• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

eSports / eUrheilu

Aloittaja Epis, tammikuu 31, 2018, 19:02:27

« edellinen - seuraava »

SouthernBoogieCat

#360
Sunnuntain vastustaja luovutti nuo ottelut mutta emme saa luovutusvoittoja koska kaikki muutkin tuon joukkueen pelit on mitätöity. Eli meillä on jäljellä yhteensä neljä ottelua huomenna ja sunnuntaina kahta vastustajaa vastaan. Vaikka muilta lähti pisteitä playoffeja ajatellen niin meille tuosta luovutuksesta ei ole hyötyä koska mekään emme pisteitä saa emmekä myöskään menetä. Lisäksi otteluita on nyt kaksi vähemmän vaikka ennen luovutuksiakaan ei ollut enää saumoja playoffeihin.

ECL:n jälkeen toki 6vs6-pelit jatkuvat mutta päätähtäimeni keväällä on NHL22 Gaming Worldchampionship johon osallistuin viime keväänäkin. Siksi olen reilun kuukauden aikana pelannut HUTia koska nuo kisat käydään Ultimate Team-joukkueilla ja pitää olla kasassa kilpailukykyinen joukkue. Pelillisesti olen melko hyvin tähän saakka pärjännyt vaikka monella on paremmat joukkueet jo koska ovat kehittäneet niitä lokakuusta lähtien. Ostin lokakuussa Prismasta julkaisuhetkellä 40 € hintaan pelin jossa ei ollut ennakkotilaajan etuja eli käytännössä HUT-pakkoja. Siksi poikkeuksellisesti käytin muutaman kympin HUT Pointseihin joilla sain joitakin hyviä pelaajia. Näin vastustajien etu hieman kaventuu ja pelejä ei tarvitse niin monta pelata hyvän joukkueen kasaamiseksi vaikka sekin on melkoisen maltillisella pelaamisella nykyään mahdollista. 6v6 on silti pääpelimuotoni kokonaisuudessaan vaikka HUT nyt ennen NHL22 Gaming Wordchampionshipiä on itselläni pinnalla enemmän.

Viime vuonna tuli neljän viikon aikana 5 voittoa muistaakseni ja nyt tavoitteena parantaa tuota tulosta vuoden kokeneempana. Kyseessä viime vuoden tavoin avoin online-karsinta HUT-tilassa siten että viikkokisoissa saa pelata tietyn määrän otteluita maksimissaan - ehkä 25 korkeintaan - ja parhaat 100 pääsevät viikottain jatkoon. 4 viikkona saa osallistua ellei jonain näistä viikoista pääse jatkoon. Olettaisin systeemin olevan nytkin sama. Ilmoittautuminen alkanee viime vuoden tavoin maaliskuussa ja kisat ovat kaikille neljälle alustalle (PS4/5 ja molemmat XBoxit joille peli on julkaistu). En vielä syksyllä tiennyt että järjestetäänkö kisat tänä vuonna myös PS4:lle joten jätin HUTin syksyltä väliin pääosin ja loin joukkueen vasta hieman ennen joulua. Sain myös HUTin joulun joululahjapakoista muutaman hyvän kortin mm. Auston Matthewsin. Tässä keväällä ehtii hyvin kehittää joukkuetta kohti loppuhuipennusta.

SouthernBoogieCat

#361
Eilen oli hyvät pelit meillä ECL:ä ainakin verrattuna edellisiin 0-11 ja 1-18-tappioihin. Ekassa pelissä tilanne oli 3-3 aivan loppuun mutta sitten otimme pari turhaa jäähyä (joista toinen minun ottamani) ja hävisimme 4-3. Toisessa ottelussa pääsimme hienosti jatkoajalle jossa sitten tuli tappio 5-4. Tuo jatkoaikapiste kuitenkin tiesi sitä että emme jääneet lohkossa viimeiseksi. Lisäksi kun yksi joukkue luovutti niin sijoituksemme on kahdeksas.

Epäselvää on vielä että kuinka monta todellisuudessa menee playoffeihin Neossa. Se on joko 32 tai 16. Mikäli ensin mainittu niin sitten varmistimme tuolla jatkoaikapisteellä playoff-paikan joka näytti jo aiemmin olleen mennyt koska luulimme ettei lohkon häntäpäästä voi sinne päästä. Neossa oli alunperin 40 joukkuetta ja neljä niistä on luovuttanut joten 36 enää mukana. Jokaisessa lohkossa on enää mukana 9 joukkuetta joten jos 32 pääsee jatkoon niin jokaisesta lohkosta menee pleijareihin muut paitsi lohkojumbot. 16 joukkueen pleijareissa taas tilanne on täysin eri jolloin vaan lohkojen neljä parasta menee jatkoon.

Neossa kauden ennakkotiedoissa oli TBD pleijareiden kohdalla (muissa divareissa oli tuossa kohdin pleijarijoukkueiden määrä) joka johtunee siitä että ylempänä joukkueiden määrä on yleensä melkoisen pienempi mitä Neossa ja paremmin etukäteen tiedossa sekä luovutuksia harvemmin kesken kauden. Saa nähdä mikä on tuo lopullinen pleijarijengien määrä joten sitä odotellessa. Sunnuntaina Puckratsien runkosarja päättyy ja olisi mukava päättää se voittoihin.

SouthernBoogieCat

Saksalaisella jengillä Crocodiles Hamburg Esport  jota vastaan ECL:ä pelaamme tänään illalla on melkoisen hieno Twitch-kanava jossa hienot lähetykset omalla selostajallaan (ei siis EA Sportsin pelin selostajalla). Harmi kun itselläni tänään lepovuoro runkosarjan vikassa pelissä. Katson kuitenkin lähetyksen ja olen äänichatissä ja valmiina jos jollekin tulee este illan peliin. Olisi ollut hieno kuulla miten saksankielinen selostaja ääntäisi pelaajani Doctor Kolo Mukabo nimen saksalaisittain.  ;D

https://www.twitch.tv/crocodiles_hamburg_esport

Ainakin tuolla viimeisimmässä lähetyksessä on niin että peli alkaa lähetyksen alusta noin puolen tunnin kohdalta. Niin mielestäni olin katsovinani ja sieltä pelissä siis alkaa selostus myöskin.
Meidän ottelumme alkaa noin klo 21 tuttuun tapaan. Saattaa myös näkyä meidän pelaajista yhden kanavalla jos hän striimaa sen kun vastustajat jo sen tekevät ja vielä hienolla lähetyksellä aiempien perusteella.

SouthernBoogieCat

Suunnittelen itse aloittavani säännölliset Road to NHL22 Gaming Worldchampionship-lähetykset kun ECL on Puckratsien osalta ohitse. Näissä lähetyksissä aion ottaa mikin käyttöön ja kommentoida kuten tein viimeksi FIFA19:a.

nabel

Eiköhän striimata HeSun FA-cup finaali ja Jake selostaa Haagasta?

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: nabel - tammikuu 31, 2022, 08:45:12
Eiköhän striimata HeSun FA-cup finaali ja Jake selostaa Haagasta?

Jos ajankohta sopii ja teknisesti onnistuu niin mikä ettei.

SouthernBoogieCat

#366
Sunnuntaina voitettiin eka peleistä (en silloin itse pelannut) Crocodiles Hamburg eSportia vastaan 3-2 mutta toisessa meidän jengin pahin ongelma - liiat jäähyt - tulivat esille ja alkuvaiheen hyvästä pelistä huolimatta 1-4-tappio tuli.

Se playoff-viiva eilen saamieni tietojen mukaan on oikein vaikka joka lohkosta 6 parasta sinne menee. Jotenkin kaavio on rakennettu siten että saadaan playoffit menemään sujuvasti. Ihmettelin aluksi että 24 joukkueella meinataan pelata pleijarit ja edelleenkin ihmettelen miten ovat sen rakentaneet mutta mitä ilmeisimmin 32 joukkuetta ei pleijareissa nähdä. Olisi ollut hieman hassua jos lopulta sarjan loppuun pelanneista 36 jengistä 32 olisi selviytynyt pleijareihin lopulta.

Mutta hieno kokemus kaikenkaikkiaan eka ECL-kausi oli. Mielellään mahdollisuuksien mukaan jatkossakin pelaan joukkueessa joka osallistuu jollekin tulevista kausista. Itse olen tyytyväinen omaan peliini pääosin vaikka kehittämistä toki on melkoisen paljon ja erityisesti puolustuspelin osalta omalla kohdallani. Pisteitä tuli 10 ottelussa 6+5=11 johon olen tyytyväinen ekalle kaudelle. NHL Gamerin sivuille ei ole vielä jostain syystä päivittynyt lopullinen määrä vaan siellä luki kun viimeksi katsoin 8 ottelua ja 4+3=7. Pidän itse Excelissä tilastoja joten olen ottanut kaiken ylös.

Seuraava pelillinen projekti tosiaan on NHL Gaming Worldchampionship huhtikuussa. Se on 1vs1 ja keskityn nyt joukkuepelien kustannuksella siihen näiden osalta. ECL jatkuu osaltani Liten kirjoitushommilla playoff-ennakon osalta piakkoin.

Puckratsien osalta pelaamme joukkueen sisäisen liigan. Siihen on tosin otettu ainakin yksi ulkopuolinen joka on käynyt meidän kanssa pelaamassa melko usein ja kaikki joukkueen jäsenet hyväksyivät osallistumisen mutta muuten liiga on joukkueen sisäinen. Jos sovellus mihin tulokset merkataan ja taulukko muodostuu sen avulla mahdollistaa niin vielä ainakin yksi ulkopuolinen olisi tulossa mukaan. Ainakin tähän saakka kohtaamani vastukset (kaksi pelaajaa) ovat olleet ihan inhimillisen tasoisia 1vs1:a minulle joten mukava on ollut pelata JHL:n jälkeen tällaista kaveriliigaa myöskin pitkästä aikaa. Tosin kylmää kyytiä voi vielä tulla moneen kertaan.

SouthernBoogieCat

#367
Eilen julkaistiin NHL Gamerissä (nykyään sivuston uusi nimi Sports Gamer johtuen siitä että yhteisössä on tarkoitus jatkossa järjestää muiden urheilupelien kuten FIFAn kisoja) kirjoittamani ECL Liten playoffien toisen kierroksen ennakko: https://nhlgamer.com/.../ecl-22-winter-lite-playoffs-round-2.../ Loppuviikosta kirjoitan puolivälieräennakon kun joukkueet selviävät sinne. Nyt viikolla seuraan 2.kierrosta.

Vielä on tuo puolivälieräennakko, välieräennakko ja finaaliennakko sekä kausiyhteenveto tulossa jonka jälkeen ECL:än kirjoitushommat ovat paketissa ja uusi kausi on vielä sitten jonkun ajan päästä tämän version aikana. Mukava on ollut näitä väsäillä.

Ensi kaudelle taas toivottavasti oman joukkueen kanssa pääsemme osallistumaan Neoon. Oman joukkueen kanssa pelit ovat olleet hieman vähemmällä nyt vaikka niitä joitakin on ollut. Pelasimme tuossa yhtenä iltana hiljattain Mora IK:ta vastaan joka pelaa nyt meneillään olevissa Liten pleijareissa. Sain siitä jotakin infoa tuosta joukkueesta vaikka heillä oli useampia vierailijoita mukana eli täysin ei voinut verrata siihen mitä he ovat täysin omalla porukalla. Tuollakin kokoonpanolla pelasivat hyvin. Hävisimme pelin lopulta vaikka menimme johtoon ja haastoimme ihan kohtalaisesti heidät. Silloin tällöin kohtaamme EASHLä korkeammalla ECLä pelaavia porukoita. Aina ne eivät lähde meitä vastaan pelaamaan kun katsovat netistä että emme ole heidän divisioonassaan ECL:ä.

HUTissa valmistautuminen NHL22 Gaming World Championshipiin on hyvässä vauhdissa. Tuolla kanavallani olen alkanut tekemään  Road to NHL22 Gaming Worldchampionships-lähetystä (pyrin säännöllisesti tuota tekemään) jossa minulla on mikki käytössä ja kommentoin lähetyksessä pelaamiani pelejä sekä omaa joukkuettani yms. Pelillisesti menee kokoajan eteenpäin vaikka tulokset ovat olleet vaihtelevia. Myös joukkuetta olen saanut kehitettyä kilpailukykyiseksi.

Yksi kokeneempi pelaaja neuvoi minulle vaihtotehtävien suorittamista tuolla HUTissa joissa annetaan ylimääräisiä kortteja ja voi saada niiden tilalle yksittäisiä parempia pelaajakortteja. Näitä tekemällä olen saanut hyviä kortteja useampia. Tuohon en aikoinaan esim. FUTissa innostunut ja jaksanut siihen perehtyä vaikka sitä joku suositteli joskus mutta näköjään tuollainen on hyvä tapa koota joukkuetta Ultimate Team-pelimuodossa.

SouthernBoogieCat

Jatkossa tämän ketjun kaltaiset kirjoitukseni täällä: https://jakeroadtogamingworldchampionships.blogspot.com/2022/02/matkalla-kohti-nhl22-gaming.html

Tuon lisäksi säännöllisen epäsäännöllisesti livetriimiä tuolla YouTubessa asiaa koskien.

SouthernBoogieCat

#369
Tännekin tiedoksi:

Tänään onlinessa Sportsgamerin ja SPL:n järjestämä FIFA-turnaus. Turnaus pelataan FIFA22 Playstation 4-versiolla (vaikka tuolla linkin takana lukee jostain syystä myös PS5 niin käytössä silti PS4-versio) ja online friendlies-pelimuodossa eli oikeilla joukkueilla jotka kaikki asetettu samanarvoisiksi.

Voimassaoleva Playstation Plus-jäsenyys tarvitaan osallistumiseen uusimman version 22 lisäksi sekä nettiyhteys ja toki PSN-tili yhdistettynä EA Sportsin käyttäjätiliin.

Osallistujista pula joten jos sinä olet kiinnostunut osallistumaan tai tiedät jonkun joka voisi osallistua niin tuolta pääsee vielä mukaan. Ilmoittautumiseksi tarvitsee rekisteröityä Sportsgamer-sivuston käyttäjäksi. Linkin takana myöskin säännöt jotka kannattaa lukea.

https://sportsgamer.gg/leagues/229/players?fbclid=IwAR38AqwyJYmzk6Paip5wZqDQ6RXKrTkNwci9_DEM2qDz_GwdwXV6C9hYJ7A


Edit: Heikolta näyttää turnauksen toteutuminen. Edelleen vain kolme ilmoittautunut ja mikäli vähintään kuusi ei ole ilmoittautunut klo 17 mennessä ja lopulta osallistu niin turnaus perutaan. Sääli, koska näitä ei ole edelleenkään Suomessa liikaa. Hatunnosto SPL:n ja Sportsgamerin porukalle että jaksavat järkätä näitä. Niissä missä olen ollut mukana tai asiaa muuten seurannut niin osallistujamäärät eivät ole olleet kummoisia. Harmi ettei porukkaa kiinnosta tarpeeksi FIFAssa muu kuin FUT. Tosin kuukausi sitten oli SPL Open jossa pelattiin FUTissa ja hädintuskin saatiin se kuusi pelaajaa kasaan. Siinäkin piti järjestäjistä tulla pari mukaan että tuo määrä täyttyi.

