• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Pimp my Subu-jengi

Aloittaja Epis, heinäkuu 24, 2006, 16:33:25

« edellinen - seuraava »

Epis

Ei oo noi jengin maalamiset kauheen tuttua hommaa ja kun sai jo kymmenkunta pelaata tapettua tärpätillä niin ajattelin kääntyä ammattilaisten puoleen tässä asiassa.

1) Jarrunesteellä kuulemma maalit saa irtoamaan pelaajia vahingoittamatta, mutta kuinka kauan äijiä täytyy/saa pitää upoksissa? Sen tiedän jo, että pohjaosa kannattaa/täytyy jättää rannalle.

Liotuksen ajattelin hoitaa tyylillä; äijät rasiaan, nesteet sekaan, kansi kiinni ja partsille tarvittavaksi ajaksi.

2) Millä maaleilla kannattaa maalailla ja mistä niitä Heltsinkin alueella saa parhaiten? Entäs kannattaako maaleja ohentaa ja miten paljon maalaus vaikuttaa (tasa)painoon?

3) Miten hyvin muikkupelaaja sopii wanhoihin kuoppapohjiin? Tässä tietysti täytyy se "tappi" leikata/vuolla pois, mutta noin niin kuin muilta ominaisuuksilta?

Tuossa nyt muutama kyssäri, joita tuli het mieleen. Iso kiitos avusta&neuvoista jo etukäteen!
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Masse

#1
Lainaus käyttäjältä: "SUFC"Ei oo noi jengin maalamiset kauheen tuttua hommaa ja kun sai jo kymmenkunta pelaata tapettua tärpätillä niin ajattelin kääntyä ammattilaisten puoleen tässä asiassa.

Itse minulla on jonkin verran maalimisesta kokemusta kun ennen vanhaan maalailin kaikenmaailman strategiapelien ukkoja. Kokemus ei ole kuitenkin kovin kattava.

1) Jarrunesteellä kuulemma maalit saa irtoamaan pelaajia vahingoittamatta, mutta kuinka kauan äijiä täytyy/saa pitää upoksissa? Sen tiedän jo, että pohjaosa kannattaa/täytyy jättää rannalle.

En ole koskaan kokeillut saada maalit pois koska käy ihan yhtä hyvin maalata päälle. Maalit ovat niin kevyitä että en usko että haittaa vaikka olisi monta pintaa. Maalit mitä itse olen kokeillut ovat aina peittäneet hyvin vaikka olis musta pohja ja maallaa valkoisella.

Liotuksen ajattelin hoitaa tyylillä; äijät rasiaan, nesteet sekaan, kansi kiinni ja partsille tarvittavaksi ajaksi.

2) Millä maaleilla kannattaa maalailla ja mistä niitä Heltsinkin alueella saa parhaiten? Entäs kannattaako maaleja ohentaa ja miten paljon maalaus vaikuttaa (tasa)painoon?

Parjaat maalit minun mielestä on niittä mitä saa roolipelikaupoista esim. Fantasiapeleistä tai Kampissa olevasta kaupasta. Fantasiapelit sijaitsee Kaisaniemen metroasemalla tarjoustalon alla.

3) Miten hyvin muikkupelaaja sopii wanhoihin kuoppapohjiin? Tässä tietysti täytyy se "tappi" leikata/vuolla pois, mutta noin niin kuin muilta ominaisuuksilta?

Tuossa nyt muutama kyssäri, joita tuli het mieleen. Iso kiitos avusta&neuvoista jo etukäteen!
Support your local football club!

Hysteerinen rage quittaaja

#2
Lainaus käyttäjältä: "SUFC"Ei oo noi jengin maalamiset kauheen tuttua hommaa ja kun sai jo kymmenkunta pelaata tapettua tärpätillä niin ajattelin kääntyä ammattilaisten puoleen tässä asiassa.

1) Jarrunesteellä kuulemma maalit saa irtoamaan pelaajia vahingoittamatta, mutta kuinka kauan äijiä täytyy/saa pitää upoksissa? Sen tiedän jo, että pohjaosa kannattaa/täytyy jättää rannalle.

Liotuksen ajattelin hoitaa tyylillä; äijät rasiaan, nesteet sekaan, kansi kiinni ja partsille tarvittavaksi ajaksi.

2) Millä maaleilla kannattaa maalailla ja mistä niitä Heltsinkin alueella saa parhaiten? Entäs kannattaako maaleja ohentaa ja miten paljon maalaus vaikuttaa (tasa)painoon?

1) Yleensä riittää 1 vuorokausi. Kannattaa laittaa läpinäkyvään purkkiin. Siten näkee jo aika hyvin, kun maalit alkaa irrota.

2) Itse käytän Rewellin ja Humbrolin maaleja, joita saa esim. Prismoista. Vaativampaan työhön löytyy Marabun Decor-sarja, joita myi aikanaan ainakin Stockmann. Maalit pystyy käyttämään suoraan ilman ohenteita. Tietenkin jos haluaa jotain special värejä, voi yhdistellä muutamaa eri väriä, esim. hiuksiin, ja tumma ihoisiin pelaajiin.

3) Ihan hyvin sopivat. Pikkasen joutuu tietenkin joskus hiomaan pohjaa pienemmäksi, jos haluaa että pelaaja "istuu" täydellisesti. Eli siis ei muuta kuin näpertämään. Aika kuluu kuin siivillä!  :D

Tuossa nyt muutama kyssäri, joita tuli het mieleen. Iso kiitos avusta&neuvoista jo etukäteen!
Pyydän anteeksi, jos julkaisemani sisältö loukkasi sinua.

Hysteerinen rage quittaaja

#3
Jaahas, meni tuo vastaus jotenkin tonne kyssärin sekaan. No, kai se löytyy sieltäkin.
Pyydän anteeksi, jos julkaisemani sisältö loukkasi sinua.

AriFerra

#4
Allekirjoittaneen taustaa:
Koskaan en ole mistään askartelusta tms. pitänyt.
Nämä grillibalkan-sormetkaan eivät ole asiaa auttaneet.
Junnuna pari pienoismalli lentskaria tein, mutta se loppui siihen.

Nixa osti Rossonerolta käytetyn hw-joukkueen. "Milanin" paidat, mutta mustat housut. Ok. Milankin on kai joskus mustissa byysissä pelannut, mutta halusin nykyjoukkueen.

Poika on jotain Lord of the Rings hahmoja maalaillut, ja otinpa häneltä sitten maaleja. Ostin askartelu/pienoismallikaupasta(Kamppi, Freda) pienimmän siveltimen. Siis tosi pieni pää. Juuri ja juuri harjakset näkyvät.

Eli Nixa myi joukkueen minulle. Raaputin kirurginveitsellä(filmiasemointipuukolla) numerot selästä pois ja paikkailin paitoihin mustaa ja punaista.

Tämän jälkeen housut valkoisiksi. Ja yllätys! Hommahan oli kivaa ja onnistui käsittämättömän hyvin.

Vielä helpompaa olisi, jos jostakin löytyisi sellaanen "suurennuslasi/lamppu" hökötys jota CSI-tutkijat käyttävät.
Onko kellään tietoa, myydäänkö noita missään?
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

Rossonero

#5
Lainaus käyttäjältä: "AriFerra"Tämän jälkeen housut valkoisiksi. Ja yllätys! Hommahan oli kivaa ja onnistui käsittämättömän hyvin.

Enpä ole minäkään askartelija tai piirtäjä ollut koskaan. Minulle tuo subujengien kunnostaminen on kuitenkin nautinto ja lähes meditatiivista puuhaa. Rauhallista mietiskelymusaa taustalle ja uppoutuminen pieniin viivoihin. Harmi, että aikaa ei kovin usein tuohon ole.