• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Vapaalippuja Klubin peleihin

Aloittaja Hönkki, kesäkuu 22, 2011, 11:22:10

« edellinen - seuraava »

SouthernBoogieCat

#15
Lainaus käyttäjältä: Emil The Screaming Fisher Rat - heinäkuu 12, 2011, 14:39:53Kesätöihin vai lomalle ?

Lomalle olen menossa, joskin autan siellä aina käydessäni tätiäni maaseudun arkisissa askareissa. En ole ollut tädilläni töissä sitten 90-luvun loppupuolen. Olen käynyt tätini luona melkein joka kesä ja auttanut maatöissä mutta varsinaisesti kesätöissä en siellä ole ollut pitkiin aikoihin. Sittemmin olen kesällä työskennellyt (jos en ole ollut lomalla) mm. sellaisissa yrityksissä kuten Akiba, AKSELI, Alexandria joissa kaikissa olin töissä muutenkin kuin vain kesällä.

miku

Lainaus käyttäjältä: BarsaJake - heinäkuu 12, 2011, 15:06:58

Olen käynyt tätini luona melkein joka kesä


linja-autollako normaalisti oot menny?
Lukenut HeSun höpötysosaston (325 sivua) läpi kahdessa viikossa.

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: miku - heinäkuu 12, 2011, 18:35:04linja-autollako normaalisti oot menny?

En ole koskaan mennyt linja-autolla Simoon. En voisi kuvitellakaan meneväni jatkossakaan linja-autolla Simoon asti (n. 800 km pääkaupunkiseudulta). Yleensä käytän junaa (joka on mukavin matkustustapa mielestäni), mutta nyt saan autokyydin (henkilöauto).

Händikäp

Lainaus käyttäjältä: BarsaJake - heinäkuu 11, 2011, 23:02:10
Simoon tätini luo

Vähän OffTopiccii..

Miten sitten onnistuu lauantai-kierroksen vihjeet? Vai onko Simossa Internet-yhteys mahdollisuus?
SAATANAN TUNARIT

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Händikäp - heinäkuu 13, 2011, 12:30:44
Lainaus käyttäjältä: BarsaJake - heinäkuu 11, 2011, 23:02:10
Simoon tätini luo

Vähän OffTopiccii..

Miten sitten onnistuu lauantai-kierroksen vihjeet? Vai onko Simossa Internet-yhteys mahdollisuus?

Simossa on internet-yhteys joten vihjeet onnistuvat sieltäkin.

Killer

Lainaus käyttäjältä: BarsaJake - heinäkuu 11, 2011, 23:02:10
Simoon tätini luo

lisää OffTopiccii..
Onko tätisi sama henkilö, joka oli jotenkin tekemisissä kalojentutkimuksen tms kanssa ?

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Killer - heinäkuu 13, 2011, 14:58:01Onko tätisi sama henkilö, joka oli jotenkin tekemisissä kalojentutkimuksen tms kanssa ?

Sama henkilö on kyseessä. Tätini työskenteli tuolloin tutkijana yliopistolle ja yksi tutkimusaiheista olivat kalat. Tätini on tutkinut myös riekkoja (lintulaji) jonka tutkimiseen hänellä oli kokonainen riekkotarha 80-luvulla. Tädilläni oli täysi työ pitää petoeläimet loitolla riekoista joista jotkut joutuivat kaikesta huolimatta saaliiksi. Nykyisin tätini rakentaa puusta kaikenlaista. Hän rakensi hirsisaunan jonka hän sai myytyä eteenpäin. Nyt on toinen hirsirakennus tekeillä (olisiko ollut hirsimökki).

Hysteerinen rage quittaaja

Lainaus käyttäjältä: BarsaJake - heinäkuu 13, 2011, 15:27:58
Tädilläni oli täysi työ pitää petoeläimet loitolla riekoista joista jotkut joutuivat kaikesta huolimatta saaliiksi.

Suosittelen pelättimien hankkimista. Näin EU-aikana esim. Romaniasta saa niitä ihan tullivapaasti.


Lainaus käyttäjältä: BarsaJake - heinäkuu 13, 2011, 15:27:58

joista jotkut joutuivat kaikesta huolimatta saaliiksi.


..siis petoeläimet vai riekot?




Pyydän anteeksi, jos julkaisemani sisältö loukkasi sinua.

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Emil The Screaming Fisher Rat - heinäkuu 13, 2011, 16:37:10Suosittelen pelättimien hankkimista. Näin EU-aikana esim. Romaniasta saa niitä ihan tullivapaasti.

Enää pelättimille ei ole tarvetta, koska tädilläni ei enää ole riekkoja. Jos hän vielä joskus alkaa niitä pitämään (tai jotain muita eläimiä) niin suosittelen hänelle noiden romanialaisten linnunpelättimien hankkimista. ;D

Lainaus käyttäjältä: Emil The Screaming Fisher Rat - heinäkuu 13, 2011, 16:37:10..siis petoeläimet vai riekot?

Osa riekoista joutui petoeläimien saaliiksi.

miku

Lainaus käyttäjältä: BarsaJake - heinäkuu 13, 2011, 15:27:58Hän rakensi hirsisaunan jonka hän sai myytyä eteenpäin. Nyt on toinen hirsirakennus tekeillä (olisiko ollut hirsimökki).

Meniköhän pitkällekin eteenpäin ja kaataako hän itse puut näihin rakennuksiin? Niihinhän menee puuta "ihan simona".
Lukenut HeSun höpötysosaston (325 sivua) läpi kahdessa viikossa.

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: miku - heinäkuu 13, 2011, 18:10:06
Lainaus käyttäjältä: BarsaJake - heinäkuu 13, 2011, 15:27:58Hän rakensi hirsisaunan jonka hän sai myytyä eteenpäin. Nyt on toinen hirsirakennus tekeillä (olisiko ollut hirsimökki).

Meniköhän pitkällekin eteenpäin ja kaataako hän itse puut näihin rakennuksiin? Niihinhän menee puuta "ihan simona".

Muistaakseni hirsisauna meni Lahden seudulle. Sitä en tiedä että kaataako tätini itse puut vai ostaako valmiina.

Hysteerinen rage quittaaja

Lainaus käyttäjältä: BarsaJake - heinäkuu 13, 2011, 18:22:11
Lainaus käyttäjältä: miku - heinäkuu 13, 2011, 18:10:06
Lainaus käyttäjältä: BarsaJake - heinäkuu 13, 2011, 15:27:58Hän rakensi hirsisaunan jonka hän sai myytyä eteenpäin. Nyt on toinen hirsirakennus tekeillä (olisiko ollut hirsimökki).

Meniköhän pitkällekin eteenpäin ja kaataako hän itse puut näihin rakennuksiin? Niihinhän menee puuta "ihan simona".

Muistaakseni hirsisauna meni Lahden seudulle. Sitä en tiedä että kaataako tätini itse puut vai ostaako valmiina.

Kasvattaminen tulee edullisemmaksi. Toisaalta, tässä tapauksessa mökistä tulee sananmukaisesti "Once In A Lifetime" -kokemus.
Pyydän anteeksi, jos julkaisemani sisältö loukkasi sinua.

Händikäp

#27
Lainaus käyttäjältä: BarsaJake - heinäkuu 13, 2011, 18:22:11
Lainaus käyttäjältä: miku - heinäkuu 13, 2011, 18:10:06
Lainaus käyttäjältä: BarsaJake - heinäkuu 13, 2011, 15:27:58Hän rakensi hirsisaunan jonka hän sai myytyä eteenpäin. Nyt on toinen hirsirakennus tekeillä (olisiko ollut hirsimökki).

Meniköhän pitkällekin eteenpäin ja kaataako hän itse puut näihin rakennuksiin? Niihinhän menee puuta "ihan simona".

Muistaakseni hirsisauna meni Lahden seudulle. Sitä en tiedä että kaataako tätini itse puut vai ostaako valmiina.


Tuossa on pitänyt olla varsin hyvin suunniteltu logistiikka. Hoitiko sen ostaja vai myyjä? Matkaakin ollut noin 590km ja riippuen kuljetusvauhdista niin minimissäänkin noin 7t 40min on kuljetus kestänyt. Hienoa että tänäpäivänä on vielä käsistään käteviä ihmisiä. Mm. subbuilijat..  :D 8)

Edit: Hyvä homma BTW että lomapaikassakin löytyy internet-yhteys..
SAATANAN TUNARIT

SouthernBoogieCat

Logistiikan hoiti myyjä, mutta luonnollisesti maksumiehenä oli ostaja.

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Händikäp - heinäkuu 13, 2011, 23:45:09Edit: Hyvä homma BTW että lomapaikassakin löytyy internet-yhteys..

Sen verran pitää vielä jättää varausta, että internet-yhteys kyllä löytyy tädiltäni, mutta sen käytössä on ukkosvaraus. Maaseudulla (ainakin Simossa) ei voi käyttää internetiä (tai ylipäätään tietokonetta tai muita sähkölaitteita esim. TV:tä) ukkosella. Eräällä tätini naapurilla meni kaikki tietokone, TV, videot yms. kun salama iski ja ne olivat kytkettynä pistokkeeseen. Eli ukkosella pitää ottaa kaikki sähkölaitteet pois verkkovirrasta. Tämä on siis ukkosvaraus jonka vuoksi on mahdollista että en pysty käyttämään nettiä ja näin saattaa vihjeiden teko vaarantua. Mutta vihjeet tulevat Jaken Tipsinurkkaan kuten tähänkin asti mikäli tietokoneen käyttö on laatimisvaiheessa mahdollista.