Edit: Nyt tuli jo neljäs eli vielä toivoa on että tuo minimäärä täyttyy.

SouthernBoogieCat

#370
Huomenna ja sunnuntaina Narinkkatorilla Sportsgamerin järjestämän 3vs3-turnauksen finaalit. Menin siitä ohi tänään ja täydessä vauhdissa on kisa-alueen pystytys.

https://sportsgamer.gg/eht

En itse osallistunut tuohon 3vs3-turnaukseen. Tuttuja osallistui mutta heidän jenginsä putosi pois aiemmin eikä päässyt siis huomiseen finaalipäivään.

Edit: Tuolla puhutaan 4vs4-turnauksesta ja puhuin 3vs3-turnauksesta. Samasta asiasta on kyse ja molempia tapoja käytetään puhuttaessa tuosta pelimuodosta.

SouthernBoogieCat

#371
Colorado voitti viime yönä Suomen aikaa Stanley Cupin. Ratkaisumaalin teki Artturi Lehkonen. Nyt Lehkosen perheessä on kaksi omassa lajissaan korkeimman tittelin voittanutta. Artturin veli Ilmari voitti muutama kausi sitten ECL:n Eliten mestaruuden.

https://sportsgamer.gg/leagues/65/playoffs

SouthernBoogieCat

Paikka ECLään osallistuvasta jengistä irtosi tryoutin jälkeen.

https://sportsgamer.gg/leagues/241/teams/3244

Vaikka jostain syystä oheisessa listassa olen merkitty kenttäpelaajaksi niin tulen pelaamaan maalissa tuossa jengissä. Innolla odotan noin kuukauden kuluttua alkavaa ECL-kautta.



SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: L'Majuri - marraskuu 18, 2022, 10:03:38
Buginen NHL-uutuus turhauttaa pelaajia

NHL 2023:n julkaisusta on kulunut kuukausi, jonka mittaan arvostelut ovat romahtaneet viidestä tähtösestä yhteen vaivaiseen. Tämä johtuu kimpusta vikoja ja vajavuuksia, joita peli on osoittanut olevansa täynnä.

Moni fani on nyt sitä mieltä, että uusi Änäri on silkkaa rahankiskontaa. Kävi nopeasti selväksi, että EA ei ole panostanut juurikaan tehdäkseen eroa edelliseen osaan. Tai jos on, niin ei ainakaan parempaan suuntaan.


Pelaajat.com

Harkitsin ostamista, en enää.

Itselläni ei samoja kokemuksia kuin osalla pelaajista. Jotain pientä on ollut kuten aina mutta verrattuna viime syksyyn jolloin bugeja oli paljon on ero mielestäni ollut silmiinpistävä. Kyllä tuossa mm. viime päivityksen jälkeen oli aiempaa enemmän ongelmia mutta minun kokemukseni ovat olleet erilaisia mitä osan pelaajista ja myös minun lisäkseni hyviä kokemuksia on ollut muillakin. Eli en aivan allekirjoita kaikkea mitä uudesta pelistä on sanottu. Siinä on paljon hyvää mm. otteluiden tunnelmaan on panostettu ja onlinessa serverit ovat toimineet aiempaa paremmin - vähemmän lagia kuin ennen. Itse olen tykännyt pelata. Viime vuonna tähän aikaan oli toisin. Peli oli silloin täysin pelikelvoton.

SouthernBoogieCat

Tuohon uuteen Änäriin vielä. Voithan Majuri ladata sen kokeiluversion EA Playstä ja kokeilla peliä ensin sen 10 tuntia. Jos sinä aikana tulee paljon ongelmia niin pelin voi jättää ostamatta. Muistaakseni olet EA Playn jäsen?