• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

GP in Vienna 12.-13.5.

Aloittaja Zinga, maaliskuu 18, 2007, 17:02:55

« edellinen - seuraava »

miku

#15
Lainaus käyttäjältä: "SUFC"Lohko A
Verhagen
Sihvola
Karnthaler

Lohko G
Haas
Mustonen
Klein

Ja vastustajien WR-sijoituksia:
1. Verhagen
662. Karntaler
10./53./244. Haas
337. Klein

Eiköhän miehemme voisi ottaa ainakin sen lohkon kakkossijan haltuun. Ja hauska kuulla miten Verhagenia vastaan mr. Sihvolalla kulkee.
Lukenut HeSun höpötysosaston (325 sivua) läpi kahdessa viikossa.

Epis

#16
Lohko A
Sihvola 0-3 Karnthaler
Sihvola 3-6 Verhagen (2-0 eka puoliaika)

Lohko G
Mustonen 1-2 Klein (Hönkin viestissä luki Gütl)
Mustonen 1-4 Haas
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Zinga

#17
Lohko A
Sihvola 0-3 Karnthaler (0-0)
Ekassa pelissä molemmilla paikkoja ja peli suhteellisen tasaista. Karnthaler oli nuori junnu, jolla oli kyllä taitoa, mutta varmuus ei ollut huippupelaajien luokkaa. Tokan jakson puolivälissä Karnthaler valitettavasti teki avausmaalin ja jouduin nostamaan peliä Hyvistä paikoista huolimatta ei uponnut ja parin vikan minuuutin aikana Karnthaler teki pari maaalia lisää. Ihan jees ottelu, mutta varaa olisi ollut parempaankin.

Sihvola 3-6 Verhagen (2-0)
Heh! Vernhagen voitti välissä Karnthalerin 5-3, joten minulle riitti kolmen maalin voitto jatkopaikkaan. Ekalla jaksolla Vernhagen ei ollut parhaimmillaan ja sain lähes kymmenen hyvää paikkaa. Kaksi maalia sain sisään ja puolustus kesti, joten puoliajalla lupaavasti 2-0 johto. Tokalla jaksolla Verhagen aloitti pelaamisen ja vauhti oli aika hurjaa. Veskari päästi pari helppoa ja yhtäkkiä peli oli 5-2. Väliin tein hienolla vedolla vielä kavennuksen, mutta kuitti tuli välittömästi aloituksesta...

Lohko G
Mustonen 1-2 Gütl(0-2)
Ei kovin hyvä, mutta tässä kunnossa riittävän kova vastus. En tiedä onko ylikuntoa(liikaa pelejä viime aikoina mutta into hommasta poissa). Joka tapauksessa täysin lyötävissä "normaalipelillä". Mutta ilman selityksiä olin huonompi.
Mustonen 1-4 Haas (0-2)
Nuori ja ihan taitava pelaaja joka ei varmaan pelannut edes täysillä tässä pelissä. Tykkäsi tehdä jatkoja, joka helpotti hiukan peliä kun tiesi mitä odottaa. Mutta no excuses. Huonompi hävisi.

Puppe

#18
Lohko G
Mustonen 1-2 Klein (Hönkin viestissä luki Gütl)
Mustonen 1-4 Haas

Joo...jos...kuulostaa hienolta. Tässä olis ollu ihan kaikki mahikset mennä jatkoon sellasella varmalla perusesityksellä, mitä ei multa ainakaan vielä löydy. Olen valittanu täs jo vähän et homma maistu puulta jo enne skaboja. Nyt tarttee löytää jostain taas kipinä tähän hommaan. Eli meditaatiota, suitsukkeita ja sellasta. :whine: ...yllättävää oli et taso ei ole naisissa kovinkaan korkea kun esim. Kamillakin on lyötävissä. Uskomattoman maalivahdin ansiosta lukemat oli siedettävät. Voitto antoi hiukan uskoa elämään...
Hajuton, mauton ja väritön, selvinpäin :D
-------------------------------------------------------
TFC Lynx - Tää joukkue on perseestä, ja syvältä, ja perseestä. Oo-lee-o-le-o-le-o-lee..

Hönkki

#19
Tämän kevään aikana ulkomaisissa kisoissa Suomea edustamassa ovat käyneet Purtsi, Miku, Seppo, Puppe ja Zinga. Hieno homma että kokemusta on käyty hankkimassa. Tarkoitus on itsekin alkaa panostamaan ulkomaanmatkailuun 1-2 kisan verran vuodessa. Kotini remontti on vaan vetänyt kassan sen verran tyhjäksi, etten ole tähän mennessä oikein pystynyt lähtemään.

