• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Porvoo (jutustelua Subusta ja muustakin)

Aloittaja Hönkki, elokuu 15, 2007, 11:28:25

« edellinen - seuraava »

mikma

#195
Lainaus käyttäjältä: "AriFerra"Jäädään odottamaan iltaa ja Mikman kommenttia.

minä en luovu PoLi sta en,en,en  :twisted:

taidamme siis keskustella seuraavalla kerralla asiasta!

Rossonero

#196
Lainaus käyttäjältä: "mikma"
Lainaus käyttäjältä: "AriFerra"Jäädään odottamaan iltaa ja Mikman kommenttia.

minä en luovu PoLi sta en,en,en  :twisted:

taidamme siis keskustella seuraavalla kerralla asiasta!

Jos PoLi on tärkeä, eikä sitä haluta muuttaa, laittaisin nopean liigan nimeksi esim. PoFiLi, PoNoLi tai PoKaLi. Eli sama runko (Porvoon Liiga), mutta keskelle määre, joka kertoo eron alkuperäiseen, jonka kohdalla määrettä ei siis välttämättä tarvita.

Tämä siis täysin ulkopuolisen ajatuksena, kuten nuo aiemmatkin. Täältä on helppo heitellä loogisuutta ja kieliasua kehiin, kun ei ole tunnetta mukana. Kukin liiga päättäköön tavallaan omat nimensä.

nixa

#197
En tiedä mitä kirjottaa mut,mun mielestä edetään aikasta nopeeta tän nopean suhteen.Mietitään jo nimeä vaik ei (tai ainakaan minä)ei tiedä pelataanko suomen vai kansainvälistensääntöjen mukaan.Zinga,voitko kerto oliko sul mitkä säännöt mukana kun pidit meille oppitunnin sunnuntaina.??Ketkä Porvoossa pelaa nopeata??Eikös nimiasiassa vois kuunnella myös Kassea ja mua?Mun mielestä 30.3.2008 klo.18 olis palaverin paikka.Muutes:Kuinka moni PSK:ta lukee forumia??Ajattelin vaan et olis hyvä kartottaa myös tämä asia.Ja sit muuhun:Nixan nopea CF Malaga:

 :juoksumatto:  :?:
MAALIVAHTI: 13 Inaki Goitia

PAKIT: 2 Jésus Gámes

3 Robson Wellington

5 Álvaro Silva

6 Adriano Rossato

KESKIKENTTÄ: 8 Antonio Hildango

11 Javier Calleja

15 Santiago Carpintero

HYÖKKÄYS: 9 Salva Ballesta

19 Roberto Peragón

25 Nabil Baha

mikma

#198
Lainaus käyttäjältä: "nixa"pelataanko suomen vai kansainvälistensääntöjen mukaan.Zinga,voitko kerto oliko sul mitkä säännöt mukana kun pidit meille oppitunnin sunnuntaina.??
Niitäkö on olemassa useampi? minä ku olen ajatellut, että on vain fistf säännöt  :)  
Lainaus käyttäjältä: "nixa"Mun mielestä 30.3.2008 klo.18 olis palaverin paikka.
Kannatan!
Lainaus käyttäjältä: "nixa"Muutes:Kuinka moni PSK:ta lukee forumia??
Minä Mikma

mikma

#199
Muuten Zinga!!!!
Siitä liiga/cupista josta oli puhetta niin olisikohan sitä hyvä alkaa miettimään? Olisihan se varmastikin mahdollista ja erittäinkin mielenkiintoinen saada eri vastustajia mukaan. Tosin väljällä aikataululla. Voisi esim. keskinäisiin otteluihimme uhrata jonkun lauantain tai muun vapaan niin saisi kerralla useamman pelin alta pois. Mielestäni ei ole järkevää täältä Porvoosta lähteä ajeleen iltasella yhtä tai kahta peliä varten sinnepäin.
Mitäs me muut PSK laiset olemme mieltä ajatuksesta?

