• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

EA FIFA16

Aloittaja Killer, maaliskuu 28, 2016, 12:32:18

« edellinen - seuraava »

Killer

Otsikko kertonee kaiken. Joustavana ihmisenä hyväksyn myös FIFA15 keskustelun tähän topiciin. Meinasin tehdä omat otsikot PS3, PS4, XBOX360 ja XBOX One, koska kaikissa pelattavuus hieman erilaista. Ehkä näin kuitenkin selkeämpää (?). Muille vastaaville peleille (esim NBA2k16) omat otsikkonsa, kiitos.

Kyllä tuo Akinfenwa on (niin 15 kuin 16 versioissa) todellinen beast. Villellä on varmasti kokemusta. (Haittaako hitaus? [Siis ei sun] ) Mikulla tuskin jakaa kokemuksia ko pelaajalle pelaamisesta. Boring Miku pelaa aina (Hönkin) Manulla.

Yksi omista suosikeistani on Holmes, jengiä en nyt muista. Joku MLS jengi. Tuskin tarvitsee perustella. Lisäksi Brisbane Roarin maalivahti Jamie Youngin ilmiömäiset ilmalennot ovat ilo silmälle.

FIFAssa voidaan OIKEASTI puhua realismista, sillä kokoonpanot päivittyvät pian pelatun kierroksen jälkeen. (Nettiyhteys välttämätön).

Itselläni on Soneran nettiyhteys, mutta olen ajatellut vaihtaa. Arvelen, että kokoonpanot saattaisivat päivittyä vieläkin nopeammin. Tutkin tarjouksia viikolla lisää. Viime viikolla sain puhelimitse jo hyvän tarjouksen. Jotain kylkiäisiä tarjouksessa mukana, mutta se jäi hieman epäselväksi. Puhelinmyyjä soittaa ke/to uudestaan.

SouthernBoogieCat

#1
Itse vaihdoin viime elokuussa pois Elisalta DNA:n ja sain hyvän liittymän sekä mokkulan joihin olen ollut tyytyväinen. Hinta ei sinänsä ollut euromääräisesti edellistä edullisempi mutta samassa paketissa sain nopeamman yhteyden sekä lisäksi DNA TV:n sekä Viasatin vuodeksi edulliseen hintaan. Tosin tuon Viasatin olisin jättänyt pois jos olisin tiennyt silloin Viaplaystä mutta jätän sen pois elokuun lopussa. Tosin olen minä tuota Viasatiakin Viaplayn tilauksen jälkeen käyttänyt mutta ensi kaudesta lähtien en pidä kahta vaan ainoastaan Viaplayn. Muilta osin paketti on edelleen hyvä: nettiyhteys ja mokkula toimivat erinomaisesti.

FIFA16:sta en ole pelannut. Koneeni on hyvä, mutta ei oikein sovellu pelikoneeksi vaativiin peleihin. Koneeni soveltuu hyvin kirjoittamiseen, netissä surffailuun, musan tekemiseen jne. FM2015:sta pystyn pelaamaan muuten paitsi pelianimaatiot eivät toimi joten joudun ohittamaan sen ja katsomaan tuloksen suoraan.

Olisi tietysti kiva pelata FIFA16:sta ja myös esim. EA:n julkaisemia NHL-pelejä mutta niiden pelaamiseen tarvitsisin esim. Playstationin yms. vastaavan. Ehkä en kuitenkaan ole niin kova tietokonepelien pelaaja että tarvitsisin pelikoneen tai pelikonsolin. FM2015 riittää minulle niine rajoituksineenkin.

Killer

#2
HUOM. Käsitellään ainoastaan pelin (pelien) konsoliversioita.

Pahoittelen. Olisin voinut joko tarkentaa otsikkoa, tai sen alkutekstiä. Tarkoitukseni ei ollut aiheuttaa hämmennystä. Olen tarkempi Battlefield IV otsikossa. (Avaan myöhemmin. Odotan ensin Pupen musavisa kysymystä. Viimeksi olin siinä pihalla kuin HeSu liigassa).

DNA ei ole minulle mieleen. Aikanaan mainoskampanja oli niin ärsyttävä.
Tilaajalahja tulee näyttelemään ratkaisevaa roolia valinnassani. Esim Urheilulehden mukana sain otsalampun! (27,99€ arvoinen).

Siitä tulikin mieleeni, että suunnistus on hieno harrastus. Viimeksi tosin suunnustin intissä v -82. Kultainen suunnistusmerkki tuli. Eivät muuten pitäneet sitä minkään arvoisena kanissa! Avovaimon järjestelmäkamerasta sain sentään 30 eskoo,  elokuussa  -00. Erottiin muuten jo samana syksynä, yhteisellä sopimuksella, sulassa sovussa. En ole nähnyt häntä sen koomiin. Liekö kuollut.


