• Welcome to Suomen Pöytäjalkapalloyhdistys - Forum.
 

Uutiset:

Rekisteröidy - Lähetä sähköpostia info@subu.fi

Main Menu

eSports / eUrheilu

Aloittaja Epis, tammikuu 31, 2018, 19:02:27

« edellinen - seuraava »

SouthernBoogieCat

#345
Lainaus käyttäjältä: SouthernBoogieCat - marraskuu 19, 2021, 07:35:03
Lainaus käyttäjältä: SouthernBoogieCat - lokakuu 31, 2021, 14:04:26
Saattaa olla että ECL:ä kirjoittamisen ohella pelaan Änärijoukkueeni kanssa tuon sarjan Neo tai Core sarjoissa - jommassakummassa. Varmaankin jatkan kirjoittamista Litestä (ellei siirretä johonkin toiseen sarjaan) mutta osallistujana pitää aloittaa joko Neosta tai Coresta joissa ei osallistujille kokemusvaatimuksia. Coressa ainoa rajoitus on sinne otettava joukkuemäärä. Yksittäisille pelaajille ei Coressakaan ole mitään vaatimuksia.

Meillä joukkueessa on nyt kirjoilla 12 pelaajaa ja ECL:ä pitää rekisteröidä vähintään 8 mukaan. Näyttäisi hyvältä siinä mielessä mutta eri asia moniko meiltä haluaisi osallistua. Vasta joukkueen kanssa olemme asiasta keskustelleet ja vielä ei osallistuminen ole varmaa. Itseäni ainakin kiinnostaisi kirjoittamisen ohella ainakin yksi kausi kokeilla ECL:ä kun nyt olisi joukkue jossa on mahdollista päästä sinne pelaamaan.

ECL:n Staffin edustajan ominaisuudessa olen mm. jäävi toimimaan joukkueen kapteenina sekä osallistumaan mm. mahdollisiin sitä koskeviin ratkaisuihin mitä eri tilanteissa voidaan tehdä. Näitä esimerkiksi jos ottelu joudutaan pelaamaan loppuun keskeytyksen jälkeen tai jotku tilanteet missä tarvitaan järjestäjien ottamista mukaan päätöksen tekoon. Muuten ECL Staffin jäsenten osallistuminen on sallittua koska useat muutkin pelaavat eri joukkueissa ECL:n sarjoissa.

Joukkueemme Puckrats pääsi mukaan peruutuspaikalle (olisimme mahtuneet jos ilmoittautuminen ajoissa olisi tehty eikä peruutuspaikalle ilmoittautumisajan jälkeen olisi ollut tarvetta) ECL:n Warm up-turnaukseen ennen varsinaista kautta joka alkaa tammikuussa. Innolla odotan ensimmäisiä pelejäni ECL:n turnauksessa ja tämä lämmittely on hyvä tapa päästä sisään liigan kilpailutoimintaan ennen varsinaiselle kaudelle osallistumista mahdollisesti. Eilen ohjelman mukaan piti olla ensimmäiset pelit mutta saimme eilen pikahälytyksellä paikan joten nuo pelit siirrettiin sunnuntaille jolloin meillä on putkeen neljä peliä klo 20-22 välillä näillä tiedoilla.

https://nhlgamer.com/leagues/159/standings


Joukkueemme taival ECL warm upissa lähenee loppuaan. Ensi viikolla viimeiset kaksi ottelua. Tähän mennessä tulleet kaksi voittoa ovat enemmän mitä alkujaan odotimme koska kaikki olimme debytantteja ECL:n sarjoissa. Pelillisesti välillä jopa hyvää erityisesti voittopeleissä mutta selkeästi eron on useimmissa peleissä huomannut suhteessa vastustajiin niin joukkuepelin kuin henkilökohtaisen taitotason osalta. Tyytyväinen olen itse kuitenkin että lähdimme mukaan ja osallistuin itsekin. Oheisen lainatun tekstin linkin kautta pääse tsekkaamaan peliemme tuloksia. Otteluita olisi yhteensä pitänyt olla 16 mutta yksi joukkue luovutti joten sitä vastaan emme pelanneet ja kyseisen joukkueen pelit mitätöitiin mitä olivat ehtineet pelata.