Olen pistänyt merkille, että monta kertaa suomipoika on saanut aikaiseksi tasaisen pelin ja maalitilikin on auennut, mutta kuitenkin useinmiten on tappio tullut. Nyt vähän viiltävää analyysia. Mistä johtuvat niukat häviöt ? Maalintekotaito vai mikä ? Jos se on vain maalinteosta kiinni, niin silloin kannattaisi vaan treenata vetoja ehkä jopa itse pelaamisen kustannuksella. Toisaalta kyse voi olla siitä, että ei vain vielä osata puolustaa kansainvälisiä vastustajia vastaan. Ei pystytä pitämään luukkuja kiinni silloin kuin se olisi ihan välttämätöntä. Siihen auttavat vain pelit kovia vastustajia vastaan.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Zinga

#20
Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"Olen pistänyt merkille, että monta kertaa suomipoika on saanut aikaiseksi tasaisen pelin ja maalitilikin on auennut, mutta kuitenkin useinmiten on tappio tullut. Nyt vähän viiltävää analyysia. Mistä johtuvat niukat häviöt ? Maalintekotaito vai mikä ? Jos se on vain maalinteosta kiinni, niin silloin kannattaisi vaan treenata vetoja ehkä jopa itse pelaamisen kustannuksella. Toisaalta kyse voi olla siitä, että ei vain vielä osata puolustaa kansainvälisiä vastustajia vastaan. Ei pystytä pitämään luukkuja kiinni silloin kuin se olisi ihan välttämätöntä. Siihen auttavat vain pelit kovia vastustajia vastaan.
Nimenomaan kovatasoiset pelit ja sitä kautta saatu pelirutiini ovat vielä hakusessa. Uskoisin, että kansainväliset turnaukset ja sitä kautta taktinen kehittyminen vievät peliä pikkuhiljaa eteenpäin. Wienin perusteella suomalaisten harjoitusohjelmaan tarvitaan seuraavaa:
 - puolustuspelin kehittyminen taktisesti vetoalueen rajalle jättäen turhat yläkarvaukset vähemmälle
 - vetojen harjoitteleminen erityisesti hyvän haltuunoton jälkeisissä tilanteissa (=pelifiguuri pallon lähellä)
 - blokkien tarkentuminen (sivusormella huitaistunakin)
 - varmuus hyökkäysnäpäytyksissä (jokainen pallonmenetys on uskomattoman paha takaisku).

Eniten kehittymistä lienee taktisessa pelissä, sillä kunnon (kansainväliset) pelit vasta opettavat mikä on hyvä ja mikä huono ratkaisu. Seuraavassa joitain Wienissä opittuja taktiikoita, joita saa vapaasti käyttää:
 - Naturlich und Sicher (Luonnollisesti ja Varmasti) = pallo tuodaan varmasti ylös ilman hötkyilyä. Nopeus on valttia, kunhan on malttia.
 - Maalipotkussa monet pelasivat (minäkin, kunhan otin mallia) pallon irtoveskarilla linjassa olevan figuurin selkään ja siitä seuraavalla näpäytyksellä linjan eteen. Tämä on suhteelisen varmaa ja linja pysyy kasassa. Toiset taas tökkäsivät keppihepulla.
 - Hyökkääjä pelasi usein vetoalueen rajalla pienpeliä. Blokkaavat figuurit saa tönäistyä linjasta, kunhan ensin leikkaa hipsulla palloa. Näin saadaan tiiviiseenkin linjaan aukkoja. Tätä on todella vaikeaa puolustaa ja ainakin Verhagen teki mua vastaan lähes kaikki maalit tätä kautta.
 - Vetoalueen rajalla hyökkääjän kannattaa usein olla nopea, jotta pakki ei ehdi väliin. Toisaalta pakin on oltava nopea, jotta hyökkääjä ei saa nopeasti pelattu palloa läpi vetopaikkaan. Seurauksena oli todella usein vapareita vetoalueen rajan tuntumasta.
 - Jokaiseen vetoon kannattaa keskittyä ihan tosissaan, sillä maalinteko ei ole helppoa edes maailman rankinglistan ykköselle!

Puppe

#21
LainaaMistä johtuvat niukat häviöt ?

Äkkiä mieleen tulee muutama asia. Rutiinin puute "kovista" otteluista eli kokemattomuus. Sitten selkeästi maalipaikkojen hyödyntäminen eli laukausten harjoittelu. Vetopaikoille pääsee jopa helposti mutta kansainvälisissä peleissä on maalivahtipeli niin uskomattoman hyvää että laukausten pitää olla paljon paremmin hallussa, jotta maaleja saat aikaiseksi. Ja lisäksi ittellä ainakin hyvän ja huonon päivän/kunnon ero on aivan liian suuri eli perusvarmuus joka mulla ei ainakaan parane kovasti koska luulen että sekä hitaan että nopean pelaaminen sotkee sitä huomattavasti. Lisäksi on tärkeää löytää juuri itselleen sopiva joukkuemalli(c5,c3,g2 jne.), jolla pystyy hyödyntämään omat ominaisuudet parhaiten. Ja tietysti taktiikalla on myös merkitystä ja siinä on aina jotain uutta oppimista. :idea:
Hajuton, mauton ja väritön, selvinpäin :D
-------------------------------------------------------
TFC Lynx - Tää joukkue on perseestä, ja syvältä, ja perseestä. Oo-lee-o-le-o-le-o-lee..

