• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Kysy, forum vastaa. Jos osaa...

Aloittaja AriFerra, joulukuu 29, 2013, 13:36:48

« edellinen - seuraava »

Killer

Lainaus käyttäjältä: BassJake - syyskuu 24, 2015, 18:23:48
Lainaus käyttäjältä: LääkintäMajuri - syyskuu 24, 2015, 18:12:44
Onko niin, että Jake ja Hovi ovat ainoat kiihkeät Njarrit subupiireissä?

En ole Jokereiden kannattaja. Käyn heidän KHL-peleissään koska muiden joukkueiden KHL-pelejä ei ole Suomessa tarjolla. Yhtälailla katsoisin HIFK:n (tai jonkun muun joukkueen) KHL-pelejä jos he liigassa pelaisivat. SM-liiga ei kiinnosta kun KHL:ä on päässyt näkemään. Paljon parempi tunnelma ja paljon parempaa lätkää. Aivan samoin sanoisin jos HIFK (tai joku muu jengi) KHL:ä pelaisi. Kun NHL-pelejä ei näe livenä Suomessa on KHL seuraavaksi paras vaihtoehto. Jokerit sattuu pelaamaan suomalaisista jengeistä KHL:ä ja siksi seuraan heidän pelejään. Tottakai toivon suomalaiselle jengille menestystä ja yhtälailla toivoisin samoin jos joku muu suomalainen jengi KHL:ä joskus pelaa.

Asia selvisi. Kannatat mitä tahansa jengiä/jengejä kunhan pelaavat KHLssä.
Miten voit verrata tunnelmia, kun käyt ainoastaan noita Ilmalan Dynamon pelejä katsomassa?
Viime tiistaina oli varmasti ainakin CHL matsissa IFK v Davos poikkeuksellisen hyvä meno. Toki Kingien (fudis fanit) paikalla
olo oli merkittävä lisä. Eikä tämä ole vain oma näkemykseni.

SouthernBoogieCat

#76
Lainaus käyttäjältä: LääkintäMajuri - syyskuu 25, 2015, 08:35:49

Asia selvisi. Kannatat mitä tahansa jengiä/jengejä kunhan pelaavat KHLssä.
Miten voit verrata tunnelmia, kun käyt ainoastaan noita Ilmalan Dynamon pelejä katsomassa?
Viime tiistaina oli varmasti ainakin CHL matsissa IFK v Davos poikkeuksellisen hyvä meno. Toki Kingien (fudis fanit) paikalla
olo oli merkittävä lisä. Eikä tämä ole vain oma näkemykseni.

Kannattamisella ja vaan menestyksen toivomisella on iso ero. Kannattaja elää ja hengittää joukkueensa mukana ja vaan menestystä toivova saattaa katsoa heidän pelejään mutta ei mitenkään kiihkeästi suhtaudu asiaan. Minulla ei ole KHL:ssä virallista suosikkijengiä vaan katson kaikkien joukkueiden pelejä. Toivon vaan Jokereille suomalaisseurana menestystä tai tulevaisuudessa muillekin suomalaisseuroille. En sen kummemmin heidän edesottamuksiaan tunteella seuraa. Ja kannattajaksi pitää tunnustautua. En ole missään vaiheessa tunnustautunut Jokereiden kannattajaksi (tunnustautuisin julkisesti jos sellainen olisin).  Olen pikemminkin liigafani KHL:ssä kuin yhden/useamman seuran fani.

Tunnelmia/pelin tasoa voin verrata aiempien kausien kokemusten perusteella jolloin kävin paikanpäällä SM-liigaa katsomassa. Olen käynyt SM-liigassa vuosien varrella ainakin HIFK:n, Jokereiden (kun vertaa tunnelmaa mitä Jokereiden SM-liigaotteluissa oli ja KHL:ä niin jälkimmäisessä paljon parempi tunnelma), TPS:n, Bluesin, Ilveksen kotiotteluissa. Lisäksi olen nähnyt TV:n välityksellä vuosien varrella lukuisia SM-liigaotteluita. Eli vertailupohjaa löytyy runsaasti. Paitsi tunnelman niin myös peli tason olen nähnyt olevan kohtuullisen hyvää SM-liigassa takavuosina mutta olen nähnyt sen laskeneen vuosi vuodelta kuin lehmän häntä. SM-liiga on nykyisin pelkkä vitsi jääkiekossa. Esimerkiksi hyvällä kaverillani joka on HIFK-kannattaja on Viasat-sport-paketti mutta ei pakettia jossa on SM-liigaa koska kertoo ettei ole valmis maksamaan enää SM-liigamatsien katselemisesta (muiden kuin HIFK:n) koska pelin taso on niin huonoa. Käy kyllä HIFK-kannattajana HIFK:n peleissä mutta ei katso liigaa TV:stä. Eli SM-liigan tason lasku ei ole pelkästään oma näkemykseni. Tätä näkemystä jakavia on useita eri SM-liigajoukkueiden kannattajien sekä asiaan perehtyneiden toimittajien keskuudessa. SM-liigan yleisömäärät ovat laskeneet koko ajan ja ovat tälläkin kaudella olleet surkeat. Suurin syy tähän on epäilemättä pelin surkea taso. Monet ihmiset (mukaan lukien minä) ovat varmastikin käyneet KHL-peleissä ja todenneet että miksi maksaisin SM-liigan katselusta kun voin maksaa paremman liigan katselusta. Uskon että tämä em. on osasyynä SM-liigan pienentyneisiin yleisömääriin.

Uskon että seuraavan vuosikymmenen kuluessa joku muukin SM-liigaseura vielä loikkaa KHL:n. Se voi olla esimerkiksi Kärpät tai Tappara. Luulen että todennäköisimmin Kärpät koska se on HIFK:n lisäksi suurin seura mutta HIFK ei todennäköisesti ole lähtemässä KHL:n (asia on ilmoitettu ihan johdon tasolta mutta toki mieli voi muuttua) joten uskon että seuraava suomalainen KHL-jengi on Kärpät.

KHL on parasta mitä suomalaiselle jääkiekolle on tapahtunut sitten vuoden 1988 olympiahopean josta lähti Suomen jääkiekon nousu. SM-liigan tason lasku sittemmin on meinannut pysäyttää ja taannuttaa Suomen jääkiekon kehitystä mutta uskon KHL:n nostavan Suomen jääkiekon tasoa. Toivon että kaikki SM-liigaseurat liittyisivät KHL:n ja SM-liiga loppuisi ja suomalaiset pelaisivat jatkossa KHL:ssä.


Mr. Posh

Käyttikö lippisveskari kumea vai rapisteli vain tytön mieliksi rizzlapaperia?
...jahas, täällähän olikin jo totuuden siemenet.
Turistiluokassa on tunnelmaa:
"Like Dancing with Jazz and Kevin Costner"

akkep:T

Sc Calamari Union

Epis

Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

akkep:T

Lainaus käyttäjältä: Epäkorrekti semipelaaja - maaliskuu 04, 2016, 12:59:55
Lainaus käyttäjältä: akkep:T - maaliskuu 04, 2016, 12:08:34
Metrilaku on 70cm miksi?  >:(

Onko tämä siis 'metrisuklaa' ?
Ei nyt puhun näistä lakuista joita myydään turuilla, toreilla ja huvipuistlissa. Tod.näk. urheilutapahtumissakin.
Sc Calamari Union

Epis

Lainaus käyttäjältä: akkep:T - maaliskuu 04, 2016, 13:07:40
Lainaus käyttäjältä: Epäkorrekti semipelaaja - maaliskuu 04, 2016, 12:59:55
Lainaus käyttäjältä: akkep:T - maaliskuu 04, 2016, 12:08:34
Metrilaku on 70cm miksi?  >:(

Onko tämä siis 'metrisuklaa' ?
Ei nyt puhun näistä lakuista joita myydään turuilla, toreilla ja huvipuistlissa. Tod.näk. urheilutapahtumissakin.

Ymmärsin kyllä ja viittasin Tobleronella "metri"lakun mittaan..
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

akkep:T

Lainaus käyttäjältä: Epäkorrekti semipelaaja - maaliskuu 04, 2016, 13:10:30
Lainaus käyttäjältä: akkep:T - maaliskuu 04, 2016, 13:07:40
Lainaus käyttäjältä: Epäkorrekti semipelaaja - maaliskuu 04, 2016, 12:59:55
Lainaus käyttäjältä: akkep:T - maaliskuu 04, 2016, 12:08:34
Metrilaku on 70cm miksi?  >:(

Onko tämä siis 'metrisuklaa' ?
Ei nyt puhun näistä lakuista joita myydään turuilla, toreilla ja huvipuistlissa. Tod.näk. urheilutapahtumissakin.

Ymmärsin kyllä ja viittasin Tobleronella "metri"lakun mittaan..
Tuollainen taskupakkaus Toblerone. Huoh... Eivaan kyllähän tuolla Haaparannan karkkikaupassa noita tullut ihailtua ja mietittyä jaksaisko syödä yhdellä kertaa. Haha
Sc Calamari Union

Killer

Voiko forum mennä tilttiin liiallisesta määrästä otsikoita tai päiväkohtaisia postauksia. ???  Niin yks asioista tietävä ainakin väitti.