Harkitsemme varsinaiseen ECL:n osallistumista tammikuussa. Saimme vaikeuksitta pelaajia tarpeeksi joka peliin ilman pyytämistä siirtoa sen takia toiselle illalle. Muutenkin tuntui että joukkueemme tykkäsi kokemuksesta. Kyllä edelleen minulle ehdottomasti mielekkäin pelimuoto tämä joukkuepelimuoto Änärissä. FIFAssakin Pro Clubs olisi ihan hyvä pelimuoto jos tarpeeksi pelaajia saisi joukkueeseen. Meillä on joukkue olemassa mutta melkoisen harvoin olemme nyt pelanneet. Viidellä pelaajalla eivät kaikki innostu asiasta mikä on ymmärrettävää kun Änärissä saa ilman botteja pelejä vaikeuksitta nykyään.

Otin osasta otteluista videoklippejä joita ehkä laitan kanavalleni kun ehdin. Joukkuetoverini kanavalla Twitchissä on kaksi viimeisintä peliämme: https://www.twitch.tv/simo911_/videos

SouthernBoogieCat

Kuukausi sitten osallistuin ekaan laatuaan olevaan SPL Openiin FIFA22:a. Huomenna on toinen johon olen ilmoittautunut: https://www.challengermode.com/s/spl/tournaments/cb0602fc-1266-4da4-5e84-08d9be3d9df9 Toistaiseksi on vaan 5 osallistujaa joten nähtäväksi jää miten pelataan lopulta vai pelataanko ollenkaan. Viimeksi oli useampia mukana. Viimeksi tieni katkesi ekalla kierroksella 7-2-tappioon. Nyt alkuperäisen suunnitelman mukaan olisi alkulohkot ja pudotuspelit joten ainakin muutama peli olisi tiedossa mutta riippuu osallistujamäärästä. SPL Open on perustettu tavoitteenaan tarjota eri tasoisille FIFA-pelaajille mukavaa turnauspelailua kun FIFA-turnauksia ei valitettavasti Suomessa ole paljoa. Sääli jos homma kuivuisi kokoon alkumetreillä. Vielä ehtii ilmoittatua joten jos on jollakulla tietoa kiinnostuneista niin saa mainostaa. Ja toki itsekin voi osallistua jos FIFA maistuu.

SouthernBoogieCat

Eilen toteutui tuo SPL Open FIFA-turnaus vaikka lopulta osallistujamäärä jäi viiteen. Yhdeksän oli ilmoittautunut mutta vain viisi lopulta vahvisti check-inissä osallistumisensa. Turnauksessa pelattiin yksinkertainen sarja ja kaksi parasta pelasivat finaalit.

Toivoin että mukana olisi ollut joku lähempänä omaa tasoani. Näin ei käynyt kuitenkaan. Kaikki olivat selvästi kokeneempia ja aktiiveja verrattuna omaan parissa viime versiossa harvakseltaan 1vs1:ä pelaamiseen. Tässäkään versiossa 1vs1:ä ei ole mitenkään liikaa. Tulokset siis olivat sen mukaisia mutta hyvääkin oli paljon.

Hävisin ekan pelin 1-10 jossa eka jakso oli 0-8. Tokalla jaksolla sekä lukemien perusteella että pelillisesti pääsin paremmin mukaan. Toisen pelin hävisin 1-9 jossa hieman sama juttu. Kolmas peli meni saman kaavan mukaan: eka jakso murskaava ja tokalla pelasin paremmin tuloksena 1-10-tappio. Turnauksen päätöspelissäni kohtasin turnauksen lopulta voittaneen pelaajan ja siinäkin eka jakso meni huonosti mutta tokalla jaksolla pelasin jopa hyvin ja muutenkin paras pelini sekä tuloksen että pelillisen esityksen puolesta. 2-6 olivat loppulukemat.

Yhteenvetona voisi sanoa että isoin ongelma pelissäni on puolustuspeli tällaisen tason pelaajia vastaan. Hyökkäyspelissä saan kuitenkin paikkoja ja pystyn pärjäämään pelillisestikin ajoittain. Se että alussa vastustaja tekee 4-6 maalia nopeaan tahtiin on tällaisissa useimmiten ollut se isoin asia. Kun olen saanut pelin kuntoon niin olen suhteellisen hyvin pärjännyt. Tasoeroa silti ilman muuta on näitä pelaajia vastaan.

