• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Harjoitteluvinkkejä

Aloittaja Zinga, elokuu 25, 2007, 21:33:39

« edellinen - seuraava »

Juho

#15
Lainaus käyttäjältä: "miku"
Lainaus käyttäjältä: "Hönkki"
Lainaa- Pelaaminen ja harjoittelu.

Harjoitteluvinkkejä kannattaisi jakaa vielä enemmän kuin tähän asti. Mitä ja miten ? Varsinkin Jerelle olisi hyvä antaa neuvoja.

juhon treenivinkit kiinnostaisi myös, ellei ole kovinkin salaisia..
Oikeastaan itse treenaan (vielä) aika yksinkertaisesti. Yksi harjotteista on tuo Zingan yllä kuvaama näpäytystreeni. Treeni vaatii erittäin paljon kärsivällisyyttä ja keskittymistä joten on varmaan ainakin itselleni melko sopiva.

Toinen yksinkertainen treeni on kahdella figuurilla ja pallolla yrittää kiertää mahdollisimman nopeasti keskiympyrää, mutta kuitenkin niin, että pallo ei missään vaiheessa kosketa keskiympyrää. Tämä kehittää näpäytystarkkuuden lisäksi myös nopeutta, leikkauksia sekä kentän ympärillä liikkumista. Kun tämän oppii tekemään jatkuvasti 10 sekunttiin, niin pallon hallussapitäminen luulisi hoituvan ongelmitta peleissäkin.

Viimeisenä muttei vähäisempänä laukaustreenit! PALJON toistoja! Lyhyeltä etäisyydeltä enemmän, mutta myös kauempaa. 100 vetoa illassa, niin ei kestä kauaa, kunnes alkaa uppoamaan (vähintään treeneissä :) ) Vetotreenissä on myös hyvä olla jonkinlainen noin maalivahdin korkuinen "este", jonka avulla on helppo opetella vetämään niin, ettei maalivahti yletä vetoon liikkumatta.

Tähän asti olen siis treenaillut pääsääntöisesti noita, mutta kehityskäyrä alkaa näyttämään siltä, että on aika uusia treeniohjelmaa. Vetoja olen ainakin treenannut hieman jo liikaa muuhun verrattuna, ja luultavasti vetojen treenaus ainoastaan turnausta edeltävinä päivinä auttaisi yhtä paljon. Muun ajan voisi sitten treenailla jotain muuta.

Kaikista tärkeintä subun treenauksessa on kuitenkin se, että siitä nauttii. Jokaisen kannattaa siis etsiä itselle sopivat harjoitteet ja näpäytellä niin kuin itsestä hyvältä tuntuu.
"Miten niin jalat maassa? Oletko nähnyt kenenkään kävelevän ilmassa?"

www.sisu.kalsarit.net

AriFerra

Lainaus käyttäjältä: Zinga - toukokuu 12, 2009, 17:48:32Aseta pallo johonkin kohtaa kenttää pitkittäissuunnassa siten, että se on rangaistusalueen sivurajan jatkeella. Aseta figuuri lähemmälle sivurajalle
siten, että se on samassa tasossa pallon kanssa. Näpäytä figuuri palloon ja aseta figuuri takaisin sivurajalle samalle tasolle kuin mihin pallo jäi. Jatka niin kauan kuin osut palloon tai kunnes pallo poistuu kentältä toisen sivurajan yli.

Hyvä ja ei-tylsä harjoitus.
Tätä jaksaa tehdä tosi kauan, itse asiassa harjoitukseen tulee pelikonsoleista tuttu "pakko-parantaa-tulosta" efekti.

Minun taidoillani 10 on jo aivan loistava tulos.
Enkka on 14, mutta harvoin tuota kybääkään saan.
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!