AriFerra

#200
Lainaus käyttäjältä: "nixa"Mietitään jo nimeä vaik ei (tai ainakaan minä)ei tiedä pelataanko suomen vai kansainvälistensääntöjen mukaan.Zinga,voitko kerto oliko sul mitkä säännöt mukana kun pidit meille oppitunnin sunnuntaina.??Ketkä Porvoossa pelaa nopeata?

http://subu.fi/forum/phpBB2/viewtopic.php?t=335

Tuossa on osallistujat. Janne voidaan lisätä 1.5 viikon päästä kun palaa tai-maasta jos haluaa osallistua.

Mitä horiset nopeasta suomi vai kansainväliset säännöt?
Ei ole kuin yhdet FISTF-säännöt. Ne joilla pelataan NIIN SANOTTUA nopeaa.
Ja juuri näistä säännöistä saimme parhaan mahdollisen oppitunnin (tai siis neljä tuntia) sunnuntaina.

Sinun mielipidettä juurikin kysytään täällä foorumilla.
Siksi tämä keskustelu on käynnissä.
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

Zinga

#201
Ne säännöt, mitä kävimme läpi ovat nimen omaan kansainväliset säännöt (FISTF-säännöt), joilla pelataan subua ympäri maailmaa. Niistä ei ole mitään suomalaisia versioita, vaan suomessa pelataan samoilla säännöillä kuin muuallakin.

Suomalaiset säännöt puolestaan ovat aikanaan Suomessa väärinymmärrysten kautta syntyneet omat sääntöversiot, jotka ovat jääneet elämään omaa elämäänsä kansainvälisten kontaktien puuttumisen seurauksena.

Toivottavasti tämä selvensi tilannetta.

AriFerra

#202
Lainaus käyttäjältä: "nixa"Kuinka moni PSK:ta lukee forumia?

Kasse, Janne, Pete, Mikma, sinä ja minä.
Pojat hyvin harvoin. Pari kertaa Jere maininnnut että Joan kanssa olivat täältä jotain lukeneet.

Ne jotka eivät tänne kirjoita, eivät haluakaan puuttua järjestelyihin.
Tiedän, että esmes Pete ja Janne lukevat, mutta he eivät ole kirjautuneet.
He nauttivat tällä hetkellä eniten pelaamisesta ja antavat muiden tehdä järjestelyt.

Tämä sopii meille. Mutta jos joku haluaa asiaan muutosta, sekin sopii.
Janne ja Pete ovat mieleipiteitä Kerholla kertoneet ja se on tähän asti riittänyt heille.

Eikä me olla tekemässäkään lopullista päätöstä täällä. Keskustellaan ja otetaan vinkkejä vastaan. Se tässä foorumissa onkin niin hyvä, että kokeneiden mielipiteitä kuullaan.

Vaikka meninkin viestiketrjujen otsikoita muuttamaan (siis liigojen lyhenteitä), mainitsin kyllä että koitetaan ja "maistellaan".
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

Hönkki

#203
Tuosta nimiasiasta sanoisin, että ei voi tosiaan liikaa korostaa, että se on porvoolaisten oma päätös ja parempi että tekevät sen omalla kertsillään. Laitan nyt kuitenkin vielä omat ulkopuolisen mielipiteeni kun muutkin ovat niin tehneet.  :D


LainaaLisäksi PoLi/PoFi -kaksikko ei ole looginen, kun toisessa viitataan yleisesti vain liigaan ja toisessa sääntöversioon

Hesu ja Hefi. Ensimmäinen viittaa siihen että pelataan subua ja toinen viittaa siihen että pelataan FISTF-säännöillä. Ei nimien tarvitse olla täysin loogisia kunhan kuulostavat hyvältä. PoLi on hyvä nimi ja jo vakiintunut käyttöön. Sen muuttaminen on mielestäni teennäistä. Jos logiikkaa on ihan pakko tunkea nin sitten vaikka hidas-poli (hipoli) ja nopea-poli (nopoli).