SouthernBoogieCat

#4
Tietoinen olen tuosta päivityksestä josta luin jo jostain aiemmin. Päivityksen ajankohta tuolloin ei ollut tiedossa vielä. Luultavasti testaan sen kuten monet muutkin jutut niin FIFAssa, NHL:ä kuin PESissä. Noista viimeksimainitussa pelasin jo Copa Libertadoresin joka ei tosin ollut lisensioituna vaan South American Championship-nimellä. Kaikki stadionit eivät olleet oikeilla nimillä mutta sen sijaan ne oli kuitenkin toteutettu mielenkiintoisesti faneineen ja soihtuineen. Tässä FIFAn päivityksessä on luultavasti turnauksen nimen lisäksi oikeilla nimillä (useimmat) stadionit sekä (lähes) kaikissa joukkueiden lisenssit käytössä joten oikeat pelaajat ehkä kasvoineen yms. yksityiskohtineen. PESissä osa joukkueista saattoi olla lisensioituja ja osassa keksittyjä pelaajia eikä oikeita kasvoja. PESissä editoimalla toki saa tehtyä eri jengejä tai lataamalla muiden editoimia joukkueita option fileina tai jopa kokonaisia liigoja kuten Veikkausliigan esimerkiksi. PESiin tulossa ennen EM-kisoja EM-päivitys viimeisten tietojen mukaan. Mutta kyllä varmaankin tähän Copa Libertadores-päivitykseen tutustun vaikka pelieni painopiste on valtaosin Pro Clubsissa FIFAn osalta sekä joukkuepeleissä NHL:ä.

Joukkuepelien lisäksi on sitten urapelimuotoa sekä NHL:ä että FIFAssa ja PESissä erilaisia fiilistelypelejä - turnauksia ja liigoja konetta vastaan verkkaiseen tahtiin - joissa nautin sen erinomaisesta gameplaystä nimenomaan konetta vastaan pelattavissa peleissä. Tekoäly on aivan eritasoa mitä FIFAssa tai NHL:ä sekä pallotuntuma verrattuna FIFAan. Pro Clubs on se mikä FIFAssa päihittää PESin jossa ei ole vastaavaa joukkuepelimuotoa. Yhteistyöpelejä on mutta niissä vaihdetaan pelaajaa kesken pelin eikä ohjata kokoajan samaa. Onlinepelit PESissä ovat myös FIFAa jäljessä 1 vs 1-puolella erityisesti sen takia että niissä vastusten löytyminen on työläämpää pelaajien vähäisemmän määrän takia. Myös siksikin että PESissä useat pelaajat pelaavat mieluummin hienoja tekoälyä vastaan pelattavia pelejä jotka ovat tuon pelin vahvuus vaikka onlinessakin on muutamia hyviä pelimuotoja kuten Matchday. Jos PESissä olisi Pro Clubsin kaltainen joukkuepelimuoto en luultavasti FIFAa pelaisi. NHL:ä myös joukkuepelimuoto on mielestäni nykyään ehdottomasti paras pelimuoto. Ultimate Team-pelimuoto on jäänyt molemmissa EA Sportsin peleissä kokonaan osaltani ja PESissä vastaavaa My Clubia en ole koskaan juurikaan pelannut - ainoastaan testannut mutta se on valovuoden jäljessä vastaavia EA Sportsin pelien pelimuotoja.

SouthernBoogieCat

Tsekkasin viimeisimmät PES2020 Matchday-otteluparit eli jossa joka päivä on joku oikeassa futiksessa mielenkiintoinen ottelupari. Nyt siellä oli useampia mutta näyttäisi että nykyään tuo pelimuoto on muuttunut My Clubin pelimuodoksi. Ennen sieltä sai palkinnoksi My Clubiin pisteitä ja kolikoita mutta pelattiin oikeilla joukkueilla esimerkiksi Juventus-Bayern-parissa niillä oikeilla joukkueilla. Nyt siellä pelataan oikean joukkueiden nimillä mutta kokoonpanot ovat My Clubin kunkin pelaajan oman joukkueen. En tiedä onko vain nyt tuollainen järjestely Matchdayssä mutta ei ainakaan tuollainen houkuttele itseäni. Sen sijaan aiemmin oli kiva pelata oikeilla joukkueilla aina kulloinkin olleessa otteluparissa. Tuon pelimuodon idea on että saa valita kummalla pelaa ja turnauksen ollessa auki voi pelata niin monta ottelua kun ehtii tai jaksaa. Jokainen peli vaikuttaa rankingsijoitukseen ja 500 parasta pääsee jatkoon joista valikoituu loppusarjassa pelaavat sijoitusten perusteella. Ihan mielenkiintoinen formaatti mutta parempi tosiaan olisi jos edelleen saisi pelata oikeilla kokoonpanoilla kussakin otteluparissa. Olen kerran päässyt tuon viiden sadan joukkoon mutta en päässyt siitä eteenpäin pelaamaan loppusarjan otteluita.

