• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Nopean pelin säännöt

Aloittaja TJ Lazer, huhtikuu 18, 2008, 12:03:57

« edellinen - seuraava »

artsi

Sivurajaheitossa hyökkääjän pitää jäädä odottelemaan puolustusnäpyä vaparissa taas ei tarvitse odotella.Mitenkäs tilanne on kulmapotkun jälkeen saako hyökkääjä jatkaa suoraan vai pitääkö jäädä odottelemaan puolustajan näpäytystä.  ;D

mikma

Lainaus käyttäjältä: artsi - helmikuu 03, 2013, 01:01:21
Sivurajaheitossa hyökkääjän pitää jäädä odottelemaan puolustusnäpyä vaparissa taas ei tarvitse odotella.Mitenkäs tilanne on kulmapotkun jälkeen saako hyökkääjä jatkaa suoraan vai pitääkö jäädä odottelemaan puolustajan näpäytystä.  ;D

Ei tarvitse odottaa.

Paitsi siinä tapauksessa, että kulman antanut figuuri (tai joku muu figuuri) kaatuu ja se nostetaan ylös tai se (tai joku muu figuuri) jää maalivahdin alueelle, niin täytyy se siirtää pois sieltä. Ja vissiin vielä se, että jos figuuri joutunee pelialueelta ulos, niin se pitää nostaa sivu/päätyrajan viereen sen 22mm rajasta.

siinä suurinpiirtein.

Eli hyökkääjän ei tarvitse odottaa puolustus näpäytystä mikäli peliin ei tarvitse muutoin puuttua.

AriFerra

#167
Listaappa Hönkki tänne (vai oliko asiaan jokin toinen topic?) uusien KV-sääntöjen suurimmat muutokset Suomeksi. Kiitos.

(tai tuonne: http://forum.subu.fi/index.php?topic=285.0  Ihan sama, jos laitat tänne, kopsaan ne PSKn osioon sitten)
S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

Hönkki

Jonnekin tänne foorumille olin jo laittanut ne sääntömuutokset, mutta en löydä nyt. Pistetään uudestaan.


1. Ajanpeluu
jos viimeisen 30 sekunnin aikana ilmenee tuomarin mielestä tahallista ajanpeluuta, niin hän voi antaa lisäaikaa. Lisäajan pituus ilmoitetaan varsinaisen peliajan loputtua.

2. Ei näpäytyksiä
Sivurajoissa ja vapareissa hyökkääjä voi sanoa "no flicks", jolloin kumpikaan osapuoli ei tee sijoitusnäpäytyksiä. Jos sijoitusnäpsyjä ei tehdä, niin ei voi myöskään vaatia "distance".

3. Vastustajan kilkkaaminen
Kun hyökkääjäfiguuri on osunut palloon, niin se ei saa liikuttaa kahta tai useampaa vastustajan kenttäpuoliskolla olevaa vastustajan figuuria. Omalla kenttäpuoliskolla saa siis kilkata miten paljon vaan. Samaten jos pelaa liikkuvaan palloon, laukoo tai yritää kalastusta, niin saa kilkkailla vastustajia miten paljon vaan. Omia figuureita tai vastustajan keppiveskaria saa niinikään kilkata vapaasti.

4. Irma ulkona
Jos irma ulkona ja menettää pallon, niin keppiveskan saa peliin viiden (5) hyökkääjän näpsyn jälkeen. Liikkuvaan palloon tehtyjä näpsyjä ei lasketa. Kun viides näpsy tehty, niin peli seis ja keppiveskan saa otaa peliin.

Muuten kuten ennenkin, eli jos saa pallon haltuunsa tai pallo rajoista yli, niin keppiveska peliin.

5. Nopea sivuraja
Hyökkääjän ei tarvitse enää odottaa vastustajan puolustusnäpsyä sivurajan jälkeen. Huomatkaa mikä vaikutus peliin, kun yhdistetään kohtaan "2. Ei näpäytyksiä". Hyökkäyspään sivurajoista saa erittäin vaarallisia tilanteita.

6. Heiton pituus
Sivurajan saa antaa vain yhden poikkiviivan yli, eli sama kuin hitaassa.

7. Laittomasti estetyt maalit
Jos maalin synty estetään kädellä tai keppiveskalla irman ollessa pelissä, tuomitaan pilkku. Estetyn laukauksen pitää olla menossa kohti maalia, jotta pilkku voidaan antaa.

8. Paitsiotarkennus
Figuuri joka on paitsioasemassa ja johon osuu liikkuva pallo, aiheuttaa paitsion, vaikka pallo ei ylittäisi paitsiolinjaa.


Tuossa lyhyesti tärkeimmät. Linkistä voi käydä tarkistamassa (myös perusteet)
http://fistf.com/wp-content/uploads/2014/03/Explanatory-notes-on-changes-FISTF-Sports-Rules-5.0.pdf

NÄILLÄ SÄÄNNÖILLÄ PELATAAN SIIS TÄSTÄ ETEENPÄIN.

Tavoitteena 50 Hesu-kautta. Nyt menossa 38. kausi.

AriFerra

S.P.Q.R. -> Sono pazzi questi romani
http://subbuteo-ile-ja-jere.vuodatus.net/
EN TYKKÄÄ ENKÄ JAA!

Epis

#170
8. Paitsiotarkennus
Figuuri joka on paitsioasemassa ja johon osuu liikkuva pallo, aiheuttaa paitsion, vaikka pallo ei ylittäisi paitsiolinjaa.


Nyt ei pää taivu.. Voitko antaa esimerkin?

Edit: Luin tuosta FISTF:n manuaalista ja homma selveni.. Eli paitsio vihelletään nyt myös esim. silloin, kun oma figuuri on paitsiossa laukaisualueen rajan tuntumassa ja pallo osuu figuuriin, mutta ei tule laukaisualueelle.
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!