Mainittakoon muutamia enemmän tai vähemmän logiikka-vapaita nimiä Hesun historiasta:
- Kuninkaiden liiga (vai oliko se sittenkin Legoland Legoland Leyland Leyland -liiga ?)
- Rakkaudesta lajiin -liiga. Kaikkien aikojen suosikkisarjani.
- Slysthwijs - Cup (liigacup). Muinaiset subumiehet V-P Määttä ja J. Keränen halusivat vain keksiä vaikean nimen. Sinänsä loogisilta kavereilta epälooginen päätös.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

AriFerra

#204
Mä en tiedä, mikä minulla kun en vain pidä noista sanoista hidas ja nopea.
Jotenkin paremmalta vaan kuulostaa Suomalaiset-säännöt ja Kansainväliset säännöt.

Siksi olisin PoLi ja PoFi kannalla.
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

Hönkki

#205
LainaaJotenkin paremmalta vaan kuulostaa Suomalaiset-säännöt ja Kansainväliset säännöt.

Kuulostaa kieltämättä paremmalta.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Rossonero

#206
Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"
LainaaLisäksi PoLi/PoFi -kaksikko ei ole looginen, kun toisessa viitataan yleisesti vain liigaan ja toisessa sääntöversioon

Hesu ja Hefi. Ensimmäinen viittaa siihen että pelataan subua ja toinen viittaa siihen että pelataan FISTF-säännöillä.

HeSu ja HeFi eivät ole saman kerhon liigoja, joten ei voi verrata. En nimittäisi HeSun mahdollista omaa nopean liigaa HeFiksi.

Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"Ei nimien tarvitse olla täysin loogisia kunhan kuulostavat hyvältä. PoLi on hyvä nimi ja jo vakiintunut käyttöön. Sen muuttaminen on mielestäni teennäistä. Jos logiikkaa on ihan pakko tunkea nin sitten vaikka hidas-poli (hipoli) ja nopea-poli (nopoli).

Toki nimet voivat olla vaikka glenfiddich-liiga ja Porvoon liiga. Yhden tahon järjestämät keskenään samanarvoiset toiminnat vain on selkeintä nimetä loogisesti samalla periaatteella, jos kyse on jollain tavalla "virallisista" pääliigoista, joita nuo HeSu-esimerkit eivät olleet. Esim. hitaan SM-ranking ja nopean SM-ranking. Eikä SM-ranking ja nopean SM-ranking. Tätä ajoin loogisuudella takaa, ja sillä, että asiaa ei voi verrata HeSu/HeFi -pariin.

Mutta, kuten todettua, nimi voi olla mitä vain maan ja taivaan väliltä. Peliporukka päättää asiasta haluamallaan tavalla.

nixa

#207
Lainaus käyttäjältä: "AriFerra"Mä en tiedä, mikä minulla kun en vain pidä noista sanoista hidas ja nopea.
Jotenkin paremmalta vaan kuulostaa Suomalaiset-säännöt ja Kansainväliset säännöt.

Siksi olisin PoLi ja PoFi kannalla.



PoLi ja Pofi saa multa pinnat.  :bangh:
Mut tekevälle sattuu...

AriFerra

#208
Lainaus käyttäjältä: "nixa"Mut tekevälle sattuu...

Näin meille kaikille, varsinkin minulle hyvinkin usein.

Mutta kun kansainvälisillä säännöillä saamme pelit pyörimään, niin johan alkaa pelittämään.

Kaikille:
Tulen paikalle sunnuntaina vasta noin 1900.
Jere ja Joa ovat paikalla 1800. Kuten myöskin Kasse jolla on varustekassini, astrot ja avain.
Jos Pete ja pojat ovat paikalla, pelatkaa cuppia + ehkä PoLia. Vikat pelit sitten PoFi-liigaa!
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

Hönkki

#209
LainaaEn nimittäisi HeSun mahdollista omaa nopean liigaa HeFiksi.

Miksi sitten nimittäisit sitä ja muuttaisitko sitten nykyisen Hesu-liigan nimen joksikin muuksi, kun pitäisi erotella nopea ja hidas ? Kysyn siksi, että tuollainen Hesun nopea liiga voi joskus vielä olla olemassa. Varmaan ihan kevyenä versiona kuitenkin.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses