• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Hefi 2013-2014

Aloittaja Hönkki, elokuu 13, 2013, 10:33:36

« edellinen - seuraava »

Rossonero

#90
Lainaus käyttäjältä: Zinga - maaliskuu 07, 2014, 08:08:09
Lainaus käyttäjältä: Killer - maaliskuu 06, 2014, 22:31:46
Lainaus käyttäjältä: Rossonero - maaliskuu 06, 2014, 22:05:51

..onhan Zingakin voittanut useimmat HeFinsä sääntöjenvastaisella veskarilla (taivutettu varsi).

Tyypillinen Velhon oppipoika.
Muutanko kaikkiin tilastoihin 0-3? ;D

Minun tilastoissani kaikki vänkyräveskaripelit ovat 0-3, joten nämä minun oikeat sarjataulukkoni ovat hieman erinäköisiä. (En silti saanut itseäni mestariksi, joten paljon on opittavaa oikeiden sarjataulukoiden tekemisessä...)

Olen varmaan paikalla maanantaina. Hefi toki on minun kannaltani hieman ongelmallinen, koska viikonloput käyvät todella huonosti. Muutama peli voi siis olla vaikea. Voin jäädä poiskin, jos ei onnistu.

Rossonero

Lainaus käyttäjältä: miku - maaliskuu 07, 2014, 09:16:37
pohjat on astrobaselta peräisin olevat joita blumel kutsui nimellä "colbani normal". tilaan/tilataan moisia lisää ja samalla kertoivat astrobaselta että probleema "laittomuudessa" on ilmeisesti enemmän figuurissa. tuohon pohjaan laitettu vääränlainen figuuri ilmeisesti jää liian matalaksi ja sitä kautta painopiste on väärä. kertoivat samaan hengenvetoon että 3D-figuuri on uusien FISTF-sääntöjen mukaan tuohon sallittu joten homma ilmeisen ok myös tuolla suuressa maailmassa.

Eli sama juttu kuin Astron C2-pohjissa, joita mm. Verhagen käytti. Ilman disciä figuuri liian lyhyt. Tuo vajaus on kuitenkin vain millin, eli minun puolestani ihan ok eikä Suomen kamaralla varmasti mittailla.

miku

Tuo sunnuntai 4.5. sessio ei ilmeisesti ottanut tulta alle joten otin siihen duunivuoron vastaan.
Lukenut HeSun höpötysosaston (325 sivua) läpi kahdessa viikossa.

Hönkki

Edelleen on tarkoitus järjestää pelejä 4.5. Miklos on tulossa. Kartoitan tilannetta muiden osalta. Etenkin Willen ja Vesan pitäisi aktivoitua, jos aikovat olla liigassa mukana.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Rossonero

Pakko jättää tämä liiga väliin. Ei sovi nuo pelipäivät ja hitaan pelejä ihan tarpeeksi arki-illoiksi.

Hönkki

Voitaisiin järjestää muutama pelikerta maanantaisin, sillä Papalle käyvät taas maanantait. Olisiko viikon päästä maanantai hyvä esim. Zingalle ja Vänälle ?
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

miku

Mulle selvinnee perjantaihin mennessä tuo seuraavan maanantain duunivuoro. Veikkaan että voisin olla klo 18 mennessä Helsingissä. Yhden pelin takia en viitsi kuitenkaan lähteä käymään.
Lukenut HeSun höpötysosaston (325 sivua) läpi kahdessa viikossa.

Fabio

#97
Hei Herrat.

Onko kukaan muu samaa mieltä siitä että nämä sarjat vain vähentävät
pelaajien intoa tulla salille?!? (Tästä puhuttiin aikaisemmin, mutta olisi
ehkä ajankohtaista pohtia asiaa uudestaan.. Tilanne ei voi paljon huonommaksi
muuttua!) mm.Zinga taisi mainita että jos sarjoja ei olisi, hän ei pelaisi ollenkaan.
Epäilen että Zinga on tässä suhteessa poikkeus.

