• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Ulkoinen kovalevy, asiantuntemusta kaivataan

Aloittaja Rossonero, kesäkuu 04, 2013, 10:11:37

« edellinen - seuraava »

Rossonero

Löytyykö foorumin tietokoneasiantuntijoilta ns. varmaa tietoa ulkoisista kovalevyista? Siis ennen kaikkea luotettavuus ja kestävyys. Fyysisellä koolla ei ole väliä. Tallennuskoko esim. 0,5-1 teraa.

Mitä pitäisi huomioida ja onko hyvää ehdotusta? LaCie, Buffalo, Western Digital tms? Muovikuori, metallikuori? Ilmanvaihto?

Cloud-ratkaisut eivät tässä tilanteessa ole vaihtoehto, vaikka toki niistäkin saa kirjoitella tietoa.

zaccy

Pilvestä vois tarinoida erinäisiä judeemoja mutta jos yrittäisi pysyä asiassa -> hiugan riippuu pilven omistajasta eli raha ratkaisee. Jos ei ole asiakkaita niin pilvi saattaa poistua ja sulla on sit aikaa esim. 3 kk siirtää kamas  veks.

Ulkoisita kovalevystä taas voi sanoa että raha ratkaiseee jotain mutta ei kaikkea. Mainitsemistas Buffalo mulle tutuin mutta who knows......

Hysteerinen rage quittaaja

Itselläni kaksi puhvelia, olen ollut tyytyväinen.
Pyydän anteeksi, jos julkaisemani sisältö loukkasi sinua.

mikma

pilvi hyvä vaihtoehto. Se on aina kaikkialla käytettävissä. Mitä nopeampi netti sitä parempi. Varsinkin lähetysnopeus.

Ulkoinen kovo.
Riippuu mitä haetaan? Tarvitaanko liikuttaa vai onko vain kotona koneen vieressä. Onko koolla väliä?(ei tässä tapauksessa) Miten tärkeää tietoa? Joissain usb-levyissä on kuumenemis ongelmia (varsinkin kesäisin) Toisissa koteloissa lämmön johtavuus on heikompi ja levy kuumenee ja rikkoutuu, toisissa on puhallin joka viilentää. Tarvitaanko RAID, joka tuo lisä varmuutta tietojen säilyttämiseen. Toki myös arvokkaampi. SSD levyt nostaa kokoajan suosiotaan myös, mutta on edelleen kaalliimpia levyjä. (siinä ei liikkuvia osia niinkuin perinteisessä kovossa) Et maininnut pitääkö olla USB tai verkkolevy.

Itse käyttäisin kahdenlevyn raid pakettia. esim. tai vaikka verkon kautta. Merkillä ole niin väliä.

En osaa sanoa toiminta varmuudesta eri merkkien välillä, mutta RAID ehdottomasti. Eli samat tiedot on kahdella eri kovolla ja kun toinen hajoaa, niin toisessa ne säilyvät vielä. Kuullut useammankin tapauksen, kun lomakuvat on hienosti kopioitu ulkoiselle levylle talteen, mutta se ulkoinen levy on mennyt rikki ja kuvat silti hävinneet.
Toki RAID varmistuskaan ei takaa, että tieto 100% säilyy, mutta antaa paremman turvan, kuin yksittäinen levy.
toki saman asian ajaa se, että säilyttää tiedostot ulkoisella ja tietokoneen levyllä. Tämä on yhtä kuin RAID-1.

Hönkki

LainaaTallennuskoko esim. 0,5-1 teraa.

Oletan että massiivista tilastointia tulossa.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Puppe

Mul on pari usb-liitännäistä buffalon 0,5 teran ministationia...hyvin on toimineet useemman vuoden ja kulkee kätevästi myös mukana jos tarttee  ;D
Hajuton, mauton ja väritön, selvinpäin :D
-------------------------------------------------------
TFC Lynx - Tää joukkue on perseestä, ja syvältä, ja perseestä. Oo-lee-o-le-o-le-o-lee..

Benali

Mulla Maxtorin 500 meganen kovo ja Western Digitalin teranen verkkokovo..molemmat toimii kivasti

Killer

Lainaus käyttäjältä: Benali - kesäkuu 12, 2013, 11:27:00
Mulla Maxtorin 500 meganen kovo ja Western Digitalin teranen verkkokovo..molemmat toimii kivasti

Benali, ei sulla mitään ole! Pelaa se Eredivisie loppuun, sitä noi ylinopeet HeFistelijätkin venaa.