FIFAssa pelaan varmaan taas viikonlopun aikana Urban Tigersissa joukkuepelejä jos on pelejä. Tänään en pelaa mutta ehkä huomenna. Matchdayhin en osallistu mutta saatan pelata joitakin muita pelejä PESissä. Tuon pelin vaikeat ominaisuudet mm. pallonhallinta ja maalinteko auttaa FIFAssa jos ne PESissä sujuvat. FIFAssa molempi on selvästi helpompaa vaikkakin mm. maalintekoa ja murtautumista pakkien läpi on vaikeutettu FIFA20:a hieman mikä on hyvä asia. PESissä tuo pallonhallinnan opettelu jo tekee pelistä mielenkiintoisemman sekä eri pelaajien ominaistaidot ja näin myös joukkueiden taitotasot sekä siten ottelut eri vastustajia vastaan ovat selkeämmin erilaisia mitä FIFAssa.  FIFAssa on omat hyvät puolensa mutta itse futiksen osalta mielestäni PES on monessa suhteessa edellä. Rangaistuspotkuja tosin tulee liian harvoin sekä koneen ampumat vaparit uppoavat turhan usein. Muilta osin sekä oman joukkueen botit että vastustajan botit (niin tekoälyn kuin onlinepelien) ovat kehittyneitä ja peleissä tapahtuu yhtä jos toista arvaamatonta. Pelkästään se että pallo pomppii arvaamattomasti välillä tuo peleihin oman hienon mausteensa. Andres Iniesta on ollut ymmärtääkseni PESin tiimin kanssa kehittelemässä pelin pallotuntumaa.  

SouthernBoogieCat

Tänään tulossa tuo Copa Libertadores-päivitys. Mielelläni tosiaan testaan sen kuten useimmat muut pelimuodot koska ei tiedä etukäteen ottaako itse omakseen jonkun tietyn pelimuodon. Vain kokeilemalla asia selviää. Ymmärsin kun olen videoita tuosta katsonut YouTubesta ja lukenut jostakin että tuossa voi integroida meneillään olevan Careerin siihen eli siirtää suoraan sen pelaajan ura Etelä-Amerikkaan millä oli pelaamassa jo olemassa olevassa Careerissä. En tiedä tulkitsinko oikein. Sen näkee sitten kun pääsee kokeilemaan tätä uutta pelitilaa.

SouthernBoogieCat

Kirjoitin nimimerkillä Jake tuonne toiveita seuraavaan FIFAan: https://www.fifplay.com/fifa-21-wishlist/comment-page-4/?unapproved=358967&moderation-hash=d019f65f723f551c4b8be54548e08251#comment-358967 Osa tuolla olevista palautteista valitaan meneväksi EAlle seuraavan version kehittelyä varten. Saa nähdä meneekö osa laittamistani palautteista eteenpäin.

SouthernBoogieCat

#8
Tässä taas äänestystä pelaajien toiveista lisensoiduiksi liigoiksi: https://www.fifplay.com/fifa-21-leagues-vote/

Ei välttämättä vaikutusta mutta voi olla että Veikkausliigalla on ensi FIFAan paremmat saumat tulla EAn suunnalta valituksi pelin uudeksi liigaksi maajoukkueen nosteen ansiosta. Äänestin Veikkausliigaa vaikka itse tuskin sitä pelaisin mutta tiedän monien suomalaisten FIFAsta kiinnostuneiden haluavan pelata Veikkausliigaa ja varmasti osa ostaisi FIFAn mieluummin jos siinä olisi mukana kotoinen liiga. PESiin saa Veikkausliigan option filena mutta niiden lataaminen ei kaikkia houkuta ja ovat ilmeisesti nykyään joillakin saiteilla maksumuurien takana toisin kuin ennen. PES ei muutenkaan futispelinä ehkä vetoa massaan. FIFA on itsellenikin monessa mielessä houkuttelevampi vaihtoehto mm. Pro Clubsin ja Careerin mutta PESin osalta gameplay painaa vaakaa sinne suuntaan ainakin yksin pelatessa. Katsotaan mitä vaikutusta tällä äänestyksellä on Veikkausliigaan sekä myös palautteilla EAlle koskien FIFA21 kehittämistä muilta osin.

Omalta osaltani hyvin todennäköisesti hommaan sekä FIFA21 että NHL21 mutta en pre-orderina koska tuon hyödyt koskevat lähinnä Ultimate Teamiä jota en kummassakaan tällä hetkellä pelaa. Syksyllä näillä näkymin on saumat päästä pääosin samojen pelaajien muodostamiin joukkueisiin joukkuepelimuodossa kummassakin pelissä. Tuo vaikuttaa suuresti, että siirrynkö viimeisimpiin versioihin. 1 vs 1 online tai UT eivät vaikuta päätöksiin tällä haavaa joten jos jostain syystä ei joukkuepelien joukkueita syksyllä olisi tiedossa niin saattaisin jatkaa nykyisillä versioilla ainakin siihen asti kunnes kuulen että olisi saumat päästä jonkun tutun kaverin joukkueeseen. Verkostoja on noissa piireissä jo syntynyt jonkin verran joten aika todennäköistä on että joukkueet löytyvät helpostikin. PESissä välttämättä en siirry uuteen versioon koska pelaan sitä pitkälti konetta vastaan ja editointi on mahdollista kokoonpanojen osalta sekä tarvittaessa option filet jos niitä haluaa käyttää. Jos 21-versio on demon perusteella selvästi parempi ja vaikkapa Pro Clubs-tyylinen joukkuepelimuoto tulee mukaan niin asia on eri. Katsellaan mutta oston lykkään syksyyn. EA Accessissä 10 tunnin kokeilu FIFAssa ja NHL:ä viime syksyn tapaan on edessä myös.

Killer

Nyt oiva tilaisuus pelata Fifaa, kun muuta fudista ei juuri tarjolla.
Vinkkinä: ko pelin saa tällä hetkellä melko halvalla  ;).
#LiigatPyörii

PS voidaan pelata kerhollakin. Tietty alle 10 porukassa.

SouthernBoogieCat

Meillä Pro Clubs-joukkueessa tänään illalla mahdollisesti pelejä klo 21 eteenpäin (jos löytyy porukkaa). Mukaan saa tulla. Joukkueeseen tarvitaankin lisää pelaajia. Rosterissa muistaakseni 11-12 pelaajaa mutta kaikki eivät aina paikalla yhtäaikaa. Yleensä pelisessioissa ollut sellaiset 4-7 pelaajaa yhtä aikaa. Neljä on yleensä ollut se minimi jolla olemme lähteneet pelaamaan.

SouthernBoogieCat

Minulla on myös toisella accountilla joukkuetta vailla oleva pelaaja luotu joten jos kiinnostusta joukkueen perustamiseen niin sekin onnistuu.

SouthernBoogieCat

Hieno pelisessio Pro Clubsissa. Joukkueessa toki puhuttiin ohimennen koronasta mutta näissä mukavissa peleissä unohtui muuten tuo asia. Oma peli sujui ihan hyvin sekä joukkueen jolla on vaihteeksi hyvä vaihe menossa. Ylivoimaisesti paras pelimuoto mielestäni FIFAssa kuten vastaava joukkuepelimuoto EASHL on NHLn puolella.

SouthernBoogieCat

#13
Lainaus käyttäjältä: LääkintäMajuri - maaliskuu 13, 2020, 13:37:59
Nyt oiva tilaisuus pelata Fifaa, kun muuta fudista ei juuri tarjolla.
Vinkkinä: ko pelin saa tällä hetkellä melko halvalla  ;).
#LiigatPyörii

PS voidaan pelata kerhollakin. Tietty alle 10 porukassa.

Mitäs sanoisit Majuri jos pelattaisiin FIFAssa Copa Libertadores etänä jaettuna pelinä eli käytännössä sama kuin samassa tilassa pelattaisiin paitsi että verkossa? Siinä voisi pelinälkä koronan aikana täyttyä. Mulla on itseasiassa menossa turnaus Palmeirasilla jossa voisi vaikka pelata yhteistyönä tai jos halutaan niin toinen pelaa vastustajilla. Kaksi peliä alkulohkoa pelattuna ja vähintään neljä peliä turnauksessa jäljellä. Tasona World Class. Molemmat pelit tähän saakka tappioita mutta vielä on saumat jatkoon.

Tuo jaettuna tarkoittaa sitä että kutsun sinut mukaan vaikka itselläsi ei olisi peliä avattuna. Siinä pitää olla molemmat verkossa mutta ei siis ole online-puolella vaan offline mutta pelataan silti verkon kautta joko yhteistyönä/vastakkain. Tuo pelin jakaminen toimii parhaimmillaan hyvin. Olen kaverin kanssa pelannut FIFAa ja NHL:ä sekä PESiä noin.

Copa Libertadores-tila on siis offline puolella ja siinä ei ole onlineturnausta kuten oli MM-päivityksessä FIFA18:a. Toki voidaan uusikin turnaus aloittaa eikä siis pelata tuota jo alkanutta.

Killer

#14
Kiitos, mutta ei kiitos.