Kesämesun viesti tiivistää tilanteen hienosti: "Tulossa jos Vesa ja hönä pääsee ?"

Kun me kaikki ajatellaan koko ajan niin että "tulen jos se tai se tulee" niin
syntyy lumipalloefekti ja kohta kukaan ei tule paikalle (Koska se yksi ei
tule!!)

Kun oma sarjapeli on pelattu jotakuta pelaajaa vastaan, ei ketään kiinnosta
pelata samaa peliä uudestaan! Tää on perseestä! Jos Hönkki joutuu soittelemaan
joka ikiselle jampalle että saadaan edes nää muutamat pelit pelattua, on
varmaan aika meidän kaikkien katsoa peiliin.. (voisiko näin olla jossain jalkapallo-
joukkueessa?!? "Pääsetkö treeneihin?" "Pääsetkö ensi kerralla treeneihin?")  
Mihin on hävinnyt hauskuus pelin pelaamisesta ja kavereiden tapaamisesta?!?
On aika perseestä raahautua puolityhjälle kertsille!

Musta pitäisin tehdä niin kuin muidenkin harrastusten kanssa! Pelit on
Maanantaisin kello 17.00
(esim.) ja kaikki tulee paikalle! (Jos ei
pääse, voi laittaa viestin foorumille..). Silloin olisi helpompi miettiä muitakin
menoja, kun on varmaa että salilla on porukkaa!!!

t.Pasi

SouthernBoogieCat

#98
Näin sivusta seuranneena ymmärrän Pasin huolen toiminnan latistumisesta. Olen viestien perusteella saanut kuvan, että pelipäivinä porukkaa on paikalla usein yhden käden sormilla laskettava määrä. Minun peliaikoinani - varsinkin 90-luvulla - oli porukkaa paikalla viikottain sellaiset 8-10 ilman soittelua. Luulen että yksi syy toiminnan vähenemiseen on perheellisyys ja työt monen pelaajan kohdalla. 90-luvulla moni pelaaja oli vielä vailla perheellisyyden ja työn asettamia velvollisuuksia joten pelaamiseen oli enemmän aikaa. 90-luvulla ei ollut foorumia jossa olisi sovittu paikalla olosta vaan kaikki tulivat paikalle kuin itsestään. Itse lopetin pelaamisen juuri sen takia etten olisi joutunut perumaan pelivuoroja tai ilmoittamaan etukäteen etten pääse. En ole perheellinen mutta elämässäni on nyt paljon muuta kuin vain Subu joten katsoin parhaaksi lopettaa kun kipinä pelaamiseen ei riittänyt muiden aktiviteettien ohella. Toivottavasti sellaiset aktiiviset pelaajat kuten Pasi pystyvät jatkamaan harrastustaan eikä tarvitse lopettaa pelikaverien puuttumisen takia. Subu on hieno laji ja en toivo että toiminta lakkaisi niin että laji kuolisi kokonaan. Koin itse vuosina 1991-2011 lajin parissa hienoja elämyksiä ja toivon että Pasin kaltaiset lajista innostuneet kokevat samaa.

miku

Pasin ajatus sinänsä jees. Nykyaikana tuntuu että kaikki mahdollinen on sovittava, varmistettava, muutettava, sen jälkeen taas sovittava facebookissa, forumilla, tekstiviesteillä, whatsupeilla jne. eikä silti hommat onnistu. Pikkupoikana oli niin siistiä että sovittiin vaikka huomiselle futiksen peluuta klo 16 ja kentällä sitten nähtiin.

Omalta kohdalta kuitenkin ainakin turhauttaisi ajella 300km meno-paluu huomatakseen ettei ketään olekaan pelaamassa.. Tää sarja nyt ei muutenkaan oikein tainnut natsata kun sen aloituskerralla jäi pelaajia pois ja sitten myöhemmin myös sarjaan ilmoittautuneita jäi pois. Niin valitettavan tuttua liian monesta jutusta tänä hienona nykyaikana kun kaikesta sopiminen on vaan niin vaikeaa.
Lukenut HeSun höpötysosaston (325 sivua) läpi kahdessa viikossa.

Hönkki

#100
Papa tulossa ma 19.5.2014. Tuletteko ?

Taas olisi mahdollisuus pelata jokunen peli pois, jos paikalla Papa, Vänä, Pasi ja Miku.


LainaaPasin ajatus sinänsä jees. Nykyaikana tuntuu että kaikki mahdollinen on sovittava, varmistettava, muutettava, sen jälkeen taas sovittava facebookissa, forumilla, tekstiviesteillä, whatsupeilla jne. eikä silti hommat onnistu. Pikkupoikana oli niin siistiä että sovittiin vaikka huomiselle futiksen peluuta klo 16 ja kentällä sitten nähtiin.

Semmosta tää nyt on. On perheet ja työt ja välimatkat isommat. Elämä on nykyään niin monimutkaista.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Porvoon turkkilainen

Tätähän tämä. Itse kun olen kerhon vakiokasvoja lähes viikoittain, niin silloin tällöin voin pelata nopean harkkapelejä tai pienimuotoisia turnauksia, jos saatte niitä aikaiseksi Hefin rinnalle. Tällaisen vaatimattoman kumarruksen voin tehdä nopian suuntaan, jotta kaikki saisivat pelata haluamallaan aktiviteetillä, varsinkin kun uusiakin kasvoja salilla viime aikoina nähty. Tämä kaikki siis pelin parhaaksi ja tästä musavideosta Lylylle pisteet. Arvostan:

https://www.youtube.com/watch?v=ljdct98AvUw

Rossonero

Onhan tästä puhuttu vaikka kuinka paljon. Tuntuu vain tosi vaikealta pitää subua oikeana harrastuksena, jossa käydään säännöllisesti. Sarjat ovat suomalaisessa subussa olennainen asia, ja toisaalta niitä riittää tarpeeksi (poislukien ehkä mesämesu), mutta kv-säännöillä pelin ei todellakaan pitäisi pyöriä pelkän sarjan varassa etenkään, kun pelaajia ei ole paljon. Niissä maissa, joissa peliä arvostetaan enemmän harrastuksena, pelataan ja treenataan vakiopäivinä ja -aikoina.

Sarjat ovat ok, mutta ne eivät saa hallita koko hommaa, kuten Pasi kirjoitti. Eri asia olisi, jos sarjapelejä olisi kaudessa vaikka 40, kuten vanhoina hyvinä aikoina. Silloin joka toinen viikko pelattiin sarjaa ja jokaisena pelipäivänä yli puolet pelaajista oli paikalla. Munkan aikaan oli kivaa, kun Pasin lisäksi esim. Juho ja Jake kävivät tosi usein pelaamassa, ja pelattiin treenipelejä aika paljon.

Isoin ongelma on minusta se, että kaikki muut harrastukset ajavat tämän ohi, ja osa porukasta ei ilmeisesti enää halua vain pelata ja käyttää tähän aikaa muuten kuin sarjan osalta. Olisi hauska tietää miten se vaikuttaisi, jos sarjapelejä olisikin vaikka 30 (koko kauden aikana). Pelaisivatko silti monet sarjan läpi. Joku ehkä ei, mutta moni todennäköisesti pelaisi. Eli ajasta ei ole kiinni.

Toisaalta tätä on kysyttykin moneen kertaan, mutta ei porukka oikein suostu kertomaan, että mikä pelaamisessa innostaa tai mättää, kuinka paljon haluaisi pelata, tai millaisia pelejä. On vaikeaa järjestää sopivaa toimintaa passiivisille, jos keskustelua käyvät vain ne, jotka ovat aktiivisia.