• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

Kala-Maija 12.4.2010.

Aloittaja Pele10, huhtikuu 13, 2010, 15:58:16

« edellinen - seuraava »

Pele10

Pakkohan se on minunkin jotain kertoa eilisestä kokemuksesta Kala-Maijassa.
Ensinnäkin hyvillä mielin läksin kohti Espoota, mutta sitten Kehä 2:n ruuhkassa meni hermot  >:(
No se oli lähinnä sellainen pullonkaula kun tullaan kehä 2:sta kohti Matinkylää. Siinähän on se tunneli ja sitten ne valot tietenkin pahin...ja kellonaika tietysti!
Katsoin jo kyllä toisen reitin ensi maanantaiksi  :)

Sitten itse asiaan. Rentoa ja mukavaa porukkaa. En nyt oikein osaa kiittää kuin 3 henkilöä nimeltä (muutkin kyllä esittelivät itsensä, mutta tunnetusti eihän niitä muista).
Eli Kari, Vesa ja Pasi tuli tutuksi. Näille 3 ystävälliselle kaverille kiitokset. Pasi jaksoi kärsivällisesti opettaa mulle peliä vaikka käsittääkseni on vielä aika
"noviisi" koko pelissä, mutta paljon opin eilen. Ja jossain huoneen nurkassa tunteet kävivät aika kuumina (positiivisessa mielessä) mikä hiukan yllätti, mutta kun jalkapallosta on kyse
niin ymmärrän, että silloinhan on kyse elämää suuremmasta asiasta  ;D (lue oikein...peliähän Subbuteo on).

Seurailin myös muita pelejä oppiakseni. Netissä olen myös Youtubesta seurannut eri pelejä maailmalta. Se on siitä hyvä, että jos tulee jokin epäselvä tilanne voi tilanteen katsoa
uudestaan mistä mikin tilanne johtui. Esim. eräs tilanne oli kun seurasin kaverin peliä oikealta laidalta...kaveri hyökkäsi agressiivisesti ja "ykskaks" siirsi pelaajansa takaisin omaan kenttäpäätyyn
"johonkin"??? Ihmettelin, että mitä helv..onks näillä jotkut omat säännöt??? Sitten selvisi kun katsoin tarkkaan, että potkaisi maalipotkun irtomaalivahdilla ja jatkoi sillä pelaamista hyökäten aina
johonkin puoleen kenttään (välillä käytti toista pelaajaa)...sitten kaveri tietysti siirsi irtomaalivahdin vain takaisin paikoilleen sinne minne se kuuluukin  :)

Että tämmöstä. Kun en ole mikään verbaali-ihme en nyt oikein mukavaa kirjoitusta saa aikaiseksi, mut tarkoitus olisi tulla ensi maanantainakin Kala-Maijaan ja toivomuksena olisi
jos jopa "yhden nopean" voisi pelata esim. Pasin tai Jaakon (muistinkohan nimen oikein) kanssa? Tosin mulla ei nyt ole vielä edes joukkuetta, mutta katsotaan jos sellaisen saisi hankittua  :)

SouthernBoogieCat

Hienoa kuulla että ensivaikutelmasi Subu-meiningistä oli positiivinen ja että jatkoa on luvassa!! En vielä 100 % varmuudella osaa luvata olenko paikalla ensi maanantaina mutta mikäli olen, niin pelaan mielelläni sinua vastaan!!!

Fabio

AAAASSSSIIIIIAAAA!!

Hyvä "rapsa" Peleltä!

Eilen oli yllättävän paljon väkeä paikalla! ..yleensä on hieman iisimpää..

Ton "hitaan-nopean" huomasin itse ekalla kerralla hyväksi tavaksi opetella näpäyttämään..
Mutta aika nopeesti voi siitä siirtyä jo opetteleen nopeeta tyyliä! :)

Pelellä oli jo nyt paljon tosi tarkkoja näpyjä!  :)

Tulen itekin ens maanantaina, jatketaan siitä mihin jäätiin.. Ja jos et Vesalta (Rossonero) hyvää
jengiä heti löydä, lainaan toki mielelläni taas omaani!

T-Pasi The Fabio

Hönkki

Lainaatarkoitus olisi tulla ensi maanantainakin Kala-Maijaan ja toivomuksena olisi
jos jopa "yhden nopean" voisi pelata esim. Pasin tai Jaakon (muistinkohan nimen oikein) kanssa?

Juuri näin. Urheilukielessä viljellään nykyään kovasti termiä "pelirohkeus". Sama sopii tähänkin, eli siitä vaan vaikka neljä nopeeta.
Tavoitteena 50 Hesu-kautta. Nyt menossa 38. kausi.

Pele10

Se on sitten Brasilia todennäköisesti harjoittelemassa "hidasta-nopeaa" ensi maanantaina Kala-Maijassa jos vaan Vesa tuo tavaraa mukanansa näytille.
On se kyllä todella sääli kun 5 kertainen Maailmanmestari laitetaan munailemaan kentälle Peten pelaamana  ;D
Voisi kyllä ekaksi joukkueeksi hommata jonkun...aivan tuntemattoman joukkueen.

Siitä tulikin mieleen, että JOS nyt opin pelamaan alkeellisimmallakin tasolla niin miten kun kaikki tuntuvat pelaavan jotakin sarjaa niin voiko mihinkään sarjaan osallistua maajoukkueella?
Vai pitääkö mun sitten vaan maalata oma joukkueeni (jos se nyt on esim. Brasilia) jonkun sarjajoukkueen mukaiseksi?
Ymmärrän kyllä nämä asiat. Olen itse erittäin kiinnostunut tilastoista ja niihin liittyvistä asioista. Nuorempana vielä enemmän...

Ja onko mitään sarjaa esim. tulevalle kaudelle aloittelijoille vai pitääkö sarjoihin karsia ihan niinkuin oikeassakin fudiksessa? Täältä foorumilta varmaan jostain löytyy ehkä tietoa em. asiasta, mutta en oikein osaa etsiä. Niin ja mähän taidan olla kyllä veteraanisarjan äijiä jo pitkän matkaa kun ikää kohta 46  :o

Ja sitten vielä tämä FI-säännöillä pelaaminen. En kyllä missään nimessä haluaisi unohtaa näillä säännöillä pelattavaa pelimuotoa ja haluan kyllä yrittää sitäkin pelimuotoa. Se mitä heitin joskus aluksi, että haluan oppia vaan KV-säännöillä oli vaan asiasta tietämättömän heitto. Nyt kun olen netissä lueskellut asiasta niin on jo paljon viisaampi  :)

Tässä nyt taas jotain juttua. Kommentoikaa ihmeessä tämmösen vanhan Guben juttuja  ;)

Epis

Kv-säännöillä pelattaessa ei ole niin väliä mitä joukkuetta käyttää ja monesti on nähty ja pelattu täysin plankoilla/maalaamattomillakin joukkueilla. Tuo nk "puuhastelu", jossa joukkueet nimetään oikeiden pelaajien mukaan jne kuuluu vahvasti lähinnä FI-sääntöjen peleihin ja sarjoihin.

Hönkki varmaan tietää mikä tuon HeFi-divarin (eli kv-säännöillä pelattavan tutustumis/aloittelu -sarjan) tilanne on, että mahtuuko vielä mukaan. Syksyllä alkavaan HeFi-liigaan varmaan pääsee mukaan mikäli vain innostusta ja aikaa riittää ja treenipelejä varmasti löytyy joka pelikerralle.
Runkkuringissä taotaan toistemme selkää
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF, All my base are belong to you!

Pele10

Ok. Äkkiä sain vastauksen tiedusteluuni, thanks! Eli kyllä mä Brasilialla aloitan, sen verran pitää suurta Idoliani ja esikuvaani pikkupojasta alkaen eli Pelee kunnioittaa  :)
FI-säännön peleihin pitää sitten tulevaisuudessa miettiä mikä se voisi olla...

Pele10

Pasi saa kunnian olla mun Brasilian eka harjoitusmatsi vastustaja, mutta muista Pelee ei saa rapata liikaa  ;D . Se ei ole se 10-paita välttämättä  ;) (jos nyt mun tulevassa Brasiliassa edes on numeroita...vielä).
Ja sitten ei mitään "säälipelaamista" mua kohtaan, alusta asti täysillä. Otan sitten turpiin vaikka 20-0!  ;D

T. Pete