SouthernBoogieCat

#85
Lainaus käyttäjältä: LääkintäMajuri - maaliskuu 05, 2016, 17:38:07
Voiko forum mennä tilttiin liiallisesta määrästä otsikoita tai päiväkohtaisia postauksia. ???  Niin yks asioista tietävä ainakin väitti.

Tämä meidän foorumimme tuskin menee helposti tilttiin postauksista. Esim. Futis Forum 2:ssa ja Muusikoiden.netissä on meidän foorumiimme verrattuna moninkertainen määrä aktiviteettia ja silti ne foorumit eivät juuri koskaan ole alhaalla. Kaitsu asiasta enemmän tietävänä voinee kertoa lisää.

Killer

Lainaus käyttäjältä: Voodoo Lab Sparkle Drive - maaliskuu 05, 2016, 17:42:12
Lainaus käyttäjältä: LääkintäMajuri - maaliskuu 05, 2016, 17:38:07
Voiko forum mennä tilttiin liiallisesta määrästä otsikoita tai päiväkohtaisia postauksia. ???  Niin yks asioista tietävä ainakin väitti.

Esim. Futis Forum 2:ssa ja Muusikoiden.netissä on meidän foorumiimme verrattuna moninkertainen määrä aktiviteettia ja silti ne foorumit eivät juuri koskaan ole alhaalla.
FutisForum2 ei ole mikään, missään eikä milloinkaan  mittari. Lähinnä oiva ja surullinen esimerkki nykyajan "tiedon"välityksestä.

Epis

Lainaus käyttäjältä: LääkintäMajuri - maaliskuu 05, 2016, 17:38:07
Voiko forum mennä tilttiin liiallisesta määrästä otsikoita tai päiväkohtaisia postauksia. ???  Niin yks asioista tietävä ainakin väitti.

Melkein mikä tahansa palvelu voi mennä ja menee tilttiin liian suuresta aktiivisuudesta, mutta tällöin jumituksen aiheuttaa liian monta yhtaikasita yhteyttä.. Koordinoituna tällaista toimenpidettä kutsutaan 'palvelunestohyökkäykseksi', DDoS (Distributed Denial of Service)..

Itse en ole kuullut tai törmännyt tapaukseen, jossa itse forum-softa olisi kaatunut liian suuren viestimäärän takia, mutta tämäkin lienee mahdollista jos tietokantaan tai tietokantayhteyteen liittyvät määritykset on säädetty jotenkin "vinoon".. Ymmärtääkseni tätäkin forum-julkaisua testataan ja parannellaan suuremman yhteisön voimin, joten mahdollisesti löydetyt jumitukset ym turhat virheet karsiutuvat ja paranevat korjaavien päivitysten myötä.. Tietysti eri forumeitakin on kymmenittäin (esim. FF2 ja subu forum on sama, mutta Muusikoiden forum eri) ja niidenkin toiminnoissa sekä ominaisuuksissa on eroja..
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

SouthernBoogieCat

#88
Lainaus käyttäjältä: LääkintäMajuri - maaliskuu 05, 2016, 17:56:40
FutisForum2 ei ole mikään, missään eikä milloinkaan  mittari. Lähinnä oiva ja surullinen esimerkki nykyajan "tiedon"välityksestä.

Tästä olen hieman eri mieltä. On totta, että FF2:ssa on esim. teineiltä (teinitkin voivat osata keskustella sivistyneesti mutta heidän joukossaan on vanhempiin ihmisiin verrattuna enemmän häirikköjä yms.) vaikuttavia sivistymättömiä keskustelijoita mutta siellä on oman kokemukseni perusteella paljon myös erittäin  hyvin futiksesta perillä olevia ja sivistyneesti keskustelevia henkilöitä. Olen lukenut useita erittäin suurella futisasiantuntemuksella kirjoitettuja todella hienoja kirjoituksia jotka vetävät vertoja jopa monille Muusikoiden.netin keskusteluille jotka ovat yleensä erittäin korkeatasoisia. FF2:sta saa olla mitä mieltä hyvänsä mutta itse olen viihtynyt siellä ja vierailen sivustolla niin usein kuin vain mahdollista ja ehtii.

TOP5-listani keskustelufoorumeista (ei paremmuusjärjestyksessä vaan siinä järjestyksessä kun tuli mieleen):

1. Subu Forum
2. Muusikoiden.net
3. Jatkoaika
4. FutisForum 2
5. TalkBass

Killer

Mun foorumit Top 3 (paremmuusjärjestys):
1. SkyBlueTalk
2. Stadin Kingit
3. Subu foorumin KOSTO UG (ei koko foorumi)

Eniten mielenkiintoista asiaa ja infoa. Ei liian "sillisalaattia", kuten tämä foorumi nykyään. Alkaa jo pääasia hukkua.

Nyt alkoi itsesensuuri.