Random-peleissäkin on tullut joitakin (ei montaa mutta kuitenkin) voittoja ihan hyvistäkin pelaajista mm. parhaimmillaan viime versiossa 1-3 divareissa pelanneista ja tässä versiossa ovat pelanneet minua ylempänä. Toki tappioitakin on tullut mutta siihen nähden pidän tasoani vähintäänkin kohtuullisena miten vähän olen viime vuosina FIFA19-aktiiviaikojen jälkeen pelannut tuota peliä ja nimenomaan 1vs1:ä kun olen Pro Clubsiin FIFAssa onlinessa enemmän keskittynyt sekä Careeriin offlinessa yleisesti ottaen. Lisäksi Änäri on ollut 20 ja 21-versioissa sekä myös tässä uusimmassa se joka on vienyt peliajastani valtaosan.

Eilisessä turnauksessa olen myöskin tyytyväinen että en jäänyt nollille yhdessäkään peleistä. Kannatti osallistua vaikka tappioita tuli. Tuon edellisen postauksen linkin takaa näkee turnauksen tulokset. Siellä näyttää että minulla olisi kolme voittoa. Noin ei kuitenkaan ole. Tuo turnausalusta ei ilmeisesti tunne yksinkertaista sarjaa joten koska sellainen pelattiin niin toisiin otteluihin merkattiin no opponent ja voitto. Mutta nuo aiemmin mainitsemani tulokset näkyvät siellä.

SouthernBoogieCat

#348
Joukkueeni Puckrats  jätti nyt ajoissa ilmoittautumisen ECLn Neo-sarjaan. Warm up-turnaukseen ei jätetty ajoissa mutta päästiin peruutuspaikalle. Nyt kapteenit hoitivat homman ajoissa. Eri asia saadaanko vähimmäisvaatimukset täyttävä 8 pelaajan rosteri kasaan lopulta mutta sen osalta näyttää ihan hyvältä. Innolla odotan ensimmäistä  varsinaista ECL-kauttani. Kirjoitushommat ECLä jatkuvat tammikuussa myöskin ja nyt on sen lisäksi rooli myös pelaajan ominaisuudessa siellä. Tuo uutta ulottuvuutta molempiin tämä.

SouthernBoogieCat

#349
Tällä hetkellä ollaan saatu rekisteröityä minimissään 8 pelaajaa ECL:ään joten Puckrats on mitä ilmeisimmin lähdössä Neo-sarjaan. Innolla odotamme ja pelaammekin nyt koettaen kehittää pelitapaamme. Tulokset eivät ole tällä hetkellä olleet parhaita mahdollisia vaikka hyviä hetkiä on ajoittain peleissä ollut. Isoin ongelma on meillä viisikkopuolustus joka pitäisi saada kuntoon sekä maalipaikkojen käyttäminen. Saamme tilanteita luotua mutta maalitilanteisiin nähden tehtyjä maaleja on melkoisen vähän.

Tosin joukkueemme tuossa toissapäivänä teki 8 maalia yhdessä ottelussa joka ei käsittämättömästi edes riittänyt voittoon. Hävisimme 8-9 jatkoajalla ja johdimme peliä 7-0 vielä toisessa erässä sekä uudelleen 8-7 vielä noin 30 sekkaa ennen loppua. Käsittämätön pupellus tyyliin Suomi-Ruotsi 2003 MM-kisojen 5-1:ä 5-6:n. Vastustaja oli tosin 2.divarista ja me pelaamme 8-9.divarien välillä EASHL:ä. Eli kova joukkue oli vastassa ja heidän pelinsä muuttui täysin 7-0 jälkeen ja meidän paketti taas sekosi mutta silti meidän olisi pitänyt tuo peli voittaa.

Parhaimmillaan olemme kuitenkin pelanneet hyvin mm. warm up-turnauksessa taannoin. Meillä on hyvä ydinporukka ja nykyään saamme täysiä 6vs6:a ilman botteja säännöllisesti toisin kuin NHL21-versiossa silloisen joukkueen kanssa oli. Kokemattomuus vielä näkyy kaikessa koska meistä kellään ei ole pitkää, useiden vuosien kokemusta 6vs6-pelimuodosta ilman botteja (itsellä parista edellisestä versiosta mutta läheskään kaikki pelit eivät ole olleet täysiä 6vs6:a). Tällä porukalla ei ole myöskään vuosien yhteispelikokemusta kuten monilla vastustajilla jotka ovat eri versioissa pelanneet yhdessä vuosikausia joka näkyy heidän pelissään sekä joukkue- että henkilökohtaisella tasolla. Paljon on siis meillä vielä tekemistä ja opittavaa niin joukkuepelin kuin jokaisen pelaajan oman taitotason osalta.