Hönkki

#22
Lainaakoska luulen että sekä hitaan että nopean pelaaminen sotkee sitä huomattavasti

Mulla on vähän samanlaisia tuntemuksia. Kannattaiskohan meidän jakaa kausi niin, että olisi puolivuotta hidasta ja sitten puolivuotta nopeata ?
Tai sitten pitää keskittyä melkein kokonaan vain jommankumman pelaamiseen.

Hidas ja nopea ovat kuin tennis ja squash. Yhteistä on paljonkin, mutta tekniikat kuitenkin sotkevat toisiaan.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Zinga

#23
Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"
Lainaakoska luulen että sekä hitaan että nopean pelaaminen sotkee sitä huomattavasti
Tai sitten pitää keskittyä melkein kokonaan vain jommankumman pelaamiseen.
Horst Deimel: "You should stop playing with your own rules in Finland! There is no need to have separate rules in so small game." 8)

Puppe

#24
LainaaMulla on vähän samanlaisia tuntemuksia. Kannattaiskohan meidän jakaa kausi niin, että olisi puolivuotta hidasta ja sitten puolivuotta nopeata ?
Tai sitten pitää keskittyä melkein kokonaan vain jommankumman pelaamiseen.

Olen asian itse miettinyt ja tullut siihen tulokseen, että en aio keskittyä pelkästään toiseen, eikä ehkä ole mielekästä yrittääkään jakaa kautta kun muutenkin on eri sarjoja käynnissä päällekkäin. Tykkään pelata hidasta kuitenkin niin paljon, etten ole siitä valmis luopumaan edes nopean kehittymisen varjolla. Tämä tai tästä hiukan parempi taso riittää mulle nopeassa enkä todellakaan aio tähtiin edes kurkottaa. Lisäksi nopeasta on jonkin verran hyötyä mulle hitaaseen, joten minä ainakin jatkan tällä tiellä, menestyksestä piittaamatta. toki ymmärrän, jos joku haluaa menestyä todellakin esim. nopeassa niin silloin hänen pitää keskittyä siihen aivan täysillä. Tätä mieltä oli muutama muukin "kokenut" persoona esim. Wienissä. Natyrlich und sicher... 8)
Hajuton, mauton ja väritön, selvinpäin :D
-------------------------------------------------------
TFC Lynx - Tää joukkue on perseestä, ja syvältä, ja perseestä. Oo-lee-o-le-o-le-o-lee..

Rossonero

#25
Hyviä pointteja Zingalta ja Pupelta. Noihin pitää kiinnittää huomiota.

Itse olen Suomen peleissäkin huomannut, että ainakin itse lauon vielä aivan liian huonosti paikallaan olevaa isoa palloa. Uskoisin, että niin käy monelle muullekin.

Toinen asia on hitaasta tuttu hieman huono keskittyminen peliin, joka ei hitaassa haittaa, mutta nopeassa kylläkin. Siis höpöttely ym. pitäisi kitkeä pois, ja tuomarin ym. toimia sen kitkemiseksi. Tämän takia haluaisin tuon FISTF-liigankin toimivan ammattimaisemmalla otteella. Se toisi myös erilaista asennetta, kun liigassa olisi selvät ohjelmat, nimetyt tuomarit ym. Liian usein peleihin lähdetään soitellen, kun vastustajakin on selvinnyt vasta äsken. Taktinen puolikin jää silloin miettimättä.

Miettisin myös ihan tosissani tuota FISTF-liigan otsikossa esiin tullutta pakkoa tehdä maaleja aina kuin mahdollista. Jos halutaan kehittyä esim. Zingan mainitsemissa asioissa, on hyvä jos jo ratkenneessa pelissä voi harjoitella linjan hajottamista ym.

Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"Mulla on vähän samanlaisia tuntemuksia. Kannattaiskohan meidän jakaa kausi niin, että olisi puolivuotta hidasta ja sitten puolivuotta nopeata ?
Tai sitten pitää keskittyä melkein kokonaan vain jommankumman pelaamiseen.

Itse olen Pupen linjoilla. Oikeastaan, jos pitäisi valita, niin melkein hidasta sitten vain pelaisin - siis jos pitäisi.

Kunhan pelipäivät vain erotellaan, niin se riittänee. Rästipelit ovat toki asia erikseen.

Omasta mielestäni nuo kuitenkin myös tukevat toisiaan niin paljon, että ei kannata jakaa puolivuosittain.

Deimelin ja muiden näkemykset lienevät samoja kuin niiden, joiden takia retro-liiga -pelaajat kuten iougs ym. ovat aikoinaan lähteneet omille teilleen. Mielestäni ei ole ainoata oikeata tapaa pelata subua. Ja itse haluan pelata noita molempia, niin kuin pelaan sulkista ja pingistäkin.

Hönkki

#26
Verhagenin pelit olivat jatkossakin runsasmaalisia. Eka pudotuspeli päättyi 10-5.

Viime MM-kisoissa Haas oli U19-sarjassa 4 parhaan joukossa, Karnthaler 8 parhaan. Oli ne varmaan pelimiehiä.


Itse asiassa Haas on FISTF:n U19-listalla ylivoimainen ykkönen ja Karnthaler selkeä kakkonen. Haas on yleisessä sarjassa sijalla 54.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses