• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Rikkaan ManUn rahatilanne

Aloittaja Rossonero, toukokuu 06, 2008, 21:36:41

« edellinen - seuraava »

Hönkki

#15
LainaaPakko sanoa, että mauno on niin vastenmielinen

Ymmärtäisin jos kannattaisit vaikkapa Plymouthia tai jotain Serie C:n jengiä, mutta kun kannatat Milania, joka kuuluu Manun kanssa samaan rikkaiden seurojen kategoriaan. Oliko voitto jalkapallolle Santosin fanien mielestä, kun Kaka siirtyi Santosista Milaniin ?
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Rossonero

#16
Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"
LainaaPakko sanoa, että mauno on niin vastenmielinen

Ymmärtäisin jos kannattaisit vaikkapa Plymouthia tai jotain Serie C:n jengiä, mutta kun kannatat Milania, joka kuuluu Manun kanssa samaan rikkaiden seurojen kategoriaan. Oliko voitto jalkapallolle Santosin fanien mielestä, kun Kaka siirtyi Santosista Milaniin ?

En toki pidä ManUa vastenmielisenä rahan takia. Paljon pahempi on vaikkapa Chelsea tai ManC, jotka eivät ole itse luoneet omaa varallisuuttaan millään tavalla. Milan ja ManU on vain tuotteistettu tehokkaasti.

En edes yritä selittää (edes itselleni) joitakin seuroja kohtaan tuntemiani antipatioita. Joistakin olen selvillä (mm. Real, Liverpool, Juventus), joistakin en. ManUssa ja Liverpollissa ehkä se, että välillä tuntuu, että Suomessa ei juuri muita jengejä noteerata mediassa. Olin kuitenkin ManUn puolella viime finaalissa, mutta nyt olisi historiallinen toinen peräkkäinen, joten en voi olla. Mörköjä kaikkialla...

Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"kannatat Milania, joka kuuluu Manun kanssa samaan rikkaiden seurojen kategoriaan. Oliko voitto jalkapallolle Santosin fanien mielestä, kun Kaka siirtyi Santosista Milaniin ?

Ei toki (seura oli muuten Sao Paulo). Suurin osa tietää asenteeni köyhempien maiden futiskuppausta kohtaan, ja nykyfutiksen rahalähtöisuutta kohtaan. Etelä-Amerikan pitäisi saada nauttia omista tähdistään muutenkin kuin alle 19-vuotiaina tai yli 33-vuotiaina. Afrikassa ei ikävä kyllä ole tähän oikein mahdollisuutta kuin muutamassa maassa. Kannatan palkkakattoja kaikessa urheilussa.

Milan on minulle ainaisen jaakobinpainin lähde, koska edustaa niin monta asiaa, jota vihaan. Omistajaa halveksin ja puheenjohtaja on säälittävä pelle.

Mutta kuten moni tietää, en laske itseäni todelliseksi Milan-faniksi, vaan jalkapallofaniksi (etenkin italialaisen seurajalkapallon). Olen erittäin kriittinen punamustia kohtaan monella tasolla. En hyväksy heidän suosimistaan tuomaripelissä pienten kustannuksella. He itse kuitenkin kärsivät myös Juven monopolissa. Olisin erittäin valmis näkemään Italiassa seuraavan kymmenen vuoden ajan muun mestarin kuin Milanin. Ottaen huomioon, että se ei olisi myöskään Juve tai Inter, eikä muutamaa kertaa useammin esim. Roma. Muistelen edelleen lämmöllä Maradonan Napolin-vuosia sekä etenkin Sampdorian mestaruuskautta 90-91. Harmi, että Samp hävisi Barcalle Eurofinaalin seuraavalla kaudella. Jos esim. talouden suhteen esimerkillinen italialaisseura Bologna tai vaikkapa Cagliari voittaisivat mestaruuden olisin onneni kukkuloilla. Ikävä kyllä Hellas Veronan 84-85 -Scudetton kaltaista ihmetekoa ei tällaisessa maailmassa tulla näkemään isoimmissa sarjoissa.

Rossonero

Päivitystä ManUn tilanteeseen. Heikolta näyttää, ja Glazereiden törkeällä rahastuksella ei ole rajoja. No, kannattajat maksavat ainakin vielä ökyhintoja, ja tänä vuonna päästään plussalle myymällä Rooney (tästä on jo laajoja huhuja). Rajansa se on Fergienkin kyvyllä tuottaa uusia huippujoukkueita, kun viedään koko ajan kermat päältä ja Giggseykin vanhenee. Pahalta näyttää etenkin, kun valmentaja joskus vaihtuu.

http://www.worldsoccer.com/news/Glazers_take_20m_out_of_Man_Utd_news_293711.html

Hönkki

Ei tässä oo mitään hätään. Hoitovapaa on ohi ja kohta on taas varaa ostaa pikkupalloja.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Rossonero

Minä kun jo luulin, että ahneuksissaan (seuran parasta lainkaan ajattelematta) seuran myyneet Edwardsit ja ahneuksissaan ostaneet Glazerit saisivat sen suohon. Nyt vaikuttaa siltä, että Glazerit saivat tehtyä muutaman sata miljoonaa ManUn kustannuksella, ja seuralle löytyy pelastajia.

http://www.worldsoccer.com/news/red_knights_can_meet_manchester_uniteds_12bn_asking_price_news_295644.html

Juho

Lainaus käyttäjältä: Rossonero - maaliskuu 05, 2010, 23:35:24
Minä kun jo luulin, että ahneuksissaan (seuran parasta lainkaan ajattelematta) seuran myyneet Edwardsit ja ahneuksissaan ostaneet Glazerit saisivat sen suohon. Nyt vaikuttaa siltä, että Glazerit saivat tehtyä muutaman sata miljoonaa ManUn kustannuksella, ja seuralle löytyy pelastajia.

http://www.worldsoccer.com/news/red_knights_can_meet_manchester_uniteds_12bn_asking_price_news_295644.html
Enpä usko, että tuolla summalla(£1.2bn) Manua vielä kaupataan. Ja miksi kaupattaisikaan, kun seura tekee hyvin rahaa Glazereille, seuran tulos on ylöspäin ja arvokin kasvaa. Lisäksi mitä olen näistä jutuista ymmärtänyt niin Glazereilla on vielä paljon suunnitelmia Manun varalle, ja ainakin he uskovat, että suuri osa potenttiaalista markkinapuolella on käyttämättä.

Hyvää keskustelua aiheesta kiinnostuneille on ainakin paitsion foorumilla.
"Miten niin jalat maassa? Oletko nähnyt kenenkään kävelevän ilmassa?"

www.sisu.kalsarit.net

Rossonero

#21
Lainaus käyttäjältä: Juho - maaliskuu 06, 2010, 13:31:04
Lainaus käyttäjältä: Rossonero - maaliskuu 05, 2010, 23:35:24
Minä kun jo luulin, että ahneuksissaan (seuran parasta lainkaan ajattelematta) seuran myyneet Edwardsit ja ahneuksissaan ostaneet Glazerit saisivat sen suohon. Nyt vaikuttaa siltä, että Glazerit saivat tehtyä muutaman sata miljoonaa ManUn kustannuksella, ja seuralle löytyy pelastajia.

http://www.worldsoccer.com/news/red_knights_can_meet_manchester_uniteds_12bn_asking_price_news_295644.html
Enpä usko, että tuolla summalla(£1.2bn) Manua vielä kaupataan. Ja miksi kaupattaisikaan, kun seura tekee hyvin rahaa Glazereille, seuran tulos on ylöspäin ja arvokin kasvaa. Lisäksi mitä olen näistä jutuista ymmärtänyt niin Glazereilla on vielä paljon suunnitelmia Manun varalle, ja ainakin he uskovat, että suuri osa potenttiaalista markkinapuolella on käyttämättä.

Ottaen huomioon sen, että ilman Ronaldon myyntiä seura olisi tehnyt tappiota rutkasti, en näe ManUa erityisenä sampona juuri nyt. Velkojen korot ovat käsittämättömiä, ja vievät koko ajan tappiolle, jos ei huippuja myydä. Lisäksi Fergusonin lähtö ennen pitkää tarkoittaa sitä, että nuorista ei väkisin enää tehdäkään pelimiehiä samalla tavalla.

Glazerit toki vetävät välistä minkä kerkiävät, koska ostivatkin käytännössä omistuksensa seuran piikkiin. Vieras urheilukulttuuri ja kannattajien avoin viha syövät kuitenkin aika paatunuttakin kaveria, kun mukavamminkin voi rahaa tehdä. Uskon myös, että fanit rupeavat ajamaan myyntiä omalta osaltaan, joka lisää painetta Glazereille. Fergusoniahan on jo alettu taivutella Glazereita vastaan, koska uskotaan heidän pilaavan Fergien perinnön.

En toki ole perehtynyt ManUn asioihin, mutta se on puppua, että seuraa ei kannattaisi tuollaisella hinnalla myydä. Summa on aivan järjetön, kun huomioidaan, että seuran satojen miljoonien velat tulevat tuohon päälle.

Mielenkiintoista tuota on joka tapauksessa seurata. Voi varmasti mennä miten päin tahansa.

Hönkki

Olen äärimmäisen pettynyt. Ei taida tulla neljättä perättäistä mestaruutta.
Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses

Hönkki

Bailey, Gidman, Albiston, Wilkins, Moran, McQueen, Coppell, Birtles, Stapleton, Robson, Macari. Sub. Moses