SouthernBoogieCat

#350
Ensi tiistaina joukkueemme ensimmäisen varsinaisen ECL-kauden Neo-divisioonassa on määrä käynnistyä. Riippuu mahdollisista ottelusiirroista. Vielä lohkot eivät ole selvillä ja selviävät varmasti viikonlopun aikana. Työn alla itselläni on Lite-divisioonan kausiennakko hahmotteluvaiheessa ennen kuin lohkot niinikään siellä selviävät toivottavasti jo ennen viikonvaihdetta. Kiire tulee hieman kirjoittamisessa mutta aikaisemminkin on lohkojen ja otteluohjelmien säädöissä järjestäjillä mennyt viime tippaan. Työtä noissa riittää koska joukkueita on paljon ja pelaajien nimiä pitää tarkistaa etteivät ole hyvän tavan vastaisia ja sama pätee myös joukkueiden nimiin. Lisäksi alemmissa sarjoissa pitää katsoa että mahdollisimman tasaisia joukkueita on mukana ja tarvittaessa nostaa mahdollisuuksien mukaan ylemmäs. Näitä tekee vapaaehtoisvoimin muutama ihminen joten ymmärtää sen jos varsinaisen työn ja muun elämän lisäksi iso homma sarjan hallinnoinnissa on hankalaa.

Ohessa pelaajani Doctor Kolon tilastot niiltä kausilta joilla olen pelannut 6vs6-pelimuotoa. Tämän kauden osalta ECL Neossa ei ole vielä tilastoja koska sarja ei ole vielä alkanut mutta warm upin tilastot löytyvät. Tilanne 30.12.2021 mennessä. Olen ottanut tilastoihin vaan pelatut ottelut, maalit, syötöt, pisteet ja jäähyt. Lisäksi niissä näkyy luonnolisesti edustettu seura kunkin kauden osalta sekä mitä sarjaa pelit ovat olleet. Mielestäni +/- - tilasto ei ole tässä pelimuodossa olennainen koska kaikki pelaavat kokoajan eli kentälliset eivät vaihdu kuten oikeasti jolloin noilla tilastoilla on merkitystä enemmän. Toki ne voi tarvittaessa lisätä koska nuo ovat myös mukana kuvissa mistä olen nämä siirtänyt omaan kirjanpitooni Exceliin. Pelaajan nimen vieressä näkyvät pääasialliset pelipaikat millä olen pelannut. Noistakin LW on yleisin selvästi etenkin kuluvalla kaudella. Pakkina olen muutamia pelejä pelannut sekä maalivahtina viime versiossa kokeilin.

Tilastoissa huomioitu ainoastaan 6vs6-pelitilan pelit eli 3vs3-pelejä ei ole laskettu koska mielestäni ne eivät ole oikeita pelejä vaan höntsäilyä. Jäähyjä ei niissä esimerkiksi ole vaan rangaistuslaukaukset. 6vs6-pelitilassa on mukana myös pelit joissa on 1-2 bottia suunnilleen koska niitä ei näe erikseen missä olisi täysin botittomia pelejä. Toki todella tarkkaan tilastointiin nuokin olisi pitänyt huomioida ja jättää pois bottien kanssa pelatut pelit. ECL-tilastot kun niitä kertyy aikanaan ovat täysin botittomia pelejä koska siellä ei pelejä pelata elleivät joukkueet saa täysin ihmispelaajista koostuvia joukkueita kasaan ja tarvittaessa pelejä siirretään esim. tai ääriolosuhteissa tulee luovutuksia.


Lisäys: ECLn Neo-sarjan lohkot julkaistiin. Meidän joukkue Puckrats pelaa lohkossa 3 jossa vastassa on muunmuassa kavereiden joukkue Old Hogs. Innolla odotamme keskinäisiä pelejämme joissa on jo klassikon ainekset. Sarja alkaa jo sunnuntaina eikä tiistaina kuten aiemmin oletin. Hieno kausi tulossa jokatapauksessa heti vuoden alkuun. Liten lohkot myöskin julkaistiin joten pääsen puntaroimaan niitä ja kirjoittamaan ennakon.

https://nhlgamer.com/leagues/174/standings

SouthernBoogieCat

#351
Sunnuntaille alunperin ohjelmassa ollut Puckratsien ECL-avaus siirtyi tälle illalle. Eli kiekko putoaa jäähän klo 22: https://nhlgamer.com/leagues/174/schedule/2558 ja huomenna pelit jatkuvat lontoolaista joukkuetta vastaan klo 21 lähtien ohjelman mukaan ja ilmeisesti ajankohta on vahvistettu jo kapteenien toimesta. Jos tämän Twitch-kanavan omistaja on mukana sekä huomenna että tänään (kuten todennäköisesti on) niin pelit nähtävissä täällä: https://www.twitch.tv/simo911_ Innolla odotan niin joukkueen kuin oman itseni osalta ECL-avausta.

Liten kausiennakkoni julkaistiin sunnuntaina: https://nhlgamer.com/community/news/european-championship-league/ecl-22-winter-lite-guide-former-core-teams-to-challenge-for-the-title-at-the-lite-level-r945/ Lohkot julkaistiin uudenvuodenaattona ja sarja käynnistyi sunnuntai-iltana joten lyhyellä aikataululla piti vääntä juttu. Onneksi oli aiempaa kokemusta lyhyellä aikataululla kirjoittamisesta edellisiltä kausilta ja jo tietämystä monista joukkueista vaikka piti hakea tietoa myös useista juttua varten. Kovinkaan kattavaa ei voinut tehdä mutta ihan ok silti tuli.

SouthernBoogieCat

#352
Eilen oli kyllä kokonaisuutena meillä hyvä avaus ECL:ä. Voitettiin toinen otteluista ja tappio-ottelussakin pelasimme ajoittain hyvin. Otteluohjelmassa näyttää että 5-2-voitto olisi ensimmäinen ottelu mutta se pelattiin todellisuudessa sen tappiopelin jälkeen. Molemmat pelit edelleen nähtävissä yllämainitulla Twitch-kanavalla ainakin toistaiseksi ja laitan mahdollisesti klippejä omalle kanavalleni noista peleistä mikäli ne onnistuivat ja niissä on pidempiä jaksoja kuin alle minuutin mittaisia. Hyvä alku sekä joukkueen että omasta puolestani ECL:ään ja kiva oli pelata. Tänään illalla on vastassa London Lightning. En itse pelaa niissä peleissä vaan minulla on huilivuoro joka sovittiin eilen ennen eilisiä pelejä että keskiviikon kokoonpano on tiedossa jo hyvissä ajoin. Pelaan sitten jatkossa muissa otteluissa koska vuorottelemme huilivuoroissa ja kierrätämme osittain rosteria. Tämän illan vastustaja on kovempi mitä eilen oli joten pitää parantaa meidän joukkueen vielä eilisestä. Katson itse lähetystä illalla ja olen meidän äänichatissä ja annan palautetta. Eilen yksi tänään pelaava teki samoin.

SouthernBoogieCat

#353
Tuuliviirin kanssa voidaan pelata hänen halutessaan FIFA22:a ottelu/ita ikäänkuin paluuotteluina HeSuun. FUT-joukkuetta minulla ei ole joten voidaan pelata online friendliessä Coventryn ja Hellas Veronan asetettuna Overall 90:ksi eli samantasoisiksi. Tämä  ehdotus voimassa pysyvästi niin kauan kun Tuuliviiri mahdollisesti pelaa FIFAa. Itse pelaan FIFAa säännöllisen epäsäännöllisesti riippuen miten NHL:n joukkuepelejä on. Syksyllä näytti että olisin enemmän siirtynyt takaisin FIFAan kun ei ollut varmuutta EASHL:n pelimuodon toimivuudesta NHL22:a. Se on sittemmin alkanut toimimaan ja joukkuepelit ovat olleet edelleen ykköspelimuoto (joukkue ollut aktiivinen) ja Änäri sittenkin ykköspeli. FIFAssa online seasonit ovat vakiintuneet sen pelin pääpelimuodoksi osaltani mitä Änärin jälkeen on ehtinyt. Pro Clubs-jengi ei ole ollut kovinkaan aktiivinen.

SouthernBoogieCat

Lainaus käyttäjältä: Tuuliviiri - tammikuu 06, 2022, 11:48:26
Kiitos tarjouksesta. FIFA22 olen pelannut ahkerasti (lähinnä UT'ia).
Ollaan yhteydessä asian tiimoilta jossain vaiheessa; kenties perinteinen txt.

Hyvä kuulla että FIFA on maistunut. Itsekin olen tykännyt tästä versiosta paria aiempaa enemmän mutta Änäriä tosiaan olen enemmän pelannut.

Palataan asiaan esim. txt tai sitten PSN:ä joka on hyvä tapa sopia pelejä. Jos kuulokkeet löytyy niin voidaan niitä käyttää pelin aikana kuten teen muiden kavereiden kanssa kun pelejä pelaan 1vs1:ä tai joukkuepelejä. Kohta on itseasiassa yhtä kaveria vastaan FIFAa. Hän hankki juuri pelin (on toki pelannut FIFAa aiemminkin ja osaa pelata) ja nyt on hänen debyyttipelinsä onlinessa tässä 22-versiossa.

Mielenkiinnolla odotan keskinäisiä pelejämme kun olet ahkerasti pelannut niin miten se näkyy. Viimeksi ero oli selkeä siinä 21-version pelissä tai sitten sinulla huono päivä. Katsotaan miten aikanaan päättyy.

SouthernBoogieCat

#355
Joukkueemme Puckratsien peli on ihan hyvässä mallissa. Olemme EASHL:ä nykyään 5.divarissa (divareita 10). Yllättävän hyviä pelejä on ollut tuolla divaritasolla kun vielä joku aika sitten alempanakin oli vaikeampaa melko useinkin. Niin sitä kehitystä tulee joukkuepelissä kun porukka pelaa keskenään säännöllisesti. Nimenomaan säännöllisyys tärkeää koska pelejä meillä ei lopulta ole hirveitä määriä. Vähän sama kun soiton treenauksessa: säännöllisesti mahdollisimman usein vaikka vain vähän aikaa kerrallaan.

Eilen ja viime yönä oli hyvät pelit. Tosin viimeisimmissä peleissä oli useampi huippuluokan vierailija mukana joten se selittää osittain hyviä tuloksia. Esimerkiksi itse en pelannut eilen aivan viimeisimmissä keskellä yötä olleissa peleissä (lopetin puolilta öin) joissa oli mukana vain yksi meidän vakituinen pelaaja. Iltapeleissä pelasin joissa oli mukana useampi oma pelaaja. Omallakin porukalla olemme kyllä kehittyneet ja pelkästään silläkin pystymme 5-6.divaritasolla pelaamaan hyviä pelejä. Tänään taas illalla pelejä joukkueella suuntana huomisillan ECL-pelit. Itse olen taas huomenna kokoonpanossa kun viimeksi huilasin. Huomisen pelien striimauskanava on vielä auki koska joukkuekaverini joka striimasi aiemmat ei ole näillä näkymin pelaamassa huomenna. Mahdollisesti itse striimaan tai yksi toinen joukkuekaverini jonka kanava löytyy täältä: https://www.twitch.tv/xanimaali

Jännä yhtäläisyys Subun ja konsolikiekon välillä on se että molemmissa piireissä on pelaaja jolla on sama sukunimi eli Sepon sukunimikaima. Nimen kaikki tämän piirin ihmiset tietävät joten sitä ei ole syytä mainita koska asianomainen on tietääkseni niin toivonut. Mutta tuo sukunimi nähtävästi seuraa mukana pelasi mitä tahansa.  ;D

SouthernBoogieCat

#356
Noin klo 20 pintaan - ehkä menee klo 20.20 kieppeille suunnilleen - alkaa Puckratseillä lämmittelypeli jos koko porukka saadaan siihen. ECL-pelit HC Jeussenia vastaan käynnistyvät noin klo 21 kieppeillä. Livestriimi joko omalla kanavallani tai ylläolevissa postauksissa mainituilla muiden pelaajien kanavilla. Saattaa jopa näkyä NHL Gamerin sivujen kautta jos joku kanavista on sinne lisätty (poislukien oma kanavani jota en ole toistaiseksi sinne ilmoittanut). Vaikea vastus tiedossa kuten monet muutkin vielä ovat meille. Kaikki likoon kun klo 21 kieppeillä peli käynnistyy ja katsotaan mihin se riittää kliseisesti sanottuna.

SouthernBoogieCat

Eilisissä tappioissa tasoero näkyi mutta emme pystyneet joukkueena antamaan parasta mahdollista suoritustakaan. Henkilökohtaisestikaan eivät nuo pelit eilen olleet parhaita mahdollisia. Tosin pelasimme siinä mielessä hyvin että eilinen vastustaja oli murskannut kahdessa aiemmassa ottelussaan vastustajan parhaimmillaan yli 10 maalilla ja me sentään hävisimme vaan  6 ja 8 maalin eroilla.  ;D  Teimme myös kummassakin pelissä maaleja.

Alkavalla viikolla meillä on  peräkkäisinä päivinä keskiviikkona ja torstaina äärimmäisen tärkeät pelit playoff-paikkoja ajatellen. Oheisen kuvan taulukosta näkee vastustajien  Black Piratesin ja Starbulls Esportsin olevan meidän edellä ja vähemmän otteluita pelanneina. Tällä viikolla pitäisi siis raapia pisteitä mutta helpolla ne eivät tule. Itse pelaan keskiviikkona näillä tiedoilla mutta torstaina taas kierrätetään kokoonpanoa. Sunnuntaina olen taas kaukalossa kun vastaan asettuu meidän kaverijoukkue Old Hogs. Siinä pelissä on paikallisottelun tuntua.

SouthernBoogieCat

#358
Harmittavat tappiot eilen joukkuetta vastaan joka oli täysin voitettavissa. Ensimmäinen peleistä oli tasan kolmannessa erässä puolivälissä jonka jälkeen yhteys katkesi. Sääntöjen mukaan piti pelata jäljellä oleva aika niin että keskeytyshetkellä tullut jäähy ottaa alkuun ja pelata sitten minuutit pois vaan pallottelemalla kiekkoa jonka jälkeen tosissaan loput ajasta. Maalit lisättiin tulokseen.

Meidän joukkueen peli sekosi tuon keskeytyksen jälkeen ja hävisimme pelin lopulta 9-5 kun maalit lisättiin keskeytyshetken tulokseen 4-4. Toisessakin ottelussa oli ajoittain voitonavaimet ja myös nousimme 4-2-tappiosta tasoihin aivan lopussa mutta noin 20 sekkaa ennen loppua vastustaja teki 5-4.

Harmittavat tappiot mutta hyvää peliä oli. Itse huilasin eiliset pelit ja olen taas näillä näkymin kaukalossa ylihuomenna kun kavereiden joukkue Old Hogs tulee vastaan. Tarvitsemme pisteitä ohuiden playoff-saumojen ylläpitoon vaikka ne ovat nyt tämän viikon tähän asti tulleiden tappioiden vaikutuksesta lähinnä teoreettisia.

SouthernBoogieCat

Vähän etäisyyttä haettu viime sunnuntaihin jolloin hävisimme ECL:ä kaksi ottelua yhteismaalein 1-29 (ensimmäinen 0-11 ja toinen 1-18). Tasoero oli suurempi mitä aiemmissa pelaamissamme ECL-peleissä mutta kyllä meiltäkin joukkueena ja henkilökohtaisestikin  nuo pelit olivat melkoisia rimanalituksia.

Ylihuomenna pelit ennakkoon suunnilleen samantasoista joukkuetta vastaan. Niistä otteluista tavoitteena ei voi olla muuta kuin täydet 4 pistettä. Peliesityksen pitäisi ainakin parantua viime sunnuntaista. Olemme noiden murskajaisten jälkeen pelanneet hyviäkin otteluita viikon aikana ja saaneet itseluottamusta takaisin sekä onnistumisia. Olen itse näillä näkymin kokoonpanossa ylihuomenna.

ECL:ä on tullut odotetusti yhtä lukuunottamatta tappioita joukkueemme debyyttikaudella. Silti arvokas kokemus ja pelillisesti välillä hyvääkin on nähty mutta tämän parempaan ei toistaiseksi ole riittänyt. Vielä kuusi ottelua jäljellä ylihuomiset pelit mukaanluettuna.