• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Uusi sarja kaudelle 2008/09?

Aloittaja Benali, maaliskuu 08, 2008, 20:27:16

« edellinen - seuraava »

Puppe

#45
Lainaus käyttäjältä: "miku"
Lainaus käyttäjältä: "Rossonero"Siksi, että jos liigassa on tarkoitus pelata kokoonpanoilla, ja esim. pelikieltosäännöt on sovittu, niin silloin se on liigan tapa. Esim. pelikiellot ovat aivan turhia, jos on kymmenen miestä, ja nimi vain vaihtuu paperilla.

Kysyn vastakysymyksen, jonka jo kysyin aiemmin. Miksi ihmeessä ne, jotka eivät halua pelata kokoonpanoilla tai simuloida, eivät voi pelata omaa liigaansa kuten haluavat. Lynxissä näin tehdään. Miksi pitää tappaa tunnelma liigasta, jossa halutaan tunnelmoida, ja pelaajilta, jotka haluavat pelata realismiliigaa.

Parempi erottaa ne toisistaan. Minua ei haittaa lainkaan, että joku haluaa pelata ilman kokoonpanoja, mutta se on sitten toinen liiga. Nopean liigassa ei käytetä, enkä ole niitä sinne vaatimassa.

juu ei muakaan tietty haittaa vaikka eri liigoissa tilastoidaankin juttuja. meillä menee ainakin pupen kera nuo kiellot niin että josko nopeassa joku yksittäinen pelaaja saa kiellon niin se luonnollisesti korvataan täsmälleen samanlaisella figuurilla.. nopeassa kun ei tosiaan noilla figuureilla voi kikkailla.

aikaisemmin (eli silloin 90-luvulla) meillä oli hyvinkin tarkkaa myös kokoonpanojen kanssa ja jos pelaaja siirtyi niin figuuri annettiin toiselle -> sitten se tietty maalattiin (kun ehdittiin) uuteen peliasuun. tässä meillä oli mukana heinolan lisäksi ainakin tovin verran myös joensuulaisia. allekirjoittaneen vanhassa leedsissä on meinaan jäänyt maalaamatta silloin arsenalista siirtynyt, Zingan hienosti JVC-paitaan maalaama David Rocastle.

Eiköhän tuo ole aikuisilla ihmisillä jokaisen oma asia miten haluaa tilastoja pitää ja missä liigassa pelata. Hönkin ehdotus(vai oliko Zingan) siitä, kuinka "joku" taho päättää yhteisten keskustelujen pohjalta sen, millainen liiga kyseessä on juuri pelaajien, tilastojen tarkkuuden, sääntöjen, herrasmiesmäisyyden ja vaikka sen saako pelien aikana edes puhua kuulostaa minun korvaani hyvältä. Jokainen voi itte päättää mihin liigaan osallistuu. Ja jos ei löydy omanlaista yhteistä liigaa jossa ei kaikki säännöt ja naamat miellytä niin voihan tätä aina näpsytellä yksikseenkin. Se vaan on helevetin tylsää pitemmän päälle. Toki tilastot siinä saa kuntoon aika hyvin...
Minä oon tilastoinut edelleenkin kaikki, myös nopean pelini vaikkei niistä saa yhtä tarkkoja tilastoja kuin hitaasta, johtuen juuri vaihtomiesten puutteesta. Tämä ei ole minulta kuitenkaan vienyt sitä nautintoa ja kokemusta, jota nopean pelaamisestakin edelleen koen saavani. Toki se ei yllä ihan täysin hitaan pelien tasolle TILASTOINNIN osalta. Peleinä en koe niissä olevan suurtakaan eroa mielenterveyteni ja tyydytyksen kannalta vaikkei nopean figuurit olekaan niin vimpan päälle yksilöitä. Mutta makuja on monia,toinen tykkää äitistä ja toinen tyttärestä, minä voin ottaa molemmat... enkä minä nää edes järkevänä lähteä arvostelemaan kenenkään valintoja. Eiköhän me osata kaikki tehdä ja valita ihan omien mieltymysten puolesta kun liigojen ja pelien systeemit vaan tehdään kaikille selkeiksi. Mutta niin paljon turhaa...energian tuhlausta täällä...välillä.  :x
Hajuton, mauton ja väritön, selvinpäin :D
-------------------------------------------------------
TFC Lynx - Tää joukkue on perseestä, ja syvältä, ja perseestä. Oo-lee-o-le-o-le-o-lee..