kuin yleensä. Tästä tulikin mieleen miten subun opetusvideoissa neuvotaan pitämään veskari, kun laukaus tulee laidasta: etukulma otetaan pelkästään kohotetulla kepillä ja veskarifiguuri peittää takakulmaa, niin että etutolpan, yläriman, veskarifiguurin ja kepin keskelle syntyy "ikkuna". JOS kohottaminen tuntuu onnistuvan, niin tämä ikkuna on kyllä erittäin houkutteleva kohde. Onkohan se ihan paras mahdollinen tapa pitää veskari noin, varsinkin silloin kun pallo on hyökkääjällä ihan/lähes jalassa ?  

Jos on odotettavissa että veto ei kohoa, niin sitten se on varmasti oikea tapa. MM-kisoissa olin vielä sen verran ruukie, että lähdin pienen kulman ei-pallo-jalassa-vetoon veskarilla mahdollisimman paljon vastaan ja vastustaja ujutti lirun takakulmaan. Hyvin katkera takaisku, sillä olin juuri tehnyt kisojen ainoa maalini ja johdin peliä.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Puppe

#173
Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"Oli ihan mukava pelata, mutta mitäs kaikkia pelejä eilen pelattiin ? Minulla on

Hönkki - Zaccy 3-0
Hönkki - Masse 7-0
Puppe - Hönkki 1-1
Saku - Petri 1-0
Puppe - Saku 5-0
Kaitsu - Vesa 2-2
Kaitsu - Petri 3-2
Wille - Zaccy 2-0
Puppe - Petri 2-0


Tässä eivät kuitenkaan olleet kaikki tulokset, sillä en ollut loppuun asti.

Puppea vastaan ei ollut hirveästi paineita toisin kuin vastustajalla jo saattoi olla. On eri asia pelata mestaruudesta kuin Intertoto-paikoista. Tasoituksen tein vikalla minsalla, kun se veto kohosi viimeinkin. Salaisuus on siinä että eilen oli 1.5 milliä pidemmät kynnet kuin yleensä. Tästä tulikin mieleen miten subun opetusvideoissa neuvotaan pitämään veskari, kun laukaus tulee laidasta: etukulma otetaan pelkästään kohotetulla kepillä ja veskarifiguuri peittää takakulmaa, niin että etutolpan, yläriman, veskarifiguurin ja kepin keskelle syntyy "ikkuna". JOS kohottaminen tuntuu onnistuvan, niin tämä ikkuna on kyllä erittäin houkutteleva kohde. Onkohan se ihan paras mahdollinen tapa pitää veskari noin, varsinkin silloin kun pallo on hyökkääjällä ihan/lähes jalassa ?  

Jos on odotettavissa että veto ei kohoa, niin sitten se on varmasti oikea tapa. MM-kisoissa olin vielä sen verran ruukie, että lähdin pienen kulman ei-pallo-jalassa-vetoon veskarilla mahdollisimman paljon vastaan ja vastustaja ujutti lirun takakulmaan. Hyvin katkera takaisku, sillä olin juuri tehnyt kisojen ainoa maalini ja johdin peliä.

Tuohon listaan lisäksi ainakin Puppe Masse 10-0....................
 :D

Mulla on jäljellä enää tiukkoja pelejä, joten tarttee varmaan alkaa reenaamaan... :roll:
Hajuton, mauton ja väritön, selvinpäin :D
-------------------------------------------------------
TFC Lynx - Tää joukkue on perseestä, ja syvältä, ja perseestä. Oo-lee-o-le-o-le-o-lee..

Hönkki

#174
Jussi - Wille 1-1

eikö pelattu ainakin Juho - Masse ja eikö Zinga pelannut jonkun pelin ?
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Masse

#175
Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"Jussi - Wille 1-1

eikö pelattu ainakin Juho - Masse ja eikö Zinga pelannut jonkun pelin ?

Juho-Masse 3-0
Support your local football club!

Zinga

#176
Zinga 3-0 Zaccy

Sarjataulukko ymmärtääkseni:
Puppe__18 16 2 0 58-5 50
Zinga__18 16 1 1 63-6 49
Hönkki_22 10 4 8 34-17 34
Jussi___16 9 2 5 33-17 29
Wille___18 8 5 5 18-12 29
Kaitsu__19 9 2 8 24-20 29
Timo___13 9 0 4 23-9 27
Vesa___16 8 2 6 29-14 26
Juho___19 6 4 9 15-21 22
Petri___16 5 2 9 13-30 17
Saku___16 2 2 12 7-37 8
Zaccy__17 0 1 16 3-38 1
Masse__16 0 1 15 0-94 1

Kyllä Pupen kannattaa ihan reilusti asennoitua tuohon ennakkosuosikin asemaan. Edelleenkin multa vaaditaan pakkovoittoa Pupesta. Kivaksi asetelman tekee se, että kumpikaan ei voi lähteä soitellen sotaan myös muissa peleissä, sillä käytännössä kaikkia vastaan voi tulla pistemenetyksiä. Ihmettelen suunnattomasti, miten hyvin minä ja Puppe olemme hoitaneet tällä kaudella tiukat pelit kotiin. Tällä kaudella Pupen PPG on 2,78 ja minun 2,72. Aiemmilla kausilla kahden parhaan pelaajan PPG:t ovat olleet: 2006: 2,63 ja 2,25 sekä 2007: 2,45 ja 2,32.

Lisäksi, kun katsoo kahden parhaan pelaajan päästettyjen maalien määrää per peli, on tämä kausi mennyt mulla ja Pupella aika putkeen:
2006=0,50 (Zinga) ja 0,75 (Eliot)
2007=0,82 (Eliot) ja 0,82 (Zinga)
2008=0,28 (Puppe) ja 0,33 (Zinga).

Pelin kehityksestä kertonee liigojen ottelukohtaisen maalikeskiarvon muutos:
2006=3,54
2007=3,31
2008=2,86.

Toisaalta kummallisesti tasapelien määrä on samaan aikaan laskenut:
2006=39 % otteluista
2007=35 % otteluista
2008=25 % otteluista.

Hönkki

#177
LainaaLisäksi, kun katsoo kahden parhaan pelaajan päästettyjen maalien määrää per peli, on tämä kausi mennyt mulla ja Pupella aika putkeen:
2006=0,50 (Zinga) ja 0,75 (Eliot)
2007=0,82 (Eliot) ja 0,82 (Zinga)
2008=0,28 (Puppe) ja 0,33 (Zinga).

Pelin kehityksestä kertonee liigojen ottelukohtaisen maalikeskiarvon muutos:
2006=3,54
2007=3,31
2008=2,86.

Toisaalta kummallisesti tasapelien määrä on samaan aikaan laskenut:
2006=39 % otteluista
2007=35 % otteluista
2008=25 % otteluista.

Kärkijengit ovat päästäneet vähemmän maaleja ja menettäneet vähemmän pisteitä tasapeleillä. Ehkä jotain merkitystä on kansainvälisellä kokemuksella, C5-pohjilla ja sillä ketä eri kausina on ollut mukana. Toisaalta kaikki tämä huomioidenkin sinun ja Pupen menestys on ollut yllättävän hyvää.

Laskin yli 7 maalin voittojen ja 0-0 pelien osuudet:

yli 7 maalin voitot
2006= 4,2 % otteluista
2007= 5,3 % otteluista
2008= 6,3 % otteluista

Eli vaikka myllyt ovat lisääntyneet niin kokonaismaalimäärä on pienentynyt


0-0 pelit
2006= 9,7 % otteluista
2007= 4,5 % otteluista
2008= 5,4 % otteluista

Viime kauteen nähden on enemmän 0-0 tuloksia, mutta kuitenkin tasapelien määrä on laskenut.

Näppituntumani on se, että keskiryhmän ja kärjen taso on noussut, mutta kärjen taso on noussut vielä enemmän. Aivan häntäpää on pysynyt melkolailla paikoillaan (sori vaan). Keskiryhmän keskinäisissä peleissä on ehkä pelattu vähän tarkempaa kuin aikaisemmin.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Rossonero

#178
Yksi syy noihin kärjen huipputuloksiin lienee siinä, että keskikasti pelaa nyt huomattavasti enemmän hidasta samaan aikaan. Mielestäni toinen HeFi-kausi oli kaikkein tasokkain, koska pelattiin lähes pelkästään, ja todella kovia määriä, nopeata. Eliotin aikaisia tilastoja vääristää myös pelin tason kuvaaajana se, että mukavan aussin hermot olivat todella kehnot tiukoissa peleissä, toisin kuin Pupen, joka ei ota paineita sarjan pakkovoitosta. Toisaalta myös keskikasti odottaa parempia tuloksia kärkeä vastaan, joka heikentää peliä.

Minulla ainakin hitaan pelaaminen tuntuu vaikuttavan, eikä totta puhuen kiinnostus nopeaan kovin suurta HeSu-toiminnan virottua ole ollut. Saattaa olla, että jatkossa jää liiga väliin ja nopean pelaaminen satunnaiseksi.

Zinga

#179
Lainaus käyttäjältä: "Rossonero"Yksi syy noihin kärjen huipputuloksiin lienee siinä, että keskikasti pelaa nyt huomattavasti enemmän hidasta samaan aikaan. Mielestäni toinen HeFi-kausi oli kaikkein tasokkain, koska pelattiin lähes pelkästään, ja todella kovia määriä, nopeata.
Tästä olen täysin eri mieltä. Itse pelasin viime liigan todella puolivaloilla ja tulos oli sen mukaista. Mielestäni liiga on koko ajan mennyt taidollisesti eteen päin ja pelaajien taso kohonnut.  

Lainaus käyttäjältä: "Rossonero"Minulla ainakin hitaan pelaaminen tuntuu vaikuttavan, eikä totta puhuen kiinnostus nopeaan kovin suurta HeSu-toiminnan virottua ole ollut. Saattaa olla, että jatkossa jää liiga väliin ja nopean pelaaminen satunnaiseksi.
Luonnollisesti hitaan pelaaminen haittaa peliä, sillä yksipuolinen jatkolaukausten yrittäminen ei kehitä kuin jatkolaukauksia. Sinällään on kiva huomata, että liigassa monet pelaajat ovat ottaneet suuria harppauksia taidollisesti, kun ovat rohkeasti alkaneet pelaamaan "taitosubua". Tästä hyvänä esimerkkinä on esimerkiksi Sakdi, joka pelaa ajoittain todella näyttävää peliä. Tämä näkyi mm. Heinolan turnauksessa. Myös Timo on pääsemässä jyvälle "continental"-tyylistä.

Yritä nyt kuitenkin jaksaa myös Hefiä. Ymmärrän, että pelkkä hengailukin on välillä hauskaa, mutta tosipelit ovat kuitenkin tosipelejä.